• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

groeien

DeletedUser

Je weet dat iets waar je aan verdient helemaal uitmelken de Amerikaanse manier is? We hebben iets dat winst geeft, we zorgen dat we daar nu een hele hoop geld uit halen en dat het dan niet meer in trek is. Dan dumpen we het en zoeken we wat anders.

De Europese manier is gericht op klanttevredenheid. Als je nu kijkt naar Amerikaanse bedrijven dan zie je dat die in de economische crisis het meest wankel waren. De crisis begon daar, doordat er weinig meer winst maakte kon je het ook niet uitmelken, manier van werken werkt niet meer en je hebt een crisis.

De Europese manier van klanttevredenheid is sterker gebleken. Het enige probleem was dat een aantal banken te veel aan Amerika hing. Die kregen problemen. Maar de bedrijven hier hebben alleen een winstdaling (en in sommige gevallen een verlies) meegemaakt. Zo zie je dat klanttevredenheid toch weer extreem belangrijk blijft. De manier waarop Innogames nu werkt is het uitmelken van The West, met als uiteindelijk resultaat dat spelers gaan stoppen. Tuurlijk houden ze het wel even uit, maar het is niet dat je spelers langer aan je bindt door hun tegenstanders een grote voorsprong te geven. Je ziet niet direct het resultaat qua spelersaantal (al valt daar ook wat over te zeggen, want het was eerst 55000, nu rond de 40000), maar dat komt omdat het langetermijn is. Mijns inziens is het beleid dat Innogames aanhangt te veel gericht op de korte termijn, terwijl in het verleden al is gebleken dat korte termijn de ondergang van een bedrijf kan betekenen. De reden dat ze nu nog veel spelers hebben is dat ze in het verleden een eerlijk spel hadden (zie W1-7) en dat spelers daardoor gebonden zijn. Spelers die met de nieuwe werelden instromen zijn vaak geen geweldige spelers meer, tenzij ze premium gebruiken. Neem nou Magrb1e. Deze persoon heeft op meerdere werelden de lvl 120 gehaald op de hielen van de premium gebruikers. Dat is iets om trots op te zijn, omdat je nog steeds bovenin de ranglijst stond. Ik durf te wedden dat deze persoon dat niet meer lukt op de nieuwe werelden. En in de top handel drijven komen is ook al vrijwel onmogelijk, doordat je vaardigheden kan kopen. En premium gebruiken zijn veel sterker in FG's doordat soldaten 2x zoveel leiderschapbonus geven en veel meer HP hebben. Dat laatste zou geen probleem zijn, als het niet in combinatie zou zijn met al die andere voordelen. Op oude werelden is gebleken dat de balans perfect was. Die balans is nu compleet weg.

Dit is history repeating van een spel wat ik 5-6 jaar lang heb gedaan, ik begrijp dat ik geen spelnamen mag noemen, maar het is een browserspelletje waar je dorpjes moet bouwen en troepen moet maken gebaseerd op de kolonisten van catan, om het allemaal wat specifieker te maken.
Ik speelde daar vanaf de 1e server, het begin was top enzo, iedereen kwam achter de juiste technieken om snel te groeien, server 2 was ook leuk, daarna was de vraag voor updates groter, goud werd ingevoerd, leuke plusopties, soort van automatisering hier en tools om grote accounts te kunnen beheren. Dat was ook een doorslaand succes. Dit hield het ook een jaar of anderhalf zo vol. Daarna kwamen met de nieuwe update dingen als 2x zoveel grondstoffen per uur, gebouwen in 1x klaar zetten, aanvals en verdedigingsbonussen, en dit allemaal voor geld. Je was dus in feite als je betaalde 2x zo goed als een account wat niet betaalde. Toen begonnen de echte goeie lui er mee te stoppen en ging de populatie door de helft, dit is ook het moment dat ik zelf gestopt ben met het spel. Klinkt dit bekend?

Een spel is geen bedrijf. Een bedrijf bouw je van de grond af op, pakken melk, autobanden, beeldschermen zullen altijd in zwang zijn. Hoe zie jij dit spel over 5 jaar? Op een gegeven moment zullen de verschillen tussen beginnende spelers en gevorderde spelers niet meer leuk zijn, waardoor je een vaste kern houdt die blijft spelen, maar meer niet. Op een gegeven moment zal het spelletje oud worden en de updates meer van hetzelfde. Innogames zal voor dat moment zoveel mogelijk aan dit spel verdiend willen hebben. Vandaar dat je nu dit soort updates ziet. Klantvriendelijkheid is leuk, maar de amerikaanse policy is wat voor veel, zo niet alle, online browser spellen geldt.

Betekend niet dat ik het niet graag zou zien als vroegâh, ik heb de begindagen van the west ook meegemaakt zoals je aan mijn aanmeldingsdatum kunt zien. Maar het zal nou eenmaal niet gaan gebeuren.
 

DeletedUser

Dit is history repeating van een spel wat ik 5-6 jaar lang heb gedaan, ik begrijp dat ik geen spelnamen mag noemen, maar het is een browserspelletje waar je dorpjes moet bouwen en troepen moet maken gebaseerd op de kolonisten van catan, om het allemaal wat specifieker te maken.
Ik speelde daar vanaf de 1e server, het begin was top enzo, iedereen kwam achter de juiste technieken om snel te groeien, server 2 was ook leuk, daarna was de vraag voor updates groter, goud werd ingevoerd, leuke plusopties, soort van automatisering hier en tools om grote accounts te kunnen beheren. Dat was ook een doorslaand succes. Dit hield het ook een jaar of anderhalf zo vol. Daarna kwamen met de nieuwe update dingen als 2x zoveel grondstoffen per uur, gebouwen in 1x klaar zetten, aanvals en verdedigingsbonussen, en dit allemaal voor geld. Je was dus in feite als je betaalde 2x zo goed als een account wat niet betaalde. Toen begonnen de echte goeie lui er mee te stoppen en ging de populatie door de helft, dit is ook het moment dat ik zelf gestopt ben met het spel. Klinkt dit bekend?

Een spel is geen bedrijf. Een bedrijf bouw je van de grond af op, pakken melk, autobanden, beeldschermen zullen altijd in zwang zijn. Hoe zie jij dit spel over 5 jaar? Op een gegeven moment zullen de verschillen tussen beginnende spelers en gevorderde spelers niet meer leuk zijn, waardoor je een vaste kern houdt die blijft spelen, maar meer niet. Op een gegeven moment zal het spelletje oud worden en de updates meer van hetzelfde. Innogames zal voor dat moment zoveel mogelijk aan dit spel verdiend willen hebben. Vandaar dat je nu dit soort updates ziet. Klantvriendelijkheid is leuk, maar de amerikaanse policy is wat voor veel, zo niet alle, online browser spellen geldt.

Betekend niet dat ik het niet graag zou zien als vroegâh, ik heb de begindagen van the west ook meegemaakt zoals je aan mijn aanmeldingsdatum kunt zien. Maar het zal nou eenmaal niet gaan gebeuren.

Je weet dat je nu in feite qua oorzaak van de ondergang hetzelfde noemt? Bij beide spellen wordt het nut van goud(nuggets) te groot, waardoor er te grote verschillen ontstaan. Daarom moet je juist niet zulke werelden openen, waardoor een spel op de lange termijn meer oplevert.

Het is alleen jammer dat sommigen in dezelfden fouten vallen en niet leren van het verleden...
 

DeletedUser

Je weet dat je nu in feite qua oorzaak van de ondergang hetzelfde noemt? Bij beide spellen wordt het nut van goud(nuggets) te groot, waardoor er te grote verschillen ontstaan. Daarom moet je juist niet zulke werelden openen, waardoor een spel op de lange termijn meer oplevert.

Het is alleen jammer dat sommigen in dezelfden fouten vallen en niet leren van het verleden...

Jij begrijpt me ;).. Ik trek inderdaad hetzelfde verband, maar dan niet zozeer omdat ik me niet realiseer dat er hier hetzelfde gebeurt, maar meer om het feit dat dit de algemene trend is in online games. Melken, laten doodbloeden en weer door naar een nieuw concept die nog fris in het leven staat. Innogames heeft er niets aan dat dit spel over 10 jaar geleidelijk minder betalers krijgt. Innogames heeft er veel meer aan dat een game 2 jaar lang piekt, waarna een andere game het weer over neemt. Het is dus dezelfde "fout" waar online browserspel makers op teren.
 

DeletedUser

toch vind ik die nieuwe werelden echt slecht, die internationale wereld zonder prmium opties lijkt mij geweldig, maar dan moet je als nog wekelijkt betalen, het lijkt mij dan beter als je een wereld hebt waar je je kunt inkopen voor 750 nuggets en zonder premium functies, zodat iedereen gelijk is, dan kun je even een paar uur sponsorpay invullen en dan kun je deelnemen op die wereld, ik vind dat die inventaris handelaar ook een deel van het spel verpest, als die er niet zou zijn dan zouden de makkelijke recepten echt veel geld waard zijn.
 

DeletedUser905

Geen zin om alles te lezen, maar ik verbaas me toch over deze topics. Dit had je kunnen verwachten. Ik had t verwacht, niet zo extreem, maar ik had t wel verwacht.
Als je niet zoveel geld uit wilt geven, dan is het bijna onmogelijk om in het begin hoog te komen. Maar als je het goed speelt zul je uiteindelijk met alleen premium, en afentoe misschien eens een productje kopen, of een keertje je AP refillen, toch hoog komen, en zul je waarschijnlijk best in de top5 kunnen eindigen. Das al een prestatie op zich.

Maar er is toch niks aan te doen. Een pauze 's nachts? En wat voor de mensen met nachtdienst dan? Mensen die alleen 's nacht kunnen spelen tijdens nachtdienst als het rustig is? Dan zou je een hoop spelers kwijt raken, want ik hoor vrij veel spelers die 's nachts werken.

Er is niks tegen te doen. Hoe meer je er voor wilt uitgeven, hoe hoger je komt in de ranking. That's just the way it is. Deal with it ;)
 

DeletedUser


Maak een wereld waar je jezelf moet inkopen voor bijvoorbeeld 500 nuggets geen premiumfeatures, dus ook geen automatisering enzo, dan gaat iedereen massaal sponsorpay doen, maar daar verdient inno ook weer aan, dan kun je wel een verschil zien tussen ervaren spelers en niet ervaren, dan heb je ook niet dat mensen zo snel groeien en binnen een week level45 zijn. Maar dan zou eigenlijk ook de inventaris handelaar we moeten gaan, dan word het in mijn opzicht meer tactiek en duurt het spel ook langer voordat het gaat vervelen.
 

DeletedUser5740

Ook ik heb geen zin de gehele topic te lezen.

Maar is het niet juist voor de ervaren spelers als Clay basket, Cor badstof, Royal Flush en referer een hele leuke uitdaging om te laten zien dat PA niet een vereiste is om ver te komen?????
 

DeletedUser12045

Ook ik heb geen zin de gehele topic te lezen.

Maar is het niet juist voor de ervaren spelers als Clay basket, Cor badstof, Royal Flush en referer een hele leuke uitdaging om te laten zien dat PA niet een vereiste is om ver te komen?????

Daar heb je wel helemaal gelijk in,maar ik denk dat die andere hoge spelers dan nog meer gaan uitgeven aan vaardigheidspunten.Geef nu zelf toe,het is tog zeer vernederend om veel uit te geven en nog te verliezen van iemand die niets uitgeeft;)
 

DeletedUser

Ik betaal geen geld aan online games en ik stop ook elke keer na een paar maanden.
Dan speel ik weer een nieuw online spel of speel ik er eentje die ik vroeger al eens gespeeld heb en begin ik opnieuw.
Ik word nooit nr 1 op een online game, maar ik vermaak me uitstekend.

Ik blijf gewoon nooit lang op eenzelfde spel spelen.
Telkens start ik ergens anders en leer ik nieuwe spellen kennen.
Het verveelt nooit en je raakt een spel ook nooit echt beu.
Ik speel dus ook amper 2 spellen tegelijk omdat ik me meestal maar op 1 kan concentreren en ik het ander een beetje verwaarloos.
Maar wat ik doe, doe ik goed en ik raak meestal redelijk ver op een spel. ;)

Just try it and have fun. :cool:
 
Bovenaan