• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Migratieroutes

Hallo allemaal,

Zoals jullie allemaal weten zijn de FG's de laatste jaren hard achteruit gegaan. Lege fortgevechten en een slechte balans. Nu is mijn vraag aan het The-west team, wanneer wordt hier wat aan gedaan op de Nederlandse server?

Want een oplossing is er zeker.
Veel servers hebben al migratieroutes opengezet die leiden naar 1 wereld, dus niet zoals
Nederland naar verschillende werelden. Waarom kunnen wij dat ook niet doen? Arizona, Dakota, El dorado, Fairbanks en eventueel Graceland op 1 wereld. Kijk voor de grap eens naar de volgende servers op westforts; PT11, HU14, RO16, en SK9. Dit zijn werelden waar iedereen met zijn main heen kan migreren. Als we allemaal met ons main account naar 1 wereld kunnen migreren levert dat toch mooie FG's op? er zijn genoeg spelers op bijv Graceland en Fairbanks die niet op Arizona of Dakota spelen, omdat ze het niet zien zitten opnieuw te beginnen op een wereld waar de meeste al level 150 zijn. ik sprak gister een Portugees op beta en die vertelde me dat de nieuwe spelers niet eens meer op de nieuwste werelden starten, maar gelijk op PT11 gaan spelen.

Daardoor zullen niet alleen de FG's beter worden, er zal een actievere markt zijn, meer duels en natuurlijk voor inno meer nuggetgebruik... :p
Dan krijg je een groeiende wereld waar ook oudere spelers zullen blijven hangen.

Is dit een mogelijkheid voor Nederland Kroenuh?
 
Misschien W12 hiervoor gebruiken? Ik ben voor sowieso, FG's op NL zijn helemaal niks meer en gezien een migratie naar t buitenland (.net/.de) niet een mogelijk is / zal zijn in de nabije toekomst lijkt mij dit wel de beste optie....
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Wij hebben dit InnoGames reeds voorgelegd, helaas wilden ze hierin niet mee.
Mocht je het goed kunnen onderbouwen, hiermee bedoel ik sterke argumenten en geen slap gedoe als 'andere servers mag het ook' of '.nl is dood dus je moet blablabla', dan kan @Kroenuh dit opnieuw voorleggen met deze argumenten.

NL12 is onze evenementwereld en zal niet voor een dergelijk doeleinde gebruikt worden.
 
Wij hebben dit InnoGames reeds voorgelegd, helaas wilden ze hierin niet mee.
Mocht je het goed kunnen onderbouwen, hiermee bedoel ik sterke argumenten en geen slap gedoe als 'andere servers mag het ook' of '.nl is dood dus je moet blablabla', dan kan @Kroenuh dit opnieuw voorleggen met deze argumenten.

NL12 is onze evenementwereld en zal niet voor een dergelijk doeleinde gebruikt worden.

Ah goed om te zien dat er vanuit jullie al een poging gedaan is om de zaken hier te verbeteren, tweetal vraagjes dan:
Wanneer ongeveer was dit dan aan Inno voorgelegd? Als dat inmiddels al een tijd terug is, maakt het nu misschien wel kans.
Welke argumentatie werd er toendertijd dan bij gegeven?, dan weten we al wat toentertijd niet werkte.
 
Zoals ik in een eerder (zelf aangemaakt) topic al eens aangevraagd heb, kan er vanuit het mod team iets gedaan worden om duidelijkheid over de stand van zaken te brengen.

Omdat ik enkel via gsm op het forum/spel kan, vind ik dit topic niet snel terug maar hetgene dat ik voorgesteld had, gaat als volgt:

Door middel van een aankondiging in het spel kan er aan de spelers gevraagd worden om een poll in te vullen betreffende vragen over migratie, hoofdwereld, bereid te migreren, tevredenheid in het algemeen etc. Met die cijfers kan je dan mooi visueel doorgeven aan innogames hoe .nl het ervaart.
Ik had in dat topic zelfs een voorbeeld gemaakt en ik vind het jammer dat er niets mee gedaan is. (Voor zover ik weet)

Edit: https://forum.the-west.nl/index.php?threads/migratiebeleid.35134/#post-695180

Dit is het topic waar ik het reeds gezegd had, ook hier kwam er voornamelijk positieve reactie op
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben dit InnoGames reeds voorgelegd, helaas wilden ze hierin niet mee.
Mocht je het goed kunnen onderbouwen, hiermee bedoel ik sterke argumenten en geen slap gedoe als 'andere servers mag het ook' of '.nl is dood dus je moet blablabla', dan kan @Kroenuh dit opnieuw voorleggen met deze argumenten.

