• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Laat je horen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op dit moment zou ik niet kiezen voor een speedevent of een ander soortgelijk event waar maar een handjevol spelers een prijs kunnen winnen. Uit ervaring weten we dat na enkele dagen wel duidelijk is wie welke prijzen gaan winnen en dat de rest dan snel afhaakt.
makkelijk zeggen als je zelf op die manier al gringo sets hebt gehaald, logisch dat je er voor kiest de tegenpartij die kans niet te geven.
je opmerking is daarom gelijk VOID en nutteloos

op basis van fg deelnames? dus gewoon aanmelden en dan off gaan? hoe bevorderd dat de activiteit dan?
ook dat heeft het verleden al laten zien dat dat niet werkt

en ook nog? dat sommige spelers bijna gelijk al naar de andere kant verhuizen met geupte kleding van anderen
en de tegenpartij gelijk al met mindere sets laat zitten
er zijn eerst problemen die met regels geblokkeerd moeten worden voor je ook maar over een event kan beginnen
die op voorhand al door sommige spelers oneerlijk worden gemaakt
 
Laatst bewerkt:
makkelijk zeggen als je zelf op die manier al gringo sets hebt gehaald, logisch dat je er voor kiest de tegenpartij die kans niet te geven.
je opmerking is daarom gelijk VOID en nutteloos
Je slaat hier volledig de plank mis, nergens meldt Lotte dat ze niemand anders de Gringo set gunt. Ze geeft echter een, in mijn ogen, goed argument om de activiteit gedurende een heel event te behouden. Dit doe je niet met enkel hoofdprijzen.

op basis van fg deelnames? dus gewoon aanmelden en dan off gaan? hoe bevorderd dat de activiteit dan?
ook dat heeft het verleden al laten zien dat dat niet werkt
Dit is wel een goed punt, echter is het niet voor iedereen mogelijk om altijd online te zijn bij de FGs. Ik zou daarom willen voorstellen om voor een stad een aantal leiders aan te wijzen, die een tactiek kunnen bepalen en kunnen zien of spelers hier aan bijdragen.
Als iemand weet dat hij/zij offline gaat zijn, kan dit gecommuniceerd worden en zo bekeken worden hoe dit opgelost wordt. Offies bij FGs zijn niet het einde van de wereld en kunnen nuttig gebruikt worden, maar dan moet hier ook wel draagvlak voor zijn, en moeten mensen hier ook voor open staan.
Als nu blijkt dat het idd een geval van aanmelden en offline gaan is, dan kan dit door de leiders gemeld worden als 'niet nuttig' en vanaf X% niet nuttige FG deelnames (of totale FGs) kun je misschien zeggen dan een speler geen recht meer heeft op een bepaalde prijs.

en ook nog? dat sommige spelers bijna gelijk al naar de andere kant verhuizen met geupte kleding van anderen
en de tegenpartij gelijk al met mindere sets laat zitten
er zijn eerst problemen die met regels geblokkeerd moeten worden voor je ook maar over een event kan beginnen
die op voorhand al door sommige spelers oneerlijk worden gemaakt
Het is een beetje voorbarig om voordat een eventueel event, met eventuele regels, überhaupt is voorgesteld om te klagen over de oneerlijkheid en non-existent problemen. Ik raad je aan om hiermee te wachten totdat er iets concreets op tafel ligt. Dit zijn zulke voor de hand liggende onderwerpen dat deze hoe dan ook ter sprake moeten komen bij het ontwerpen van een evenement en ik heb er de volle vertrouwen in dat de mods dit ook begrijpen. Zij spelen dit spel ook langer dan vandaag.
 
leiders die moeten bepalen? nee dank je, dat wordt vriendjespolitiek
non-existent?? ik meld wat er voorheen gebeurd is dus het probleem is zeer zeker aanwezig.
dit melden is om op voorhand over stappen naar de andere kant of sets overnemen van anderen en dan overstappen tegen te kunnen houden
voor de hand liggend? het is bij alle 2 de burger events gebeurd, dus blijkbaar niet zo voor de hand liggend als jij wil voordoen.
tevens kan en mag dit gewoon benoemd worden zodat er rekening mee gehouden kan worden.
dit op wat voor manier afdoen als overbodig op wat voor manier? laat eerder zien dat je het niet begrijpt of dat je er misbruik van wilt maken
kies maar.
ongeacht wie de mods zijn en hoe lang ze spelen doet er ook niet toe
je speelt een inno spel waar aanwezige fouten normaal worden gevonden door spelleidingen, dus enige info of punten is gewoon een pré om aan te halen
dit afdoen op wat voor manier is gewoon dom.
en ik zie aan de likers al gelijk wat voor mentaliteit er heerst.
jullie zijn de groep die alles naar hun hand willen zetten en dat blijkt maar weer eens met je zeer domme onlogische post
 
maar als ik het zeg is alles opeens fout? :laugh: stelletje droeftoeters weer

nutteloze opmerking
nog ideeën? daar hebben ze meer aan

1) Als je de plank mis slaat (zoals Michel heeft uitgelegd) is het logisch dat je er op aangesproken wordt. Jij doet hetzelfde bij andere mensen.
2) Dist spreekt voor zichzelf en/of het mod team, niet voor de community.

Dat gezegd hebbende:
Persoonlijk ben ik voorstander van een event waar iedereen wat aan heeft en niet enkel een top 3 die iets wint. Burgeroorlog of een handelevent zijn hier goede voorbeelden van waarbij Burgeroorlog mijn voorkeur heeft.

Betreffende burgeroorlog:
Een oplossing voor een oneerlijke verhouding als gevolg van overlopende mensen zou kunnen zijn om upgraden te verbieden. Als iedereen dezelfde setjes heeft zou je mensen 1:1 kunnen wisselen, mocht het nodig zijn. Dit geldt dan natuurlijk ook als er veel mensen stoppen aan 1 kant en er een herverdeling van spelers plaats zou moeten vinden gedurende het event.
Het kan natuurlijk ook dat de ongelijkheid komt uit buffjes. Als team A een hoge smid heeft, heeft dat team daar voordeel uit en een nadeel als deze persoon over zou lopen naar team B. Bovendien is het ook nog afhankelijk van geluk of de juiste recepten gevonden zouden worden. Oplossing: iedereen een standaard pakket met buffjes geven.

Het zijn maar wat ideeën :)
 
leiders die moeten bepalen? nee dank je, dat wordt vriendjespolitiek
Wederom; goed punt. Het mag niet zo zijn dat de vriendjes van de leiders wel de kantjes eraf kunnen lopen. Om deze reden is het misschien handiger als de mods zelf monitoren welke spelers zich nuttig proberen in te zetten. Meestal is dit wel duidelijk te merken.

non-existent?? ik meld wat er voorheen gebeurd is dus het probleem is zeer zeker aanwezig.
dit melden is om op voorhand over stappen naar de andere kant of sets overnemen van anderen en dan overstappen tegen te kunnen houden
voor de hand liggend? het is bij alle 2 de burger events gebeurd, dus blijkbaar niet zo voor de hand liggend als jij wil voordoen.
tevens kan en mag dit gewoon benoemd worden zodat er rekening mee gehouden kan worden.
dit op wat voor manier afdoen als overbodig op wat voor manier? laat eerder zien dat je het niet begrijpt of dat je er misbruik van wilt maken
kies maar.
ongeacht wie de mods zijn en hoe lang ze spelen doet er ook niet toe
je speelt een inno spel waar aanwezige fouten normaal worden gevonden door spelleidingen, dus enige info of punten is gewoon een pré om aan te halen
dit afdoen op wat voor manier is gewoon dom.
Voor zover mij bekend is speelt er op dit moment geen evenement waarbij hinder ondervonden kan worden. Daarom zijn de 'problemen' non-existent.

Ik ga er ook vanuit dat jij als ervaren speler bekend bent met het concept van evenementen organiseren. Hierbij doen de mods eerst een voorstel van een uitgewerkt idee, waarna er nog genoeg ruimte is voor feedback en verbeteringen. Dit lijkt me een ideaal moment om de voorgestelde regels te evalueren en hierop te reflecteren. De speculaties die je nu doet zijn zinloos in mijn ogen. Dit topic is namelijk bedoeld voor ideeën en niet voor speculaties over al dan niet slechte organisatie of regelgeving.

Dat gezegd te hebben wil ik wel stellen dat je natuurlijk vrij bent om je mening te geven en ik vind het belangrijk dat dit ten alle tijden moet kunnen. Mocht je door mijn opmerkingen het gevoel krijgen dat je hier niet vrij in bent, dan wil ik mijn excuses hiervoor aanbieden. Dit is nooit mijn bedoeling geweest. Echter ben ik ook vrij om míjn mening te geven dus ik hoop dat je dit dan ook respecteert.

Hier houd ik het bij, tenzij er andere nuttige en relevante punten aangedragen worden, anders raken we off topic en we weten toch dat dit discussies met jou nergens toe leiden. En kinderachtige opmerking als
en ik zie aan de likers al gelijk wat voor mentaliteit er heerst.
jullie zijn de groep die alles naar hun hand willen zetten en dat blijkt maar weer eens met je zeer domme onlogische post
maar als ik het zeg is alles opeens fout? :laugh: stelletje droeftoeters weer
begin ik al helemaal niet aan.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Naja blijft altijd lastig. Bij de grotere evenementen zijn er vaak teams nodig, dan zullen er altijd spelere buiten de boot vallen, trollende spelers willen ook mee doen, spelers hebben onderlinge vetes, het is eigenlijk nooit goed voor iedereen.
Het belangrijkste is dat de organisator de regels goed en duidelijj hebben en een back up plan hebben als het niet goed werkt of flexibel zijn (ooit tijdens burgeroorlog heb ik in overleg met de leiders toen wisselingen toegelaten terwijl dit niet kon via de regels).

Je zult het in ieder geval nooit goed of perfect doen maar het is de inzet die telt :)
 
Een oplossing voor een oneerlijke verhouding als gevolg van overlopende mensen zou kunnen zijn om upgraden te verbieden.
Upgraden kan je niet "uitzetten" helaas en verbieden in de spelregels kan irritant zijn als dat steeds gecontroleerd moet worden. Suggestie dan om de uitrusting in een "startpakket" gelijk lvl 1 te maken ipv kisten ermee uit te delen.
 
Upgraden kan je niet "uitzetten" helaas en verbieden in de spelregels kan irritant zijn als dat steeds gecontroleerd moet worden. Suggestie dan om de uitrusting in een "startpakket" gelijk lvl 1 te maken ipv kisten ermee uit te delen.
Klopt, je kunt het niet uitzetten maar ervaring leert dat er altijd mensen zijn die het hele team van de tegenstander checken of er iemand een fout maakt. Of dat een positief of negatief iets is dat mensen dat doen laat ik in het midden :ph34r:
 
Dank voor al jullie feedback! We zullen 3 of 4 voorstellen maken en deze proberen we vrijdag 5 augustus te delen hier op het forum. Dan kunnen jullie stemmen en eventueel aanvullingen/gewenste veranderingen doorgeven :) .
 
Upgraden kan je niet "uitzetten" helaas en verbieden in de spelregels kan irritant zijn als dat steeds gecontroleerd moet worden. Suggestie dan om de uitrusting in een "startpakket" gelijk lvl 1 te maken ipv kisten ermee uit te delen.
irritant is geen reden om het niet in de regels te zetten
elke regel heeft wel voor en tegenstanders.
enige waar een mod zich druk over hoeft te maken is of het eerlijk is tegenover elke meespelende speler.
wat een speler er voor de rest van vind zou dan niet eens uit moeten maken
tevens kost het tijdens het actieve fg weinig tijd om te controleren, dit zou zelfs door leiders uit het team zelf gedaan kunnen worden, wat door iedereen gecontroleerd kan worden tijdens fg
er zit in elke partij wel iemand die de tegenpartij checkt daarop, of zelfs hun eigen partij aangezien het schade aan de groep kan opleveren.

over de groepsvorming in het algemeen? regel de groepen eerst voor er setjes uitgedeeld worden
zo kunnen veel spelers al op activiteit ervaring e.d. geselecteerd worden, waardoor je de grootste groepvorming al hebt

andere inzet?
waarom moeten er altijd setjes gegeven worden? je kan ook totaal niets geven en spelers er voor laten spelen?
heeft dat meer te maken met de beperkte tijd? te moeilijk om het in korte tijd te regelen?
of is er een specifieke andere reden om altijd maar setjes te geven met veel extra's erop?
speed servers hebben altijd al redelijk goede bonussen actief.
volgens mij kan je beter de wereldbonussen aanpassen dan setjes in het spel te proppen
zonder de OP setjes vergeleken met de ingame setjes zelf, hou je ook al veel problemen tegen, zoals het uppen en verhandelen van die setjes
als iemand dan met een level 5 enkelschot komt heeftie toch aardig zijn best er voor gedaan, en zou dan gewoon verdiend gebruikt moeten en mogen worden
 
Betreffende burgeroorlog:
Een oplossing voor een oneerlijke verhouding als gevolg van overlopende mensen zou kunnen zijn om upgraden te verbieden. Als iedereen dezelfde setjes heeft zou je mensen 1:1 kunnen wisselen, mocht het nodig zijn. Dit geldt dan natuurlijk ook als er veel mensen stoppen aan 1 kant en er een herverdeling van spelers plaats zou moeten vinden gedurende het event.
Het kan natuurlijk ook dat de ongelijkheid komt uit buffjes. Als team A een hoge smid heeft, heeft dat team daar voordeel uit en een nadeel als deze persoon over zou lopen naar team B. Bovendien is het ook nog afhankelijk van geluk of de juiste recepten gevonden zouden worden. Oplossing: iedereen een standaard pakket met buffjes geven.
klinkt goed...maar...........
dat verschil kan ook door activiteit komen en niet direct vanwege een slecht team
het geven van buffjes? dan hoef je al gelijk niet te zoeken voor je recepten of zelfs maar te craften en haal je daardoor weer veel activiteit uit het spel.
mijns inziens? zou het dan beter zijn indien teams rouleren? dus niet het hele event hetzelfde team
maar een winnend team wil dan nooit veranderen, dus ook weer een probleem
dus ik denk eerder dat minimale extra's geven een beter idee is dan alles maar voorzien op voorhand en indien dan alsnog blijkt dat
de teams zwaar uit balans zijn? er alsnog iets aangepast wordt
 
irritant is geen reden om het niet in de regels te zetten
elke regel heeft wel voor en tegenstanders.
Klopt, maar dat heb ik ook niet beweert. Wat ik zei is dat je het beter (met een omweg) onmogelijk kan maken, dan dat je het alleen in de regels verbied. Als een omweg niet gaat, dan idd in de regels verbieden en daar op toezien.

waarom moeten er altijd setjes gegeven worden? je kan ook totaal niets geven en spelers er voor laten spelen?
heeft dat meer te maken met de beperkte tijd? te moeilijk om het in korte tijd te regelen?
Shopkleding ipv setjes kan inderdaad ook prima. Met helemaal niks geven jaag je waarschijnlijk al een hoop mensen weg die wel zin hebben in een tijdelijk event, maar niet om zelf nog alles opnieuw op te moeten bouwen. Zeker als het maar voor een tijdelijk iets is. Bij een speed event met losse opdrachten of win-categorieën kan het wel, bij een fg/duel event zeker niet. Wat bij die laatste dan wel kan is een verzameling kleding geven, maar wel de mogelijkheid geven om meer/beter spul zelf te zoeken. Bijvoorbeeld tijdens een burgeroorlog hebben we met een paar nog naar die tasjes met +30 op een atribuut zitten te zoeken voor wat extra.
of is er een specifieke andere reden om altijd maar setjes te geven met veel extra's erop?
speed servers hebben altijd al redelijk goede bonussen actief.
Vaak, als tijdens het nl12 event ook een tombola event bezig was, werden de tombola setjes ook uitgedeeld om een gelijk speelveld te houden.

het geven van buffjes? dan hoef je al gelijk niet te zoeken voor je recepten of zelfs maar te craften en haal je daardoor weer veel activiteit uit het spel.

Klopt, maar zoeken naar recepten is alleen wel nogal irritant om te doen tijdens een fg/duel event. Sommigen moeten dan al specifiek daarvoor omskillen en het kan oneerlijk uitpakken als het ene team door dom toeval de recepten veel sneller vindt dan het andere. Wat dan beter werkt denk ik is wel de recepten uitdelen (eventueel per betaling), maar dan wel mensen zelf laten zoeken naar de spulletjes.

Voor burgeroorlog dan nog specifiek, kan ook nog wat anders om in de tussentijd te doen. Na een fg (eventueel alleen als een team het fg verliest) worden alle torens/muren 1 level verlaagd en moeten die dus opnieuw gebouwd worden. (Is bij een vorige burgeroorlog ook al eens gedaan).
 
Laatst bewerkt:
als het ene team door dom toeval de recepten veel sneller vindt dan het andere.
of dat team weet wat ze doen?


(Is bij een vorige burgeroorlog ook al eens gedaan).
ik ben bij alle 2 de burger oorlogen geweest en weet totaal niet waar je het over hebt
niet dat het een verkeerd idee is hoor
 
als het ene team door dom toeval de recepten veel sneller vindt dan het andere.
of dat team weet wat ze doen?


(Is bij een vorige burgeroorlog ook al eens gedaan).
ik ben bij alle 2 de burger oorlogen geweest en weet totaal niet waar je het over hebt
niet dat het een verkeerd idee is hoor
Inzet van het team telt inderdaad zwaar mee, maar ook als beide teams precies hetzelfde doen met evenveel mensen kan het bij de een meteen gevonden worden en bij de andere pas na een paar weken.

Er zijn meer dan 2 burgeroorlogen geweest naar mijn weten, dus misschien komt het daardoor. Het was volgens mij bij de laatste die was gehouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan