• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevechten vanop afstand

DeletedUser12045

Voorstel
Je moet niet meer aanwezig zijn bij het fort om mee te doen met het fortgevecht. Met andere woorden: aanmelden is genoeg.

Details
Er zijn enkele voordelen aan dit idee. Zo zullen forten weer beter gevuld worden want er zijn elke keer toch een hoop spelers die wel aanmelden, maar toch niet komen. Ook moeten verraders ( die informatie doorspelen) ook meedoen en dat verkleint misschien de kans dat het gebeurt.

Misbruikpreventie
Om misbruik te voorkomen lijkt het me een strak plan dat deze spelers automatisch een reserve rang krijgen ongeacht de rang die de fortleider heeft gegeven. Zo voorkom je ook gelijk vriendjespolitiek door bepaalde spelers kapitein te geven zodat ze alsnog sneller lopen dan de rest. Het moet dus een voordeel blijven om wel naar het fort te lopen.

Visuele hulpmiddelen
Niet nodig

Samenvatting
Verbeterde opkomsten, verminderen effect van verraders + misbruik vermijden door loopnadeel.

Administratie
 
Heel goed idee dit, 't toch iedere keer weer een bron van ergernis als mensen niet op komen dagen. En opzich zou het toch ook mogelijk moeten zijn? Als mensen ko gaan, worden al hun arbeiden al geannuleerd en worden ze naar hun stad verplaatst, dus waarom niet hetzelfde als het fg begint.

Alleen dat stuk van misbruikpreventie kan wel achterwege worden gelaten. Kapiteins rangen worden voor zover ik het weet gegeven aan schademakers met weinig lp zodat die veiliger kunnen bewegen en de avo-bonus van iemand die een toren blocked minder effect heeft. En waarom zou het een voordeel moeten blijven om naar het fort te lopen? Als je gewoon automatisch naar het fort wordt verplaatst als het fg begint kan dat alleen maar de motivatie verder laten stijgen. Mensen kunnen immers tot het einde door arbeiden of duels blijven doen en hoeven geen rekening met looptijd te houden zonder dat dat gevolgen heeft.
 
Ik vind die kapi regel juist geniaal... :)

Ik denk alleen dat er dan een afmelden knop moet zijn aangezien de kans bestaat dat je aan een ander FG (later die avond) wil meedoen. En bij deze regel doe je altijd mee aan de eerste waardoor je je 2e mist, of je hebt er geen LP meer voor.
 

DeletedUser12045

Heel goed idee dit, 't toch iedere keer weer een bron van ergernis als mensen niet op komen dagen. En opzich zou het toch ook mogelijk moeten zijn? Als mensen ko gaan, worden al hun arbeiden al geannuleerd en worden ze naar hun stad verplaatst, dus waarom niet hetzelfde als het fg begint.

Alleen dat stuk van misbruikpreventie kan wel achterwege worden gelaten. Kapiteins rangen worden voor zover ik het weet gegeven aan schademakers met weinig lp zodat die veiliger kunnen bewegen en de avo-bonus van iemand die een toren blocked minder effect heeft. En waarom zou het een voordeel moeten blijven om naar het fort te lopen? Als je gewoon automatisch naar het fort wordt verplaatst als het fg begint kan dat alleen maar de motivatie verder laten stijgen. Mensen kunnen immers tot het einde door arbeiden of duels blijven doen en hoeven geen rekening met looptijd te houden zonder dat dat gevolgen heeft.

In mijn ogen moet er nog steeds wel een voordeel aan zijn om naar het fort te lopen. Net zoals alle andere zaken in het spel, moet je op de juiste plaats aanwezig zijn. Als we voor fortgevechten al een kleine uitzondering kunnen maken met een vrij miniem nadeel. Dan zijn we al mooi opweg.
Ik vind die kapi regel juist geniaal... :)

Ik denk alleen dat er dan een afmelden knop moet zijn aangezien de kans bestaat dat je aan een ander FG (later die avond) wil meedoen. En bij deze regel doe je altijd mee aan de eerste waardoor je je 2e mist, of je hebt er geen LP meer voor.

Afmelden knop moet er inderdaad komen. Ik zat dan wel te denken aan een deadline knop anders krijg je exact hetzelfde verhaal als nu.
 

DeletedUser16548

mmm, goed idee. Ben benieuwd of het wordt doorgevoerd maar een in-game melding erover met bijv een oproep tot stemming erover ofzo zou al goed zijn om groter publiek te bereiken dan alleen (de kleine hoeveelheid) forumlezers
 

DeletedUser4007

die afmeld knop zou dan wel inactief moeten worden een uur voor het fg.
zodat de zogenaamde verraders niet de stand door kunnen geven zonder er mee weg te komen.
en zodat de stand nog verplaatst of aangepast kan worden in het laatste uur
 
Is een afmeldknop niet juist erg misbruikgevoelig? Je logt 1 minuutje in, ziet aan welke kant ze staan en je meld je weer af als je ''spionage'' nog als een ''ding'' ziet. Op njubwerelden zal dat nog wel voorkomen denk ik. En als je je afmeld, kun je je dan weer opnieuw aanmelden (ook wel aan de andere kant)?
 
Is een afmeldknop niet juist erg misbruikgevoelig? Je logt 1 minuutje in, ziet aan welke kant ze staan en je meld je weer af als je ''spionage'' nog als een ''ding'' ziet. Op njubwerelden zal dat nog wel voorkomen denk ik. En als je je afmeld, kun je je dan weer opnieuw aanmelden (ook wel aan de andere kant)?

zou voor jou wel een uitkomst zijn, hoef je niet elke keer in de chat te vragen naar de aanmeldingen:p
 

DeletedUser4007

logisch is dan dat je na het afmelden voor een fort, je aan dat fortgevecht niet meer kan meedoen
dus uitloggen is dan permanent afmelden voor dat fg
 
Bovenaan