• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Loterij

DeletedUser

Voorstel
Een Loterij opzetten voor alle spelers

Details
Een loterij opzetten waar alle spelers van elke wereld aan mee kunnen doen.
Vergelijkbaar met die van .net en .de. Dit is makkelijk opgezet d.m.v. een excel spreadsheet, gebruik makende van de RAND (ASELECT) en RANK (RANG) functie.
  • Stap 1: Maak een GMC die het geld ontvangt op alle werelden (10k per speler of iets in die richting) voor een korte periode met een periodieke trekking per maand.
  • Stap 2: Voer alle mededingende Spelers in op de lijst
  • Stap 3: Voer de Rand en Rank functie uit
  • Stap 4: Kies 10 Winnaars en 3 Troostprijzen m.b.v. Excel format

    1e plaats: 25% van de inleg
    2e plaats: 15% van de inleg
    3e plaats: 10% van de inleg
    4-10e plaats: 5% van de inleg

    Troostprijs 1: 150 Nuggets
    Troostprijs 2: 100 Nuggets
    Troostprijs 3: 50 Nuggets

    Eventueel een wapen eens in de zoveel tijd of een setdeel. (Leuk voor evenementen ook).
  • Stap 5: Plaats op forum en deel prijzen uit.
Misbruikpreventie
Mensen met meerdere namen over verschillende servers kunnen vaker meedoen, maar dit is een verwaarloosbaar verschil. We moeten ook een beetje vertrouwen hebben dat er niet te veel valsgespeeld wordt.
Verder wordt alleen op de wereld waar de speler meedoet de prijs uitgekeerd. Dus wederom verwaarloosbaar verschil.
Verder is er niets waarmee vals gespeeld kan worden als je een stafflid dit laat doen. Dat is elke maand een uurtje werk voor iets wat op .net en .de als zeer positief opgevat wordt.

Visuele hulpmiddelen
Excel format Random selecter
d3e2e0aaff084164ad02708efed2fa2b.png

Samenvatting
Een Loterij voor the-west.nl. Men gaat meer op het forum zitten en mogelijk ook meepraten. Nu kijken er nog maar weinig spelers op het forum.
Doordat de uitslagen op het forum komen gaan mensen eerder op het forum kijken.
Verder is het leuk om wat te krijgen en er is duidelijke activiteit van de staff.

Administratie
  • Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
  • Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? JA, maar anders uitgevoerd en outdated door dat er door het toenmalig supportlid niet aan gewerkt werd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16209

leuk idee, nog leuker dat je mijn naam gebruikt hebt whahaha, hopelijk komt dit door
 

DeletedUser

Misschien samenvoegen met deze:
Ingame loterijfunctie

Ben er in ieder geval zoals toen ook voor.

Het ding is m dat de Devs met mijn voorstel zelf niet hoeven te werken er aan.
Het idee dat daar staat zet het in-game en is dus een back end front end actie voor de devs.

Op deze manier hoeft dat niet en kan het door een Mod gedaan worden.
 
Het ding is m dat de Devs met mijn voorstel zelf niet hoeven te werken er aan.
Het idee dat daar staat zet het in-game en is dus een back end front end actie voor de devs.

Op deze manier hoeft dat niet en kan het door een Mod gedaan worden.

Ah, ok, had ik dan niet goed begrepen.
Zal inderdaad beter zijn dan :)
 
Heel leuk idee inderdaad, ik stem voor, alleen kleine aanmerkingen

-ff bij elkaar opgeteld wordt er in totaal 85% van de inleg verdeeld onder de winnaars (7x5+10+15+25=85%) en verdwijnt er dus 15% van de inleg uit het spel. Is dat de bedoeling of zijn die getallen maar even al voorbeeldje genomen en moet wel 100% van de inleg naar de winnaars gaan?

-Troostprijsje is naar mijn mening een beetje groot om het een troostprijs te noemen :p
 

DeletedUser

Heel leuk idee inderdaad, ik stem voor, alleen kleine aanmerkingen

-ff bij elkaar opgeteld wordt er in totaal 85% van de inleg verdeeld onder de winnaars (7x5+10+15+25=85%) en verdwijnt er dus 15% van de inleg uit het spel. Is dat de bedoeling of zijn die getallen maar even al voorbeeldje genomen en moet wel 100% van de inleg naar de winnaars gaan?

