• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Lenen, ruilen en verkopen aan een bepaalde speler

Moet dit idee er komen?


  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Enquête gesloten .
Voorstel
De markt heeft op het moment al veel goede functies, maar ik denk dat er een aantal bij mogen. Een leenfunctie, een verkoop-aan-één-bepaalde-spelerfunctie en een ruilfunctie.

Details
Op dit moment heb je kans dat er iets misgaat bij ruilen, lenen of verkopen aan een bepaalde speler. De functies spreken voor zich.
  • Leenfunctie: soms wil men vanwege een prestatie een item uitlenen, maar men moet elkaar maar vertrouwen dat het item weer bij de oorspronkelijke eigenaar terechtkomt voor de afgesproken prijs. Deze functie werkt zo: de speler zet een item op de markt voor een bepaalde prijs (of een vanaf-bod), zoals nu. In plaats van dat je het item daarvoor koopt, kan het zijn dat de verkoper ervoor heeft gekozen het voorwerp ´uit te lenen´ (dit staat natuurlijk duidelijk aangegeven op de markt) voor een bepaalde tijdsduur in uren. De speler die het voorwerp leent moet het voorwerp afhalen en kan het daarna zovaak gebruiken als hij wil (het telt óók voor zijn/haar prestaties). Maar na de vooraf aangegeven tijdsduur komt het voorwerp automatisch terug bij de speler die het voorwerp uitleende. Dat wil zeggen: het voorwerp gaat naar de markt van de stad van de ´uitlener´ waar hij/zij het kan afhalen onder het kopje ´verkopen´.
  • Ruilfunctie: soms willen spelers voorwerpen ruilen, maar dan moet men elkaar maar vertrouwen dat de voorwerpen daadwerkelijk op de markt worden gezet voor de bepaalde prijs. De ruilfunctie werkt zo: Een speler zet een item op de markt zoals nu, en kiest voor ´ruilen´. Er verschijnt een door de speler in te vullen tekstvakje. Hierin vult hij in wat hij het liefste zou willen hebben voor dit voorwerp. Hierna kunnen spelers bieden, zonder limiet. Men mag bijvoorbeeld een grijze halsdoek bieden voor Youngers revolver. Maar: de speler die het voorwerp te ruil aanbood mag zelf kiezen welk aanbod hij aanneemt. Dit mag hij ook vóór de ´veiling´ afgelopen is doen, zodat hij in dat geval snel een voorwerp met iemand anders kan ruilen. Ook mag hij kiezen het voorwerp terug te trekken van de markt, als er geen enkel goed bod is gedaan. Het is dus in principe aan de biedende spelers om de ´verkoper´ ervan te overtuigen het voorwerp van de hand te doen.
  • Ten slotte: soms wil je graag een voorwerp aan een bepaalde speler verkopen. Bijvoorbeeld omdat hij een vriend is of een alliantiegenoot. Ik vind dat er gewoon een optie op de markt moet komen hiervoor. Als je dit aanklikt komt er een tekstvakje tevoorschijn. Hierin vul je (deels) de naam in van de speler, waarna suggesties tevoorschijn komen. Je moet uiteraard zo´n suggestie aanklikken om een speler te selecteren. De rest (prijs, plaats e.d.) is hetzelfde als nu. Deze functie is combineerbaar met de voorgaande twee, je kunt dan dus ook voorwerpen lenen/ruilen met één bepaalde persoon. (Al is dat bij ruilen niet heel erg nodig omdat de verkopende partij daar zelf al kan kiezen welk bod hij aanneemt, maar toch :p)

Misbruikpreventie
Misschien dat het door de aanbieder in te vullen vakje bij de ruilfunctie als spamplaats gebruikt kan worden. Maak dan gewoon een limiet op het aantal tekens.

En wanneer je een item leent en je wil het afhalen, kan het zijn dat je flauwvalt door een duel. Suggestie: geef de persoon die het item moet afhalen altijd maximaal drie uur extra om het voorwerp af te halen. Die drie uur zijn automatisch om als het voorwerp is afgehaald. Pas daarna begint de eigenlijke ´leenperiode´. Verder is het uiteraard ook de verantwoordelijkheid van de ´lener´ zelf, op tijd aanwezig te zijn om het voorwerp z.s.m. af te halen. Het is makkelijk zat om te plannen wanneer de veiling afgelopen zal zijn.

Visuele hulpmiddelen

Nope, sorry.
Samenvatting
Deze drie functies zorgen ervoor dat er geen vertrouwen in elkaar meer nodig is als je voorwerpen wilt uitlenen, ruilen of aanbieden aan één bepaald iemand. Lijkt me handig, zo wordt het voor iedereen makkelijker, met name om prestaties te voltooien. ;)

Administratie

Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Voor zover ik heb gelezen niet.








