DeletedUser12045
Voor ik aan de ideeën begin zou ik graag vragen dat we in de antwoorden niet gaan beginnen met: " Niemand speelt graag avo's dus wat boeit het" . Dit zijn ideeën om avonturen leuker te maken en dus hopelijk ook meerdere spelers aan te trekken om deze ( opnieuw) beginnen te spelen.
Ik ga ook een grote hoop aparte ideeën droppen. Elk idee krijgt slechts een korte uitleg. Bij verdere vraag naar uitleg, zal ik deze uiteraard geven.
Voorstellen + details
1) Spelers een korte tutorial geven bij hun eerste avontuur
--> Het is vreselijk frustrerend als er iemand in je team zit die het spelletje totaal niet snapt. Een tutorial die spelers het concept goed uitlegt, is voor beide partijen voordelig.
2) Een nieuw matchmakingsystem
--> Het huidige model waarbij spelers obv level worden ingedeeld en volgend vaste volgorde werkt niet. Een systeem waarbij de teams worden gemaakt aan de hand van hun " waarde " is veel eerlijker ( Het kan bv ook zo zijn dat 1 speler duidelijk beter is dan de anderen zodat de beste speler in het team zit met de 2 slechtste spelers)
!!! Als je dit goed wil laten werken, moet het onmogelijk zijn om kledij te wisselen vanaf je op aanmelden voor avo duwt
3) De beste speler staat bij team blauw / Het kwalitatief sterkere team staat blauw
--> Afhankelijk of vorig idee daadwerkelijk nageleefd wordt, maak ik een onderscheid hierin.
--> Kwalitatief sterkere team met loopnadeel is vanzelfsprekend
--> Beste speler loopnadeel geven lijkt me eerlijker omdat deze het spel dan niet al te hard kan beïnvloeden. Al zal het team met loopvoordeel altijd meer kans hebben om te winnen.
4) Het verliezende team heeft ook kans op een kist
--> Want waarom zou ik meespelen als ik toch altijd verlies. Dan moet je al bijna 40x verliezen voordat je een kist kan kopen uit de shop. Geef de winnaars 20% kans op kist en de verliezers 10%. Zo blijf je incentive hebben om te spelen.
5) Kans kisten beïnvloeden door een fairplay multiplicator
--> beginwaarde = 1, maxwaarde = 1,5, minimumwaarde =0,6
--> Spelers die vaak avo's leaven of inactief gaan als ze verliezen kan je straffen door hun multiplicator te verlagen ( waardoor ze minder kans op een kist hebben). Dit is vergelijkbaar met een systeem zoals op Fifa. Spelers die sportief zijn en spelen, worden dus beloond.
Er staat een max-en minwaarde op zodat je niet opeens aan 100% kisten kan komen. Een maximum van 30% kans lijkt me best ok.
6) Enkele items bannen uit avo's / maximumwaarde's opzetten
--> Het is helemaal niet fijn als je tegen die gasten met de slang, wright set en eventwapen moet spelen. Natuurlijk zijn deze spelers daar eerlijk aangekomen, maar plezier moet toch altijd voorop staan. Je kan deze spullen bannen of er maximum waardes opplakken zoals maximumwaarde van 7/7/7/7 attri's.
Misbruikpreventie
Heb geprobeerd dat in mijn ideeën te verwerken
Visuele hulpmiddelen
niet nodig
Samenvatting
Avonturen zijn 1 van de weinige dingen op the west die je zonder wachttijd kan doen. Al moet je tegenwoordig al heel lang wachten voor je in een spel komt. Met deze ideeën hoop ik meer spelers te lokken zodat iedereen er baat uithaalt
Administratie
Ik ga ook een grote hoop aparte ideeën droppen. Elk idee krijgt slechts een korte uitleg. Bij verdere vraag naar uitleg, zal ik deze uiteraard geven.
Voorstellen + details
1) Spelers een korte tutorial geven bij hun eerste avontuur
--> Het is vreselijk frustrerend als er iemand in je team zit die het spelletje totaal niet snapt. Een tutorial die spelers het concept goed uitlegt, is voor beide partijen voordelig.
2) Een nieuw matchmakingsystem
--> Het huidige model waarbij spelers obv level worden ingedeeld en volgend vaste volgorde werkt niet. Een systeem waarbij de teams worden gemaakt aan de hand van hun " waarde " is veel eerlijker ( Het kan bv ook zo zijn dat 1 speler duidelijk beter is dan de anderen zodat de beste speler in het team zit met de 2 slechtste spelers)
!!! Als je dit goed wil laten werken, moet het onmogelijk zijn om kledij te wisselen vanaf je op aanmelden voor avo duwt
3) De beste speler staat bij team blauw / Het kwalitatief sterkere team staat blauw
--> Afhankelijk of vorig idee daadwerkelijk nageleefd wordt, maak ik een onderscheid hierin.
--> Kwalitatief sterkere team met loopnadeel is vanzelfsprekend
--> Beste speler loopnadeel geven lijkt me eerlijker omdat deze het spel dan niet al te hard kan beïnvloeden. Al zal het team met loopvoordeel altijd meer kans hebben om te winnen.
4) Het verliezende team heeft ook kans op een kist
--> Want waarom zou ik meespelen als ik toch altijd verlies. Dan moet je al bijna 40x verliezen voordat je een kist kan kopen uit de shop. Geef de winnaars 20% kans op kist en de verliezers 10%. Zo blijf je incentive hebben om te spelen.
5) Kans kisten beïnvloeden door een fairplay multiplicator
--> beginwaarde = 1, maxwaarde = 1,5, minimumwaarde =0,6
--> Spelers die vaak avo's leaven of inactief gaan als ze verliezen kan je straffen door hun multiplicator te verlagen ( waardoor ze minder kans op een kist hebben). Dit is vergelijkbaar met een systeem zoals op Fifa. Spelers die sportief zijn en spelen, worden dus beloond.
Er staat een max-en minwaarde op zodat je niet opeens aan 100% kisten kan komen. Een maximum van 30% kans lijkt me best ok.
6) Enkele items bannen uit avo's / maximumwaarde's opzetten
--> Het is helemaal niet fijn als je tegen die gasten met de slang, wright set en eventwapen moet spelen. Natuurlijk zijn deze spelers daar eerlijk aangekomen, maar plezier moet toch altijd voorop staan. Je kan deze spullen bannen of er maximum waardes opplakken zoals maximumwaarde van 7/7/7/7 attri's.
Misbruikpreventie
Heb geprobeerd dat in mijn ideeën te verwerken
Visuele hulpmiddelen
niet nodig
Samenvatting
Avonturen zijn 1 van de weinige dingen op the west die je zonder wachttijd kan doen. Al moet je tegenwoordig al heel lang wachten voor je in een spel komt. Met deze ideeën hoop ik meer spelers te lokken zodat iedereen er baat uithaalt
Administratie
- Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
- Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Nee