• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

hoe wordt je schade bepaalt?

DeletedUser

Een hogere waarde voor slagkracht/schieten verhoogt de schade die je doet. Dit kan doordat de maximale schade die je kunt aanbrengen 3x de hoogste schade is van je wapen. Als je dus meer schieten/slagkracht hebt komen al je hits dichter in de buurt van die waarde.

Schade wordt bepaald door: slagkracht/schieten + ( willekeurig getal van wapenschade)





P.S.
Kan iemand bevestigen? Wist de 3x niet 100% zeker :p
 

DeletedUser

technisch gezien is 2x de hoogste waarde, doch de waarde wordt met 50% verhoogd als je het hoofd raakt ;)
 

DeletedUser

Ik ben het hier niet mee eens. Als je een schieter aanvalt zonder reflex en weerstand dan maakt het geen fluit uit of je nu 100 of 200 schieten hebt.
Er wordt gewoon een random getal gepakt.
 

DeletedUser

het zou dan ook zeggen dat als je 200 schieten hebt en je gebruikt een wapen waarvan de maximale schade 200 is dat je dus altijd de maximale hit hebt?

volgens mij is dit niet zo, maar dat weet ik niet zeker :cool: nog wel leuk om ff uit te poberen :p
 
Het wordt grotendeels random bepaald, het is niet zo dat als je meer schieten hebt, je per definitie ook hoger hit ;)

Hoe weerstand en reflex precies invloed hebben op slagkracht en schieten weten we niet, ook omdat de schade van een wapen random is ;)
 

DeletedUser

Ja dat is ook onzin. Het is niet + ofzo.
Je moet een bepaald aantal schieten of slagkracht hebben en alles daarboven levert geen hoger hits op. Ik heb maanden met 250 schieten mensen aangevallen maar mijn hits waren absoluut niet hoger als die van mijn stadsgenoten met 150 schieten.
 

DeletedUser

klopt ja, licht er ook aan wie je aanvalt.

als je een hoog iemand aanvalt met veel weerstand/uitwijken, dan zul je weinig hitten.

Je weet de weerstand/uitwijken van je tegenstander niet dus zul je dit nooit kunnen berekenen ;).
 

DeletedUser

aangezien hij normaal hitte met 200 schieten tegen een tegenstander zonder reflex en weerstand ben ik het met zijn conclusie eens ;)
 

DeletedUser11617

ik kon nergens vinden precies hoe zoiets wordt bepaalt.

jeneemt bijvoorbeeld conq zwaard (54-74) en je hebt 171 slagkracht. je raakt het hoofd. wat is dan je max hit? en hoe wordt dat berekend?:o

Nou het ligt ook wel aan je vaardigheden. Je hebt bijvoorbeeld een wapen van 18-29 slagkracht.

Dan moet je bij je vaardig heden een paar Vaardigheids punten op Slagkracht. Dan word dat wapen eigenlijk ook wel wat sterker.

Als je een Vuurwapen hebt moet je het ook voor al bij mikken Vaardigheids punten zetten. Dan kun je beter mikken en dan raak je ook beter.
 
De schade van een vuurwapen gaat omhoog door de vaardigheid schieten, niet door mikken :)

Het is allemaal perfect uitgelegd door GreatRene, en het staat ook in de FAQ. Dus ik stel voor dit topic te laten rusten ;)
 
Bovenaan