• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Item ID's van producten

Voorstel
Als je nu in je tas bij de producten kijkt, zie je een zooitje ongeregeld. Dit komt door de item ID van de items. Hierdoor staan bijvoorbeeld de producten van de later toegevoegde arbeiden (zoals sherrif werken, op poema's jagen etc.) ver weg van de andere arbeidsproducten van de oude arbeiden (houthakken, graan oogsten etc.). Zo staan ook de later toegevoegde craftproducten (witte bonen, grafietsmeermiddel etc.)totaal ergnes anders in de tasdan de eerste craftproducten. Al met al is het productenvakje een rotzooi geworden.

De oplossing is om de item ID's van de producten zo in te stellen dat de juiste producten weer bij elkaar staan! Zodat alle 'eetbare' producten bij elkaar staan, alle producten met een skillbonus, en alle craftproducten bij elkaar.

Hierdoor zal het makkelijker worden om de juiste producten snel te vinden

en als we toch bezig zijn, fixen we het item ID van de grijze voorhoofdband ook meteen :p
Details
Item ID's rangschikkingen waardoor je inventaris weer overzichtelijk wordt

Misbruikpreventie
-

Visuele hulpmiddelen
Producten in hun huidige volgorde

Samenvatting
lees hierboven maar bij details

Administratie
 

DeletedUser4007

misschien een icoontje bovenin erbij
voor craft, welke producten je op voorraad hebt om te craften
is dus gelijk beroep afhankelijk ;)
 

DeletedUser905

Super idee :)
Heel simpel door te voeren en kan het zoeken naar producten weer net ietsjes makkelijker maken :)

5/5 dan ook :D
 
Zo simpel is het nu ook weer niet om door te voeren, neemt niet weg dat ik dit ook wel een goed idee vind.
 

Deleted User - 308552

Goed idee, al moeten we niet vergeten dat er ook telkens nieuwe producten bij komen (met nieuwe quests etc)
 

DeletedUser6377

Goed idee, al moeten we niet vergeten dat er ook telkens nieuwe producten bij komen (met nieuwe quests etc)

Gossie das moeilijk!
Mss bij de id 100 stappen openlaten die met nieuwe voorwerpen opgevuld kunnen worden waardoor alles op volgorde blijft :o :o :o

WH
 

DeletedUser

daarvoor heb je de functie zoeken

Hier ben ik het niet mee eens, je kan niet laten zoeken op craft spullen, alleen op naam van item of sets.
Het zou wel in de zoekfunctie kunnen komen, dan bv zoeken op craft of op beroep specifiek (kwakzalver).

Maar een super idee.
 

DeletedUser15840

Wat je eventueel zou kunnen doen is om elk apart iets (Arbeidsproducten, handwerkproducte, etc....) met een specifiek nummer laten beginnen
Arbeidsproducten beginnen met de 1 c:
Recepten met een 2 c:

Enzovoort, enzoverder. Op Deze manier houd je namelijk nog ruimte over voor in de toekomst :). Verder een topidee! :D
 

Deleted User - 308552

Wat je eventueel zou kunnen doen is om elk apart iets (Arbeidsproducten, handwerkproducte, etc....) met een specifiek nummer laten beginnen
Arbeidsproducten beginnen met de 1 c:
Recepten met een 2 c:

Enzovoort, enzoverder. Op Deze manier houd je namelijk nog ruimte over voor in de toekomst :). Verder een topidee! :D

Maar wat als je het maximale aantal item-id's voor die items overschrijd? En hoe wil je er voor zorgen dat ieders items goed over worden gezet?
 

DeletedUser15117

Inbouwen dat het 1e nummer de volgorde bepaald, dus eerst alle voorwerpen die beginnen met nummer 1 en dan pas alle voorwerpen die beginnen met nummer 2 ongeacht hoeveel cijfers er volgen. Zo komt nummer 10000 na 1999 ipv na 9999.
 
Zou het dan niet makkelijker zijn om, in plaats van alle itemIDs van alle voorwerpen in het spel aan te passen, "gewoon" een display order-cijfer toe te voegen? Deze zou dan ook onbeperkt veranderd kunnen worden zonder de itemIDs aan te passen (wat ook de nodige problemen met zich mee zou brengen, denk bijvoorbeeld aan questrewards die waarschijnlijk met itemIDs werken).
 
Met de nieuwe update is dit wat mij betreft weer belangrijker geworden... :hmf: Mijn gekleurde petten staan achteraan, in plaats van bij de rest van mijn petten. :p Irritant als ik er 1 zoek en lelijk ook :D
 
Bovenaan