Beste fortvechters,
Het is zover! Tijd voor de derde versie van het International Fort Batlle Championship - IFBC 2020!
Ook deze versie kunnen jullie meedoen aan dit kampioenschap.
Wil jij meedoen? Geef je dan op in de support.
Vermeld naast je spelersnaam ook of je een leider voor het Nederlandse team wilt zijn en hoe je graag zou willen skillen(dit is handig voor de leiding) dus bijvoorbeeld lp tank(soldaat/arbeider), lp blocker(avo) of schademaker(duellant/arbeider).
Wij, als support zijnde, zullen een shortlist maken van alle spelers die willen deelnemen. De gekozen leiding kan hieruit hun team samenstellen(indien er meer aanmeldingen dan benodigd zijn).
Voor vragen of feedback hebben wij een speciaal topic opgesteld: https://forum.the-west.nl/index.php?threads/feedback-topic-ifbc-2020.35803/
Evenementregels:
1). Algemene regels
1.a) De structuur van het kampioenschap
Het kampioenschap zal uit drie fases bestaan: De voorbereiding, de kwalificatie en het toernooi zelf.
De voorbereidingsfase is de beginfase waar elke speler zijn karakter kan aanmaken; De kwalificatiefase is een tussentijdse fase waar teams zich kunnen kwalificeren voor de eindronde van het evenement; De toernooifase is de fase waar het toernooi plaatsvindt.
1.b) Speelschema
Het volgende speelschema is een schatting van de maximale duur van elke fase. Het kampioenschap zou niet langer dan 11 weken mogen duren, maar indien er minder teams aangemeld zijn als verwacht, kan het zijn dat elke fase korter duurt dan geschat.
1.c) Gevechtsschema
Tijdens dit evenement zal een schema bekend gemaakt worden met informatie over de tijd en datum dat gevechten plaatsvinden en wie tegen elkaar vechten. Fortgevechten worden 48 tot 24 uur vantevoren gestart. De verdedigende partij is het team dat eigenaar van het fort is.
Veranderen van fortgevechtdata/tijden is mogelijk indien beide partijen het hier over eens zijn. Indien een fortgevecht verplaatst wordt, kan zij met 12 uur verschoven worden, dat wil zeggen een gevecht kan 12 uur vóór of 12 uur na de originele tijd verschoven worden. Deze wijziging moet minimaal 24 uur voor de start van het aanvankelijke fortgevecht doorgegeven worden.
Een voorbeeld: Een fortgevecht is op 12.10.2020 om 20 uur ingedeeld, maar deze tijd werkt niet voor jou of jouw teamgenoten. Je wilt dit fortgevecht verschuiven. Om dit te doen heb je tot 11.10.2020 om 20 uur om de Support te contacteren om het gevecht te verplaatsen naar 13.10.2020 om 8 uur(12 uur later).
1.d) Forten
Het evenement heeft dit jaar een grote verandering in vergelijking met voorgaande jaren: we vechten dit keer in kleine forten!
1.e) Het circuit systeem
Ook is er een groter verandering in de organisatie dit jaar. In tegenstelling tot voorgaande jaren zal dit jaar twee gevechten tegelijkertijd uitgevochten worden. Dit noemen wij een 'circuit'. Twee teams vechten tegelijkertijd tweemaal tegen elkaar. In het ene gevecht valt Team A aan en verdedigt Team B, in het andere gevecht valt Team B aan en verdedigt Team A.
Een voorbeeldje:
1.f) Team omvang
Om deel te kunnen nemen aan dit evenement moet elk team bestaan uit 95 tot 105 spelers. Elk circuit heeft slechts 92 spelers nodig die online zijn(50 aanvallers en 42 verdedigers). Elk team zal verdeeld worden in 'de aanvallers' en 'de verdedigers': 50 aanvallers en 42 verdedigers. Elk team moet minimaal 2 en maximaal 5 leiders kiezen. Alle organiserende acties worden door hen gedaan (het kiezen van fortgevecht tijden, het bouwen van de stad, algemene communicatie met de evenementleiding). Kies je leiding dus verstandig!
1.g) Deelnemende taalversies en het aantal teams
Het IFBC 2020 staat open voor alle taalversies van het spel. Teams bestaande uit spelers van verschillende taalversies zijn ook toegestaan.
Er bestaat geen limiet op het aantal deelnemene teams per taalversie. Ook is er geen limiet van teams bestaande uit spelers van verschillende taalversies.
