• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nieuwe migratieroutes (september 2018)

DeletedUser12244

Momenteel speel ik op de werelden Colorado, Dakota en Graceland. Nu wordt Colorado opgeheven en zou ik dus naar Graceland kunnen emigreren. Maar dan zou ik daar twee karakters hebben. Multi-accounts zijn echter verboden. Hoe moet dit opgelost worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Momenteel speel ik op de werelden Colorado, Dakota en Graceland. Nu wordt Colorado opgeheven en zou ik dus naar Graceland kunnen emigreren. Maar dan zou ik daar twee karakters hebben. Multi-accounts zijn echter verboden. Hoe moet dit opgelost worden?

Dan kan je ofwel het account dat je op graceland hebt verwijderen zodat je met je colorado account naar graceland kunt migreren, ofwel je kunt met je colorado account op colorado blijven spelen totdat die wereld wordt opgeheven. Er zit overigens nog wel een flinke tijd tussen het openen van emigratie van een wereld en het daadwerkelijk sluiten van de wereld dus die laatste optie is nog steeds een redelijke mogelijkheid.
 

DeletedUser16946

Normaal ben ik niet zo actief op het forum,maar dit is enigste dat ik erover ga zeggen:

Op andere games (van inno) zien we het zelfde gebeuren.ik heb bijna alles gespeeld van inno,maar gestopt bij alle games van innogames (net zoals velen anderen) omdat ik persoonlijk het gevoel heb dat er niet geluisterd wordt.ik geloof zeker wat @Kroenuh zegt: "beide partijen willen zelfde" maar Wat baat kaars en bril als de uil niet zien wil...

Enigste "wapen" dat wij (de .nl comunity) hebben is gwn stoppen...
Dat ben ik persoonlijk van plan als graceland verhuist/stopt

Ik ben al met elke andere game van inno gestopt en hier ben ik enkel nog actief op graceland.ik vind het leuk om af en toe een paar euro toe te steken.maar als het zo doorgaat zal inno niets meer krijgen van mij.als we met veel mensen tegelijk dreigen (en het weldegelijk doen als ze niet luisteren) zal inno miss wel luisteren.

@Kroenuh ,en alle game/forum mods: ik heb veel respect voor jullie job,en ik begrijp dat het een hondenjob is om de stem te zijn van deze comunity,en dat het zeer moeilijk is om onze stem door te duwen bij de dev.maar ik hoop dat jullie begrijpen dat wij gwn maar proberen dit spel leuk te houden (net zoals inno natuurlijk).maar dat gaat niet als al onze ideeën altijd 'ondermijnt' wordt.velen van ons proberen redelijk en realistisch te blijven in onze ideeėn...alle partijen hebben er belang bij dat deze server blijft bestaan.persoonlijk denk ik dat er meer geld gespendeerd zal worden door alle werelden bij elkaar te voegen.doordat het een super wereld zal zijn zal er meer "ingame"concurentie zijn in bv fg's en duel.en hoe kan je dat oplossen:door meer event sets te kopen en te uppen.iedereen tevreden.inno meer geld,en community leukere/spannendere fg's/duels/avo's

Tot slot wil ik nog benadrukken dat het idd beter is om SAMEN te werken en SAMEN aan de zelfste kant van het laken te trekken.hierbij bedoel ik inno en comunity die aan de zelfste kant trekken...

Mvg
Psychomaniakje
 

Deleted User - 486404

Hoeveel tijd hebben de spelers op colorado intussen al gehad, 2 jaar? Lijkt me meer dan genoeg om alles gedaan te hebben wat ze wouden, werelden die sluiten voren aanmeldingen horen ook niet eeuwig open te blijven.

Het gaat me om de manier van communicatie en niet zozeer om een specifieke wereld of hoe de huidige migratieroutes eruit zien. Er verandert iets aan het spel en dus uit respect voor de spelers breng je hen op voorhand op de hoogte. Al heb je 10 jaar tijd gehad om te migreren dan nog vind ik dat spelers eerst op de hoogte gebracht horen te worden en dat dan pas de wijziging ingevoerd wordt.
Mensen steken tijd en (soms) geld in een account en dan vind ik het maar normaal dat die spelers vooraf goed geïnformeerd worden als er wijzigingen komen zeker bij iets ingrijpend zoals migratieroutes.
 
april 2017
Wereld 7
  • Wij openen een migratieroute naar El Dorado.
  • Wij sluiten de migratieroute naar Colorado.
  • De migratieroutes naar Wereld 1, Arizona & Dakota blijven open.
Briscoe
  • Wij openen een migratieroute naar El Dorado.
  • Wij sluiten de migratieroute naar Colorado.
  • De migratieroutes naar Arizona & Dakota blijven open.
Colorado
  • Wij openen migratieroutes naar Arizona, Dakota & El Dorado.
  • Wij sluiten alle migratieroutes naar Colorado.

