• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

'geduwd' in een fortgevecht

DeletedUser12045

Velen onder jullie hebben er waarschijnlijk wel eens last van gehad.Je wil op een mooi plaatsje gaan staan en opeens sta je ipv op het mooie plekje als schietschijf voor de vijand.Ik heb hier 2 ideeën voor.

oplossing1:Als bv.een level 30 rechtsonder op de toren wil staan en zijn pijl erop zet en een level 60 doet precies hetzelfde dan wordt de level 30geduwd.Dit al kan zorgen dat er een zwakkere speler de klappen moet opvangen.Maar dan mijn persoonlijk ergerpunt.Je staat met 10 aan een uitgebouwde toren (=9plaatsen).Stel dat je het laagste level bent en je wil zeker op de toren dan ga je op een plaats staan waar niemand wil staan.Uiteindelijk omdat je een laag level hebt geraak je de toren gewoon niet op.oplossing:Als jij de enige bent die je pijl op een bepaalde plaats zet,kun je er zonder afhangkelijkheid van de levels op die plek komen.Indien dit het geval is onstaat er een blauwe pijl.(misschien er wel bij dat als er een blauwe pijl 20seconden staat dat andere er niet meer op kunnen staan)

oplossing2:Aangezien je nooit weet of je wel echt de enige bent die op een bepaalde plaats wilt gaan staan,dacht ik eraan om een stip te plaatsen op welke positie je uiteindelijk gaat uitkomen.Deze stip verandert wel om de seconde zodat je steeds weet waar je uiteindelijk komt.

Goed/slecht idee.Geef maar punten:D
 

DeletedUser

Klinkt leuk, maar onuitvoerbaar denk ik, hierdoor krijg je zoveel dataverkeer dat de servers extreem traag gaan worden. Gezien het feit dat als 1 speler zijn punt verzet dat naar alle spelers doorgestuurd moet worden. Dan moet alles herberekend worden op dat punt en verstuurd worden en raad eens, die spelers die daar door beïnvloed worden nemen daar weer actie op wat ook weer verstuurd moet worden etc. etc. etc.

Ik stem dus tegen dit idee, wegens uitvoerbaarheid, maar ook omdat het onpraktisch is om steeds je actie te wijzigen.
 

DeletedUser

Ik snap et niet :p
EDIT: nog even doorgelezen, zoals aminity zei, onuitvoerbaar :S
 

DeletedUser12045

Ik weet dat het zeer moeilijk is uit te voeren,maarja andere oplossingen?
 

DeletedUser8307

Gewoon; wie het snelste geklikt heeft op de gekozen positie mag er op gaan staan. Level maakt niks uit, lage levels gaan zó hun interesse verliezen voor fortgevechten, en niet meer meedoen. ;)

Persoonlijk voor het 1e idee: 2/5
Voor het 2e idee ben ik zeker voor: 5/5

Het 2e idee is zeker goed, het eerste niet. :rolleyes:
 

DeletedUser13259

Ik erger me ook altijd dood daaraan. Dan zie je opeens dat een offliner die al een doelpositie had opgegeven niet ko gaat, terwijl jij als onliner wel ko gaat.

Ik wacht nog even met m'n waardering.
 

DeletedUser

Is het niet gewoon makkelijker als je instelt dat je niet op iemand kan gaan staan, of denk ik dan weer te simpel?:huh:
 

DeletedUser

Of gewoon, wie het eerst zijn pijl zet komt er :p

dat is het al :boone:

ik vind idee 1 echt crap die speler van lvl 30 is nog zwak en kan dan in 1 beurt omgelegd worden! nee dan help je de vijand aleen maar doe dan dat de hoogste een slechte positie krijgt dan kan die nog overleven!!!

idee 1: 2/10
idee 2: 5/10 kost te veel geheugen (mensen met slecht internet zouden hierdoer niet meer online kunnen zijn in een fort gevecht!!!
 

DeletedUser

Of misschien gewoon dat je niet precies kan kiezen waar je wilt staan maar gewoon in welke 4 vakjes ofzo! Of verpest dit weer alles?;)
 

DeletedUser13259

Mij lijkt me het volgende ideaal:
- Wie het eerst het pijltje zet komt er.
- Een offliner die een doelpositie heeft aangegeven verliest altijd.
 

DeletedUser12045

aanpassing 'geduwd' in een fortgevecht

Dus na aanleiding van anderen komt hier het 'betere idee'.Het zit zeer simpel in elkaar.In een fortgevecht maakt het level van een speler momenteel uit of deze voorang krijgt om ergens te gaan staan.Het idee is dus dat de 1ste die een bepaalde plaats uitkiest daar komt te staan zonder invloed van het level van die persoon.(een level 10 kan dus op de gekoze plaats staan terwijl ook een level90 hier wil gaan staan,maar de level90 kilikte die plaats later aan).Ook krijgen onliners voorrang op offliners.
 

DeletedUser488

Kan je anders ook niet de voorrang geven aan mensen met de betere fortvaardigheden? (bvb mensen met de hoogste leiderschap+stamina hebben voorrang, en nee, dat ben ik niet ;)). Uiteraard wordt voorrang gegeven aan onliners. Niet zozeer is je level dan van belang, maar wel hoe goed je bent in fortgevechten.
Een idee kan ook zijn ipv 1 doellocatie te geven, er 2 of zelfs meerdere aan te duiden (bvb een top 3).
Of een optie om aan te duiden dat, indien je niet in aanmerking kwam voor de doelpositie, je dan gewoon wil blijven staan waar je stond.

Enfin, de loterij die het nu is heeft anders ook wel zijn charmes ;)
 

DeletedUser

Is het niet gewoon makkelijker als je instelt dat je niet op iemand kan gaan staan, of denk ik dan weer te simpel?:huh:

ja, je denkt te makkelijk, want dan krijg je alsnog het zelfde probleem als bij het idee wat voorgesteld werd. Dan moet alsnog alle data steeds herberekend worden omdat mensen steeds andere acties kiezen op het gevolg van dat ze ergens niet kunnen staan :p
 

DeletedUser

ja, je denkt te makkelijk, want dan krijg je alsnog het zelfde probleem als bij het idee wat voorgesteld werd. Dan moet alsnog alle data steeds herberekend worden omdat mensen steeds andere acties kiezen op het gevolg van dat ze ergens niet kunnen staan :p

Ik leefde in de veronderstelling dat het ging om het opstellen vóór het gevecht.
Dan is mijn idee niet gek volgens mij :p
Maar nu ik door heb dat het over het 'wegduwen met lopen' gaat, zie ik ook wel dat het iets te simpel gedacht is :p
 
Bovenaan