• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevecht raakkans en uitwijkkans

  • Topicstarter Deleted User - 308552
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 308552

Ik heb een beetje lopen zoeken naar de berekening tijdens fortgevechten (helaas niet gevonden :( is waarschijnlijk niet openbaar denk ik :p) toen ik een forumpost op het .net-forum tegenkwam (http://forum.the-west.net/showthread.php?t=43558), hierin stond dat iemand een excel-bestand had gemaakt om alle bonussen etc te berekenen. Onderin het bestand stonden de raakkans en uitwijkkans als percentages, wat mij nogal in verwarring bracht, want ik dacht dat deze geen percentages waren :unsure:, dan zou je namelijk helemaal niks meer raken.

Zou iemand mij dus kunnen zeggen of de raakkans en uitwijkkans nou wel of niet in percentages zijn? (en als het kan ook meteen de exacte berekening van een fortgevecht geven ;) dan kan ik namelijk ook meteen een ultieme fortvechter aan gaan maken :p)
 
Het is geen kans, en de berekening is skill^0.4, en dan alles bij elkaar optellen. Om makkelijk de bonus te berekenen, klik hier
 

Deleted User - 308552

Ik bedoel de interacties tijdens het fg leones (dus hoe alles werkt tijdens het fg en de berekeningen die dáár achter zitten), ik heb zelf al een programma'tje waarmee ik kan uitrekenen hoe hoog je raakkans en uitwijkkans zijn ;)
 

DeletedUser

Zou iemand mij dus kunnen zeggen of de raakkans en uitwijkkans nou wel of niet in percentages zijn? (en als het kan ook meteen de exacte berekening van een fortgevecht geven ;) dan kan ik namelijk ook meteen een ultieme fortvechter aan gaan maken :p)

Lol! Een "raakkans" wordt altijd uitgedrukt in percentages slimmerik :p
Je verward je vast met bonuspunten :) Je raakkans hangt af van jou aanvalsbonus, de verdedigingsbonus van je tegenstander en de onderlinge afstand.
 

DeletedUser8307

Hoe kan je het "%" weten dan? Berekenen? Zouden ze beter in het fortgevecht zelf zetten ipv die punten.
 

Deleted User - 308552

Sorry voor de onduidelijkheid:

Wat ik dus wil weten is hoe er in het fg daadwerkelijk wordt uitgerekend of je raak schiet of niet. Wat hier de formule dus voor is ;)

Duidelijk genoeg? :unsure:
 

DeletedUser

Euhm gewoon.

(Aanvalsbonus - afstand) / ((aanvalsbonus - afstand) + uitwijkbonus_tegenstander)

Die afstandstabel staat hier ook ergens op het forum geloof ik. Zoveel vakjes van je tegenstander verwijderd = min zoveel bonuspunten etc.

En als je het visueel wil voorstellen: De bonuspunten die jij hebt om te schieten (min afstand) zijn blauwe knikkers, en de bonuspunten die je tegenstander heeft om te ontwijken zijn rode knikkers. Dan wordt er een knikker getrokken. Als die blauw is raak je, is die rood dan mis je ;)
 

Deleted User - 308552

You sure? Want dan ga ik me nu in een hoekje zitten schamen :unsure:
 

Deleted User - 308552

*kruipt stil weg in een hoekje*

sluit het topic maar, bedankt voor het antwoord :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan