• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ideeën speed/eventservers

Lily of the Valley

Teamleden
Forummoderator
Hallo allemaal,

Op de huidige eventserver komen er allerlei ideeën voorbij voor een volgende speedserver. Deel deze hier, zodat we hier een volgende keer inspiratie uit op kunnen doen!

Jullie The West Team
 
Het idee kwam om een FG server te maken, waarbij je net zoals Trails of Tears met opdrachten werkt. Opdrachten die bijv. voor kunnen komen:

"Een bacterie is meester geworden over de lijven van de inwoners. Om deze de baas te worden wordt de kwakzalver erbij geroepen om een remedie tegen kwellingen te maken. Zorg dat de kwakzalver over voldoende materiaal beschikt om een x aantal remedies te kunnen maken tegen kwellingen om de inwoners van de stad te behoedden voor een pijnlijke dood"
"Een grote natuurbrand heeft het de noordzijde van het fort verwoest. Blus een x aantal uur brand en bouw de muur weer op"
Het fort is gebouwd op terrein van de indianen. Zij komen verhaal halen en lijken niet enthousiast. Ga het gesprek aan om te voorkomen dat ze gaan plunderen.
Vind: Indianenkleding, vredespijpen, whisky, tabak
"De indianen hebben een aanval gedaan om het fort binnen te komen. Hierbij is het de verdediging met pek en veren succesvol geweest. Echter hebben de indianen de met pek besmeurde muren in brand gestoken, helaas brand dat spul erg goed. De ST en AT zijn volledig afgebrand.
Dieven hebben de drankvoorraad uit het fort meegenomen. Vul deze weer aan met een x aantal Wodka, x aantal whisky, x aantal tequila
De drankvoorraad is goed benut na het vieren van de overwinning/wegdrinken van het verlies. Helaas merk je daar nog steeds de gevolgen van. Om snel en goed te herstellen voor een volgend FG heb je goede voornemens. Verzamel: Bessen, sinaasappels, glazen water, rauw ei, pan, tondeldoos, hout en wodka
Bij het laatste gevecht zijn er vele strijders gewond geraakt na een bloedige strijd. Zorg dat ze snel naar de stad gebracht kunnen worden om goed verzorgd te worden in het hotel. Verzamen x aantal koetsen, x aantal verbanden, x aantal wodka, x aantal slaapzakken, x aantal thee, x aantal gemarineerde steaks
Om te kunnen strijden zijn er steden nodig. Bouw een stad volledig uit, waarbij er max. vijf mensen in de stad mogen wonen.
 
Vrij specifiek dingetje, maar nu zijn de NPC goden alle 4 beroepen geworden voor handwerk. Dat is misschien ook een leuk idee te doen voor alle spelers. Dat of dat je iig een 2e beroep erbij kan doen op een event server mocht alle 4 de beroepen voor problemen zorgen.
 

dist3rio

Teamleden
Forummoderator
Het is goed om al een paar leuke ideeën voorbij te zien komen voor een toekomstig event. Laten we het alleen wel gezellig houden en on-topic. :)
 

Lily of the Valley

Teamleden
Forummoderator
Bedoel je hiermee de bandietduels (die masta vgm ook bedoelt) of bedoel je de NPC's die wij gecreëerd hadden voor het event?
 
als je verschillende moeilijkheidsgraad op je npc's zet?
moet je ook diverse prijzen hebben
anders pakt toch iedereen de makkelijke

en het lijkt me nu ook weer niet de bedoeling dat je zomaar een npc aan kan zonder iets aan je kleding of skills te doen.
dan kan je net zo goed gewoon de prijzen uitdelen

in geval van lone? denk ik eerder dat het de ervaring is die hij mist?
om succesvoller en iets makkelijker van die gegenereerde npc's te winnen?
 

Lily of the Valley

Teamleden
Forummoderator
Ahja, ja daarme is het inderdaad lastig om niveau's in te bouwen om de redenen die masta noemt. Als de opdracht is: versla 10 NPC's en er zitten niveau's in dan pakt iedereen de makkelijkere. Het zou natuurlijk wel kunnen dat je bijv met punten werkt dus als je de makkelijkere pakt krijg je minder punten dan wanneer je de moeilijkere aanvalt en wint. Iets om inderdaad mee te nemen in een eventueel volgende speed :)
 
Als je toch rapporten in moet leveren als "bewijs" lijkt het me niet heel veel meer werk. Met de komende max lvl verhoging naar lvl 250 zou je daar ook mee kunnen spelen aangezien wapendmg en kledingbonus ook schaalt.
Voorbeeld:
Niveau noob: lvl 120, 1 punt per gewonnen duel
Niveau gemiddeld: lvl 150, 2 punten per gewonnen duel
Niveau tryhard: lvl 200, 3 punten per gewonnen duel

Opdracht zou dan kunnen zijn: behaal 30 punten uit NPC duel's oid. Vind het wel een leuk idee van Lonewolf :)
 
Bovenaan