• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Flash & Toekomst van The West

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum

Deleted User - 486404

Goeiemiddag,

verschillende onderdelen van The West, zoals fortgevechten, draaien op Flash. Ondertussen hebben zowel Adobe (ontwikkelaar van Flash) als ontwikkelaars van grote browsers al een hele tijd geleden laten weten dat ze Flash gaan stopzetten gedurende 2020. (Bron: https://theblog.adobe.com/adobe-flash-update/ )
Als de Flash onderdelen in het spel, zoals fortgevechten, niet meer gaan werken dan wil dat zeggen dat er een groot deel van het spel niet meer functioneel zal zijn.

Nu ben ik benieuwd wat InnoGames in verband met The West van plan is om daaraan te doen. Ik zou normaal denken dat er ondertussen mensen bezig zijn met de overstap van die Flash onderdelen naar HTML5 enz... maar aangezien we bij de laatste updates vooral nieuwe opdrachten krijgen, vrees ik dat daar weinig personen of zelfs niemand mee bezig is.
Naar mijn mening moet InnoGames hierover klare wijn schenken omdat het volgens mij niet kan dat spelers nu nog nuggets gaan kopen en dat er dan over een jaar functies in het spel niet meer gaan werken of dat het spel hierdoor zelfs zou stopgezet worden.

Ik hoop natuurlijk dat er hiervoor al een oplossing (in de maak) is maar dan hoop ik ook dat er bekomen kan worden dat deze gezegd kan worden en dat deze niet intern wordt gehouden.
Mijn vraag is niet naar details over een eventuele oplossing maar óf er een oplossing komt. Ik maak mij hier een beetje zorgen over gezien het huidige beleid dat gevoerd wordt betreft updates en migratieroutes...

Wat vinden jullie hiervan?

Ik ben er niet echt uit of dit topic in Henry's Saloon of in de Schaapskooi thuishoort maar aangezien het zowel een vraag als een discussiepunt is, denk ik dat het niet zoveel uitmaakt.
 
Top tip!
Daarnaast goed om te vermelden dat InnoGames er op termijn voor gaat zorgen dat alle Flash elementen in het spel omgebouwd zal worden naar het nieuwe standaard (HTML5), als zijnde duurzame oplossing. Later meer hierover.

Ze zijn er dus mee bezig, is alleen nog de vraag wanneer ze het gaan doorvoeren.
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Klopt, alle flash gerelateerde elementen in het spel zullen vóórdat de blokkade erop gaat omgeschreven worden naar HTML5, komt goed.
 

Deleted User - 486404

Bedankt voor de antwoorden! Ben blij te horen dat dit gaat gebeuren. :)
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Er wordt achter de schermen nog steeds hard gewerkt aan de transitie. InnoGames ligt op schema om op tijd de transitie te kunnen maken, dus komt goed. Zodra ik meer weet over wanneer we zullen overstappen naar HTML5, laat ik het weten.
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Ter info: vandaag is de volledige HTML5 versie van The West live gegaan op onze beta server. Alle Flash componenten zijn vervangen voor HTML5. Wanneer de tests goed verlopen, zullen we HTML5 op korte termijn ook hier op NL installeren.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Telefonisch was flash alleen mogelijk via de puffin browser.
Misschien dat dat in de toekomst ook zo zal zijn voor html5.
 
Bovenaan