• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

mogelijkheid om tussen spelers te verkopen/ ruilen

DeletedUser

Voorstel
De markt heeft op het moment al veel goede functies, maar ik denk dat nog één bij mag.
Namelijk de mogelijkheid om voorwerpen aan een bepaalde speler te verkopen.

Details
Op dit moment heb je kans dat er iets misgaat bij ruilen, lenen of verkopen aan een bepaalde speler. De functies spreken voor zich.

Verkopen: soms wil je graag een voorwerp aan een bepaalde speler verkopen. Bijvoorbeeld omdat hij een vriend is of een alliantiegenoot. Ik vind dat er gewoon een optie op de markt moet komen hiervoor. Als je dit aanklikt komt er een tekstvakje tevoorschijn. Hierin vul je (deels) de naam in van de speler, waarna suggesties tevoorschijn komen. Je moet uiteraard zo´n suggestie aanklikken om een speler te selecteren. De rest (prijs, plaats e.d.) is hetzelfde als nu.

Misbruikpreventie

Het is makkelijker om dingen te wisselen via de markt

Visuele hulpmiddelen

Nope, sorry.
komen nog later ...

Samenvatting
Deze functie zorgt ervoor dat er geen vertrouwen in elkaar meer nodig is als je voorwerpen wilt uitlenen, ruilen of aanbieden aan één bepaald iemand. Lijkt me handig, zo wordt het voor iedereen makkelijker, met name om prestaties te voltooien of om elkaar te helpen of voor deal's zodat ze rustig afgesloten willen worden

Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja (het is iets meer aangepast naar de echte kern van de zaak.)

ik zal proberen te werken aan de visuele hulpmiddelen indien het kan
 

DeletedUser3012

le79.png

Zoiets?
 

DeletedUser6377

Al tig keer voorgesteld en al tig keer om dezelfde redenen gekraakt.
 

DeletedUser3012

Voor wie is dit (behalve voor marktsnipers) een nadeel dan?
 

DeletedUser16073

Woehaa ongeveer de eerste keer dat ik het met maxy eens ben :blink:

Met ff zoekfunctie gebruiken vond ik al genoeg topics, en bovendien ook een mooie reactie (van mark) om 'marktsnipers' te voorkomen en waarbij er niks mis kan gaan..

1. Ga met 2 persoonen samen in 1 stad. (niemand anders)
2. Persoon 1 zet het te koop als 'alleen voor stadsleden'
3. Persoon 2 koopt het.
4. Klaar!
 

DeletedUser6405

Woehaa ongeveer de eerste keer dat ik het met maxy eens ben :blink:

Met ff zoekfunctie gebruiken vond ik al genoeg topics, en bovendien ook een mooie reactie (van mark) om 'marktsnipers' te voorkomen en waarbij er niks mis kan gaan..

1. Ga met 2 persoonen samen in 1 stad. (niemand anders)
2. Persoon 1 zet het te koop als 'alleen voor stadsleden'
3. Persoon 2 koopt het.
4. Klaar!

Ben ik het ook mee eens, alle andere manieren brengen risico's met zich mee. Waarom iets veranderen/toevoegen als er ook een "veilige" manier is.
 

DeletedUser3012

Ben ik het ook mee eens, alle andere manieren brengen risico's met zich mee. Waarom iets veranderen/toevoegen als er ook een "veilige" manier is.

Omdat die veilige manier zoals hierboven beschreven veel meer moeite kost dan een drop-downmenu aanklikken.

Maar blijkbaar zijn sommige mensen hier van de 'Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?'-afdeling.
 

DeletedUser16073

Omdat die veilige manier zoals hierboven beschreven veel meer moeite kost dan een drop-downmenu aanklikken.

Maar blijkbaar zijn sommige mensen hier van de 'Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?'-afdeling.

Nahh ideeën worden toch niet ingevoerd (want dit is natuurlijk ook al talloze malen op andere forums voorgesteld.....) dus dan wordt er gezocht naar een alternatieve veilige manier (en gevonden...)
 
Wat jerom overkwam had ook perfect via de stadsmarkt kunnen gebeuren
Bovendien: als je iets ruilt hoeft de andere persoon zijn item er gewoon niet op te zetten om jouw voorwerp te kunnen stelen en het maakt niet uit of dat stadsmarkt of wereldmarkt is
En ga jij voor elke item die je wil ruilen van stad veranderen?
 

DeletedUser16073

lol..... ten eerste.. lees die eerste post van mij nog is goed

ten tweede.. ik heb niet gelezen wat jerom is overkomen ??

vgm is dit idee niet voor ruilen maar voor marktsnipers bedoelt

anders heeft het alsnog geen nut ??
 

DeletedUser

lol..... ten eerste.. lees die eerste post van mij nog is goed

ten tweede.. ik heb niet gelezen wat jerom is overkomen ??

vgm is dit idee niet voor ruilen maar voor marktsnipers bedoelt

anders heeft het alsnog geen nut ??

het is ook voor ruilen bedoeld, maar idd meer voor marktsnipers

@iedereen wie verandert er nu per deal dat hij maakt van stad?

@ta-da wat er gebeurd is: de post is verwijderd wegens schenden van regel §2
korte samenvatting : ruilen van natty geweer tegen aq geweer, natty geweer al verkocht, persoon W zet het geweer erop en vertelt dat iemand anders (persoon S) ermee weg is, 1 minuut later heeft S het wapen pas gekocht, resultaat: ik geen natty geweer meer en ook geen aq geweer, kan het niet terugkrijgen ofzo

W en S worden niet verduidelijkt wie het zijn maar iedereen weet het wel die de verwijderde post heeft gelezen of die het spel wat kennen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem van gauwdieven die spullen op naam kopen, kan inderdaad makkelijk worden opgelost door in het verkoopscherm een selectiescherm (dropdownbox) op te nemen waaruit de verkoper de naam van de koper kan selecteren (heb je ook geen typfouten). Aangezien je spelers al kunt vinden in de Ranglijst, lijkt me dat snel te realiseren. Het enige wat dan nog moet worden gecodeerd, is dat *alleen* de aangewezen speler het spul op de markt kan kopen. Da's simpelweg de spelersnaam aflopen in de database zodra een speler een aankoop wil doen die op naam is gesteld.

Problem solved. Easy as pie.

Visuele hulpmiddelen
http://prntscr.com/750l7k
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan