• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevecht Championship 2017 (2e editie)

Wie zou jij in de NL leiding van het fortgevecht kampioenschap willen zien?


  • Totaal aantal stemmers
    99
  • Enquête gesloten .

DeletedUser11642

Wist niet (en weet het nog steeds niet) dat/of het hier moet vermeld worden, maar soit:

Ik wil graag meedoen als avo met full LP (set 1).

Tot binnenkort!
 

DeletedUser16739

Moet ik nog wisselen naar keuze 1? om avo of soldaat te worden? (Mods, kan dat nog?)

En dan kom ik gelijk bij me volgende punt, hoeveel leiders is verstandig.
Mij lijkt max vijf leiders, daarvan 2 Burgermeesters
3 gemeenteraad leden

Ik hoop ook dat het beter gaat als vorig jaar inderdaad, vooraf goede afspraken maken scheelt een hoop denk ik.
 

DeletedUser16368

Een Wedstrijd is allemaal heel leuk he maar persoonlijk vind ik het maar niks als je kijkt hoe het vorig jaar is gelopen
Zal het dit jaar niet veel beter gaan se heb al redelijk wat FG's gedaan op 4 verschillende werelden ofzo en komt altijd tot dezelfde conclusies .
Ego's doen wat ze willen en als je problemen hebt botsen die ego's ook heel vaak waardoor je niks hebt aan de FG's .

En dit jaar zal WK juist hetzelfde zijn wie er ook FG leiding is het zal sowieso botsen waardoor het toch omzeep is vooraleer je fatsoenlijk begonnen bent

( en diegene die zich aangesproken voelen daar kan ik niks aan doen :p )
 

DeletedUser12045

Moet ik nog wisselen naar keuze 1? om avo of soldaat te worden? (Mods, kan dat nog?)

Ik hoop met harte dat we bij het begin vd wereld nog mogen kiezen welke karakterklasse we kiezen. Heb me vandaag wat bezig gehouden met hoofdfort replays te kijken en zijn me enkele dingen opgevallen.

1) Arbeiders zijn quasi nutteloos. Soldaten zijn veel flexibeler door het feit dat ze op andere torens/muur en grond beter vangen dan arbeiders, waardoor arbeiders te "niche" worden.
2) Avo's heersen, voornamelijk in defence. Heb enkele replays gezien waarin de def gewoon kan winnen doordat avo's blijven leven door te ghosten en het fg eindigt op ronde 55
3) Een aanval winnen is enorm moeilijk mede doordat tijdrekken zo effectief is. Daarom neem je graag wat extra duellanten mee in aanval en laat je een paar avo's thuis. In verdediging doe je het omgekeerde.
4) Goede schadeduellanten maken een verschil, maar enkel als ze online kunnen zijn. Spelers die voor duellant kiezen, houden er liefst rekening mee dat duellantklasse ook veel activiteit met zich meebrengt.
5) Lp heerst. Kies je voor lp dan ga je al bijna full lp ( avo altijd full lp). Wat betekent dat inventaris 3 geen optie is voor iedereen die zich wenst in te zetten als lp bom
 
Ik heb het allemaal niet helemaal gevolgd, dus vergeef me als ik wellicht een dubbele opmerking maak, maar er lijken veel zorgen te zitten in 't max. aantal deelnemers, maar wss halen we dat toch niet en doet gewoon iedereen mee :)

Daarnaast: ik heb me al aangemeld via de docx, maar wss de foute inventnummer aangeklikt (yup, dom, I know), maar kan je dit nog ergens zien of wijzigen?
 

DeletedUser15915

Ik heb het allemaal niet helemaal gevolgd, dus vergeef me als ik wellicht een dubbele opmerking maak, maar er lijken veel zorgen te zitten in 't max. aantal deelnemers, maar wss halen we dat toch niet en doet gewoon iedereen mee :)

Daarnaast: ik heb me al aangemeld via de docx, maar wss de foute inventnummer aangeklikt (yup, dom, I know), maar kan je dit nog ergens zien of wijzigen?

