DeletedUser12045
Voorstel
De karakterbonus van avonturiers en arbeiders zijn niet meer up to date met de nieuwe sets, items upgraden, ...
Details
Heb dit al eens aangevraagd voor de arbeidersklasse, kreeg toen een link naar een Engelse poll waarbij spelers het idee van een andere speler goedkeurde. Maar er is dus nog steeds niets veranderd. Ik zal dit idee ook in de 2 klasse splitsen.
Arbeider: Deze klasse doet gewoon puur onder voor het soldaat karakter in fortgevechten. De sectorbonus is verouderd en lijkt veel beter op papier dan die eigenlijk is. Een voorbeeld: Voor alle nieuwe sets en fortupdates, hadden de meeste aanvallers een raakkans van 45-55. Je moest al echt veel punten investeren om aan die 55 te geraken. Een arbeider haalde toen op +3 toren 80+ uitwijkkans (misschien zelfs meer). De sectorbonus hielp toen enorm veel. Nu hebben veel spelers al 75 raakkans in een fg, de uitwijkkans van arbeiders is natuurlijk ook gestegen, maar de sectorbonus niet. De sectorbonus is exact evenveel als een paar jaar terug. Dat lijkt niets, maar procentueel maakt het een enorm verschil. Mijn idee is dan ook om ofwel de sectorbonus die arbeiders extra krijgen te verhogen ofwel een bonus obv de skills van de arbeider zelf. Misschien dan 10% extra raak-en uitwijkkans voor niet-premium en het dubbel voor premium spelers. Suggesties voor andere bonussen zijn altijd welkom.
De avonturier: Deze klasse ziet af door de intrede van wapens met meer schade en door de schadevermeerdering door leiderschap. Wat houdt dit concreet in? ( Ik ga in mijn voorbeelden ervan uit dat na 2schoten de avo niet meer geraakt wordt). Vroeger was een gemiddeld schot 300. Een avonturier met 6k lp, kon dus een sector 10 rondes blokken voordat hij ko ging. Tegenwoordig zie je al gauw dat spelers gemiddeld 500 beginnen te schieten, diezelfde avonturier kan in dit geval een sector dus nog maar 6 rondes houden. Dat is een immens verschil. Maar wat de avonturier echt kapot maakt, is het feit dat spelers met veel leiderschap eerst schieten, dit houdt in dat de gemiddelde schade van het schot dat op de avonturier komt niet 500 gaat zijn, maar eerder al richting de 600 ( + crits want de meeste leiderschapspelers zijn duellanten). Een ander probleem voor de avonturier is de beperktheid in variatie. De enige goede fg build voor een avonturier is veel lp. Andere klassen hebben een 'beste' soort build, maar hun variaties zijn niet zo slecht. Een avonturier met weinig lp en veel skills is eigenlijk gewoon een slechte duellant. Wat ik wil voorstellen is een 25% (50% voor premium) kans om niet meer beschoten te worden vanaf schot 2 (of eventueel 3). Voor aan de alarmbel wordt getrokken voor een overpowerde bonus. Spelers met veel leiderschap zijn de spelers die vaak als eerste op een avonturier gaan schieten, door hun vele leiderschap hebben zij goede stats en zullen ze makkelijk raken. Een tweede argument is dat dit avonturiers de kans geeft om voor een build met iets minder lp te kiezen, maar met veel skills. In de hoop een paar schoten te ontwijken en zo de sector te houden.
Misbruikpreventie
Enige misbruik is dat er hier discussies gaan ontstaan dat je arbeiders- en avonturiersklasse niet kiest voor de fortgevechten. Wat natuurlijk een vreselijk slecht argument is.
Visuele hulpmiddelen
Tekst is al lang genoeg, ga jullie niet pesten met nog meer visuele prul.
Samenvatting
Het spel is enorm veranderd door alle updates, maar deze karakterklassen zijn daardoor enorm benadeeld geraakt in fortgevechten. Een aanpassing is nodig.
Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Nee
De karakterbonus van avonturiers en arbeiders zijn niet meer up to date met de nieuwe sets, items upgraden, ...
Details
Heb dit al eens aangevraagd voor de arbeidersklasse, kreeg toen een link naar een Engelse poll waarbij spelers het idee van een andere speler goedkeurde. Maar er is dus nog steeds niets veranderd. Ik zal dit idee ook in de 2 klasse splitsen.
Arbeider: Deze klasse doet gewoon puur onder voor het soldaat karakter in fortgevechten. De sectorbonus is verouderd en lijkt veel beter op papier dan die eigenlijk is. Een voorbeeld: Voor alle nieuwe sets en fortupdates, hadden de meeste aanvallers een raakkans van 45-55. Je moest al echt veel punten investeren om aan die 55 te geraken. Een arbeider haalde toen op +3 toren 80+ uitwijkkans (misschien zelfs meer). De sectorbonus hielp toen enorm veel. Nu hebben veel spelers al 75 raakkans in een fg, de uitwijkkans van arbeiders is natuurlijk ook gestegen, maar de sectorbonus niet. De sectorbonus is exact evenveel als een paar jaar terug. Dat lijkt niets, maar procentueel maakt het een enorm verschil. Mijn idee is dan ook om ofwel de sectorbonus die arbeiders extra krijgen te verhogen ofwel een bonus obv de skills van de arbeider zelf. Misschien dan 10% extra raak-en uitwijkkans voor niet-premium en het dubbel voor premium spelers. Suggesties voor andere bonussen zijn altijd welkom.
De avonturier: Deze klasse ziet af door de intrede van wapens met meer schade en door de schadevermeerdering door leiderschap. Wat houdt dit concreet in? ( Ik ga in mijn voorbeelden ervan uit dat na 2schoten de avo niet meer geraakt wordt). Vroeger was een gemiddeld schot 300. Een avonturier met 6k lp, kon dus een sector 10 rondes blokken voordat hij ko ging. Tegenwoordig zie je al gauw dat spelers gemiddeld 500 beginnen te schieten, diezelfde avonturier kan in dit geval een sector dus nog maar 6 rondes houden. Dat is een immens verschil. Maar wat de avonturier echt kapot maakt, is het feit dat spelers met veel leiderschap eerst schieten, dit houdt in dat de gemiddelde schade van het schot dat op de avonturier komt niet 500 gaat zijn, maar eerder al richting de 600 ( + crits want de meeste leiderschapspelers zijn duellanten). Een ander probleem voor de avonturier is de beperktheid in variatie. De enige goede fg build voor een avonturier is veel lp. Andere klassen hebben een 'beste' soort build, maar hun variaties zijn niet zo slecht. Een avonturier met weinig lp en veel skills is eigenlijk gewoon een slechte duellant. Wat ik wil voorstellen is een 25% (50% voor premium) kans om niet meer beschoten te worden vanaf schot 2 (of eventueel 3). Voor aan de alarmbel wordt getrokken voor een overpowerde bonus. Spelers met veel leiderschap zijn de spelers die vaak als eerste op een avonturier gaan schieten, door hun vele leiderschap hebben zij goede stats en zullen ze makkelijk raken. Een tweede argument is dat dit avonturiers de kans geeft om voor een build met iets minder lp te kiezen, maar met veel skills. In de hoop een paar schoten te ontwijken en zo de sector te houden.
Misbruikpreventie
Enige misbruik is dat er hier discussies gaan ontstaan dat je arbeiders- en avonturiersklasse niet kiest voor de fortgevechten. Wat natuurlijk een vreselijk slecht argument is.
Visuele hulpmiddelen
Tekst is al lang genoeg, ga jullie niet pesten met nog meer visuele prul.
Samenvatting
Het spel is enorm veranderd door alle updates, maar deze karakterklassen zijn daardoor enorm benadeeld geraakt in fortgevechten. Een aanpassing is nodig.
Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Nee