• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ingame loterijfunctie

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 24 82,8%
  • Nee, want...

    Stemmen: 4 13,8%
  • Misschien, maar...

    Stemmen: 1 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    29
  • Enquête gesloten .

DeletedUser905

Voorstel
Het idee komt oorspronkelijk van MrMM, ik doe alleen de uitwerking omdat ik het zo'n goed idee vind :D
Het voorstel is om een ingame loterij te maken waar spelers zelf hun loten kunnen kopen als ze mee willen doen en waar door onze community manager ingesteld kan worden om de hoeveel tijd er een loterij plaats vindt. Dit zal makkelijker zijn voor zowel spelers als het modteam en de voortgang van de loterij is altijd bij te houden.

Details
  • Er zal een scherm komen genaamd "Loterij" of "Weekly Draw", dit zal net zoals het circus aan de linkerkant te zien zijn wanneer er een loterij actief is.
  • Elke keer als er een loterij is kunnen spelers tickets kopen dmv geld of nuggets.
  • Wanneer de loterij gedaan is zal de CoMa een trekking houden waaruit de prijzen vallen op lotnummers. Deze lotnummers worden dan bekend gemaakt samen met de winnaar.
  • Het is mogelijk om in een PHP script een random functie te gebruiken, er hoeft dus geen compleet nieuw ingewikkeld script geschreven te worden.
  • Er zullen X aantal prijzen per wereld zijn. Of indien mogelijk X aantal prijzen per spelversie.

Misbruikpreventie
Er kunnen erg veel genaamde spullen op een wereld komen als de prijzen/voorwerpen in de loterij te goed zijn of als er te vaak een loterij gehouden wordt op een kleine server.

Visuele hulpmiddelen
Weekly draw idea.jpg

Buy a ticket.jpg

Samenvatting
Er zal ingame een functie komen waarin loterijen georganiseerd kunnen worden, waar spelers zélf hun loten kunnen kopen en waar misschien zelfs automatisch de trekking plaats vindt. Hierdoor is het mogelijk om met meer regelmaat een loterij te organiseren en deze voor zowel spelers als supportmedewerkers makkelijker en sneller te laten verlopen.


Ik wil graag eerst hier even de reacties zien, kijken wat er nog toegevoegd kan worden en dan zal ik het zelf binnenkort op .net of op de beta of waar dan ook posten ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 308552

Photoshop skills: over 9000!

Ziet er leuk uit, maar... Never mind, ik vind het een goed idee, mits er niet enorm veel tijd in de ontwikkeling gaat zitten en zolang de draws automatisch via random.org oid gebeuren.
 

DeletedUser15117

Dit is opzich wel een handige toevoeging. Aangezien de loterij niet per wereld gaat is het misschien handig om 'world tickets' te vervangen door 'total tickets' oid.
 

DeletedUser905

Dit is opzich wel een handige toevoeging. Aangezien de loterij niet per wereld gaat is het misschien handig om 'world tickets' te vervangen door 'total tickets' oid.
Ik weet niet of het mogelijk is om een ingame functie voor alle werelden te laten tellen. Of iig om het op te laten tellen. Maar zal het er bij zetten :)
 
Ik kan me voorstellen dat het enorm veel tijd is voor het the-west mod team.

Maar of innogame dit ziet zitten :unsure:

Voor iig
 

DeletedUser7902

NIET! Met nuggets aub, laat er nu ook nog een functie zijn waar de niet-premiumgooiers gewoon dezelfde kans hebben.
 

DeletedUser905

NIET! Met nuggets aub, laat er nu ook nog een functie zijn waar de niet-premiumgooiers gewoon dezelfde kans hebben.
Denk je echt dat Inno zoiets zelf gaat implenteren zonder dat ze er aan verdienen? Ik heb het werk maar vast voor ze gedaan omdat ze t anders zelf toch zouden hebben bedacht :laugh:
 

Deleted User - 308552

Enquete toegevoegd. Stuur me gewoon een berichtje wanneer er een enquete moet komen ;)
 

DeletedUser6377

Rampzalig idee: de misbruikpreventie ontbreekt volledig!

Het voorstel is de huidige lotenverkoop via een functie in het spel te verweven.
1) Op wat voor een manier worden de winnende loten getrokken?
2) Op wat voor een manier worden de bedragen geïnd en uitgekeerd? (automatisch, met de hand?)
3) Wie draagt de verantwoordelijkheid voor de loterij?
4) Wie bepaalt wat de prijzen zijn?
5) Hoe worden de prijzen überhaupt bepaald?
6) Hoe wordt de rest beschermd tegen een eventueel (te groot) voordeel van de deelnemers
7) Wat wordt er gedaan als er te weinig deelnemers zijn?
8) Wat wordt er gedaan als de functie crasht?
9) Hoe worden we tegen de, inno kennende onvermijdelijke, bugs beschermd?
10) Hoe wordt dit in toom gehouden? (Oftewel dat het optioneel blijft en niet op den duur aan ons wordt opgedrongen)
11) Hoe wordt gecontroleerd op fraude van de beheerders?
12) Hoe zal dit zich verhouden tot andere servers en werelden? (oftewel hoe/door wie/op basis waarvan wordt dit doorontwikkeld en wordt er dan rekening met ons/de rest gehouden?)

Niet elk punt is even relevant, maar laat zien dat er nog te veel haken en ogen aan dit voorstel zitten. Het probleem is namelijk dat zoals het nu gaat nog overzichtelijk en controleerbaar is maar dat via een dergelijke functie (gedeeltelijk) achter een muur verdwijnt.
 

DeletedUser3012

Het voorstel is de huidige lotenverkoop via een functie in het spel te verweven.
1) Op wat voor een manier worden de winnende loten getrokken?

Met een soort automatische random number generator?

2) Op wat voor een manier worden de bedragen geïnd en uitgekeerd? (automatisch, met de hand?)

Automatisch lijkt me (dat is toch de bedoeling hiervan?).

3) Wie draagt de verantwoordelijkheid voor de loterij?

De CM.

4) Wie bepaalt wat de prijzen zijn?

De CM.

5) Hoe worden de prijzen überhaupt bepaald?

Afkijken van .net. :D

6) Hoe wordt de rest beschermd tegen een eventueel (te groot) voordeel van de deelnemers

De loten zo duur maken dat je er gemiddeld niet op vooruit gaat. (totale waarde uitgekeerde prijzen ≤ totale waarde gekochte loten)

7) Wat wordt er gedaan als er te weinig deelnemers zijn?

Dat zien we dan wel weer. Afgelopen loterij zijn er 1589 loten verkocht dus voorlopig is er genoeg interesse.

8) Wat wordt er gedaan als de functie crasht?

Repareren.

9) Hoe worden we tegen de, inno kennende onvermijdelijke, bugs beschermd?

Niet, die worden wel weer opgelost. Speciaal voor jou zijn er blijf-rustig-pilletjes.

10) Hoe wordt dit in toom gehouden? (Oftewel dat het optioneel blijft en niet op den duur aan ons wordt opgedrongen)

Zie 6.

11) Hoe wordt gecontroleerd op fraude van de beheerders?

Net zoals dat op .net gedaan wordt (geen idee hoe trouwens).

12) Hoe zal dit zich verhouden tot andere servers en werelden? (oftewel hoe/door wie/op basis waarvan wordt dit doorontwikkeld en wordt er dan rekening met ons/de rest gehouden?)

De ontwikkeling kan misschien verder hier worden besproken?
 

DeletedUser15821

Met een soort automatische random number generator?



Automatisch lijkt me (dat is toch de bedoeling hiervan?).



De CM.



De CM.



Afkijken van .net. :D



De loten zo duur maken dat je er gemiddeld niet op vooruit gaat. (totale waarde uitgekeerde prijzen ≤ totale waarde gekochte loten)



Dat zien we dan wel weer. Afgelopen loterij zijn er 1589 loten verkocht dus voorlopig is er genoeg interesse.



Repareren.



Niet, die worden wel weer opgelost. Speciaal voor jou zijn er blijf-rustig-pilletjes.



Zie 6.



Net zoals dat op .net gedaan wordt (geen idee hoe trouwens).



De ontwikkeling kan misschien verder hier worden besproken?

Lololol :D

That's done
 

DeletedUser905

Met een soort automatische random number generator?

Automatisch lijkt me (dat is toch de bedoeling hiervan?).

De CM.

De CM.