Max aantal spelers is 150 en dat hebben we een paar dagen terug al bereikt :p

Voor het wijzigen van je inventaris zou ik een supportticket aanmaken, dan zal degene die hierover gaat ernaar kijken. We kunnen niks beloven maar proberen kan altijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12760

Ik hoop met harte dat we bij het begin vd wereld nog mogen kiezen welke karakterklasse we kiezen. Heb me vandaag wat bezig gehouden met hoofdfort replays te kijken en zijn me enkele dingen opgevallen.

1) Arbeiders zijn quasi nutteloos. Soldaten zijn veel flexibeler door het feit dat ze op andere torens/muur en grond beter vangen dan arbeiders, waardoor arbeiders te "niche" worden.
2) Avo's heersen, voornamelijk in defence. Heb enkele replays gezien waarin de def gewoon kan winnen doordat avo's blijven leven door te ghosten en het fg eindigt op ronde 55
3) Een aanval winnen is enorm moeilijk mede doordat tijdrekken zo effectief is. Daarom neem je graag wat extra duellanten mee in aanval en laat je een paar avo's thuis. In verdediging doe je het omgekeerde.
4) Goede schadeduellanten maken een verschil, maar enkel als ze online kunnen zijn. Spelers die voor duellant kiezen, houden er liefst rekening mee dat duellantklasse ook veel activiteit met zich meebrengt.
5) Lp heerst. Kies je voor lp dan ga je al bijna full lp ( avo altijd full lp). Wat betekent dat inventaris 3 geen optie is voor iedereen die zich wenst in te zetten als lp bom

Nergens staat nog vast dat je je karakterklasse al hebt gekozen, alleen in die docs kon het invullen als hulp vd leiding.
Welke replays heb je gekeken die van 2 jaar geleden van het WK?
1. Dat is totaal niet waar? Arbeiders hebben veel hogere wijkkansen?
3. Tijd rekken is effectief, maar met att schiet je oa via port met veel man & avo's snipen is best mogelijk als ze BT/DT staan.
5. Franc piza werkt ook goed zeker als er weinig ^4 / ^5 guns zijn. Maar soldaten is hombre wel beter denk ik. Avo's kunnen ook goed ghosten met meer wijkkans & weerstand
 
Ik ben dan geen mod, maar ze zeiden dat de .net regels gelden.
daar staat:
§2) Account Usage
You are not allowed to play or look after another player’s account. An account can only be played by one player.

lijkt me vrij duidelijk dus:p

Is vrij duide
Ik hoop met harte dat we bij het begin vd wereld nog mogen kiezen welke karakterklasse we kiezen. Heb me vandaag wat bezig gehouden met hoofdfort replays te kijken en zijn me enkele dingen opgevallen.

1) Arbeiders zijn quasi nutteloos. Soldaten zijn veel flexibeler door het feit dat ze op andere torens/muur en grond beter vangen dan arbeiders, waardoor arbeiders te "niche" worden.
2) Avo's heersen, voornamelijk in defence. Heb enkele replays gezien waarin de def gewoon kan winnen doordat avo's blijven leven door te ghosten en het fg eindigt op ronde 55
3) Een aanval winnen is enorm moeilijk mede doordat tijdrekken zo effectief is. Daarom neem je graag wat extra duellanten mee in aanval en laat je een paar avo's thuis. In verdediging doe je het omgekeerde.
4) Goede schadeduellanten maken een verschil, maar enkel als ze online kunnen zijn. Spelers die voor duellant kiezen, houden er liefst rekening mee dat duellantklasse ook veel activiteit met zich meebrengt.
5) Lp heerst. Kies je voor lp dan ga je al bijna full lp ( avo altijd full lp). Wat betekent dat inventaris 3 geen optie is voor iedereen die zich wenst in te zetten als lp bom

Goeie punten inderdaad, maar heb je voor punt 1 erop gelet dat de karakterbonus voor bouwers een paar maanden geleden is aangepast? Niet dat je punt 1 basseert op fg's van voor die update dat bouwers een betere bonus hebben.

Voor punt 3 verder, bij het Fg-wk van twee jaar terug kon je zien dat juist de aanval sterk in het voordeel was
 

DeletedUser12045


Nergens staat nog vast dat je je karakterklasse al hebt gekozen, alleen in die docs kon het invullen als hulp vd leiding.
Welke replays heb je gekeken die van 2 jaar geleden van het WK?
1. Dat is totaal niet waar? Arbeiders hebben veel hogere wijkkansen?
3. Tijd rekken is effectief, maar met att schiet je oa via port met veel man & avo's snipen is best mogelijk als ze BT/DT staan.
5. Franc piza werkt ook goed zeker als er weinig ^4 / ^5 guns zijn. Maar soldaten is hombre wel beter denk ik. Avo's kunnen ook goed ghosten met meer wijkkans & weerstand

1) Omdat lp zo belangrijk is, moet je als arbeider al bijna alles daarin investeren. Je stats zullen niet zo gigantisch veel beter zijn dan die van een soldaat terwijl een soldaat altijd (bijna) 2x zoveel lp heeft.
3) Tijdrekken doe je ook niet vanaf ronde 1. Ik heb vaak gezien dat de verdediging vanaf ronde 40 ongeveer nog een paar avo's achterhield en daardoor nog kon overleven.
5) De wereld start 2 weken voor het eerste gevecht. De die-hard landen zullen daar wel gebruik van maken om hun spelers te voorzien van sterke geweren.
 
Er komt een wereldbonus van +1000% geld bij arbeiden (dit is op de duitse trainingswereld zo) dus ik neem aan dat dat ook zo op het fg championship is :)

Dus weinig mensen met hw enkelschot level 4 ?(meest realistische) ik denk het niet..
 

DeletedUser15915

Er komt een wereldbonus van +1000% geld bij arbeiden (dit is op de duitse trainingswereld zo) dus ik neem aan dat dat ook zo op het fg championship is :)

Dus weinig mensen met hw enkelschot level 4 ?(meest realistische) ik denk het niet..

Zover ik weet zal die bonus er niet komen ;)
 
Ik las zojuist dat er ruim 150 aanmeldingen zijn inmiddels.
Mijn inschrijving mag bij dezen dan gewist worden, ik geef liever iemand de kans die enthousiast en online mee wil vechten.
Ik had me vooral aangemeld om het vereiste aantal spelers voor deelname te kunnen halen, ik zou sowieso niet of amper online geweest zijn bij de FGs.

Veel succes en plezier allemaal.
 

DeletedUser15915

Ik las zojuist dat er ruim 150 aanmeldingen zijn inmiddels.
Mijn inschrijving mag bij dezen dan gewist worden, ik geef liever iemand de kans die enthousiast en online mee wil vechten.
Ik had me vooral aangemeld om het vereiste aantal spelers voor deelname te kunnen halen, ik zou sowieso niet of amper online geweest zijn bij de FGs.

Veel succes en plezier allemaal.

Ik heb dit voor je doorgegeven ;)
 
Wegens extreem uitstelgedrag heb ik me ff bezig gehouden met tankstats te verzamelen, gebaseerd op .de18. Leek me wel een redelijke afspiegeling van hoe het er gaat uitzien daar. Ik ben geen held in excel oid. dus als er fouten inzitten, feel free om me dat even te zeggen. De spreadsheet houdt enkel rekening met tankstats btw, als ik nog eens lijd aan extreem uitstelgedrag probeer ik er wel eens schade mee in te zetten. TLDR soldaten lijken het beter te doen dan bouwers qua vangen.

EDIT: Schade en een soort van samenvatting erbij gezet.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fRYlfBFDK2V_sEFSDlc2hLuxWJneAedR4_vUaZz67yg/edit?usp=sharing
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16286

Wordt er één leider gekozen van alle aanmeldingen? Of zal ons NL team meerdere leiders hebben waarvan er onderling een leider gekozen wordt per gevecht?
 

DeletedUser16209

Wordt er één leider gekozen van alle aanmeldingen? Of zal ons NL team meerdere leiders hebben waarvan er onderling een leider gekozen wordt per gevecht?

dat lijkt me iets voor de gekozen leiderS om uit te zoeken :D
 
Bovenaan