• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gezochte voorwerpen

DeletedUser8307

Voorstel
Bij de markt een extra afdeling gezocht aanmaken.

Details
Indien dit er komt krijg je bij de markt "Gezocht" en "Aangeboden". Indien je "Gezocht" selecteert, zal je, gelijk nu, ook kunnen zoeken op product, broek, rijdier enzoverder, dus alles wat je nu hebt. Jij hebt voor een opdracht bijvoorbeeld vredesbloemen nodig, maar je kan deze opdracht niet. Eerst kijk je op de markt of je er geen vredesbloemen opstaan. Indien er geen opstaan schrijf je een zoekertje uit. Je kiest uit de lijst 'Vredesbloemen', en geeft het aantal in. Ook zeg je bijvoorbeeld 500$. Als iemand die vredesbloemen heeft, en hij is akkoord met je prijs, kan hij op een willekeurige markt op een knop drukken en hem daar op de markt zetten, dit product kan jij dan ophalen, hij krijgt direct het geld, zonder dat jij moet bevestigen, aangezien je dat reeds gedaan hebt als je het zoekertje uitschreef.

Misbruikpreventie
Niet van toepassing.

Visuele hulpmiddelen
Niet van toepassing.

Samenvatting
Een rubriek voor "Gezocht" waar spelers een zoekertje kunnen uitschrijven. Vervolgens kan iemand anders er op reageren en zo verkopen aan de speler die het zoekertje uitschreef.

Administratie
 

DeletedUser4891

Is dit niet peters idee?

Het idee is op zich wel goed. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

Is dit niet peters idee?

Klopt, maar dan uitgewerkt. En hij zij ook dat het bij hem mocht verwijderd worden, dus het ging zeker gesloten worden (Ook door het feit dat er geen richtlijnen zijn). En trouwens, geef ook eens een reactie wat je van het idee vindt.
 

DeletedUser

langs de ene kant is het zeer handig, soms zoek je zo lang achter iets & is iemand anders ermee weg...

langs de andere kant vind ik het geen goed idee, waarom niet?
*er gaan 'wachtrijen' ontstaan bij opdrachten, een voorbeeldje:
je hebt een hamer nodig bij een van de eerste opdrachten, maar je hebt ook hamers nodig voor verschillende taken, zoals bv smid.
dus, de smid onder ons zal constant een hoop hamers kopen, terwijl de lagere levels die nog niet zoveel geld hebben als een ervaren speler (die hamers nodig hebben om hun taken uit te voeren) en zo vast blijven zitten bij die opdracht...
*de wachtrijen zullen ook zo worden: ik zet vandaag op de markt dat ik 5x houtplank wil, tegen de tijd dat ik ze heb, zijn we een week minder... mijn 5 houtplanken zijn snel opgebruikt, en ik wil er weer, dus vraag ik er nu 50... andere spelers zullen dit ook doen, en zo kan het een eeuwigheid duren voor je een item eindelijk hebt.
*ik geef ook liever ietsje meer uit, als ik er geen 5uur voor moet lopen, ik koop bv liever een riem voor 5000$ als ik hem op n kwartiertje lopen heb, dan dat ik 4000$ betaal, maar de halve wereld moet afreizen.

dus, als je wat zoekt, er zijn fora voor, er zijn markten voor, maar "zoekertjes" plaatsen vind ik geen oplossing hiervoor, het zal volgens mij nog erger worden (redenen staan hierboven)
 

DeletedUser

Ik denk dat de marktwerking hierdoor wordt verbeterd. Als een voorwerp veel belangstellenden trekt, dan krijg je een lange wachtrij. Die wachtrij begint met een laag bod, maar om zo'n voorwerp te krijgen moet je meer bieden dan je voorgangers.

Spijkers zijn niet echt gewild en makkelijk te krijgen. Zodra ze gezocht worden door iemand die 5$ per stuk bied zal die persoon snel geholpen worden. Verder zullen er weinig mensen zijn die ook spijkers willen en in de wachtrij gaan staan met een hoger bod.

Goudstof is een stuk zeldzamer. De eerste bieder biedt bijv. 300$ per stuk, maar er zijn meer mensen die het willen hebben. De volgende biedt 400$, daarna 500$ en al snel staat het hoogste bod op een paar duizend dollar per stuk.

Ik denk dat dit idee dus wel handig en eerlijk is. :)
 

DeletedUser8307

Bedankt voor de reacties. Zijn er nog mensen met opmerkingen? Als hij goed is kan hij eventueel naar .net gaan.
 

DeletedUser8307

Ja simmies, ik heb daar eens een opmerking van gekregen van svcinc dat er nog niet genoeg reacties waren, toen was er meer dan één pagina vol.

Dus bij deze vraag ik er dan ook geen aan en wacht ik nog maar even, voor ik weer een berisping krijg.
 

DeletedUser

haha, dat is wel pijnlijk om daar een berisping voor te krijge :p.

ik zelf ben zeker voor, dan krijgen we een echte verkoopsmarkt, en kan je makkelijker inspelen op vraag etc.
zeker en vast goedgekeurd wat mij betreft =).

Maar een ding:
voor dit idee komt wil ik dat je producten per 20 kan kopen bv. dat was al lang het plan, maar waarom is dat er nog altijd niet ? :blink:
 

DeletedUser

Gezocht op de markt

Aardig idee, uitwerking laat alleen een beetje te wensen over.
Laat ik eens een poging doen.
Iemand zoekt een enkelband en wil hem als "gezocht" op de markt zetten.
dan moet er een schermpje verschijnen waarin hij een aantal keuzes kan maken:
- producten als gezocht opgeven
- kleding als gezocht opgeven
- recepten als gezocht opgeven
- etc.

Iemand kist in dit voorbeeld voor producten, dan krijgt ie alle producten te zien.
Er wordt "enkelband" geselecteerd.

Dan moet deze persoon een prijs ingeven. in dit voorbeeld $ 1000
Dan heeft de persoon de volgende opties:
- Hoe lang moet deze enkelband gezocht worden: persoon moet een aantal dagen in kunnen voeren.
- dan de prijs:Geld moet direct worden afgeschreven, persoon moet de keuze hebben of het contact wordt afgeschreven of via de bank.
- Dan de kosten: markt kost geld. Mijn voorstel zou zijn om dezelfde marktkosten als nu in rekening te brengen
- nu komt een tweede persoon die ook een enkelband zoekt, die heeft er $ 1500 voor over.
- deze persoon zet zijn zoekvraag voor $ 1500 op de markt.
- Dan is er een persoon die een enkelband over heeft
- deze persoon moet dan klikken op "gezocht", dan op "producten", dan pas ziet hij welke producten er allemaal gezocht worden.
- Hij ziet dan 2 enkelbanden die gezocht worden, hij kiest de hoogste
- deze persoon moet vervolgens kunnen kiezen of hij het geld op zijn bankrekening wil hebben of contact
- deze persoon krijgt zijn geld vervolgens direct
- de enkelband blijft echter achter op de markt waar deze persoon op dat moment is (zo werkt het nu ook met het verkopen van producten)
- de persoon die de enkelband zoekt moet vervolgens de enkelband ergens ophalen
- de lokatie waar, dat moet ergens worden aangegeven

Is dit ongeveer het idee?
 

DeletedUser8307

Dit topic is al twee jaar oud, maar dit was wel het idee zo ongeveer ja. De uitwerking ervan heb je goed omschreven, maar meer dan logica zit er niet echt in, hé. ;)
Je hebt gewoon de te uitvoeren stappen opgeschreven. :p
 

Deleted User - 308552

Vanaf hier een combinatie tussen dit idee en het volgende idee:

Voorstel: Optie gezocht markt

Zoals iedereen wel eens merkt ben je opzoek naar bijvoorbeeld een glas water om bijv. mee te kunnen craften, staat er géén 1 op de markt.
En omdat het veel tijd in beslag neemt om deze zelf te verzamelen laat men dit dan maar.
Om dit probleem te verminderen leek het mij een goed idee om op de markt een functie te maken als 'gezocht'.
Hierin kan je het voorwerp/product dat jij zoekt op de markt zetten voor de prijs die jij ervoor wil betalen.
Andere spelers die in het bezit zijn van dit voorwerp/product en die dat tegen die prijs zou willen verkopen kunnen deze aanbieding dan aannemen.
Op dit moment zie je nog geregeld dat spelers in hun profiel hebben staan wat ze zoeken, dit zou dan overbodig worden.
Het principe is dus eigenlijk het zelfde als de verkoop alleen het geld wat je hiervoor wil besteden word al van je rekening afgeschreven zodat je voorkomt dat iemand teveel dingen zoekt die hij/zij niet kan betalen.



Extra suggesties en aanpassing van harte welkom!
 
Bovenaan