• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

handwerk

DeletedUser5512

wanneer wordt een maakdingetje nou 1 blokje, of 2 blokjes?

Zoals ik het begreep ging er een blokje omlaag als je veel van dezelfde dingen achter elkaar maakt, maar nou heb ik alweer 10 andere dingen gemaakt van een 3 blokjes moeilijkheid en blijven er nog steeds 2 maar 1 blokje. Gaan die na een tijdje wel weer terug naar 2 of 3 blokjes?

sorry zie nu dat dit in het sherrifkantoor staat, moet nauutlrijk de schapenkooi zijn, dat komt door dat burgermeestershuys, vroeger was de schapenkooi de op een na onderste van het bovenste gedeelte :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

Tussen een bepaald aantal reeds verkregen craftpunten daalt het blokje.
Bijvoorbeeld:

Bij "Bajonet maken" staat er "level 50 tot 100".

Vanaf je 50 punten hebt bij handwerk, kan je het recept inzetten. Je zal een grote kans hebben om een punt te krijgen, tot level 100. Daarna gaat hij dalen volgens mij, naar geen kans of lage kans (Geen idee)

Ik weet niet zeker of het zo gaat, maar dit zal het volgens mij wel zijn...
 

DeletedUser5512

ik heb pas 40 punten, maar het is nou dat grafiet ontginnen en grafietpoeder maken al weken maar 1 blokje hebben, dus nou heb ik 10 lemmetten gemaakt maar grafiet ontginnen en grafietpoeder blijven maar 1 blokje
 

DeletedUser

3 blokjes = geel = 1 punt
2 blokjes = groen = kans op punt (meestal verhouding 1 op 3 )
1 blokje = grijs = geen kans op punt


Tot wanneer je een punt krijgt is afhankelijk.

In het begin zal 50 - 100 geel zijn en daarna grijs, 100 - 150 echter zal t/m 125 geel zijn en vanaf 126 groen.

Punten krijgen is dus steeds moeilijker.
 

DeletedUser

Niet alle recepten worden volgens mij groen... Maar bij groen heb je 50% kans, dit heb ik zelf 'berekend' bij 50 pogingen. Maar de meeste recepten gaan op de helft over op groen. Dus bij een pan maken staat 0 - 100, die zal bij 50 punten groen worden en bij 100 punten grijs.
 
3 blokjes = geel = 1 punt
2 blokjes = groen = kans op punt (meestal verhouding 1 op 3 )
1 blokje = grijs = geen kans op punt


Tot wanneer je een punt krijgt is afhankelijk.

In het begin zal 50 - 100 geel zijn en daarna grijs, 100 - 150 echter zal t/m 125 geel zijn en vanaf 126 groen.

Punten krijgen is dus steeds moeilijker.

Geel is ook kans, weliswaar een zeer hoge kans, maar het blijft een kans :)
 

DeletedUser5512

maar is het nou zo dat ze alleen grijs worden als jij ze veel hebt gemaakt, of worden ze vanzelf grijs na een bepaald aantal craftpunten in totaal
 

DeletedUser

Geel is ook kans, weliswaar een zeer hoge kans, maar het blijft een kans :)

Ja klopt inderdaad, wel 99,9% kans ofzo :p ik heb het 1x gezien bij mezelf, maar voor hetzelfde geld heb ik er nog wel een keer overheen gekeken.
 
Bovenaan