• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

klachten over fortgevechten

DeletedUser

Ik werd geconfronteerd met het volgende berichtje uit onze stad:

Ola,

Ik krijg veel berichten van andere leiders (onze oppositie).
Dit gaat vooral over onze goede fg's van dit jaar (denk ik).
Ze zeuren over onze aggresieve stijl en dreigen met massa's en counters.
Wat doen we hiermee? Doorgaan of een versnelling terug?​

Even een resumé zoals ik het zie...

Met dreigen van counters en massa-attacks geeft onze tegenstand wel aan dat ze zwak staan, het is een laatste redmiddel om van je af te schreeuwen dat je het ergens niet mee eens bent. Waar zijn ze het niet mee eens? Dat wil ik dan wel eens weten.
Dat wij bovenaan staan? Dat wij 5 op 5 in 2012 hebben gewonnen?

Ik ben me er van bewust dat dat niet alleen komt omdat wij zo 'goed' zijn, maar ook door het feit dat veel goeie spelers er op dit moment mee stoppen op Arizona, en dat bij de mindere goden de motivatie zakt (mede door het ook spele op Briscoe). Daardoor wordt de spoeling wat dunnetjes. Dat is een feit! Helaas.
Onze tegenstand mag ook wel een beetje zn best doen om goeie leden binnen te halen, en ze vooral zoals wij op te leiden tot volwaardige fortvechters. Ik merk dat de skills per persoon niet zo heel veel uitmaken. Behalve een paar LP-bommen die belangrijk zijn, schiet iedereen toch wel een aardige deuk in het bekende pakje boter. Het gaat vooral om hoe je er als team staat. Dat doen wij momenteel heel erg goed denk ik.

Ik wil niet dat wij angsthazengedrag gaan vertonen door maar niet meer aan te vallen, sterker nog, ik zie het liefst 5x per week een goeie battle die vol staat met deelnemers. Fortgevechten zijn nou eenmaal leuk, zeker als het spannend is. Daarbij hoeven we niet elke battle te winnen, een bijna-winst is ook leuk, want dan is iedereen weer tot op het bot gemotiveerd voor een volgende, zowel de deffers als de aanval.

Ik zie niet in waarom we een stapje terug moeten doen. Het enige wat ik me kan indenken is dat we goed uitzoeken wie we graag een fortje afhandig maken. Dat hoeft niet elke keer dezelfde te zijn.
Waarom zouden de genoemde leiders zich willen wraken met counters of massa-aanvallen in te zetten? Want elke avond 1 (of misschien 2) battle(s) is goed voor deze wereld. Als de battle sporadisch gestart worden is men de binding met Arizona snel kwijt... dan is het over!

Al schrijvende besef ik me dat wij in Vinci een topstad hebben waar menig persoon vreselijk actief is, en we een hele hechte band hebben.


Tot slot, het is en blijft een spelletje. Laten we dat zo houden en het voor iedereen plezierig houden.
Respect voor elke spelers is gewenst, voor elke stadbewoner en tegenstander. Iedereen mag zijn zegje doen, naar iedereen wordt geluisterd. Niemand is te groot om er boven uit te steken.

grj.
 

DeletedUser

Ik kan in ieder geval uit naam van Riverton zeggen dat wij niet meedoen aan massa's e.d.
Voor zover mij bekend is er ook niemand uit Riverton die dit soort dingen zegt.
Ons standpunt is en blijft anti-massa's

Aan de andere kant, het mes snijd aan 2 kanten natuurlijk.
Dagelijks aangevallen worden en een minderheid qua lp hebben is gewoon voor vele demotiverend, wat dan weer kan leiden tot eerder genoemde reacties.

Ik denk dat het qua hoeveelheid van aanvallen wel iets minder kan, de meeste mensen hebben niet de tijd en zin om iedere avond wéér een fortgevecht te moeten doen. daardoor worden de opkomsten minder aan in ieder geval onze kant. En als er dan eindelijk geen aanval van jullie kant komt, ja dan heb ik eigenlijk geen zin om er 1 te starten omdat ik wel blij ben met een avondje rust :)
De binding die je benoemt is op dit moment een overkill in mijn optiek.
Bij jullie werkt het motiverend omdat jullie bijna alles winnen nu, maar de andere kant loopt nu massaal weg, omdat die denken toch geen kans te maken.

Deze wereld is qua FG's 1 van de beste werelden (in mijn optiek)met vaak mooie tactische gevechten en een hoog niveau. Het is jammer als dat verloren zou gaan.
Helaas hoor ik ook om me heen dat steeds meer mensen geen zin/ motivatie meer hebben. Ik hoop dat het tij gaat keren. Maar dat zullen we pas volgend jaar kunnen concluderen denk ik :)
 
Desondanks dat ik ook eens blij ben met een avondje geen FG zal ik toch altijd trouw aan het fort staan. Van mij zou het dus inderdaad ook wel wat minder mogen.

Het is wel zwak van sommige oppositie om zo te reageren. Massa's verpesten een wereld rap omdat men vaak voor niets aan een fort staat. Dan pas gaat de motivatie om nog mee te doen heel snel dalen.
 

DeletedUser6801

Dag w8ers,

ten eerste even dit justin:

Met dreigen van counters en massa-attacks geeft onze tegenstand wel aan dat ze zwak staan, het is een laatste redmiddel om van je af te schreeuwen dat je het ergens niet mee eens bent.

Hierdoor wordt counters starten dan wel weer leuk hé, puur omdat de tegenstander het niet leuk vindt. :laugh:
Naar mijn idee kun je beter dit soort afkeurende reacties achterwege laten.

Dat wij 5 op 5 in 2012 hebben gewonnen?

Dat klinkt heel leuk en is zeker een knappe prestatie. Toch wil ik er een kanttekening bij plaatsen. Elke overwinning vond plaats op een dag waar meerdere fortgevechten waren. Dat betekent dat de 'tegenstanders' zich zonder meer zullen hebben verdeeld over verschillende FG's, aangezien die tegenstanders uit meerdere bg's bestaan. Opvallend vind ik dat juist het eerste FG van dit jaargang dat plaatsvindt als enige gevecht van de dag, wordt verloren. Dit geeft toch echt aan dat 'IL' niet 100% de overmacht heeft op deze wereld. Dit idee heerst vanaf het begin, maar naar mijn mening speelt het allang niet meer. Het enige verschil tussen 'pro-IL' en 'anti-IL' is de mate van de organisatie tussen de twee groepen, dat beter is bij pro-Il aangezien het uit minder BG's bestaat en naar mijn mening een door lange ervaring en de lange tijd dat ze al zit een enorm sterke leiding heeft.

Het beeld dat IL veel beter is dan de rest en de rest daarom geen kans heeft, stopt, het niet leuk meer vindt etc. eindelijk ten einde komt.
Dat kan ik bekrachtigen met het volgende:
IL laatste aanval op een hoofdfort was een maand geleden, die ze ondanks dat Riverton twee forten had te verdedigen kansloos verloren. Een nieuwe aanval van IL op een hoofdfort laat dan ook op zich wachten, aangezien ze daar hulp voor nodig hebben ;)
Dit laat zien dat er wel degelijk geen overmacht (meer) is door één groep en deze wereld qua fortgevechten voor iedereen aantrekkelijk is. Het enige verschil is hoe men er tegenaan kijkt (zie quote 1!). Alleen nog even w8en en het is zo ;).

Leve Arizona!

Gangsta
 

DeletedUser

Ik houd me totaal niet bezig met FG's op Arizona, maar is het niet logisch dat twee steden (dus max. 100 leden) geen hoofdfort kunnen vullen, laat staan in de aanval? Zoals ik ergens anders al tegenkwam gaan onafhankelijken vaak def staan, dus 40 van die mensen in je aanval organiseren lijkt me lastig.:)
 

DeletedUser6801

Het is dan ook een voorbeeld. De aanval op een basisfort werd overigens ook verloren door IL. ;)

Ben zeer benieuwd hoe ze het doen op een pio fort als er geen andere FG's zijn. ofterwijl, als de tegenstanders ook op volle sterkte zijn.
 

DeletedUser14827

de enige leuke FGs zijn in mijn ogen de attacks van vincie... en verder ook lekkere dueldoelwitten dus ik vind het niet erg

zoals nu: "Je hebt een rapport ontvangen: 'Fort ligt onder aanval: Fort Koekenbakker'" dan hoop ik heel erg dat het vincie is ookal is het eigen fort, vincie is gewoon veel leuker om tegen te vechten, justin moet je ze maar is vragen wat de gemmidelde ep is als jullie aanvallen, ik denk ongeveer 1300 wat dus best wel lekker is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

laatst was er een fg van ons gestart op het toenmalige "Rexer Rocks" Helaas kwamen er meerdere aanvallen die avond. Maar was het voor ons zelf dat het kwam op grotendeels onze eigen kracht om naar de overwinning toe te spelen. Ook zijn wij (ok we hadden 1 man meer van een andere stad buiten onze eigen bg) geheel op onszelf toegewezen. Maar het resultaat leidde wel tot een overwinning! Wel kan ik zeggen dat het een zeer geslaagd fg was. Zowel spannend voor aanval als verdediging.
 

