• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Formules

Een verzameling van momenteel bekende formules voor het spel. Ook een mooie plek om te vragen over nog onbekende formules.

  • Ervaringspunten in een duel
    (7 * Duellevel van verliezer - 5 * Duellevel van de winnaar + 5) * motivatie
  • Maximaal aan te vallen duellevel
    Duellevel * 1,4
  • Minimaal aan te vallen duellevel
    Duellevel / 1,4
  • Duellevel
    (Benadering, ~99% accuraat, zit meestal net iets onder de juiste waard) Level + -0.4243 * x^0.6349 + 0.5219 * x^0.6295
    Met x = duel ervaring.
  • Duelervaring voor bepaald duellevel
    (Benadering, 99%+ accuraat, zit meestal net iets boven de juiste waarde) 0.6842 * x^-0.1836 + 46.36 * x^1.667
    Met x = duellevel - level
    MSP47551a02dea626bd8809000063d8c9a328b39g5a
  • Benodigde ervaring per level
    10 + [Level] ²
    Bv.: Level 100: 10 + 100² = 10010
  • Snelheid
    (100 + [Bonus paard] + [Vaardigheidspunten paardrijden]) * (1 + [Som setbonussen]/100)*Karakterbonus = Snelheid in %
    Bv.:
    Quarter Horse: 150%
    5 Delen indianenset: 45%
    Gouden set: 20%
    Paardrijden: 61

    (100 + 150 + 61) * (1 + [45 + 20]/100) = 513%
    Duellanten hebben nog een karakterbonus. Vul dan bij karakterbonus 1,1 in, of 1,2 met premium. Als je geen duellant bent, is het 1.
  • Levenspunten
    Levenspunten = 90 + Level*10 + Vaardigheidspunten op LP*x.
    X is variabel. Als non-soldaat is het 10, als soldaat is het 15 en als soldaat met karakterpremium is het 20.
  • Constructiepunten
    2 uur: [(AP/5+10)*(Moti-6)]/50
  • Mikwaarde bij fortgevechten:
    Leiderschap^0,4 + Mikken^0,4 + Stamina of Verschuilen^0,4 + Sectorbonus (Arbeider heeft 1,3 (1,6) maal zo veel) + Karakterbonus van de sector + 25
  • Uitwijkwaarde bij fortgevechten
    Leiderschap^0,4 + Uitwijken^0,4 + Stamina of Verschuilen^0,4 + Sectorbonus (Arbeider heeft 1,3 (1,6) maal zo veel) + Karakterbonus van de sector + 10

Nog te testen

Arbeiden zien
Level*2 + 20
 

DeletedUser6801

Ik heb een tijdje geleden op NPC's lopen testen wat de invloed is van reflex en weerstand op schieten en slagkracht, met update 1.34. Misschien was dit al bekent en kijk ik er over heen, gebeurt vaker met mijn lengte ;).

Ik kwam tot de volgende conclusie, maar weet niet of dat echt zo is en al helemaal niet of het ook geldt bij PvP duels.

Formules voor schiet/slag waarde in een duel:

Schieten [Duellant1] - (25%weerstand[Duellant2] + 100% reflex[duellant2]) = schietwaarde in het duel [Duellant1]

&

Slagkracht [Duellant3] - (25%reflex[Duellant4] + 100%weerstand[Duellant4]) = waarde slagkracht in een duel[Duellant3]


Vervolgens wordt de uitkomst van deze formule opgeteld bij de waardes van een duelwapen. Bijvoorbeeld:

[Duellant1, wapen: Gouden revolver (schade 101-149)] heeft als 'schietwaarde in het duel' = 50. De schade van het wapen is dan tussen de 151-199.

Zo gaat het ook als de uitkomst bij 'schietwaarde in het duel' -50 is. Dan wordt de schade van het wapen tussen de 51-99.


Houd wel het volgende in het achterhoofd:

Minimale schade is in ieder geval 25% van de waardes van het duelwapen, maximale schade ligt rond de 165-175% van de waardes van een duelwapen.

==========================================================

Dit zijn overigens mijn bevindingen die ik redelijk kan bewijzen met praktijk voorbeelden. Echter weet ik dit niet zeker, dus neem de bovenstaande formules en aannames niet als waarheid aan.
 

DeletedUser

Klopt niet, dat heeft met arbeidspunten temaken dacht ik zo... ik heb weleens een arbeid kunnen zien, vervolgens kleren gewisseld, toen was hij plots verdwenen...;);)

klopt inderdaad!

Dit zijn overigens mijn bevindingen die ik redelijk kan bewijzen met praktijk voorbeelden. Echter weet ik dit niet zeker, dus neem de bovenstaande formules en aannames niet als waarheid aan.

Ik dacht altijd dat het 50% was van de weerstand bij een schietwapen en omgekeerd... Maar het zou best is kunnen wat je zegt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt niet, dat heeft met arbeidspunten temaken dacht ik zo... ik heb weleens een arbeid kunnen zien, vervolgens kleren gewisseld, toen was hij plots verdwenen...;);)

Beetje falend uitgelegd, maar bij zoveel minpunten voor die arbeid zou je 'm op de kaart moeten kunnen zien.
 

DeletedUser8962

weet iemand ook al de formule voor vriendschapspunten? weet alleen dat 1 goudnugget 1 vriendschapspunt is en dat levels en aanmeldingen er iets mee te maken hebben, heb alleen geen idee wat de verhouding is, iemand wel?
 

DeletedUser

Elke 10e level 4 punten? en bij aanmelding ook 4 punten, zoiets? :p
 

DeletedUser

Benodigde ervaring per level
10 + [Level] ²
Bv.: Level 100: 10 + 100² = 10010

Dat is een beetje verwarrend uitgelegd.
Het is 10 + [toekostig Level] ²
Bv.: je bent nu level 1000: 10 + 101² = 10211

Ik ben op een wereld level 2 en ik moet 19 ervaringspunten :D
 

DeletedUser

dat wel maar in de formule staat 'level'. Ik ging het even testen met mijn level dat ik nu was :D Ik denk/hoop dat ik niet de enige ben die die fout maakt :D
 

DeletedUser

oooh, dat?? :D
Ik ben zo pro dat ik een eigen wereld krijg en door kan gaan tot level 9999.
:censored::censored::censored:Maar niks verder vertellen, anders willen de anderen dit natuurlijk ook:censored::censored::censored:
 

DeletedUser6801

Ik denk heel erg wisselvallig :p

Als je iemand ko schiet krijg je in ieder geval meer ep. En bij hogere moeilijkheid loopt de ervaring soms op tot zo´n 50 ep per duel.
 
Bovenaan