Afkijken van .net. :D

De loten zo duur maken dat je er gemiddeld niet op vooruit gaat. (totale waarde uitgekeerde prijzen ≤ totale waarde gekochte loten)

Dat zien we dan wel weer. Afgelopen loterij zijn er 1589 loten verkocht dus voorlopig is er genoeg interesse.

Repareren.

Niet, die worden wel weer opgelost. Speciaal voor jou zijn er blijf-rustig-pilletjes.

Zie 6.

Net zoals dat op .net gedaan wordt (geen idee hoe trouwens).

De ontwikkeling kan misschien verder hier worden besproken?
Dit :D
10 tekens
 

DeletedUser6377

De antwoorden van huipie op punt 5 t/m 12 zijn onvoldoende. Of wil men hier blind instappen en achteraf pas de hiaten repareren? Die indruk krijg ik namelijk nogal van huipies antwoord. Dat is gedoemd om te mislukken vrees ik.
 

Deleted User - 486404

Aangezien het idee oorspronkelijk van mij komt, zal ik hier antwoord op geven:

Eerst en vooral is het belangrijk om te weten dat dit idee niet echt iets nieuws is enkel een implementatie van de loterijen die af en toe gehouden worden. Hier zijn tot nu toe nog maar 2 loterijen gehouden en dat brengt nogal veel werk met zich mee en als er zo'n ingame functie is dan zouden dat er meer kunnen zijn. Dit brengt met zich mee dat er meer mensen zijn die winnen en meer mensen zijn die er voordeel uit halen.

Rampzalig idee: de misbruikpreventie ontbreekt volledig!

Het voorstel is de huidige lotenverkoop via een functie in het spel te verweven.
1) Op wat voor een manier worden de winnende loten getrokken?
2) Op wat voor een manier worden de bedragen geïnd en uitgekeerd? (automatisch, met de hand?)
3) Wie draagt de verantwoordelijkheid voor de loterij?

Dit zou dan (semi-)automatisch gebeuren. De spelers kopen tickets aan de prijs die de CM instelt via de mod tools. In plaats van via het support systeem tickets te kopen, gebeurt dit nu ingame.

Winnende loten kunnen getrokken worden ofwel automatisch via een ingestelde timer die het systeem op het bepaalde moment uit alle loten een willekeurige winnaar of winnaars kiest en die dan de vooraf bepaalde prijzen automatisch aan de winnaar of winnaars geeft.
Ofwel via een knop waar een moderator/de community manager op kan drukken en dat er dan winnaars worden getrokken.


4) Wie bepaalt wat de prijzen zijn?
5) Hoe worden de prijzen überhaupt bepaald?

De prijzen worden zoals dat nu is bepaald door het The West team. Zij kijken dan wat leuke prijzen zijn en wat mogelijk is. Ik denk dat als je voorstellen hebt voor prijzen dat je die altijd mag indienen en dan zullen zij wel bekijken wat er mogelijk is. Je kan dus stellen dat het The West team de prijzen bepaald maar dat de community wel een beetje inspraak heeft. Iets voorstellen kan altijd nog.


6) Hoe wordt de rest beschermd tegen een eventueel (te groot) voordeel van de deelnemers
7) Wat wordt er gedaan als er te weinig deelnemers zijn?

Eerst en vooral mensen die lotjes kopen die stoppen er ingame geld in. Ingame geld waarvoor ze gespeeld hebben. Het is dan ook logisch dat ze er iets voor terug kunnen krijgen. Dus onrechtstreeks kan je van de winnaars zeggen dat ze zelf hebben gespeeld voor die voordelen.

Je kan het met mij oneens zijn maar ik vind niet dat de rest beschermd moet worden aangezien er geen te groot voordeel gaat zijn van de deelnemers/winnaars. De loterij staat open voor elke speler dus elke speler kan meedoen. Iedereen heeft dus dezelfde kansen. Uiteraard zijn de winnaars altijd bevoordeeld, dat is overal dat winnaars een voordeel hebben. Een te groot voordeel zie ik hieruit niet ontstaan omdat de kans dat dezelfde speler altijd of zelfs meermaals gaat winnen telkens zeer klein is.

De loten kunnen desnoods ook systematisch in prijs stijgen zodat hoe meer loten je koopt, hoe duurder het wordt. Zo kan er voorkomen worden dat één speler de helft van de loten, bij wijze van spreke, kan kopen. Al vind ik dat op zich niet nodig want het blijft natuurlijk een loterij in het echt kan je ook zoveel loten kopen als jezelf wilt en hebben winnaars ook het voordeel dat ze (veel) geld hebben gewonnen terwijl anderen dat niet hebben.