Sep 2018
Briscoe
  • Wij openen een migratieroute naar Fairbanks.
  • Wij sluiten de migratieroutes naar Arizona & Dakota.
  • De migratieroute naar El Dorado blijft behouden.
Colorado
  • Wij openen een migratieroute naar Fairbanks.
  • Wij sluiten de migratieroutes naar Arizona & Dakota.
  • De migratieroute naar El Dorado blijft behouden.

Nov 2019 (nu)
Colorado
  • Wij openen een migratieroute naar Graceland.
  • Wij sluiten de migratieroutes naar Fairbanks.
El Dorado
  • Wij openen migratieroutes naar Graceland & Huachuca.
  • Wij sluiten alle migratieroutes naar El Dorado.
Fairbanks
  • Wij openen een migratieroute naar Graceland.
  • Wij sluiten alle migratieroutes naar Fairbanks.

Als ik het dus goed heb:

Colorado:
2017: migratie open naar Ari, Dako en ElDo.
2018: migratie open naar Fair. Migratie blijft open naar ElDo. Migratie naar Ari en Dako stopt.
2019: Migratie open naar Grace. Migratie naar Fair stopt.

Dus: van Colo naar Eldo migreren is nog mogelijk.
En daarna kan je dan van Eldo naar Huach. Want van Colo mag je niet rechtstreeks naar Huach?!

Alleen bij ElDo staat dan wel weer: 'wij sluiten alle migratieroutes naar ElDo'
Dus welke van de 2 klopt nu? En hoe zit dat met Huach?
 
Als ik het dus goed heb:

Colorado:
2017: migratie open naar Ari, Dako en ElDo.
2018: migratie open naar Fair. Migratie blijft open naar ElDo. Migratie naar Ari en Dako stopt.
2019: Migratie open naar Grace. Migratie naar Fair stopt.

Dus: van Colo naar Eldo migreren is nog mogelijk.
En daarna kan je dan van Eldo naar Huach. Want van Colo mag je niet rechtstreeks naar Huach?!

Alleen bij ElDo staat dan wel weer: 'wij sluiten alle migratieroutes naar ElDo'
Dus welke van de 2 klopt nu? En hoe zit dat met Huach?

Tja wat ik er eruit concludeer is dat migratie naar eldo vanaf nu niet meer mogelijk is, wat ook het geval is bij andere werelden met migratie. Als je er weg kunt migreren kan je er niet naar toe migreren vanaf een andere wereld.

Huach is nogal vreemd geval wat uit bovenstaande reacties al blijkt, nogal onduidelijk waarom alleen eldo naar huacha mag en colo/fair niet, hopelijk komt daar nog meer info over.
 

DeletedUser12244

Dus: van Colo naar Eldo migreren is nog mogelijk.
En daarna kan je dan van Eldo naar Huach. Want van Colo mag je niet rechtstreeks naar Huach?!
Gisteren leerde ik uit hoe je eventueel naar een andere wereld kunt emigreren: achtereenvolgens via "Opties", "Instellingen", "Account" en "Karakter migreren".
Vanuit Colorado is enige wereld waar je naar toe kunt migreren Graceland, dus je kunt van daaruit niet meer naar El Dorado migreren.
In Dakota en Graceland bestaat de optie "Karakter migreren" niet.
 
Het gaat me om de manier van communicatie en niet zozeer om een specifieke wereld of hoe de huidige migratieroutes eruit zien. Er verandert iets aan het spel en dus uit respect voor de spelers breng je hen op voorhand op de hoogte. Al heb je 10 jaar tijd gehad om te migreren dan nog vind ik dat spelers eerst op de hoogte gebracht horen te worden en dat dan pas de wijziging ingevoerd wordt.
Mensen steken tijd en (soms) geld in een account en dan vind ik het maar normaal dat die spelers vooraf goed geïnformeerd worden als er wijzigingen komen zeker bij iets ingrijpend zoals migratieroutes.

Bij de vorige migratieveranderingen is het ook pas de dag zelf doorgegeven, ook werd er bij het bericht over de opening van de nieuwe wereld duidelijk gezegd: "Na het openen van isablabla zullen we de migratieroutes herzien." Dit was dus wel op voorhand aangegeven.
Ik denk daar bovenop ook niet dat kroenuh of andere mods dit mogen aangeven voor de nieuwe routes effectief in werking zijn. Iets met het belachelijk beleid van Innogames.

Als het aan mij gelegen had was colorado trouwens al 2 jaar gesloten, want ik zie het nut niet in om een wereld te sluiten voor aanmeldingen en daarna nog 3 jaar openhouden. De spelers van colorado hebben intussen al 4 verschillende opties, nu 5 (Arizona, Dakota, Fairbanks, El Dorado en nu Graceland) gehad om heen te migreren dus daarover klagen lijkt me toch een beetje uit de boze.
 

Deleted User - 486404

Bij de vorige migratieveranderingen is het ook pas de dag zelf doorgegeven, ook werd er bij het bericht over de opening van de nieuwe wereld duidelijk gezegd: "Na het openen van isablabla zullen we de migratieroutes herzien." Dit was dus wel op voorhand aangegeven.
Ik denk daar bovenop ook niet dat kroenuh of andere mods dit mogen aangeven voor de nieuwe routes effectief in werking zijn. Iets met het belachelijk beleid van Innogames.

Dat is niet op voorhand de spelers informeren. De spelers op voorhand informeren is eerst zeggen wat je gaat doen voordat de wijziging ingevoerd gaat worden. Niet gewoon vaag even zeggen dat je iets gaat bekijken of dat er iets gaat veranderen.
Ik ga ook niet akkoord dat het team dit niet op voorhand kan melden. Er zal inderdaad eerst een tijd zitten dat je zulke zaken niet mag communiceren maar eens de beslissing genomen is dan kan je er wel voor zorgen dat er nog tijd is om de mensen te informeren voordat de migratieroutes gaan wijzigen. Dat dit niet gebeurt, is jammer. Hoe oneens ik het ook ben met het beleid van InnoGames, ik zie de mensen van InnoGames niet als tirannen die hun wetten dicteren. Een community manager zal heus wel nog iets te zeggen hebben of kunnen bepalen... Dit is mijn mening en ik vind dat ik die ook mag zeggen.


Als het aan mij gelegen had was colorado trouwens al 2 jaar gesloten, want ik zie het nut niet in om een wereld te sluiten voor aanmeldingen en daarna nog 3 jaar openhouden. De spelers van colorado hebben intussen al 4 verschillende opties, nu 5 (Arizona, Dakota, Fairbanks, El Dorado en nu Graceland) gehad om heen te migreren dus daarover klagen lijkt me toch een beetje uit de boze.

Nogmaals: het gaat mij niet om de specifieke migratieroutes. Ik heb zelf geen account op Colorado dus ik ga me daar ook niet over uitlaten. Het gaat me erom dat de aankondiging er pas komt op moment dat de wijziging ingaat. Daar had ik vorig jaar ook al iets over gezegd maar daar is geen reactie op gekomen. Er is niets op gezegd vanuit het team dat ze het zouden bekijken en ook niet dat het niet mogelijk was. Het is gewoon genegeerd geweest... ik zet het hier daarom nogmaals:


Vervolgens heb ik toch nog vragen dat dit niet op voorhand aangekondigd kan worden. Dit soort zaken beslist men toch niet van de ene op de andere dag. Daar gaat toch wat tijd over? Is het niet mogelijk om desnoods het beslissingsproces wat te rekken zodat er tijd is om op voorhand te zeggen dat er wijzigingen aan de migratieroutes zullen komen. Bijvoorbeeld door enkele dagen/een week (extra) in te plannen tussen de tijd dat de beslissing gevallen is en dat er gestart wordt met het uitvoeren van de beslissing.
Dit zodat mensen op voorhand weten wat er gaat veranderen en niet ineens voor onaangename verrassingen komen te staan. Ik heb geen zicht of dit mogelijk is maar voorstellen doen, staat vrij toch?

Dus om het kort samen te vatten, vind ik dat wijzigingen op voorhand aangekondigd moeten worden, op een duidelijke en goede manier, voordat ze ingaan. Dit uit respect naar de spelers die hun tijd in het spel steken.

