Een verzameling van momenteel bekende formules voor het spel. Ook een mooie plek om te vragen over nog onbekende formules.
Nog te testen
Arbeiden zien
- Ervaringspunten in een duel
(7 * Duellevel van verliezer - 5 * Duellevel van de winnaar + 5) * motivatie - Maximaal aan te vallen duellevel
Duellevel * 1,4 - Minimaal aan te vallen duellevel
Duellevel / 1,4 - Duellevel
(Benadering, ~99% accuraat, zit meestal net iets onder de juiste waard) Level + -0.4243 * x^0.6349 + 0.5219 * x^0.6295
Met x = duel ervaring. - Duelervaring voor bepaald duellevel
(Benadering, 99%+ accuraat, zit meestal net iets boven de juiste waarde) 0.6842 * x^-0.1836 + 46.36 * x^1.667
Met x = duellevel - level
- Benodigde ervaring per level
10 + [Level] ²
Bv.: Level 100: 10 + 100² = 10010 - Snelheid
(100 + [Bonus paard] + [Vaardigheidspunten paardrijden]) * (1 + [Som setbonussen]/100)*Karakterbonus = Snelheid in %
Bv.:
Quarter Horse: 150%
5 Delen indianenset: 45%
Gouden set: 20%
Paardrijden: 61
(100 + 150 + 61) * (1 + [45 + 20]/100) = 513%
Duellanten hebben nog een karakterbonus. Vul dan bij karakterbonus 1,1 in, of 1,2 met premium. Als je geen duellant bent, is het 1. - Levenspunten
Levenspunten = 90 + Level*10 + Vaardigheidspunten op LP*x.
X is variabel. Als non-soldaat is het 10, als soldaat is het 15 en als soldaat met karakterpremium is het 20. - Constructiepunten
2 uur: [(AP/5+10)*(Moti-6)]/50 - Mikwaarde bij fortgevechten:
Leiderschap^0,4 + Mikken^0,4 + Stamina of Verschuilen^0,4 + Sectorbonus (Arbeider heeft 1,3 (1,6) maal zo veel) + Karakterbonus van de sector + 25 - Uitwijkwaarde bij fortgevechten
Leiderschap^0,4 + Uitwijken^0,4 + Stamina of Verschuilen^0,4 + Sectorbonus (Arbeider heeft 1,3 (1,6) maal zo veel) + Karakterbonus van de sector + 10
Nog te testen
Arbeiden zien
Level*2 + 20