-Troostprijsje is naar mijn mening een beetje groot om het een troostprijs te noemen :p

Ik heb het principe van de .de server overgenomen en wat verder uitgewerkt.

En het is idd de bedoeling dat 15% verdwijnt ;)
Dat is bij een echte loterij toch echt wel anders haha :D Dan is het wel veel meer :D
De troostprijzen zijn idd heel leuk, maar kunnen ook wel eens iets anders zijn, ligt aan de Loterijleider.
 

DeletedUser4007

Doe 1x een loterij van 18x boones bijl voor de winnaar :cool::D

ja maar niet voor el dorado:p

:D:D

@tribgrep
het geld alleen is geen goede prijs tenzij het vies veel is (maar daar zijn te weinig spelers voor, met 1000 spelers heb je nog maar 2,5 miljoen)
dan zou ik eerder voor de 150 nuggets gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

ja maar niet voor el dorado:p

:D:D

@tribgrep
het geld alleen is geen goede prijs tenzij het vies veel is (maar daar zijn te weinig spelers voor, met 1000 spelers heb je nog maar 2,5 miljoen)
dan zou ik eerder voor de 150 nuggets gaan

Die prijs is uiteraard aan te passen.
Overigens is dat goed te regelen met de support hier om die prijzen hoger te maken. Is een tool voor he ;)

Een reactie van support zou ook wel leuk zijn ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16039

Ik ben tegen... Het idee is leuk voor mensen met veel ingame geld en die actief zijn op het forum. Mensen die nog niet zo lang spelen of niet zo actief zijn die zullen liever hun geld anders willen gebruiken. Mijn inziens is het een idee voor de al actieve mensen en niet voor de mensen die minder actief zijn. De actieve mensen kunnen zich nog verder verrijken en de nieuwkomers lopen en nog grotere achterstand op.
 

DeletedUser16131

Het is dan ook een idee om de activiteit te bevorderen....
Als we iniatieven opstarten voor spelers die weinig actief spelen kun je zowel niets opstarten me dunkt.
 

DeletedUser4007

veel ingame geld hebben, daar moet je toch actief voor zijn of veel nuggets gebruiken.
lijkt mij dat je nuggets pas gebruikt als je actief bent.
dus spelers die minder actief zijn kunnen dus ook meedoen door actief te worden.
het is een motivatie manier om actiever te worden om mee te kunnen doen voor prijzen.

dus je tegen bent omdat het alleen voor de rijke en actieve spelers is?
dus iemand die 1x in de week inlogt moet dezelfde kansen hebben als een speler die elke dag inlogt?
dus als jij 1x per week bij je werkgever gaat werken moet je hetzelfde verdienen als iemand die 5 dagen komt?
je logica klopt dus niet.
je kan nooit wat bereiken als je er geen moeite en tijd instopt.

dat je tegen bent maakt niets uit, alleen je motivatie waarom, is totaal onzin.
:cool:
 

DeletedUser16039

veel ingame geld hebben, daar moet je toch actief voor zijn of veel nuggets gebruiken.
lijkt mij dat je nuggets pas gebruikt als je actief bent.
dus spelers die minder actief zijn kunnen dus ook meedoen door actief te worden.
het is een motivatie manier om actiever te worden om mee te kunnen doen voor prijzen.

dus je tegen bent omdat het alleen voor de rijke en actieve spelers is?
dus iemand die 1x in de week inlogt moet dezelfde kansen hebben als een speler die elke dag inlogt?
dus als jij 1x per week bij je werkgever gaat werken moet je hetzelfde verdienen als iemand die 5 dagen komt?
je logica klopt dus niet.
je kan nooit wat bereiken als je er geen moeite en tijd instopt.

dat je tegen bent maakt niets uit, alleen je motivatie waarom, is totaal onzin.
:cool:

Of het nu totale onzin is wat ik verkondig of niet... het is mijn mening. Ik geef alleen aan hoe ik er over denk. Prima dat je daar niet mee eens bent, maar om gelijk te zeggen dat mijn motivatie totale onzin is vind ik beetje ver gaan. Of je het er nu mee eens bent of niet. Vraag om meer duidelijkheid als het niet duidelijk is maar laat een ander in zijn waarde...
 