Tot slot wil ik nog zeggen dat ik vind dat het team prima werk levert en dat ik er weinig op kan aanmerken. Dit is een puntje waar ik verbetering in zie dus wil ik dat ook graag meedelen. Ik zie dit dan ook eerder als opbouwende kritiek dan als zomaar wat gezeur. Mijn excuses als dit als nutteloos geklaag overkomt.
 
Is er al een antwoord op de vraag waarom je wel van Eldorado naar Huachuca mag migreren maar niet vanaf Fairbanks (of Colorado) naar Huachuca mag migreren?
 
Hoeveel tijd hebben de spelers op colorado intussen al gehad, 2 jaar? Lijkt me meer dan genoeg om alles gedaan te hebben wat ze wouden, werelden die sluiten voren aanmeldingen horen ook niet eeuwig open te blijven.

Ik ben zeer gelukkig met de nieuwe migratieroutes, topwerk!

Daar gaat het niet om.

Stel dat ik op Colorado had gezeten en ik expres op deze wereld blijf voordat ik migreer. Dit omdat ik de migratie wil uitstellen om de volgende redenen;

- Ik kan tot op het laatste moment nog op 2 accounts blijven spelen ipv 1, als ik daar meer plezier uit haal. Ik kan op deze manier meer items verzamelen, etc.
- Ik kan op een erg dode wereld gemakkelijker events winnen
- Blijkbaar kan ik later wellicht naar een andere wereld migreren wat mij wellicht beter uitkomt, dan de huidige migratieroute!
- Om welke reden dan ook

Ik kan dit dus zoals jij zegt, 2 jaar uitstellen. En dat is prima, die mogelijkheid is er. Die flexibiliteit is top.

Echter, is het gewoon niet in te schatten wanneer je nu moet migreren, als op de een op de andere dag opeens je mogelijkheid verdwijnt / aangepast wordt. Hier wordt de vriendelijke flexibiliteit opeens afgepakt. Ik vind dit heel simpel onacceptabel. Het is niet zomaar een kledingstuk of iets dergelijks wat je misloopt. Het is iets wat je voor een aantal jaar minstens misloopt.

Het is toch letterlijk geen enkele moeite om dit 7 dagen van tevoren aan te kondigen? Of 2 weken (genoeg tijd om je karakter te verwijderen enz)? Zeker gezien de tijd die inmiddels al in totaal voorbij is gegaan. Het slaat gewoon nergens op...

Vergelijk het met een willekeurige wet die opeens ingediend wordt in het kabinet en die erdoor komt. Dan kan Nederland ook gemakkelijk in opstand komen (stikstofregeling). Echter, als een wet aangekondigd wordt van tevoren, dan komt de feedback voorheen al binnen.

Achja, niet dat dit hele spel mij nou nog zo boeit. Maar goed.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Wij begrijpen jullie frustratie.
Helaas worden alle migraties vanuit InnoGames geregeld, wij hebben hier minimale invloed op(wij kunnen suggestie's aanbrengen, zoals wij al 2 jaar doen, en moeten hopen dat InnoGames instemt met deze suggesties(helaas mogen Arizona en Dakota nog steeds niet open om nieuwere werelden naar toe te laten migreren).
Hier zit ook gelijk het probleem, zodra InnoGames de suggesties goedkeurt of een eigen plan trekt, dan worden de migratieroutes vanuit Hamburg geactiveerd, het is voor ons technisch onmogelijk om deze veranderingen te vertragen om onze spelers de kans te geven om op deze migraties voor te bereiden of snel nog te migreren voordat een zekere route dichtgaat.
Met betrekking tot Huachuca: wij hebben zelf deze migratieroute niet voorgesteld omdat het een relatief nieuwe wereld is.
Wij verwachten dat dit een test vanuit InnoGames is om te kijken of spelers naar deze wereld zouden migreren en hoe 'de cijfertjes' op deze wereld zich ontwikkelen. Dit is echter onze speculatie en er kan hier een andere reden achter zitten. Wij betreuren natuurlijk wel dat Fairbanks niet naar Huachuca kan migreren, deze wereld ligt qua leeftijd dichterbij Huachuca en zou een betere migratie optie geweest zijn.

Wij hopen jullie hiermee voldoende te hebben kunnen informeren en inside informatie kunnen verschaffen met betrekking tot de migratie procedures.
Wij stellen jullie feedback op prijs, echter kunnen wij hier niet altijd iets mee doen(wij communiceren dit, maar dit leidt helaas niet altijd tot actie vanuit InnoGames.
 
Bovenaan