DeletedUser12045
( Voor ik dit idee begin, wil ik zeggen dat alle voorbeelden die gebruik gaan worden ervan uitgaan dat de speler premium gebruikt. Dit maakt het makkelijker om alles juist aan te tonen en zorgt voor constantheid)
Voorstel
In plaats van 25/50% leiderschap te delen op raak-en uitwijkkansen als soldaat, wordt dit gereduceerd tot 10/20% maar heeft de leiderschapsbonus effect op kansen EN schade.
Details
Laat mij eerst iets duidelijk maken. Het soldaat karakter is in fortgevechten mogelijk het beste karakter. Maar waarom heeft dit karakter dan juist een aanpassing nodig? Wel, dat is omdat het een zeer monotoon karakter is en de soldaat is dus toe aan variatie. Ik leg dit uit aan de hand van volgende voorbeelden.
We bespreken de 3 voornaamste fg builds ( HP, vaardigheden en schade) en vergelijken deze tussen de duellantklasse, arbeidersklasse en soldaatklasse. Avonturiers sluit ik even uit omdat zij een zeer unieke vaardigheid hebben en ik nog geen goed idee heb om hen ook wat variatie te bieden.
LP build: Een duellant kan kiezen voor een build met veel lp. Op vlak van schoten vangen zijn de arbeider en de soldaat beter, maar is niet volledig outclassed omdat je als lp duellant nog steeds kan critten en dus meer schade uitdelen dan een duellant of een arbeider.
Een arbeider kan kiezen voor een build met veel lp omdat dit een goede mix is tussen schoten vangen en schoten aflossen. Normaliter zal een arbeider minder schoten vangen dan een soldaat, maar wel meer dan een duellant. Anderzijds zal een arbeider meer schade halen dan een soldaat omdat hij meer raakt doordat hij een hogere raakkans heeft, maar minder schade uitdelen dan een duellant omdat de duellant crits kan schieten.
Een soldaat kiest voor deze build als hij voor een support optie kiest. Zijn levenspunten worden verdubbeld en dat verhoogt het aantal schoten dat hij kan vangen voor het team. Hij zal wel de laagste schade behalen van alle klasses met exact dezelfde build.
Vaardigheden build: Een duellant kiest voor maximale raakkansen zodat hij meer schoten kan raken en dus ook meer crits zal kunnen schieten. Hij haalt minder raakkans dan een arbeider, maar maakt dit goed door z'n crits.
Een arbeider kan met deze build belachelijk hoge trefkansen behalen. Statistisch gezien zal hij van alle karakters de meeste schoten raken met deze build.
Hier begint het te wringen voor de soldaat. Als soldaat ben je met deze build volledig outclassed door zowel de duellant als de arbeider. Een duellant zal evenveel schoten raken, maar een hogere schade behalen door crits terwijl een arbeider met dezelfde build veel meer schoten raakt. Er is dus geen enkele reden om deze build te hanteren als soldaat.
Leiderschap build: Een duellant kan full leiderschap gaan voor maximale damage-output. Een combinatie van een hoog algemeen schot + de mogelijkheid tot crits maakt deze build dodelijk op vlak van schade.
Ook een arbeider heeft reden om voor een full leiderschapsbuild te kiezen. Hij zal nooit de gemiddelde schade van een duellant evenaren, maar kan dit goedmaken door meer schoten te raken dan een duellant.
Ook hier zit de soldaat vast. Hij heeft minder gemiddelde schade dan een duellant en minder raakkansen dan een arbeider.
Zoals aangegeven is een lp build de enige build met nut als soldaat. De duellant en arbeider worden op geen enkel build totaal outclassed. Dit wil niet zeggen dat het hun beste build is, maar ze hebben wel altijd een reden om een bepaalde build te kiezen. Als soldaat moet je Lp gaan want op andere builds ben je outclassed. De soldatenklasse heeft ook nood aan variatie en dat kan door de leiderschapsbonus te reduceren naar 10% zonder premium / 20% met premium en deze te laten gelden op zowel kansen als schade.
Enkele berekeningen om aan te tonen dat dit soldaten helemaal niet overpowered zou maken.
Hou er rekening mee dat de laatste formule gebruikt werd gemaakt van een enorm hoge gemiddelde schade. Ik heb deze express te hoog gemaakt zodat je duidelijk kan zien dat het schadeverschil zeer klein is.
Uitleg berekening 1. Het verschil in schade is slechts 7%. Een arbeider die 40% meer raakkans heeft, is dus nog steeds in het voordeel. Een duellant haalt over 10 schoten 390 minder gemiddelde schade buiten crits. Met 2 crits ( wat hij statistisch gezien haalt), is hij veruit in het voordeel.
Uitleg berekening 2. Qua schade verschil is het nog steeds ongeveer 7%. Zelfde redenering bij arbeider dus als het vorig voorbeeld. Bij de vergelijking met de duellant is het nu wel iets anders. Ditmaal doet de soldaat op 10 schoten 800 schade meer dan de duellant zonder crits. Deze situatie komt echter pas voort naarmate werelden langer lopen ( wat ook voor meer lp in fg's zorgt) en dus zal de duellant op 2 crits die 800 schade ook wel inhalen.
Zoals je ziet zal de invoering van dit idee de soldatenklasse niet versterken. Wel geeft het de soldaat een optie om ook eens iets anders te moeten kiezen dan de lp build.
Nu nog een laatste berekening tussen 2 LP soldaten
Deze berekening maakt duidelijk dat dit idee geen invloed zal hebben op de kracht van de Lp soldaat. Zelfs met 900 leiderschap verhoogt de schade slechts met 9 schade per schot. Een build met 20k lp en minder leiderschap zal dus nog minder verschillen.
Misbruikpreventie
Je zou kunnen stellen dat het delen van leiderschapsbonus overpowered zou zijn. Maar de extra bonus is ( zoals aangetoond) vrij miniem en heeft dus amper invloed.
Visuele hulpmiddelen
/
Samenvatting
Het is onzin dat bepaalde klasses gemaakt zijn om specifieke builds te hanteren. Iedere klasse moet vrijheid hebben om meerdere builds te kunnen gebruiken zonder volledig outclassed te zijn. Dit idee geeft de soldatenklasse ook de optie om eens iets anders te kiezen dan veel levenspunten en maakt de klasse dus minder monotoon.
Administratie
Nog enkele tegenargumenten voor spelers die enkel de titel hebben gelezen.
- Soldaten zijn al zo goed --> Door dit idee wordt de klasse niet sterker, alleen wat meer variatie
- Ze gaan meer schade doen dan duellanten --> Bekijk de berekeningen, het schadeverschil is zeer klein.
- Avo's zijn juist de klasse die verandering nodig heeft --> Dit is volledig off-topic, maar als jij een idee hebt om hun klasse ook meer opties te geven, kom dan met een idee af
- Jij maakt dit idee enkel omdat je zelf soldaat bent --> Wederom volledig off-topic, maar als je eenmaal een karakter gebruikt, zie je wat er aan veranderd kan worden.
- Duellanten met lp zijn toch ook outclassed --> Op vlak van support wel, niet op vlak van schade
- Soldaten zijn gemaakt om schoten te vangen --> Elke klasse verdient om meerdere opties te kunnen kiezen zonder dat een ander karakter di op elk vlak beter kan. Daarbij blijft een soldaat ondersteunen, maar nu niet enkel op vlak van kansen, maar ook op schade
Voorstel
In plaats van 25/50% leiderschap te delen op raak-en uitwijkkansen als soldaat, wordt dit gereduceerd tot 10/20% maar heeft de leiderschapsbonus effect op kansen EN schade.
Details
Laat mij eerst iets duidelijk maken. Het soldaat karakter is in fortgevechten mogelijk het beste karakter. Maar waarom heeft dit karakter dan juist een aanpassing nodig? Wel, dat is omdat het een zeer monotoon karakter is en de soldaat is dus toe aan variatie. Ik leg dit uit aan de hand van volgende voorbeelden.
We bespreken de 3 voornaamste fg builds ( HP, vaardigheden en schade) en vergelijken deze tussen de duellantklasse, arbeidersklasse en soldaatklasse. Avonturiers sluit ik even uit omdat zij een zeer unieke vaardigheid hebben en ik nog geen goed idee heb om hen ook wat variatie te bieden.
LP build: Een duellant kan kiezen voor een build met veel lp. Op vlak van schoten vangen zijn de arbeider en de soldaat beter, maar is niet volledig outclassed omdat je als lp duellant nog steeds kan critten en dus meer schade uitdelen dan een duellant of een arbeider.
Een arbeider kan kiezen voor een build met veel lp omdat dit een goede mix is tussen schoten vangen en schoten aflossen. Normaliter zal een arbeider minder schoten vangen dan een soldaat, maar wel meer dan een duellant. Anderzijds zal een arbeider meer schade halen dan een soldaat omdat hij meer raakt doordat hij een hogere raakkans heeft, maar minder schade uitdelen dan een duellant omdat de duellant crits kan schieten.
Een soldaat kiest voor deze build als hij voor een support optie kiest. Zijn levenspunten worden verdubbeld en dat verhoogt het aantal schoten dat hij kan vangen voor het team. Hij zal wel de laagste schade behalen van alle klasses met exact dezelfde build.
Vaardigheden build: Een duellant kiest voor maximale raakkansen zodat hij meer schoten kan raken en dus ook meer crits zal kunnen schieten. Hij haalt minder raakkans dan een arbeider, maar maakt dit goed door z'n crits.
Een arbeider kan met deze build belachelijk hoge trefkansen behalen. Statistisch gezien zal hij van alle karakters de meeste schoten raken met deze build.
Hier begint het te wringen voor de soldaat. Als soldaat ben je met deze build volledig outclassed door zowel de duellant als de arbeider. Een duellant zal evenveel schoten raken, maar een hogere schade behalen door crits terwijl een arbeider met dezelfde build veel meer schoten raakt. Er is dus geen enkele reden om deze build te hanteren als soldaat.
Leiderschap build: Een duellant kan full leiderschap gaan voor maximale damage-output. Een combinatie van een hoog algemeen schot + de mogelijkheid tot crits maakt deze build dodelijk op vlak van schade.
Ook een arbeider heeft reden om voor een full leiderschapsbuild te kiezen. Hij zal nooit de gemiddelde schade van een duellant evenaren, maar kan dit goedmaken door meer schoten te raken dan een duellant.
Ook hier zit de soldaat vast. Hij heeft minder gemiddelde schade dan een duellant en minder raakkansen dan een arbeider.
Zoals aangegeven is een lp build de enige build met nut als soldaat. De duellant en arbeider worden op geen enkel build totaal outclassed. Dit wil niet zeggen dat het hun beste build is, maar ze hebben wel altijd een reden om een bepaalde build te kiezen. Als soldaat moet je Lp gaan want op andere builds ben je outclassed. De soldatenklasse heeft ook nood aan variatie en dat kan door de leiderschapsbonus te reduceren naar 10% zonder premium / 20% met premium en deze te laten gelden op zowel kansen als schade.
Enkele berekeningen om aan te tonen dat dit soldaten helemaal niet overpowered zou maken.
We gaan uit van 350 gem schade, 600 leiderschap ( 720 met 20% bonus) en 1100 lp
Schade zonder bonus : 350+(350x600)/1100= 540
Schade met bonus : 350+(350x720)/1100 = 579
Schade zonder bonus : 350+(350x600)/1100= 540
Schade met bonus : 350+(350x720)/1100 = 579
We gaan hier uit van 600 gemiddelde schade, 900 leiderschap ( 1080 met 20% bonus) en 1590 lp
Schade zonder bonus: 600+(600x900)/1590 = 939
Schade met bonus: 600+(600x1080)/1590 = 1007
Schade zonder bonus: 600+(600x900)/1590 = 939
Schade met bonus: 600+(600x1080)/1590 = 1007
Hou er rekening mee dat de laatste formule gebruikt werd gemaakt van een enorm hoge gemiddelde schade. Ik heb deze express te hoog gemaakt zodat je duidelijk kan zien dat het schadeverschil zeer klein is.