1.h) Instellingen
Elke speler start op level 1 en begint met een speciale voorbereide kist voor dit evenement vol met sets, buffs en alles wat je nodig hebt om de competitie te starten:
1.i) Betaalmiddelen
Tijdens dit evenement zal de ingame geld overschrijving gedeactiveerd worden.
Nuggets die tijdens het evenement zijn aangekocht maar die niet gebruikt zijn, kunnen aan het eind van het evenement overgedragen worden naar de speelwereld van de speler.
Nuggets verkregen tijdens het evenement maar die niet gebruikt zijn, kunnen niet overgedragen worden naar de speelwereld van de speler.
Voorwerpen zoals sets en wapens die gedurende het evenement zijn gekocht of verkregen, dienen alleen tijdens het evenement gebruikt te worden en kunnen niet overgedragen worden naar de hoofdwereld van de speler.
1.j) Kampioenschap restricties en verboden
Interacties
Handelen tussen teams is absoluut verboden tijdens de gehele duur van het kampioenschap;
Handelen tussen teamgenoten is toegestaan maar een prijslimitatie van 2x de koopprijs is actief;
Duelafspraken en gecoördineerd duelleren is verboden tijgens het evenement;
Interactie tussen de Kijkers en deelnemers die deelnemen aan het evenement zoals handelen van voorwerpen, duelleren of het doen van avonturen is niet toegestaan;
Taalgebruik
Het niet gehoorzamen van Data Privacy wetgeving, Innogames' algemene voorwaarden of enige Kampioenschap regels zal gestraft worden met een permanente ban van de speler. In dit geval zal het team geen vervanger voor deze speler mogen regelen, maar mag het team wel verder deelnemen aan het evenement.
2) De drie fases
2.a) De Voorbereiding beginnend op 6 april 2020
In deze eerste twee weekse fase kan elke speler zijn account opbouwen en lvlen met deze speciale bonussen:
2.b) Kwalificatie beginnend op 19 april 2020
Tijdens deze fase zullen de teams opgedeeld worden in groepen. Het aantal groepen en omvang per groep zal aangekondigd worden zodra alle teams zijn aangemeld, wat voor 29 maart 2020 zal plaatsvinden.
Teams zullen met elkaar vechten binnen deze groep. De winnaar van elk circuit zal punten verdienen op basis van de regels hieronder.
De beste twee teams in een groep zullen doorgaan naar de toernooifase.
Voorbeeld: 24 teams geven zich op, we kunnen deze teams opdelen in 6 groepen van 4 teams. De twee beste teams per groep en de 4 beste nr. 3 zullen doorgaan.
2.c) Toernooi beginnend rond 10 mei 2020
Na de kwalificatiefase start het toernooi
2.d) FInales: eerste, tweede en derde plaats
Net als tijdens het toernooi zullen de finales gehouden worden in een Best-of-3 formaat. Het team dat 2 van 3 circuits wint, zal de winnaar zijn.
Er zullen twee Matches in de finales gespeeld worden: de eerste Match van de finales zal gehouden worden tussen de laatste twee teams in de winnaars-bracket en de tweede Match zal gehouden worden tussen de verliezer van de finale en de winnaar van de verliezers-bracket.
De eerste Match bepaalt welk team de winnaar is van het Kampioenschap. De tweede en derde plaats worden bepaald in de tweede Match.
3.) Puntensysteem
4.) Prijzen
Eerste prijs:
Tweede plaats
Derde plaats
Deelname prijs
Deelnemende spelers en teams zullen tevens een speciale prijs ontvangen, ongeacht hoe ver je in het evenement komt.
Wat de prijs precies is, is nu nog lekker geheim
DEFINITIE
Het is zover! Tijd voor de derde versie van het International Fort Batlle Championship - IFBC 2020!
Ook deze versie kunnen jullie meedoen aan dit kampioenschap.
Wil jij meedoen? Geef je dan op in de support.
Vermeld naast je spelersnaam ook of je een leider voor het Nederlandse team wilt zijn en hoe je graag zou willen skillen(dit is handig voor de leiding) dus bijvoorbeeld lp tank(soldaat/arbeider), lp blocker(avo) of schademaker(duellant/arbeider).
Wij, als support zijnde, zullen een shortlist maken van alle spelers die willen deelnemen. De gekozen leiding kan hieruit hun team samenstellen(indien er meer aanmeldingen dan benodigd zijn).
Voor vragen of feedback hebben wij een speciaal topic opgesteld: https://forum.the-west.nl/index.php?threads/feedback-topic-ifbc-2020.35803/
Evenementregels:
1). Algemene regels
1.a) De structuur van het kampioenschap
Het kampioenschap zal uit drie fases bestaan: De voorbereiding, de kwalificatie en het toernooi zelf.
De voorbereidingsfase is de beginfase waar elke speler zijn karakter kan aanmaken; De kwalificatiefase is een tussentijdse fase waar teams zich kunnen kwalificeren voor de eindronde van het evenement; De toernooifase is de fase waar het toernooi plaatsvindt.
1.b) Speelschema
Het volgende speelschema is een schatting van de maximale duur van elke fase. Het kampioenschap zou niet langer dan 11 weken mogen duren, maar indien er minder teams aangemeld zijn als verwacht, kan het zijn dat elke fase korter duurt dan geschat.
- Voorbereiding (week 1-2)
- Kwalificatie (week 3-5)
- Toernooi (Week 6-10)
- Finales (Week 11)
1.c) Gevechtsschema
Tijdens dit evenement zal een schema bekend gemaakt worden met informatie over de tijd en datum dat gevechten plaatsvinden en wie tegen elkaar vechten. Fortgevechten worden 48 tot 24 uur vantevoren gestart. De verdedigende partij is het team dat eigenaar van het fort is.
Veranderen van fortgevechtdata/tijden is mogelijk indien beide partijen het hier over eens zijn. Indien een fortgevecht verplaatst wordt, kan zij met 12 uur verschoven worden, dat wil zeggen een gevecht kan 12 uur vóór of 12 uur na de originele tijd verschoven worden. Deze wijziging moet minimaal 24 uur voor de start van het aanvankelijke fortgevecht doorgegeven worden.
Een voorbeeld: Een fortgevecht is op 12.10.2020 om 20 uur ingedeeld, maar deze tijd werkt niet voor jou of jouw teamgenoten. Je wilt dit fortgevecht verschuiven. Om dit te doen heb je tot 11.10.2020 om 20 uur om de Support te contacteren om het gevecht te verplaatsen naar 13.10.2020 om 8 uur(12 uur later).
1.d) Forten
Het evenement heeft dit jaar een grote verandering in vergelijking met voorgaande jaren: we vechten dit keer in kleine forten!
1.e) Het circuit systeem
Ook is er een groter verandering in de organisatie dit jaar. In tegenstelling tot voorgaande jaren zal dit jaar twee gevechten tegelijkertijd uitgevochten worden. Dit noemen wij een 'circuit'. Twee teams vechten tegelijkertijd tweemaal tegen elkaar. In het ene gevecht valt Team A aan en verdedigt Team B, in het andere gevecht valt Team B aan en verdedigt Team A.
Een voorbeeldje:
Rol | Gevecht 1 | Gevecht 2 |
---|---|---|
Aanvaller | Team Y | Team Z |
Verdediger | Team Z | Team Y |
1.f) Team omvang
Om deel te kunnen nemen aan dit evenement moet elk team bestaan uit 95 tot 105 spelers. Elk circuit heeft slechts 92 spelers nodig die online zijn(50 aanvallers en 42 verdedigers). Elk team zal verdeeld worden in 'de aanvallers' en 'de verdedigers': 50 aanvallers en 42 verdedigers. Elk team moet minimaal 2 en maximaal 5 leiders kiezen. Alle organiserende acties worden door hen gedaan (het kiezen van fortgevecht tijden, het bouwen van de stad, algemene communicatie met de evenementleiding). Kies je leiding dus verstandig!
1.g) Deelnemende taalversies en het aantal teams
Het IFBC 2020 staat open voor alle taalversies van het spel. Teams bestaande uit spelers van verschillende taalversies zijn ook toegestaan.
Er bestaat geen limiet op het aantal deelnemene teams per taalversie. Ook is er geen limiet van teams bestaande uit spelers van verschillende taalversies.
1.h) Instellingen
Elke speler start op level 1 en begint met een speciale voorbereide kist voor dit evenement vol met sets, buffs en alles wat je nodig hebt om de competitie te starten:
- 3x Drankje van nieuw begin
- 5x 3 dagen VIP longtimer
- 5x vegatarische meelbal
- 5x vloeibaar leven (75% lp drankje)
- 5x mate thee
- 3x booby trap
- 1x gouden brief (250 munten)
- 1x Dode havikdanser set (kleding, wapen- en paardenset)
- 1x Joaquin murrieta's set (kleding, wapen- en kledingset)
- 1x Livingston's set (kledij en paardenset) + Emiliana Zapata's wapenset
- 1x Bergboerset (kledingset)
- 1x Moonshinerset (kledingset)
- 27x hoogwaardig enkelschotsgeweer
- 600x Drankje voor heel veel wijsheid (25% xp)
1.i) Betaalmiddelen
Tijdens dit evenement zal de ingame geld overschrijving gedeactiveerd worden.
Nuggets die tijdens het evenement zijn aangekocht maar die niet gebruikt zijn, kunnen aan het eind van het evenement overgedragen worden naar de speelwereld van de speler.
Nuggets verkregen tijdens het evenement maar die niet gebruikt zijn, kunnen niet overgedragen worden naar de speelwereld van de speler.
Voorwerpen zoals sets en wapens die gedurende het evenement zijn gekocht of verkregen, dienen alleen tijdens het evenement gebruikt te worden en kunnen niet overgedragen worden naar de hoofdwereld van de speler.
1.j) Kampioenschap restricties en verboden
Interacties
Handelen tussen teams is absoluut verboden tijdens de gehele duur van het kampioenschap;
Handelen tussen teamgenoten is toegestaan maar een prijslimitatie van 2x de koopprijs is actief;
Duelafspraken en gecoördineerd duelleren is verboden tijgens het evenement;
Interactie tussen de Kijkers en deelnemers die deelnemen aan het evenement zoals handelen van voorwerpen, duelleren of het doen van avonturen is niet toegestaan;
Taalgebruik
Het niet gehoorzamen van Data Privacy wetgeving, Innogames' algemene voorwaarden of enige Kampioenschap regels zal gestraft worden met een permanente ban van de speler. In dit geval zal het team geen vervanger voor deze speler mogen regelen, maar mag het team wel verder deelnemen aan het evenement.
2) De drie fases
2.a) De Voorbereiding beginnend op 6 april 2020
In deze eerste twee weekse fase kan elke speler zijn account opbouwen en lvlen met deze speciale bonussen:
- +5900% ervaring
- +400% snelheid
2.b) Kwalificatie beginnend op 19 april 2020
Tijdens deze fase zullen de teams opgedeeld worden in groepen. Het aantal groepen en omvang per groep zal aangekondigd worden zodra alle teams zijn aangemeld, wat voor 29 maart 2020 zal plaatsvinden.
Teams zullen met elkaar vechten binnen deze groep. De winnaar van elk circuit zal punten verdienen op basis van de regels hieronder.
De beste twee teams in een groep zullen doorgaan naar de toernooifase.
Voorbeeld: 24 teams geven zich op, we kunnen deze teams opdelen in 6 groepen van 4 teams. De twee beste teams per groep en de 4 beste nr. 3 zullen doorgaan.
2.c) Toernooi beginnend rond 10 mei 2020
Na de kwalificatiefase start het toernooi
i) Best of three systeem
Het toernooi zal plaatsvinden in een 'Best of 3' systeem. Elk team speelt 3 circuits tegen dezelfde tegenstander, dit heet een 'Match'. Het Team dat 2 van de 3 circuits wint, zal tot winnaar gekroond worden en zal doorgaan naar de volgende Match. Een team wordt gezien als een match winnaar indien het ten minste twee van drie circuits - als aanvallers en verdedigers wint.
Voorbeeld: Team Y wint het eerste en tweede circuit als aanvaller en verdediger maar won niet als aanvaller in Circuit drie. Omdat Team Y 2 uit 3 circuit won, zal het doorgaan naar de volgende Match.
ii). Double-knckout-system
Het toernooi zal met een double-knockout systeem werken. Het zal georganiseerd worden met een 'Winnaars-bracket' en een 'Verliezers-bracket'.
Alle teams zullen in de winnaars-bracket starten. De winnaar van een match zal normaal doorgaan in het Kampioenschap.
De verliezer wordt niet automatisch uitgeschakeld. De verliezende partij zal doorgaan in de verliezers-bracket waar het de mogelijkheid heeft om te vechten voor de tweede plaats in het Kampioenschap.
In het geval van nog een verlies, zal het team uitgeschakeld zijn van het toernooi en vanaf dat moment is het het team verboden om enige ingame actie te voltooien die van invloed kunnen zijn op nog deelneemde teams(duels, handelen etc.).
Aan het einde van het toernooi zullen de winnaar van de verliezers-bracket en de verliezende finalist strijden voor de tweede plaats.
2.d) FInales: eerste, tweede en derde plaats
Net als tijdens het toernooi zullen de finales gehouden worden in een Best-of-3 formaat. Het team dat 2 van 3 circuits wint, zal de winnaar zijn.
Er zullen twee Matches in de finales gespeeld worden: de eerste Match van de finales zal gehouden worden tussen de laatste twee teams in de winnaars-bracket en de tweede Match zal gehouden worden tussen de verliezer van de finale en de winnaar van de verliezers-bracket.
De eerste Match bepaalt welk team de winnaar is van het Kampioenschap. De tweede en derde plaats worden bepaald in de tweede Match.
3.) Puntensysteem
- Het winnende team verkrijgt drie punten indien het wint door alle tegenstanders ko te schieten, ongeacht of men aanval of verdediging is
- Het winnende team verkrijgt twee punten indien het wint door de vlag te veroveren(aanval) of het fort 55 rondes te behouden(verdediding)
- Het beide gevechten in een circuit wint(als aanvaller en verdediger);
- Het een gevecht als aanvaller wint door alle verdedigers ko te schieten en de tegenstander het andere gevecht wint door de vlag te veroveren;
- Het team in een eerdere ronde wint dan de tegenstander in het geval waar beide teams winnen door alle verdedigers ko te schieten;
- Het team wint met meer overlevenden in de aanval, in het geval waar beide teams alle verdedigers ko schieten en in dezelfde ronde wordt gewonnen;
- Als het aantal overlevenden in de aanval hetzelfde is, het team dat meer levenspunten over heeft in de aanval;
- Het team dat in een eerdere ronde wint dan zijn tegenstander, wanneer beide teams winnen door de vlag te veroveren;
- Wint met de minst overlevenden verdedigers wanneer beide teams wonnen door de vlag te veroveren en het aantal rondes gelijk was;
- Indien het aanval overlevenden verdedigers hetzelfde is, wint het team dat het minste levenspunten over had in de verdediging;
- Het team dat als verdediging alle aanvallers ko schiet terwijl het andere team wint door het fort 55 rondes te behouden;
- Het team dat in een eerdere ronde wint dan zijn tegenstander, indien beide teams winnen door alle aanvallers ko te schieten;
- Het team dat met meer overlevenden wint door alle aanvallers ko te schieten en in evenveel rondes gewonnen wordt;
- Indien het aantal overlevenden hetzelfde is, het team met de meeste levenspunten over;
- Het team dat wint met meer overlevende verdedigers, indien beide teams winnen door het fort te behouden;
- Het aantal overlevende verdedigers gelijk is, het team dat de minste overlevende aanvallers overhield;
- Het aantal overlevende aanvallende tegenstanders gelijk is, het team waar de aanvallers de minste levenspunten overhielden;
4.) Prijzen
Eerste prijs:
- Speciale prestatie: IFBC3 goud
- 300 nuggets
- Fortgevecht kledijset
- Fortgevecht wapenset
- Fortgevecht dierenset
Tweede plaats
- Speciale prestatie: IFBC3 zilver
- 200 nuggets
- Fortgevecht kledijset
Derde plaats
- Speciale prestatie: IFBC3 brons
- 100 nuggets
- Fortgevecht dierenset
Deelname prijs
Deelnemende spelers en teams zullen tevens een speciale prijs ontvangen, ongeacht hoe ver je in het evenement komt.
Wat de prijs precies is, is nu nog lekker geheim
DEFINITIE
Gevecht | Een fortgevecht uit het Circuit. |
Circuit | Twee gelijktijdige gevechten |
Match | 3 Circuits. |
Gevechts winnaar | Het team dat het gevecht wint door de vlag te veroveren, of alle tegenstanders ko te schieten, of het fort 55 rondes te behouden. |
Circuit Winner | Het team dat de meeste punten behaalt in een circuit. |
Match Winner | Het team dat minimaal 2 van de 3 Circuits wint. |
Overall Winner | Wanneer het team beide gevechten won van een ronde of een van de gevechten op moeilijkere wijze won, door bijvoorbeeld alle tegenstanders ko te schieten. |
Kijkers | Spelers met een actief account maar die niet in een team deelnemen. |
Laatst bewerkt: