• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feestdagenset

DeletedUser6801

IK heb nu al een maand of iets de complete feestdagenset en ben daar mee leuke voorwerpen aan het zoeken. Dat zou je 52% verhoogde slagingskans moeten geven. Op zichzelf is dat al een bijzondere omschrijving, maar het wordt helemaal vreemd als je geen enkel verschil merkt tussen wel of geen feestdagenset. Namelijk is het zo dat uit honderd rapportjes met feestdagenset aan, ik gemiddeld ongeveer per vier uur één voorwerp vind (wat overeenkomt met de normale vindkans). Ook vind ik niet meer producten dan normaal zou moeten zijn. Dus bij een kans van 25% per kwartier werken (halfuur w1 t/m w7) vind ik ook daadwerkelijk ongeveer 1 product per uur.

Mijn vraag is dus: Welke bonus geeft de feestdagenset nou echt?
 
De feestdagset geeft een bonus op de vindkans van voowerpen (niet van producten dus). Stel je doet een arbeid van 2u, dan is de normale vindkans 24%. Met een bonus van 52% van de feestdagset wordt dat dus 36%.
Dit is meerdere malen getest en het werkt wel, het is dus een beetje ongeluk dat je rond die 25% blijft hangen.
 

DeletedUser8307

De bonussen zullen wel kloppen, alleen moet je ook zelf een beetje geluk hebben.

Je hebt meer kans op het vinden van een voorwerp, echter is er ook de kans dat je een voorwerp niet vindt (Weliswaar kleiner), die bestaat.

Dat zal jij voorgehad hebben. :)
 

DeletedUser6801

Zeer bijzonder dat ik dan over zo'n groot aantal van arbeiden een lager gemiidelde heb. Maarja, jullie zullen wel gelijk hebben. ;)
 

DeletedUser

als ik 24uur lijken bestelen doe met de feestdagset wel aan dan vind ik gemiddeld 6-7 items (meerdere keren getest)
zonder de feestdagset blijft het hangen rond de 4-5, het heeft dus wel degelijk een effect, maar het blijft natuurlijk ook zeer gering..
 

DeletedUser

Klopt ja. Ik ben op W.3 full, en gebruik altijd feestset, omdat je anders gewoon (bijna) niks vind. Mijn edele wapens heb ik allemaal gevonden met de feestset aan
 

DeletedUser

The West 2.0 is nu gelanceerd en dat heeft voor en nadelen.
Mijn vraag is of de feestdagen-set nog wel effect heeft want ik merk er niet veel van :unsure:.
 

DeletedUser

Ja die staat natuurlijk wel bij mn kleding maar je ziet (anders dan voorheen) geen extra motivatie of vindkans. Voorheen was er een extra balk waar deze in werd getoond.

Hebben ze het effect dan weg gehaald bij 2.0 of wordt deze wel nog toegepast, dat vraag ik me af.
 

DeletedUser8307

De kortere arbeidstijd heeft er iets mee te maken volgens mij, vandaar dat je weinig / geen verschil ziet, maar ik kan het hierbij mis hebben :p
 
Bovenaan