DeletedUser

Ik werd geconfronteerd met het volgende berichtje uit onze stad:

Ola,

Ik krijg veel berichten van andere leiders (onze oppositie).
Dit gaat vooral over onze goede fg's van dit jaar (denk ik).
Ze zeuren over onze aggresieve stijl en dreigen met massa's en counters.
Wat doen we hiermee? Doorgaan of een versnelling terug?​

Hmm vind dit toch wel heel verdacht veel op jullie lijken..

09:30 115 wlord→120 Duvelske: we zullen vnv het resultaat van deze drukke dag van gisteren bewonderen, ik neem aan dat dit wel de laatste multi zal zijn.

En ja krijg je na jullie multi aanval ook op ons een tg (nadat het gevecht is afgelopen) dat jullie het anders gaan doen. Ook mooi is het feit dat IL gewoon de mensen de rug toekeert en de huidige leiding. (Doet wat hij/zij wilt) En ja zijn al veel mensen bij il weg. Gewoon omdat het de respectabele il niet meer is wat het geweest is. Maar al zou il alles hebben. Zal er altijd vanaf heden op neerkijken wat een zielige multi's het zijn. Ook nog ruggestekers. Denk aan de 2e wereldoorlog had je ook zulke mensen in ons land.
 

DeletedUser

Duvelske, vond jij de fg's hiervoor dan leuk?

Dat Riverton, TMS, koekies ... elke keer hun forten verloren en nooit een fort konden overnemen?
Dat werden de leden van Riverton, TMS, koekies ... ook beu.
Nu is de wereld meer in evenwicht denk ik?
 

DeletedUser

gaat het me niet zozeer om. maar manier waarop quik.

Multi aanval plannen en dan zeggen dat ze het nooit zouden doen. dat ze zich daar te goed voor voelen. Maar moet zeggen valt me tegen. De grootse woorden van il. wat zijn ze waard? NIETS want toen jullie die multi's deden wie zeurden toen het meeste? IL wat doen ze zelf met hun grote woorden?? Zijn we klaar denk is het neit?

Zie je die post van il bovenaan? We hebben liever volle gevechten. yeah right. alle forten zal je bedoelen en hulp de rug toe te keren.
 

DeletedUser

Het stinkt verschrikkelijk en je moet overgeven.
Je verliest 1 levenspunt.

mijn mening over il! behalve die punt
 

DeletedUser12952

Denk aan de 2e wereldoorlog had je ook zulke mensen in ons land.

Ik vind dat je dit soort dingen niet mag/kan zeggen, zal wel vrijheid van meningsuiting zijn, maar als je echt weet wat je hier zei, moet je je schamen en anders moet je ontzettend geschiedenis gaan leren.

Verder loopt het allemaal wel los. Laten we zorgen dat er mooie fortgevechten zullen komen op deze wereld, waar veel mensen aan mee kunnen doen.
 

DeletedUser

Ik vraag me af hoe jij bij multi's komt Duvelske.
Waar basseer jij dit op?
 

DeletedUser

Vroeg ik hem ook al ;)

Heb geen enkele multi gezien, niet van ons, of ook niet van il ;)
 

DeletedUser

wel mooi dat je nu van de domme doet taran. Mensen noemen dat bij ons huchelaars. (zoek maar op) Maar je zoekt het maar uit. Is net zo zielig als wat je altijd over riverton zat te zeuren. Riverton had teminste nog respect naar mensen toe. Iets wat jullie niet hebben. Niet naar mensen welke altijd klaar voor jullie stonden als mensen in jullie eigen steden. Maar is jullie probleem.

Jammere is jullie durven er niet eerlijk voor uit te komen. Als dat zielige gedoe achter elkaars rug.

en @Hapzzz,

Ken geschiedenis zeker. Vergelijk maar eens. Eigen mensen die elkaar van eenzelfde (land/team) verraden om er zelf beter van te worden. Zie ik dit dan verkeerd? En maak er verder geen tijd meer aan op aan dat zielige gebeuren. Jammer dat mensen zo diep kunnen zinken. EN ik geef rini wel gelijk. Denk dat er velen zo over denken, maarja wie verraad Il nu.. Hobby heb ik al horen zeggen van diverse mensen binnen il. Dus ja misschien dat ze toch maar hun plannen weer gaan wijzigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan