• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kleding bonussen (0.14 per level)

DeletedUser15915

Ik vraag me af waarom kleding met een 0.14 (per level) bonus anders wordt berekend dan de andere bonussen.

Voorbeeld (Bob Dalton's sjaal:(
0.02 * 100 = 2 Beweeglijkheid
0.18 * 100 = 18 Stamina
0.14 * 100 = 14 (kleding geeft 15) Ontwijken

Dit zie ik bij meerdere kleding sets terug en elke keer is de bonus 0.14 (per level)

Is dit een fout van the west of heeft dit een andere reden?
 

DeletedUser15840

De bonus wordt altijd afgerond naar boven, misschien dat het daar aan kan liggen.

0,1 bonus * level 131 = 14 bonus, ipv 13,1
 

DeletedUser15117

Het komt alleen voor als het aantal vaardigheden precies uitkomt en er niet hoeft worden afgerond. Dat gebeurt dus alleen bij lvl 50, 100 en 150. Dus waarschijnlijk wordt er altijd afgerond naar het eerste gehele getal hoger dan de waarde ipv hoger of gelijk aan.
 
Dit komt doordat berekeningen met zogeheten floating point numbers niet helemaal precies zijn.

Als je in javascript 0.14*100 doet, krijg je 14.000000000000002 als uitkomst. Als je dat afrondt naar boven (want dat doet het spel), wordt dat dus 0.15.
Bij bijvoorbeeld 0.12 wordt dat wel correct 12 en wordt dat dus niet verder afgerond.
0.07 heeft hetzelfde probleem, maar volgens mij hebben we geen voorwerpen met die bonus :)
 

DeletedUser15915

Bedankt Leones, ik vermoedde al zoiets maar wou het even navragen :)
 
Bovenaan