DeletedUser4007

Of het nu totale onzin is wat ik verkondig of niet... het is mijn mening. Ik geef alleen aan hoe ik er over denk. Prima dat je daar niet mee eens bent, maar om gelijk te zeggen dat mijn motivatie totale onzin is vind ik beetje ver gaan. Of je het er nu mee eens bent of niet. Vraag om meer duidelijkheid als het niet duidelijk is maar laat een ander in zijn waarde...

iedereen heeft een mening, daar is niets mis mee.
mijn mening is dus dat je totale onzin post.
loterij voor items of cash-battle voor items
de weg is anders, het doel hetzelfde.
dus de 1 wel goed vinden en de ander niet?
dat is dus totale onzin.

Iemand in zijn waarde laten en het niet duidelijk is?
Dus omdat ik het totale onzin vind is het niet duidelijk?
Omdat ik het totale onzin vind laat ik je niet in je waarde?

Dus duidelijk dat jij iemand niet in zijn waarde laat om zulke opmerkingen te maken. En niet ik.
Ik heb duidelijk mijn motivatie gegeven voor mijn mening.
Dus die domme opmerking slaan dus nergens op.
:cool:
 

DeletedUser16039

Ik ga maar niet verder in op het gedeelte wat jij onzin vind, krijgen we een discussie van die niet mee helpt aan het verbeteren The west. We hebben een andere mening, prima, dat kan.

Wel ik nog even reageren of het stukje van de cash battle. De weg is idd anders. Ik weet niet of je zelf ooit aan de cash battles meegedaan hebt? Of speelde je toen nog niet? Volgens mij wil iedereen graag dat het op de werelden weer wat actiever word toch? Dan moet je activiteiten organiseren op de werelden en niet op het forum.

Mocht je niet weten hoe de cash-battles werkte, dan wil ik je het best wel uitleggen hoor...
 

DeletedUser

Ik zie een aantal woorden voorbij komen en wil daar even het mijne van zeggen:

1) Ieders mening is welkom. zowel positief als negatief met welke reden dan ook.
2) Ophouden over cash-battles: Dit gaat er Nooit maar dan nooit meer komen. Dat is een zekerheid die zowel jullie als ik al meerdere malen hebben gekregen van zowel CM's als Dev's als andere Inno-medewerkers.
3) Dit idee is om mensen ook actiever op het forum te laten worden. Daar zie ik in jullie argumenten helaas niets meer terug.
4) AUB kom ook met jullie ideeen als je denkt dat dit idee het niet wordt. Graag zie ik meer activiteit in de community als het hier over gaat en iedereen moet betrokken worden. Als community kunnen we ook veel voor the-west.nl betekenen. De support laat beetje bij beetje merken open te staan voor ideeen en medewerking en dat wil ik applaudiseren en niet bekritiseren. Het is tijd voor een nieuw begin. Laten we daar samen iets van maken :)

Back on-topic.

Mocht iemand van de Support willen antwoorden op dit idee zou het mij een groot plezier doen :)
 

DeletedUser4007

Ik weet niet of je zelf ooit aan de cash battles meegedaan hebt? Of speelde je toen nog niet?

Mocht je niet weten hoe de cash-battles werkte, dan wil ik je het best wel uitleggen hoor...

Thafuq?
Kijk eens naar me reg datum hier op forum.
En alweer wil je uitleggen hoe een cash-battle werkt?
Dus omdat ik wat zei erover, weet ik niet hoe het werkt?
Erg arrogant, en je wilt verbetering?
En dan kom je aan met cash-battles, waarvan waarschijnlijk iedereen behalve jij al weet dat die niet terug komen?
Misschien moet jij eens informatei krijgen over diverse dingen die je schijnbaar niet helemaal weet
 

DeletedUser

On topic

Zowel William als Mastadont,

Jullie zorgen ervoor dat ideeen als deze dadelijk als spamtopic worden gezien en gesloten worden.

Breng iets in van waarde of vecht het uit op skype ofzo, maar niet hier.
De community doet hier zijn best om ideeen uit te werken en voor te stellen, niet om onnodige off-topic discussies te voeren.

Nu:

@Kroenuh of CM/gelijkwaardig:
Hoe haalbaar is dit idee en wat kunnen wij voor jullie doen om dit zsm op te zetten?

Cooperation = Key
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan