• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het Grote Anime & Manga Topic

DeletedUser

Welkom dames en heren bij het grote Anime-topic!

Hier mag je praten over alle Animes, bijvoorbeeld:


One Piece
Pokemon
Digimon
Yu-Gi-Oh!
Naruto
Chin Chan
InuYasha
Death Note
Lucky Star
en hopelijk gaat dit topic niet dood!
En nog veel meer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Qwest ik mis de meest bekende pokémon en Yu-Gi-Oh!

Ge editted :)

Wat is het verschil tussen manga en anime

Vrij simpel, manga zijn de strips. Ze zijn langer dan Westerse strips - ongeveer 200 pagina's - en spelen vaak meer in op de emoties van de main character. Ook is het overgrote deel zwart-wit, hoewel de eerste paar pagina's vaak in kleur zijn.

Anime is inderdaad het tekenfilmgedeelte van deze Japanse tekenstijl (hoewel er ook veel Koreaanse manga is). Ook dit wijkt sterk af van wat we in het Westen gewend zijn.
Meestal is de manga er eerst, en word het als het ware 'verfilmd', maar er zijn ook gevallen waarbij het andersom is.
 

DeletedUser

Ge editted :)



Vrij simpel, manga zijn de strips. Ze zijn langer dan Westerse strips - ongeveer 200 pagina's - en spelen vaak meer in op de emoties van de main character. Ook is het overgrote deel zwart-wit, hoewel de eerste paar pagina's vaak in kleur zijn.

Anime is inderdaad het tekenfilmgedeelte van deze Japanse tekenstijl (hoewel er ook veel Koreaanse manga is). Ook dit wijkt sterk af van wat we in het Westen gewend zijn.
Meestal is de manga er eerst, en word het als het ware 'verfilmd', maar er zijn ook gevallen waarbij het andersom is.

Het grootste verschil tussen manga en strip is het formaat van de meeste boekjes, (alleen dd pockets lijken er op) de tekenstijl en de onderwerpen denk ik zo, niet eens de dikte.
 

DeletedUser

Het grootste verschil tussen manga en strip is het formaat van de meeste boekjes, (alleen dd pockets lijken er op) de tekenstijl en de onderwerpen denk ik zo, niet eens de dikte.

Cartoon = A4 formaat
Manga = A5 formaat

En mij lijkt het vanzelfsprekend dat de tekentijl van Manga anders is dan die van een cartoon :p
 

DeletedUser

Manga's zijn oorspronkelijk bedoelt om gemaakt te worden op ontzettend goedkoop papier gemaakt te worden en na het lezen ook "weggegooid" te worden (vandaar ook het formaat xD). Strips worden vaak wel op mooi papier gedrukt xD

Onderwerpen zijn in beide gewoon 't zelfde. Je hebt bij beide allerlei genres.

En.. manga's worden tegenwoordig gewoon over de hele wereld geschreven (maar oorspronkelijk natuurlijk komt het uit Japan xD)

Oeh, welke manga's lezen jullie allemaal ? (aangezien dit het discussietopic over manga en anime is...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Ik lees InuYasha en One Piece
En ik kijk via internet naar Naruto, Slam Dunk, One Piece en InuYasha
 

DeletedUser

Ik lees InuYasha en One Piece
En ik kijk via internet naar Naruto, Slam Dunk, One Piece en InuYasha

Weet je ook nog een leuke manga die al afgeschreven is? Want dit zijn toch alleen maar manga's die nog steeds door geschreven worden? Ik wil een einde! xD Want ik word er zo moe van om de hele tijd te kijken of er nog updates zijn:p
 

DeletedUser

Weet je ook nog een leuke manga die al afgeschreven is? Want dit zijn toch alleen maar manga's die nog steeds door geschreven worden? Ik wil een einde! xD Want ik word er zo moe van om de hele tijd te kijken of er nog updates zijn:p

InuYasha is toch al af? In ieder geval wel de anime serie op TV..

Oja, Ik lees sinds kort ook weer The Detective Konan :p
 

DeletedUser

Ik volg Naruto Shippuuden, One Piece, Bleach, Hunter x Hunter 2011, Gintama, Fairy Tail
qua manga: Katekyo Hitman Reborn (de anime was gestopt) :(

En ik heb gekeken naar (dus al gefinished:( Hunter x Hunter (anime + 3 ova), Darker Than Black, Naruto, Soul Eater, Code Geass, Code Geass R2, Death Note, Steins Gate, Psychic Detective Yakumo, Ao no Exorcist, wellicht nog een aantal :D
 

DeletedUser

bump
sanji.png


One piece episode 562
DragonballZ episode 4
InuYasha afgekeken
Bobobo afgekeken
Slam Dunk afgekeken

Schijt hekel aan naruto gekregen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5512

Kaaaaaaaaaaaaaaa meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

haaaaaaaaaaaaaaaaa meeeeeeeeeeeeeeeeeeee

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 
Bovenaan