• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

hoe komen ze erop ?

DeletedUser5789

Hi

ik zit naar een western te kijken op RTL 7 met Clint Eastwood: 'A Fistful of Dollars' uit 1964

...en hij draagt Clint's Poncho in de film :)

is jouw ook al eens iets opgevallen van dingen in The West die uit boeken/films komen ?
 
Volgens mij is die poncho niet uit die film gehaald, maar uit "The Good, The Bad & The Ugly". Of hij draagt die poncho gewoon in een aantal films.

Maar het is nu eenmaal een western spel, en de makers moeten ergens inspiratie uit opdoen ;)

Zit die film trouwens ook te kijken.
 

DeletedUser5789

ik had wel een vermoeden dat het met Clint te maken had dus ik vond het wel grappig dat dat klopte :)

... hij draagt m nu ook al niet meer want hij liep natuurlijk voor gek :D
 

DeletedUser

Hij draagt die poncho in de hele 'Dollar Trilogy' van Sergio Leone.
-A fistful of dollars
-For a few dollars more
-The good the bad and the ugly

Bij het uitbrengen van de zgn spaghetti westerns in de jaren 60 was Duitsland één van de grootste afnemers van deze films. Mensen gingen massaal naar de meesterwerken van o.a. Leone en Corbucci, ook alle mindere afspinsels werden massaal bezocht. Het had dus nog veel gekker gekund in dit spel ;)

Btw: Lee Van Cleef speelt naast Clint ook in de laatste twee films, spelers doen er dus ook aan mee ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5789

ik hoorde gister op de stadschat ook al dat het om een trilologie ging en ook dat Lee van Cleef in de andere 2 meespeelde

...tx voor de inside info Chico :cool:
 

DeletedUser

Ik en mijn vader hebben die film ook gezien, vond het wel grappig dat er in dit spel ook dingen van die film zitten.
 

DeletedUser9519

Het is eigenlijk niet zo dat er dingen van The West in die film zitten, maar dat er dingen van die films in The West zitten.

Maar ook opdrachten zijn voor een gedeelte gebaseerd op waargebeurde verhalen, als je kijkt naar alle zeldzame wapens.
 
Bovenaan