• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Lening van je Bank

DeletedUser

Zou het wellicht een idee zijn om de mogelijkheid te creëren dat je bij de bank in je stad een lening afsluit, zodat je dingen kunt kopen die je denkt nodig te hebben. Of dat de stad een lening afsluit bij de bank om te kunnen groeien? Uiteraard zou er ook een soort van maximum moeten komen van wat je kunt lenen, wellicht op basis van de level van de bank, je eigen level etc.

Natuurlijk wordt er. net als irl, rente berekent en moet je de lening binnen een bepaalde tijd terugbetalen. Kun je het niet terug betalen, moet je (bijv.)al je spullen verkopen. Mocht je dan nog niet alles kunnen terugbetalen, moet je naar de gevangenis (in het gebouw van de sherrif wellicht) voor een bepaalde tijd. Bovendien zou je dan kunnen bedenken dat er ook een wanted-poster gemaakt worden zodat anderen inwoners van de stad (of ook anderen) jou kunnen oppakken en afleveren bij de sherrif voor een vergoeding. Of je mag, bij niet terugbetalen, een tijdje iet mogen spelen op The West, of je moet een paar rot-klusjes opknappen, zonder dat dat ervaringspunten oplevert, maar wat wel actiepunten kost, geen geluk kent, maar waat je geld mee kan verdienen wat direct naar de bank gaat om het restant van de lening af te lossen.
 

DeletedUser

leuk idee moet nog wel iets verder worden uitgewerkt mischien...
 

DeletedUser

Ben ik met je eens dat het nog uitgewerkt moet worden, maar was zomaar een ideetje van me.
 

DeletedUser

Slecht idee. Je geeft een verkeerd signaal: koop maar op krediet, je hoeft nu geen geld te hebben.

Wij hebben altijd geleerd: als je er het geld niet voor hebt, koop het dan niet. "sparen" is een woord dat veel mensen blijkbaar niet meer kennen.
 

DeletedUser

Ik ben het met Ipsam eens. Dan duurt het maar wat langer voor je een opdracht af kan sluiten of verder kan bouwen aan je stad...
 

DeletedUser

In principe klopt jullie kritiek. Maar als je nou de straf voor niet terugbetalen zet op een tijdje niet kunnen spelen (omdat je in de gevangenis zit) of je kan alleen rotklusjes doen totdat de de lening hebt terugbetaalt, kan dat al een reden zijn om niet te lenen. En als je rente betaalt, betaal je altijd meer dan als je wacht en zelf er voor spaart....

Ok het geeft geen garanties dat het niet "misbruikt" kan worden )kijk naar de shit irl), maar dat is het risico.
 

DeletedUser2079

dan heeft iedereen dure spullen. en veel schulden.

afgekeurd vind ik

...
 

DeletedUser

maximale lening: 100$
je leent dit van de stads kas

dat werkt pas, als je niet terugbetaald komt het the-west duelteam in actie en schiet je zonder lid te zijn van een stad helemaal aan flarden.

of je houd het op de arbeiden in :cool:
 

DeletedUser

er moet gewoon giga-interest komen, de eerste weken nog niet zo veel, maar na een maand moet je het dubbel van het oorspronkelijke bedrag terugbetalen, dit verdubbelt elke maand. Dus na drie maanden moet je 8x het bedrag terugbetalen.
 
Bovenaan