• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

kopen op markt

DeletedUser16177

Als er een bod wordt gedaan op de markt dan wordt het geld gelijk afgeschreven. Alleen als er dan nog een bod wordt gedaan, omdat ik het product toch gelijk in bezit wil hebben (nu kopen prijs) wordt ook dat bedrag nogmaals volledig van de rekening afgeschreven. Dit is niet helemaal juist, alleen het verschil zou afgeschreven moeten worden.
 

DeletedUser3012

Als je het voorwerp na geboden te hebben direct koopt wordt het directe-koop-bod minus wat je al had geboden afgeschreven. Het zou kunnen dat het verschil bij je contante geld is bijgeschreven en niet bij je bankrekening (of andersom).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser905

Wanneer je een bod doet wordt het geld afgeschreven afhankelijk van waarmee je geboden hebt. Als je overboden wordt krijg je het geld ook daar terug waar het vandaan komt.
Stel je bied $500 contant en $0 van de bank, wordt er $500 contant terug gekeerd.
Bied je $500 van de bank en $0 contant dan wordt er $500 op de bank terug gegeven.
Bied je $250 contant en $250 van de bank (doordat je nog maar $250 contant hebt) dan wordt er ook $250 contant en $250 op de bank teruggeschreven.

Het spel houdt er echter geen rekening mee wie het bod gedaan heeft. Als je dus daarna over je eigen bod heen gaat wordt het geld nógmaals afgeschreven en daarna wordt het vorige bod teruggekeerd. Als je dus met contant geld geboden hebt en daarna ook weer met contant geld over je eigen bod heen gaat gaat het bedrag er dus eerst van contant af en daarna krijg je het vorige bod contant terug.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :D
 

DeletedUser

Het is inderdaad duidelijk wat masterblaster zegt, maar volgens mij was dat niet het idee van Bart.
Zoals het idee op mij over komt, klinkt het als je een bod op een voorwerp/product hebt gedaan en je wil dit voorwerp/product toch kopen met de nu-koop-prijs moet je het bedrag van de nu-koop-prijs in je bezit hebben (contant of op de bank) en word het bedrag dat je geboden hebt hierbij niet verrekent.


Voorbeeld:
1. Je bezit 10.000.
2. Je bied op een voorwerp/product 6.000
3. Je bedenkt je en wil dit voorwerp/product toch voor de nu-koop-prijs kopen van 10.000
4. Stap 3 gaat niet omdat je maar 4.000 hebt op dat moment (10.000-6.000=4000), terwijl het bedrag van 6.000 terug gestort word als je bied.

Zo een beetje duidelijk?
 
Bovenaan