• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

(fort-)chat instellingen

DeletedUser

hallo,

de fortchat-instellingen m.b.t. tot de spreekrechten
middels:
Code:
/rights
zijn uitgeschakeld, of in ieder geval deactief...

is dat bewust gedaan?
ik vind dat als fortleider niet zo prettig.
zoals het bij ons vaak gaat is dat de leider op de fortchat zijn ding doet, en een medeleider de ally-chat in de gaten houdt en dit eventueel doorfluistert naar mij.
nu zijn er meerdere tabs voor de verschillende chats gemaakt. dat maakt het onwijs onoverzichtelijk (en alleen te bedienen als je met één hand de muis kan hanteren, en met je andere hand de chat kan voltikken, zelf de beste secretaresse kan dat niet !!)

noodgedwongen zal ik mijn medevechters moeten gaan opvoeden met discipline d.m.v. zelfbeheersingscursussen :p

graag hoor ik wat de officiële status is...
... of medestandsers die dit ook als een 'probleem' ervaren.
... of juist oplossingen hoe het ook kan in deze nieuwe omgeving

dank voor jullie aandacht en eventuele meedenken!

grj.
 

DeletedUser9667

De chat is voor mij inderdaad een hekel punt, ik vermoed dat de meeste hier wel mee eens zijn.
Zeker als je een fortgevecht hebt, je kan de chat niet sluiten waardoor er soms spammers tussen komen.

Alsook die fluister berichten, soms zie je gewoon niet dat men tegen jou aan het fluisteren is...

btw, mensen bij een fortgevecht rekruteren is er niet makkelijker op geworden!

Vgr Robe
 

Deleted User - 246560

hallo,

de fortchat-instellingen m.b.t. tot de spreekrechten
middels:
Code:
/rights
zijn uitgeschakeld, of in ieder geval deactief...

is dat bewust gedaan?
ik vind dat als fortleider niet zo prettig.
zoals het bij ons vaak gaat is dat de leider op de fortchat zijn ding doet, en een medeleider de ally-chat in de gaten houdt en dit eventueel doorfluistert naar mij.
nu zijn er meerdere tabs voor de verschillende chats gemaakt. dat maakt het onwijs onoverzichtelijk (en alleen te bedienen als je met één hand de muis kan hanteren, en met je andere hand de chat kan voltikken, zelf de beste secretaresse kan dat niet !!)

noodgedwongen zal ik mijn medevechters moeten gaan opvoeden met discipline d.m.v. zelfbeheersingscursussen :p

graag hoor ik wat de officiële status is...
... of medestandsers die dit ook als een 'probleem' ervaren.
... of juist oplossingen hoe het ook kan in deze nieuwe omgeving

dank voor jullie aandacht en eventuele meedenken!

grj.

Helemaal eens. Is onduidelijker. En zeker omdat de lay-out anders is. Gesplists in 2 schermen met info. Ook is de tekst tussen * * niet super opvallend meer.
 

DeletedUser7458

Ik ben het helemaal met jullie eens. Onbegrijpelijk dat een update een zo belangrijke functie als de chat zo dramatisch verslechtert.
Persoonlijk vind ik het zelfs onwerkbaar, je moet idd maar hopen dat mensen niet gaan spammen door de fortaanwijzingen, op een andere chat,bv stads of countychat spammen is eigenlijk geen optie want dan moet je de hele tijd heen en weer schakelen tussen chats die onzichtbaar zijn.
Als je als fortleider of als speler meerdere mensen wilt fluisteren voor een wissel krijg je een lange rij namen buiten je gezichtsveld en mist dus de antwoorden op je fluisters. Je kunt bovendien niet makkelijk de namen van de online spelers zien tijdens het fortgevecht om hun namen aan te klikken voor de fluisters, het heeft allemaal veel meer extra muisklikken nodig.
Rangen zijn niet zichtbaar in de chat zodat recruiten op onliners bijna geen doen is.

Bovendien blijft mijn pijl van mijn poppetje vaak hangen als ik in de chat moet klikken met onbedoelde loopacties naar linksonder tot gevolg.

Er openen ook geregeld 6 schermpjes over elkaar heen als je in de chat wilt klikken.

Kortom, van de wal in een diepe sloot beland met deze update.
 

DeletedUser

Mee eens, de chatfunctie moet volgens mij nog eens even flink bijgewerkt worden.

De ranken moeten zichtbaar worden in de chat en met /rights zou je deze moeten kunnen sluiten, ik heb gehoord dat dit op de beta binnen een weekje opgelost was.
 

DeletedUser15363

Bliepjes terug, /rights terug, /ignore terug, en ook dat je kunt zien welke rang iedereen heeft, in de chat
 

DeletedUser15117

Er openen ook geregeld 6 schermpjes over elkaar heen als je in de chat wilt klikken.

Kortom, van de wal in een diepe sloot beland met deze update.

Je kan bij opties->instellingen->sneltoetsen de sneltoetsen uitzetten.
 

DeletedUser7458

Dank je glimpse:) Al blijft het weer wonderlijk dat met 1 muisklik er 6 schermpjes opploppen maar ik heb meer vertrouwen in jouw dan in inno, dus heb goede hoop dat ik ervan verlost ben.
 

Deleted User - 308552

Suggestie voor Inno: plaats de chat weer waar het zat, onder in beeld, of zorg ervoor dat de grootte van het chatscherm aangepast kan worden. De huidige chat zorgt er voor dat het moeilijker is om mensen bij het spel te betrekken, ze zien de chat immers niet meer.
That's all I have to say about that
 

Deleted User - 36202

Je kan de grootte al aanpassen Tanais, hoewel er wel een minimumgrootte is.
 

DeletedUser

De chat is op dit moment HELEMAAL niet goed! Je ziet bepaalde fluisterberichten niet als je chat-scherm te klein staat ingesteld, de fortchat opent niet automatisch, ...

Hier enkele tips om de chat te verbeteren (maar waarschijnlijk zal inno hier niets bij doen:(
- Het bliep geluidje, als jou naam in de chat voorkomt en bij een Fluister, terug invoeren
- Fortchat terug kunnen sluiten (VEEL spammers in de chat nu)
- De stad/alli samenvoegen (+ Fortchat!!!), maar de fluisters apart houden
(De fortchat opent namelijk niet automatisch waardoor mensen orders niet ontvangen/zien)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser14977

Ik stoor me er ook aan dat je niet iets terug kan lezen op de chat. Als je naar boven scrolt en er word iets nieuws getypt dan schiet de meteen naar dat bericht. Het einde van het verhaal dus.
 

DeletedUser8307

Klopt. De chat is het grote minpunt aan deze update. Voor de update was de chat eigenlijk perfect. Goed zichtbaar, bij fortgevechten moest je hem wel lezen, je kon er iig niet overheen kijken. Nu zijn er tijdens gevechten nog steeds mensen die de chat niet lezen, daarvan ben ik overtuigd. Neem daar ook nog eens bij dat er ook nog meerdere minpunten aan zitten, zoals inderdaad de "/rights"-functie die niet werkt, en dat maakt het dan helemaal een flop... Zoals al gezegd zou een optie zijn de chat terugplaatsen waar hij vroeger stond en de knoppen daarboven een beetje naar boven plaatsen. :)

Om je vraag te beantwoorden: De functie is inderdaad, zoals ook ik al heb gemerkt, uitgeschakeld. :(
 

DeletedUser1448

Op beta is er nu een biep geluid, het zal dus snel naar hier komen
 
Bovenaan