• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ingame loterijfunctie

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 24 82,8%
  • Nee, want...

    Stemmen: 4 13,8%
  • Misschien, maar...

    Stemmen: 1 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    29
  • Enquête gesloten .

Deleted User - 308552

6) Hoe wordt de rest beschermd tegen een eventueel (te groot) voordeel van de deelnemers

Definieer een (te groot) voordeel? Volgens mij heb je als je meedoet met een loterij niet een voordeel ten opzichte van mensen die niet mee doen. Hoe heb je als speler van The West een voordeel ten opzichte van mensen die niet spelen? Zo kun je wel even doorgaan.
Anyway, zolang de prijzen niet te groot zijn en er niet te vaak een loterij gehouden wordt zal er geen (te groot) voordeel voor deelnemers zijn. ("te groot" betekent bijvoorbeeld volledige kledingssets of moderator-only items, "te vaak" is bijvoorbeeld wekelijks. Een loterij in The West (.nl) zou ongeveer elke 3 maanden gehouden kunnen worden, vaker als de prijzen minder groot zijn.

7) Wat wordt er gedaan als er te weinig deelnemers zijn?

Twee instellingen voor een loterij: De deadline en het minimum verkochte loten. Zolang beide nog niet behaald zijn wordt er niet getrokken. De voortgang van het aantal verkochte loten kan door iedereen gezien worden. Ook is hier een override nodig, als de lotenverkoop stagneert kan de CM alsnog een trekking laten plaatsvinden.

8) Wat wordt er gedaan als de functie crasht?

Wat wordt er gedaan als The West crasht? De kans dat deze functie crasht is erg klein, gezien het feit dat er geen al te rare dingen worden gedaan. Je maakt een nieuwe "munteenheid" (loten) en kan deze voor een bepaald bedrag per stuk kopen in een nieuwe "shop". Zodra de trekking plaats vindt wordt al het gespaarde "geld" van alle spelers opgeteld en wordt er een winnaar uit gekozen. Zodra dit is gebeurd wordt van iedereen het "geld" afgeschreven.

9) Hoe worden we tegen de, inno kennende onvermijdelijke, bugs beschermd?

... Hoe worden we bij elke update tegen "onvermijdelijke" bugs beschermd? Zodra er iets gevonden wordt wordt het gefixt. Voor zover ik met mijn gelimiteerde programmeerkennis kan zien is dit geen extreem grote en gecompliceerde toevoeging, dus is de kans dat er een bug in zou zitten zeer klein. Dit zou overigens ook getest worden op de publieke beta voordat het wordt ingevoerd.

10) Hoe wordt dit in toom gehouden? (Oftewel dat het optioneel blijft en niet op den duur aan ons wordt opgedrongen)

De prijzen niet te hoog hebben en gewoon een klein knopje (zoals bij events, maar dan niet knipperend) waar je naar het loterijscherm gaat. Aan het begin van een loterij komt er ~natuurlijk~ een aankondiging.

11) Hoe wordt gecontroleerd op fraude van de beheerders?

Laat de trekking automatisch plaatsvinden (dmv random.org of iets dergelijks). Zorg er ook voor dat de enige die iets kan aanpassen in de loten van spelers de CM is. Hierdoor wordt het een stuk lastiger om hiermee te frauderen.

12) Hoe zal dit zich verhouden tot andere servers en werelden? (oftewel hoe/door wie/op basis waarvan wordt dit doorontwikkeld en wordt er dan rekening met ons/de rest gehouden?)

Zie MrMM's antwoord.


EDIT: Ben vergeten om "maak enquete openbaar" aan te klikken. *facepalm*
 

Deleted User - 308552

Masterblaster vroeg me om dit te vertalen voor .net, dat heb ik gedaan, kunnen de mensen die goed zijn in engels even controleren of ik het goed heb gedaan?

Proposal
Recently, the dutch team started hosting a lottery, however, this has been a lot of work. Our suggestion is creating a game feature that allows the Community Manager to set up a lottery.

Current Workaround
People create tickets, telling how many tickets they want to purchase and a moderator removes the money from their ingame bank account. Then the amount of tickets is added to a spreadsheet. When the deadline has passed, a random number is drawn and the ticket owner of that number receives a prize.

Details
The CM can enable a lottery and choose prizes through the admin tools. When the lottery is active, a small icon will appear at the left of your screen (similar to the fair and events), clicking it will send you to a screen where you can buy tickets and see information on the lottery. When the deadline has passed a winner is drawn and the prizes will be given to the winners.

Abuse Prevention
Lotteries are chance-based, so it's close to impossible to abuse it. Abuse by team members is a lot more difficult using this system.

Visual Aids
attachment.php


Here you can see a concept of the lottery screen. You can see the prizes to the left, the "buy a ticket"-button in the center right and the information on the amount of sold and held tickets in the bottom right.

When clicking "buy a ticket", you get forwarded to the next screen:

attachment.php


Summary
An easier way to organize lotteries for moderator teams.

Administration
Does this idea meet the Guidelines & Criteria? Yes/No
Does this idea appear on any of the Previoiusly Suggested Ideas List? Yes/No
 

DeletedUser15117

2e plaatje staan nog termen in het Nederlands, verder kan ik niets vinden.
 

DeletedUser905

Thnx Tanais :)
Ik zou wel "abuse (by team members)" vervangen door "mistakes" met het aftrekken van het geld e.d.

Ziet er goed uit verder, thnx :)
Aan jou de eer om het op .net te zetten :D

@ Glimpse: Dat heb ik geknipt en geplakt vandaar dat t in NL is, maar ze begrijpen daar vast wat het moet betekenen :p
 

DeletedUser4130

De ontwikkelaars zullen er (helaas) duidelijk niets voor maken, dus hangt alles nog steeds af van de motivatie van het team. Wel gek dat ze dan wel het fort in het midden maken voor community wedstrijden. Een loterij is wat nieuws op de meeste werelden, terwijl een fortgevecht sowieso al bestaat & één van de populairste features is. (bij mijn weten wordt het community fort ook niet zo vaak gebruikt)

Wel een goede tip van die scrips, denk dat het jullie erg veel tijd kan besparen.
 

DeletedUser905

Nop helaas niet :(
Wel hebben we de scripts gekregen en de handleiding, dus nu wordt het nog ff puzzelen :D
 
Bovenaan