Uitleg berekening 1. Het verschil in schade is slechts 7%. Een arbeider die 40% meer raakkans heeft, is dus nog steeds in het voordeel. Een duellant haalt over 10 schoten 390 minder gemiddelde schade buiten crits. Met 2 crits ( wat hij statistisch gezien haalt), is hij veruit in het voordeel.
Uitleg berekening 2. Qua schade verschil is het nog steeds ongeveer 7%. Zelfde redenering bij arbeider dus als het vorig voorbeeld. Bij de vergelijking met de duellant is het nu wel iets anders. Ditmaal doet de soldaat op 10 schoten 800 schade meer dan de duellant zonder crits. Deze situatie komt echter pas voort naarmate werelden langer lopen ( wat ook voor meer lp in fg's zorgt) en dus zal de duellant op 2 crits die 800 schade ook wel inhalen.
Zoals je ziet zal de invoering van dit idee de soldatenklasse niet versterken. Wel geeft het de soldaat een optie om ook eens iets anders te moeten kiezen dan de lp build.
Nu nog een laatste berekening tussen 2 LP soldaten
We nemen 600 gemiddelde schade, 900 leiderschap en 12000 lp
Schade zonder bonus : 600+(600x900)/12000= 645
Schade met bonus: 600+(600x1080)/12000= 654
Schade zonder bonus : 600+(600x900)/12000= 645
Schade met bonus: 600+(600x1080)/12000= 654
Deze berekening maakt duidelijk dat dit idee geen invloed zal hebben op de kracht van de Lp soldaat. Zelfs met 900 leiderschap verhoogt de schade slechts met 9 schade per schot. Een build met 20k lp en minder leiderschap zal dus nog minder verschillen.
Misbruikpreventie
Je zou kunnen stellen dat het delen van leiderschapsbonus overpowered zou zijn. Maar de extra bonus is ( zoals aangetoond) vrij miniem en heeft dus amper invloed.
Visuele hulpmiddelen
/
Samenvatting
Het is onzin dat bepaalde klasses gemaakt zijn om specifieke builds te hanteren. Iedere klasse moet vrijheid hebben om meerdere builds te kunnen gebruiken zonder volledig outclassed te zijn. Dit idee geeft de soldatenklasse ook de optie om eens iets anders te kiezen dan veel levenspunten en maakt de klasse dus minder monotoon.
Administratie
- Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
- Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? /Nee
Nog enkele tegenargumenten voor spelers die enkel de titel hebben gelezen.
- Soldaten zijn al zo goed --> Door dit idee wordt de klasse niet sterker, alleen wat meer variatie
- Ze gaan meer schade doen dan duellanten --> Bekijk de berekeningen, het schadeverschil is zeer klein.
- Avo's zijn juist de klasse die verandering nodig heeft --> Dit is volledig off-topic, maar als jij een idee hebt om hun klasse ook meer opties te geven, kom dan met een idee af
- Jij maakt dit idee enkel omdat je zelf soldaat bent --> Wederom volledig off-topic, maar als je eenmaal een karakter gebruikt, zie je wat er aan veranderd kan worden.
- Duellanten met lp zijn toch ook outclassed --> Op vlak van support wel, niet op vlak van schade
- Soldaten zijn gemaakt om schoten te vangen --> Elke klasse verdient om meerdere opties te kunnen kiezen zonder dat een ander karakter di op elk vlak beter kan. Daarbij blijft een soldaat ondersteunen, maar nu niet enkel op vlak van kansen, maar ook op schade
Laatst bewerkt door een moderator: