• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Migratie routes

Migratieroutes wanneer? Of wachten jullie tot er actie komt vanuit innogames? Jullie zien vast toch ook wel dat de cijfers van .nl werelden barslecht zijn.. we naderen de 2 jaar zonder enige actie op vlak van migratie of zelfs enige poging om activiteit op werelden te verhogen. Gelukkig hebben we nl12 nog, ah wacht.
 
https://www.the-west.nl/?page=register&mode=choose_world hier zie je het aantal geregistreerde spelersaantal op die wereld, slechts een fractie daarvan is nog actief.

Wereld 1: 221 spelers op dit moment op de wereld, 1327 geregistreerd, dus slechts 16,7% van de geregistreerde hebben een actief account.
Dakota: 251 spelers op dit moment op de wereld, 1746 geregistreerd, dus slechts 14,4% van de geregistreerde hebben een actief account.
Graceland: 181 spelers op dit moment op de wereld, 1718 geregistreerd, dus slechts 10,5% van de geregistreerde hebben een actief account.
Huachuca: 153 spelers op dit moment op de wereld, 1097 geregistreerd, dus slechts 13,9% van de geregistreerde hebben een actief account.
Issaquah: 145 spelers op dit moment op de wereld, 2346 geregistreerd, dus slechts 6,2% van de geregistreerde hebben een actief account.
Jicarilla: 172 spelers op dit moment op de wereld, 1739 geregistreerd, dus slechts 9,9% van de geregistreerde hebben een actief account.
Kickapoo: 343 spelers op dit moment op de wereld, 991 geregistreerd, dus slechts 34% van de geregistreerde hebben een actief account.

De spelers die op dit moment actief zijn op een wereld zijn tot aan de laatste van de ranglijst, hier zitten veel niet actieve mensen bij, mensen met ruilwerelden en multi accounts.

de activiteit zijn op alle werelden drastistisch afgenomen. minder/geen fortgevechten, minder/geen dueltegenstanders, minder crafters (dus het wordt moeilijker iemand te vinden voor je benodigdheden qua crafting. Ook zijn er amper avonturen (die over de gehele server gaan). Door al deze verminderingen is het lastiger/onmogelijk de game te spelen die innogames ons wilt laten spelen. Hoe kunnen wij ooit de nieuwe prestaties behalen bijvoorbeeld? Dus wanneer worden er migraties geopend? kan er een migratie naar een nieuwe wereld geopend worden zodat mensen die op elke wereld spelen hun voortgang niet kwijtraken? Zo kan iedereen met zijn beste account naar die wereld migreren om daar de competitie aan te gaan tegen andere spelers met hun beste account. Of kunnen de meest inactieve werelden(Issaquah, Jicarilla en Graceland) binnenkort naar een andere server zoals bijv. .net migreren?
 

Kleiduif.

Teamleden
Community Manager
Spelmoderator
Forummoderator
Migratieroutes wanneer? Of wachten jullie tot er actie komt vanuit innogames? Jullie zien vast toch ook wel dat de cijfers van .nl werelden barslecht zijn.. we naderen de 2 jaar zonder enige actie op vlak van migratie of zelfs enige poging om activiteit op werelden te verhogen. Gelukkig hebben we nl12 nog, ah wacht.
Hoe graag ik ook wil, ik mag de migratie routes niet zonder opdracht vanuit InnoGames openen. Zij bepalen daarnaast ook vanuit welke werelden er naar welke andere wereld mag worden gemigreerd. Het enige wat ik kan doen is deze feedback nogmaals teruggeven. Ik hoop dat er spoedig een oplossing komt.
 
zoals vaak aangehaald wanneer worden er eigenlijk migratie routes gestart. speel op grace amper nog activiteit te merken. zie je op verschillende vlakken. er zijn geen duels meer, ook geen fortgevechten meer want dat is verloren moeite als je dan is een fortgevecht opstart komt er amper vijf man op af. zo kun je nog veel zaken aanhalen van weinig activiteit. AUB open migratie routes want dit begint echt een verloren zaak te worden op de Nederlandse server. ah wacht dit is het al.
 
Eigenlijk maakt het niet zoveel meer uit, ik denk dat elke wereld met hetzelfde probleem kampt. Enige oplossing om je speelplezier terug te krijgen is een migratie naar .NET, maar dit zal waarschijnlijk nog wel lang duren :p (duurde ook lang voordat de Deense server mocht migreren). Al wordt het spel voor ons nu al wel onmogelijk gemaakt. als voorbeeld: met geluk kan je 1 avo per dag spelen, dus als je gemiddeld iedere dag een avo speelt heb je over 27 jaar de prestatie 10000 avonturen op de prairie. GG
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk maakt het niet zoveel meer uit, ik denk dat elke wereld met hetzelfde probleem kampt. Enige oplossing om je speelplezier terug te krijgen is een migratie naar .NET, maar dit zal waarschijnlijk nog wel lang duren :p (duurde ook lang voordat de Deense server mocht migreren). Al wordt het spel voor ons nu al wel onmogelijk gemaakt. als voorbeeld: met geluk kan je 1 avo per dag spelen, dus als je gemiddeld iedere dag een avo speelt heb je over 27 jaar de prestatie 10000 avonturen op de prairie. GG
Maar het verschil is nog schrijnender met .nl. Bij .dk werd er actief ingespeeld door het modteam door het gebrek aan spelers. Er werden evenementen georganiseerd (met mooie rewards), er waren NPC's om fortgevechten aan te vullen. Hier is er nu eens helemaal niets, je mag al van geluk spreken als er überhaupt op een forum bericht geantwoord wordt door het mod team.

.nl is al te ver heen mede door gebrek aan initiatief van de kant van het team. Anc heeft langer dan verwacht het hele forumgebeuren onderhouden maar het was onhoudbaar. De handvol actieve spelers per wereld kunnen ook geen activiteit toveren. Zelfs met alle nog resterende actieve nl spelers op 1 wereld zal het niets worden.

Geef ons aub de kans om onze accounts van deze gedoemde server weg te halen..
 

Kleiduif.

Teamleden
Community Manager
Spelmoderator
Forummoderator
Ik blijf bovenstaande elke week aangeven. Afgelopen week heb ik eindelijk een reactie gekregen dat het voorlopig niet op de planning staat om te migreren naar .net. Daarop heb ik nogmaals aangedrongen om te kijken wat hierin de mogelijkheden zijn, ook aangezien de wens er van de spelers is. Hierbij geef ik uiteraard aan dat jullie je zorgen maken over de toekomst van het spel en het graag met plezier willen blijven spelen. Uiteraard zijn ook andere ideeën aangekaart. De komende weken zal ik blijven aangeven dat de wens voor de migratie er is, maar helaas kan ook ik hier niks aan veranderen. Zodra er verandering in komt dan zal ik dit uiteraard zo snel mogelijk communiceren.
 
We gaan de optie om te migreren naar een andere wereld starten voor de wereld Issaquah op 9-10-2023.

Je hebt de mogelijkheid om naar de volgende werelden te migreren:

* Dakota
* Jicarilla
* Kickapoo

Is voor mijzelf om het even, maar is er een reden waarom je niet kan migreren naar Graceland of Huachuca? Voor sommigen is dat misschien wel wenselijk.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Is voor mijzelf om het even, maar is er een reden waarom je niet kan migreren naar Graceland of Huachuca? Voor sommigen is dat misschien wel wenselijk.
Het aantal werelden waarheen gemigreerd kan worden is helaas beperkt. Daarom is er gekeken naar werelden die (statistisch) het meest actief lijken en hebben wij hierin een keuze moeten maken.
 
Het aantal werelden waarheen gemigreerd kan worden is helaas beperkt. Daarom is er gekeken naar werelden die (statistisch) het meest actief lijken en hebben wij hierin een keuze moeten maken.

Bedoel je hiermee dat Dako, Jica en Kicka actiever zijn/lijken dan Grace en Hua?
En zo ja, is het dan ook de bedoeling dat er over een poosje migratie vanaf Grace en Hua plaatsvindt?
 
of staan hua en grace op de volgende nominatie lijst om te sluiten?

waarom niet tijdelijk jica en kick
en na een tijd hua en grace?
zodat iedereen de mogelijkheid krijgt om naar wereld van keuze te kunnen?
want het hele migratie beleid lijkt meer op het pushen van spelers naar diverse werelden en dat is niet vanwege activiteit
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Bedoel je hiermee dat Dako, Jica en Kicka actiever zijn/lijken dan Grace en Hua?
En zo ja, is het dan ook de bedoeling dat er over een poosje migratie vanaf Grace en Hua plaatsvindt?
De meeste migrerende werelden hebben de mogelijkheid gekregen om naar Dakota te migreren, daarom hebben wij deze mogelijkheid ook opengesteld voor Issaquah. Volgens de ons bekende (statistische) gegevens zijn Jica en Kicka actiever dan Graceland en Huachuca. Praktisch gezien kan dit natuurlijk anders liggen dus uiteindelijk moet hier toch een knoop in worden doorgehakt.

Met betrekking tot Graceland en Huachuca is nog niets bekend over migraties en zal dit naar verwachting niet op korte termijn veranderen.
 
Wat bedoelen jullie met dat Jicarilla actiever is dan Graceland?
Jicarilla heeft 100 spelers (tot enkele dagen geleden 99) waarvan 2 met 0 ervaring. Graceland heeft 141 spelers waarvan 5 met 0 ervaring.
Jullie hebben blijkbaar andere statistieken die doen beslissen om ons naar Jicarilla te sturen,.
 
Als je een poll houdt zal de wereld met het minste aantal spelers logischerwijs nooit de meeste stemmen krijgen en dus ook niet opengaan voor migratie. Leuk idee, maar zal in de praktijk wellicht averechts werken...
 
Ik vind het juist een goede ontwikkeling dat veel spelers richting één kant gepusht worden. Zo krijg je iig een beetje activiteit. Of dat nou Dako is of een andere wereld zou niet veel moeten uitmaken lijkt me.
 
activiteit? je weet dat het voornamelijk allemaal dezelfde spelers op meerdere werelden zijn
dus je opmerking raakt kant nog wal
 
Bovenaan