1. Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

Nieuwe migratieroutes (september 2018)

Discussie in 'Henry's Saloon' gestart door Kroenuh, 25. sep 2018.

Deel deze pagina

  1. Jesse

    Jesse

    Lid sinds:
    24. jan 2016
    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    44
    [​IMG]
     
    jellebie34, jv1997, Lordwasa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Davy Jones

    Davy Jones

    Lid sinds:
    24. feb 2011
    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    11
    De meesten hier delen dezelfde mening dat .nl nu al een tijdje niet meer is wat het ooit geweest was. Ik ga akkoord met deze stelling, en het wordt met elk jaar (en dus ook met elke nieuwe wereld) maar erger en erger. Maar wat me het meest opvalt is dat de meesten niet meer echt willen dat .nl nog iets voorstelt. Mijn main account is nu op Fairbanks, ikzelf heb geen tijd en zin meer om op een andere wereld van 0 te beginnen en weer 100(0)den €'s uit te geven aan setjes en zo zijn er meerdere hier. Aangezien migratie niet open gaat, god mag weten waarom, zijn er maar twee mogelijke opties voor zulke spelers: stoppen of er het beste van maken. Maar als je dat laatste probeert, en forten wilt verdelen om zo eerlijkere FG's te creëren, dan gaat de nr 1 stad daar (met oorspronkelijk 95% van de fortpunten) alles boycotten. Namelijk spelers fluisteren, TG'en en zelfs omkopen om zo toch geen forten te moeten verliezen. Terwijl hun doel zogezegd wel is om "meer activiteit naar Fairbanks te brengen". Ook 'onafhankelijke spelers' die beweren dat ze eerlijke FG's willen, staan keer op keer aan de sterkste kant.

    Met heel dit verhaal wil ik één ding zeggen: .nl maak je zo leuk of zo saai hoe je het zelf wilt. Dat innogames elke rode cent uitmelkt en dat het spelersaantal nog harder dropt dan de like/dislike ratio van Youtube Rewind heeft inderdaad een impact. Maar de community zelf is misschien wel de grootste boosdoener dat .nl met uitsterven bedreigd is. (En jah ik hoor je het al zeggen "Het is de goeie die het zegt", sure misschien ben ik hypoctriet maar ik wil nu ook gewoon er het beste maken.)
     
  3. leonid

    leonid

    Lid sinds:
    18. dec 2014
    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    1
    Aangezien iedereen zijn beklag hier doet zal ik ook effe iets zeggen. Stop met werelden openen, maak een mogelijkheid om te migreren zonder alle items te verliezen op de wereld waar je naartoe gaat, want dat is ook een reden dat ik ni migreer van colorado, en dan tegen andere spelers, fairbanks is ni dood, maar de mensen die er spelen zouden levendiger zijn op andere werelden.
     
    Laatst bewerkt: 4. feb 2019
  4. leonid

    leonid

    Lid sinds:
    18. dec 2014
    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    1
    en wat betreft accounts op fairbanks, dat zijn voornamelijk oude accounts van in de tijd dat fair nog nieuw was toen mensen nog accounts maakten daar met de hoop om naar een andere wereld te ruilen, en nu zijn dat mensen die daar inloggen dagelijks voor paar munten of ervaring gewoon omdat ze ergens diep in hun achterste hopen dat ze ooit nog kunnen ruilen naar een andere wereld of migreren van fair naar een andere wereld. en je zou ook eens tegen innogames moeten zeggen, dat ze beter activiteit kunnen meten op basis van het aantal dagelijkse berichten/fluisters, dat geeft veel beter weer hoe actief een wereld is, want communicatie houd een wereld levend.

    Maar dat punt van dat ik effectief items wil behouden met migratie, ook niet veilbare, is echt wel hoor, zo verschrikkelijk irritant als je naar een wereld gaat waar je ook maar iets geupt hebt, dan moet je dat item dat je upte aan rrh verkopen, dat item, dat je upte, omdat het goed is, en je het beter wou maken. er zijn 3 dingen die dat voor mij kunnen oplossen, 1 maak upgraded items veilbaar, 2 maak upgraded items unupgradebaar, dat je een level 1 geweer vb terug kan omzetten naar 2 geweren, dat zou al heel veel doen, 3, zorg dat je items houdt op de wereld waar je naartoe gaat.
     
    Laatst bewerkt: 4. feb 2019
  5. Lesane P. Crooks

    Lesane P. Crooks

    Lid sinds:
    8. aug 2014
    Berichten:
    241
    Leuk Bevonden:
    30
    'oude' accounts op fair??? :D :D :D
     
  6. leonid

    leonid

    Lid sinds:
    18. dec 2014
    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik noem alles van voordat ik stopte met spelen oud ja lesane.
     
  7. cor696

    cor696

    Lid sinds:
    5. jul 2013
    Berichten:
    674
    Leuk Bevonden:
    100
    Mijn account kan je nu vinden op Fair (uit 2012)
     
    Lordwasa vindt dit leuk.
  8. michel636

    michel636

    Lid sinds:
    20. jun 2013
    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    72
    Oud is ook maar relatief :')
     
  9. JorDes

    JorDes

    Lid sinds:
    13. mei 2009
    Berichten:
    1.597
    Leuk Bevonden:
    83
    Mensen! Ik heb letterlijk 1 screen nodig om te laten zien dat inno's huidige beleid niet werkt.

    https://i.imgur.com/ml8RRll.png

    Huachuca heeft dezelfde bezettingsdichtheid (of ook wel bevolkingsdichtheid) als Briscoe.
    Dit laat toch wel zien dat inno's beleid totale onzin is? Over een paar jaar kunnen we zeker migreren van Ari of Dakota naar Huachuca of niet? :D Letterlijk gezien gaan we dan lege werelden vullen. lol.
     
  10. JorDes

    JorDes

    Lid sinds:
    13. mei 2009
    Berichten:
    1.597
    Leuk Bevonden:
    83
    Ronde 2! Zie voor uitleg mijn vorige post. Het linkergetal is het getal van Halloween. Het rode getal is het nieuwe getal van dit valentijnsevent.
    Wereld 1: 22,9 miljoen - 28 miljoen
    Arizona: 22,3 miljoen - 28,2 miljoen
    Briscoe (in feite de eerste wereld die gesloten zal worden) :6,5 miljoen - 7,5 miljoen
    Colorado (in feite een sluitende wereld) :10,7 miljoen - 12,4 miljoen
    Dakota: 23,7 miljoen - 27,9 miljoen
    El dorado: 15,8 miljoen - 18,2 miljoen
    Fairbanks: 14,6 miljoen - 15,5 miljoen
    Graceland: 16,5 miljoen - ?
    Huachuca (letterlijk net begonnen) :13,7 miljoen - 20,2 miljoen

    Over het algemeen kan er geconcludeerd worden dat het valentijnsevent populairder is dan het halloweenevent. Dit komt waarschijnlijk door de voorraad munten die je kunt verzamelen als je alle rewards al binnen hebt.

    Het kan ook geconcludeerd worden dat de top 3 populaire werelden onveranderd zijn. Wereld 1, Arizona en Dakota waren en blijven het populairst, met afwisselende rankings.

    Briscoe is nog steeds veruit het minst populair. Er is nauwelijks een stijging geweest in Fairbanks mbt activiteit gebaseerd op dit aspect van het spel. Dorado is iets populairder geworden, maar het doet nog steeds ruim onder voor de populairdere werelden en de nieuwste wereld.

    Huachuca heeft een vergelijkbare stijging tov de drie populairste werelden (alhoewel dakota hier nog wel in achterblijft), maar ook de hoogste stijging van allemaal. Dit komt uiteraard doordat er tov de vorige keer wat meer spelers bij zijn gekomen, wat nauwelijks gebeurt op de oude werelden.

    Gebaseerd op deze analyse lijken de top 3 werelden, oude werelden, nog steeds de hoogste potentie te hebben. Zeker gezien het tijdsverschil met de nieuwere werelden is de potentie verbazingwekkend hoog. In absolute aantallen blijven deze drie werelden nog steeds ruim boven de andere werelden uitkomen.

    Mijn conclusie: De hoogste potentie is en blijft aanwezig in Wereld 1, arizona en dakota. Op basis van ervaring kan ik dit enkel maar ondersteunen. Het lijkt erop dat Huachuca een grote impuls heeft gehad waardoor het potentieel één van de populairste werelden kan worden. Echter vind ik het nog vroeg om dit te kunnen concluderen vergeleken met de grote stabiliteit van de oudere werelden. Er is echter wel een flinke impuls geweest.
     
    Laatst bewerkt: 6. mrt 2019
    ancoonbar vindt dit leuk.
  11. piet100

    piet100

    Lid sinds:
    1. aug 2014
    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    13
    colo: 12.416.314 harten
     
  12. ancoonbar

    ancoonbar

    Lid sinds:
    8. jul 2015
    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    90
    Interessant, Dag van de dood events was 16 dagen terwijl valentijnsevent 20 dagen was. Als je dat meeneemt en kijkt hoeveel hartjes/bloemen er per dag verzameld zijn dan kom je op het volgende uit:
    Wereld 1: 1.43 miljoen - 1.4 miljoen 2.2% afname
    Arizona: 1.39 miljoen - 1.41 miljoen 1.2% toename
    Briscoe :0.41 miljoen - 0.38 miljoen 7.7% afname
    Colorado : 0.67 miljoen - 0.62 miljoen 7.3% afname
    Dakota: 1.48 miljoen - 1.40 miljoen 5.8% afname
    El dorado: 0.99 miljoen - 0.91 miljoen 7.8% afname
    Fairbanks: 0.91 miljoen - 0.78 miljoen 15.1% afname
    Graceland: 1.03 miljoen - ?
    Huachuca :0.85 miljoen - 1.01 miljoen 18% toename

    Over de gehele linie zie je dan dat w1 en arizona nagenoeg gelijk blijven, dakota een beetje daalt, Huachuca een flinke toename laat zien (nu misschien meer bufjes beschikbaar om arbeiden aan te zetten) en briscoe en colorado dalen flink (kunnen alleen spelers nog weggaan). Maar wat dan ook duidelijk wordt, is dat dit type activiteit op El Dorado ongeveer even hard gedaald is als op een sluitende wereld en die op Fairbanks zelfs bijna 2x zo hard gedaald is. Dat zijn toch wel sterke afnames als je november 2018 met februari/maart 2019 vergelijkt.