NL12 is onze evenementwereld en zal niet voor een dergelijk doeleinde gebruikt worden.

slap gedoe als andere servers mogen het ook? wat voor een domme uitspraak is dat nou weer. ik laat je zien welke servers het op een manier hebben gedaan die wel werkt, een beter bewijs is er toch niet? we kunnen allemaal goed gaan nadenken of het wel of niet een goed idee is. Sommige hebben het al uitgevoerd en het pakte geweldig uit. Wat voor bewijs wil je nog meer? :laugh:
 
En geef ons inderdaad een poll zoals Sjeesje opperde (op alle bestaande werelden, liefst met zo'n ingame/inlog-aankondiging).
Ik weet dat jullie als mods ook van het spel houden, en ik snap dat Hoofdkantoor Hamburg moeilijk kan doen, maar een poll is toch best een goeie indicatie lijkt me om de boel te peilen.
En ook een geldige en "niet-slappe" insteek om Kroenuh mee op pad te sturen richting Inno HQ?

Ik ben in ieder geval helemaal voor, ik wist dit dus geeneens zelf, dat andere servers al zo'n mogelijkheid hadden.
Buiten de FGs (waar ik zelf het meest van hou ook) betekent zo'n wereld ook idd een drukke markt (overal dood nu) en wie weet zelfs wel weer een levendige duelexplosie (veel mensen kennen het probleem van: je hebt hooguit 5 dagelijkse tegenstanders als je niet lowlevel zero motivation blijft).

Beste idee/oplossing ooit dit wat mij betreft, wie het dan ook bedacht mocht hebben ooit, jaloers op die Portugezen, Hongaren en Roemenen en wie SK dan ook mag zijn.
 

DeletedUser15127

Wij hebben dit InnoGames reeds voorgelegd, helaas wilden ze hierin niet mee.
Mocht je het goed kunnen onderbouwen, hiermee bedoel ik sterke argumenten en geen slap gedoe als 'andere servers mag het ook' of '.nl is dood dus je moet blablabla', dan kan @Kroenuh dit opnieuw voorleggen met deze argumenten.

Mijn poging, mijn verhaal.
Disclaimer: onderstaande is geen negatieve klaagzang, zo is het niet bedoeld iig.

Ik speel vanaf 2010, was vroeger enorme nuggetier.
Ik speel nog steeds, vanwege opgebouwde vriendschappen, er spelen héél veel leuke en slimme spelers hier (beste voorbeeld: bizar veel goeie schakers echt), van jong tot oud.
Ik heb mensen leren kennen die indertijd spammende pubers waren en inmiddels weloverwogen wijze woorden spreken als jonge studerende twintigers.
Ik heb ook veel mensen van mijn halfbejaarde leeftijd leren kennen, sommigen zijn zelfs Real Life-kennissen en vrienden (jong & oud).

Maar goed, Dit Is Waarom Dit Een Goed Voorstel Is:
Niemand geeft meer nuggs uit, op die enkele eventspendeerder na. Ik zet zelf elke maand nog steeds VIP aan, meer niet.
Meeste van bovengenoemde oude & jonge nuggetiers zijn gestopt inmiddels of doen -net als ik- hooguit een tientje per maand nuggets.

Ik ga geen lvl2 duel- of FGsetje meer kopen op een wereld met FGs van 6 tegen 11, of een duelset op een wereld met hooguit 5 tegenstanders.
Ik speel vooral alleen nog voor de chat, de opgebouwde vriendschappen.
En omdat ik dit nog steeds 1 van de leukste spellen ooit vind, kan moeilijk afscheid nemen.

Op een wereld zoals voorgesteld zou ik WEL mijn portemonnee weer trekken, zo zijn dit soort spellen gebouwd en verzonnen, iedereen wil de beste zijn, of iig in de top mee kunnen draaien, en ik weet dus zeker dat veel meer mensen dat zouden doen.
Zoals Nehemiah al schreef in de OP, op die andere servers werkt dit enorm goed, volle FGs, markt, nieuwe spelers beginnen daar, mensen geven nugs uit.
Ik weet ook zeker dat ik met deze optie van zo'n wereld een hoop inmiddels gestopte (dik betalende!) ex-spelers zou kunnen terug winnen met een simpel telefoontje, appje of mailtje.

Mooi voorbeeld ook; afgelopen speedwereld doken een hoop inmiddels gestopte spelers ineens op, omdat mensen nog steeds in groepchats zitten, of op steam of discord, whatever. Was erg gezellig en we speelden samen ineens van al die -normaal uitgespreide- wereldjes.

De nieuwe werelden zullen de echt verslaafde en fanatieke spelers toch altijd wel blijven doen, maar please geef de rest/ons de mogelijkheid om met ons beste account naar 1 wereld af te zakken.
Met saloons met meer dan 30 aanwezigen, vollere markten, dueltegenstanders en Bij Wodan: weer wat actievere FGs!

Moet het met/door een poll, of door iemand die beter dan ik kan dit verhaal kan verduidelijken, maar stel het AUB nogmaals voor aan Inno (en desnoods nog een keer, en maandje later nog een keer), ik heb niemand ingame gesproken die dit niet een enorm goed idee vindt.

En laatste "slappe excuus" toch nog even maken, sorry: op andere servers mag het ook ja, dus waarom bij ons niet?
Zou ik dan best een onderbouwd antwoord op willen horen. (Liever gewoon natuurlijk snel een: yes, het is er door!
 
Bovenaan