En nou niet gelijk mij de grond inboren want dat lukt jullie toch niet. :p Geef in plaats daarvan a.u.b. opbouwende kritiek en argumenten, ik heb een halfuur besteed aan het uittypen/corrigeren hiervan :p
 

DeletedUser15194

Dus na die drie uur gaat de leenperiode in?
Anders kan je van alles lenen en het niet van de markt halen waardoor andere hun spullen kwijt zijn.

Goed idee trouwens. ;)
 
Dus na die drie uur gaat de leenperiode in?
Anders kan je van alles lenen en het niet van de markt halen waardoor andere hun spullen kwijt zijn.
Ja. Je hebt maximaal drie uur extra om het op te halen. Ze zijn om als het voorwerp is opgehaald, of als ze eh... over zijn :p Daarna gaat de leenperiode in. Je kunt het dan ook nog ophalen, maar als ook de leenperiode over is gaat het voorwerp terug naar de eigenaar. En als je het voorwerp dan niet in je inventaris hebt gehad telt het ook niet voor je prestaties e.d. ;) Dus je moet er wel aan denken.


Goed idee trouwens. ;)
Bedankt :)
 

DeletedUser

ik weet niet hoe veel die leenfunctie mogelijk is en ik vind dat verkopen aan 1 persoon, dat je dat moet doen als beiden online zijn (dan loopt echt nooit iets mis hoor :p). maar die ruilfuncite mag van me zeker komen
4/5
 

DeletedUser

Wat heb je eraan als je het maar op de markt laat staan?

En inderdaad goed idee.
 

DeletedUser15194

ik weet niet hoe veel die leenfunctie mogelijk is en ik vind dat verkopen aan 1 persoon, dat je dat moet doen als beiden online zijn (dan loopt echt nooit iets mis hoor :p). maar die ruilfuncite mag van me zeker komen
4/5

Daar ben ik mee eens, die is niet echt nodig.

@FemM
Helaas zijn er sommige mensen die het leuk vinden om het spel voor andere te verpesten.
 

DeletedUser15194

Ja. Je hebt maximaal drie uur extra om het op te halen. Ze zijn om als het voorwerp is opgehaald, of als ze eh... over zijn :p Daarna gaat de leenperiode in. Je kunt het dan ook nog ophalen, maar als ook de leenperiode over is gaat het voorwerp terug naar de eigenaar. En als je het voorwerp dan niet in je inventaris hebt gehad telt het ook niet voor je prestaties e.d. ;) Dus je moet er wel aan denken.

Opzich zijn die drie uur niet echt nuttig, je kan hem ook voor iets langere tijd uitlenen, ik neem tenminste aan dat je dat zelf kan bepalen als uitlener..?
 

DeletedUser6377

Dit is volgens mij al zo vaak geopperd en even zo vaak afgeschoten.
Het zal in de praktijk niet werken of veel misbruik van gemaakt worden en je krijgt allemaal schimmige constructies.
 

DeletedUser15194

Als je nu ook even vertelt hoe er misbruik wordt gemaakt en wat voor constructies...?
 
Opzich zijn die drie uur niet echt nuttig, je kan hem ook voor iets langere tijd uitlenen, ik neem tenminste aan dat je dat zelf kan bepalen als uitlener..?

Nou, als je als uitlener het voorwerp z.s.m. terugwilt, bijvoorbeeld al na een half uur, dan kan dat met deze constructie zonder dat de speler die leent te weinig tijd heeft het op te halen. Wat mij betreft handiger dan maar gewoon het voorwerp drie uur uit te lenen, maar dat is mijn mening maar :)

@maxysaus: er schijnen weinig ideeën of dingen te zijn die jou tevredenstellen. Maar voor iemand die overal mooi taalgebruik bezigt (zou toch een soort niveau aan moeten duiden) geef je maar weinig concrete argumenten... :rolleyes: Ik bedoel: ´Schimmige constructies.´ Wat bedoel je ermee? Belastingontduiking? Maffiapraktijken? :unsure: :p


En @ azerder (sorry dat ik te lui ben alles nog te citeren:( ik heb al zo vaak items op de markt zien staan die er heel goedkoop opstonden en waarbij stond: ´voor speler x´. Ik had geen zin in een hoop ruzie met de verkoper en beoogde koper (dus ik heb ze nog nooit daadwerkelijk gekocht) maar het kan misgaan. ;) Het is wel zo dat met een leen- en ruilfunctie die verkoop-aan-een-bepaalde-speler-functie (goeie voor galgje ;) ) een stukje overbodiger wordt, omdat dat soort transacties dan minder hoeven plaats te vinden. :)
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 308552

Laat ik het voorbeeld maar even volgen:
Een grijze halsdoek voor een Younger's revolver is voor ons gewoon een pushverkoop en zal dan natuurlijk ook zo aangepakt worden ;)

Heb je nog theoretische voorbeelden van deze "schimmige constructies" maxy?
 
Laat ik het voorbeeld maar even volgen:
Een grijze halsdoek voor een Younger's revolver is voor ons gewoon een pushverkoop en zal dan natuurlijk ook zo aangepakt worden ;)
En dat kunnen jullie dus aanpakken ;) Het was in de beginpost maar een voorbeeld om aan te geven dat er geen limiet is op datgene wat je kan bieden. Als de eigenaar van de revolver zo gek is om het te accepteren moeten de mods vooral doen waar ze goed in zijn. ;)
 

DeletedUser15194

En dat kunnen jullie dus aanpakken ;) Het was in de beginpost maar een voorbeeld om aan te geven dat er geen limiet is op datgene wat je kan bieden. Als de eigenaar van de revolver zo gek is om het te accepteren moeten de mods vooral doen waar ze goed in zijn. ;)

Tanais zijn argument juist in jou voordeel...
 

Deleted User - 308552

En dat kunnen jullie dus aanpakken ;) Het was in de beginpost maar een voorbeeld om aan te geven dat er geen limiet is op datgene wat je kan bieden. Als de eigenaar van de revolver zo gek is om het te accepteren moeten de mods vooral doen waar ze goed in zijn. ;)

Het was om aan te geven dat misbruik niet zou gaan werken :p
 

DeletedUser14782

En wat nou als jij bijvoorbeeld een George Crooks broek hebt en hem wilt uitlenen aan een duellant die erg veel tactiek en reflex en LP wil enzo....

Dan loop ik dus nog altijd 'gevaar', omdat het voor een langere periode is

Is hier geen oplossing voor?
 

Deleted User - 308552

Het lenen in het voorstel is (volgens mij) puur om sets compleet te krijgen, maar correct me if I'm wrong
 

DeletedUser15194

En wat nou als jij bijvoorbeeld een George Crooks broek hebt en hem wilt uitlenen aan een duellant die erg veel tactiek en reflex en LP wil enzo....

Dan loop ik dus nog altijd 'gevaar', omdat het voor een langere periode is

Is hier geen oplossing voor?

jij bepaalt zelf hoelang je hem kwijt bent.
 

DeletedUser6377

Laat ik het voorbeeld maar even volgen:
Een grijze halsdoek voor een Younger's revolver is voor ons gewoon een pushverkoop en zal dan natuurlijk ook zo aangepakt worden ;)

Heb je nog theoretische voorbeelden van deze "schimmige constructies" maxy?

Nou dit soort dingen bedoel ik o.a.
Overigens wordt het met ruilen onduidelijk wat nou push is en wat nou niet. Er hang immers een veel minder hard of zelfs totaal geen prijskaartje meer aan. Als er met geld betaald wordt heb je het nog wel enigszins door.

Sowieso 'push' je met lenen. Je profiteert immers van iets wat je niet bezit en ook niet voor 'gewerkt' hebt.

Ennn het haalt het hele systeem onderuit. Waarom zou je namelijk je uit de naad werken voor een boones als je die ook kan lenen? Waarom zou je een premiumkist kopen als je alles kan lenen of ruilen?
Je krijgt dan een communistisch systeem in een commune die volledig op een zuiver kapitalistisch systeem is gebouwd. Dat zal niet goed gaan, kan ik je nu al voorspellen.
 

DeletedUser15194

Mag ik jou vertellen dat er nu ook al volop wordt geleend?
Dus daar verandert echt niet zoveel aan.
 
@maxysaus: gezien het feit dat er, zoals hierboven al aangegeven, al volop wordt geleend en geruild is dat dramatische communistisch-kapitalistische gedoe totaal niet van toepassing. Mijn idee is alleen dit op een veilige, gecontroleerde manier te laten gebeuren.

Verder is met ruilen denk ik net zo goed duidelijk of het push is of niet als met geld. Alle voorwerpen hebben een waarde die zeker de mods niet onbekend is, hun oordeel zal denk ik in de meeste gevallen wel goed zijn. :p

@tanais: sorry, ik beoordeelde je post verkeerd :laugh: En ter info: lenen is wat mij betreft zowel voor prestaties als voor tijdelijke bonussen. Op dezelfde manier als dat nu dus ook al kan, maar dan met het voordeel dat je het voorwerp altijd terugkrijgt als eigenaar. ;)

@kill4free: Je loopt dus nooit gevaar ;)



Tenslotte wil ik aan het idee toevoegen (beginpost is niet meer aanpasbaar geloof ik :( ) dat geleende items (uiteraard) niet kunnen worden verkocht of geveild. Dat zou anders de rare situatie opleveren dat jij een broek koopt die door iemand anders weer van een andere speler geleend is. :p Geleende items kunnen sowieso op geen enkele manier verdwijnen, je zal ze wat mij betreft dus ook niet voor opdrachten kunnen gebruiken. ;) Natuurlijk kan dit in de huidige situatie wel, maar daarmee naai je de speler die het voorwerp uitleende en dat was nou net niet de bedoeling. :laugh:
 
Bovenaan