Indien er te weinig deelnemers zijn dan is dat op zich geen probleem dan hebben diegene die deelgenomen hebben gewoon meer kans om te winnen. Vanaf er twee mensen deelnemen, kan er een loterij doorgaan want dan kan je via een ingebouwde random functie in de tools een winnaar selecteren. Iedereen heeft de keuze om wel of niet mee te doen. Wie niet meedoet, dat is zijn/haar keuze maar dan moet hij/zij achteraf niet komen klagen dat anderen iets hebben wat hij/zij niet heeft.
Bovendien denk ik nog dat de loterijen altijd succes hebben en dat het nooit zal voorkomen dat er te weinig deelnemers zijn.

8) Wat wordt er gedaan als de functie crasht?
9) Hoe worden we tegen de, inno kennende onvermijdelijke, bugs beschermd?

Als de functie crasht dan is er meestal niets gebeurt maar moet er meestal iets gebeuren wat niet gebeurt omdat het crasht. In dit geval moet de functie gewoon herstelt worden zoals elke ingame functie en dan kan het pas weer doorgaan. Aangezien dit in de tools komt, is dit niet enkel een functie voor '.nl' maar voor geheel The West dus dan heeft elke taalversie er last van en niet enkel '.nl'.

In het geval dat er een crash is met negatieve gevolgen voor spelers dan geldt dit hetzelfde als gelijk welke andere ingame functie die crasht met negatief gevolg voor de spelers. Mij lijkt dat zoiets niet op voorhand gezegd kan worden wat er dan gebeurt aangezien dit moet bekeken worden geval per geval en hoe groot het gevolg is voor het spel en de spelers.

10) Hoe wordt dit in toom gehouden? (Oftewel dat het optioneel blijft en niet op den duur aan ons wordt opgedrongen)

Het wordt gewoon als een extra feature geïmplementeerd en er is ook niet altijd een loterij gaande. Het zou dan zichtbaar zijn net zoals fortgevechten of het circus. Wanneer het team een loterij wilt organiseren dan stelt de community manager gewoon de standaardprijs van een lotje in, wanneer de trekking is en welke prijzen er zijn. Dan pas wordt er een aankondiging gedaan dat er een loterij bezig is en heb je zelf de keuze om al dan niet mee te doen. Geen flikkerende schermen, pijlen op je scherm, blokkeringen of andere nadelen die je verplichten om mee te doen. Als je beslist om niet mee te doen dan moet je achteraf niet klagen dat mensen die wel mee doen en er ingame geld instoppen achteraf iets hebben wat jij niet hebt.

Aangezien het team beslist wanneer er een loterij komt, kunnen zij dit ook goed in het oog houden dat er niet te vaak een loterij is.

11) Hoe wordt gecontroleerd op fraude van de beheerders?

Ik zie niet in waarom een beheerder zou frauderen en dit gebeurt gewoon ook niet. Dit is hier echter niet het topic/de plaats om zo'n discussie te voeren maar indien je dan toch bezorgd bent over de mogelijkheid tot frauderen dan is die er met zo'n implementatie juist minder.

Vanuit de tools kan alles mooi gelogd worden en hebben zowel community managers als ontwikkelaars toegang tot die logs. Alles kan dan gecontroleerd worden en eventueel gebruikt worden als bewijsmateriaal bij een eventuele betwisting. Iets wat bij de huidige loterij met externe sites minder makkelijk kan. In dit opzicht is dit idee dus veel minder fraude gevoelig door beheerders dan zoals dat nu manueel is.


12) Hoe zal dit zich verhouden tot andere servers en werelden? (oftewel hoe/door wie/op basis waarvan wordt dit doorontwikkeld en wordt er dan rekening met ons/de rest gehouden?)

Aangezien dit een ingame feature wordt, zal dit doorgevoerd worden op alle servers en kunnen de community managers onderling hierover overleggen en afspraken maken. Eventuele hiaten en bugs kunnen dan opgelost worden of extra uitbreidingen kunnen dan in de toekomst er nog bijkomen.


Ik hoop dat hiermee veel onduidelijkheden zijn opgehelderd :)
 
Bovenaan