• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Feedbacktopic fortgevecht competitie: het vervolg

Lordwasa

Spelmoderator
Forummoderator
Geef jouw mening en feedback over onze nieuwste fortgevecht uitdaging!

Howdy cowboys en cowgirls,

Net als 2 jaar geleden zullen wij de fortgevecht competitie op de Nederlandse server organiseren. Tijdens dit toernooi staan teamwork, snel handelen en tactisch inzicht voorop.
Jullie krijgen zelf de mogelijkheid om teams samen te stellen. Deze teams dienen uit minimaal 8 en maximaal 10 spelers te bestaan.
Een groot probleem bij de vorige versie waren het aantal offline spelers. Om deze reden zal een speciale instelling van toepassing zijn op de fortgevechten:
Er kunnen aan beide kanten slechts 8 spelers meedoen aan het fortgevecht. Op deze wijze kunnen teams hun incidentele offliners ondervangen. Natuurlijk zullen spelers, die door deze regel niet aan een fortgevecht mogen/kunnen deelnemen, wel recht houden op hun prijs aan het eind van het evenement.
Tevens kunnen teams tot en met 1 november 2019 hun voorkeur geven voor de data van fortgevechten. Het team dient minimaal 4 voorkeursdagen te geven en een tijdsvoorkeur(19 uur, 20 uur, 21 uur of 22 uur).

Schema:
  • Registratie: vanaf nu tot en met 27 oktober 2019;
  • Opening van de wereld: 28 oktober 2019;
  • Fortgevechten beginnen vanaf 4 november 2019;
  • De einddatum is afhankelijk van het aantal teams en fortgevechten;
  • Het gevechtsschema en de poules zullen zo snel mogelijk na opening van de wereld bekend gemaakt worden;
  • Elk team zal in de groepsfase 3 keer vechten per week.
Voor elk gevecht wat gespeeld wordt in de groepsfase of in de eindfase ontvang je punten:
  • Het gevecht wordt gewonnen door het aanvallend team door het veroveren van de vlag: +1
  • Het gevecht wordt gewonnen door het aanvallend team door het verslaan van alle verdedigers: +2
  • Het gevecht wordt gewonnen door het verdedigend team door het spelen van alle rondes: +1
  • Het gevecht wordt gewonnen door het verdedigend team door het verslaan van alle aanvallers: +2
Aanmelding:
Teams kunnen zich via de supportdienst aanmelden als team. Één speler hoeft het team maar aan te melden. De support is bereikbaar door ingame naar instellingen te gaan, support te selecteren en een ticket aan te maken:
  • Vermeld de spelersnamen van jouw teamgenoten(maximaal 10)
  • Vermeld per speler op welke wereld hij of zij hun prijs wil ontvangen
  • Vermeld welke spelers uitgekozen zijn om smid, veldkok, kwakzalver en zadelmeester te zijn
  • Indien hier consensus over bestaat: kies een teamleider, dit vergemakkelijkt de communicatie met de organisator
  • Ook kunnen teams al hun voorkeursdagen en tijden opgeven voor fortgevechten indien hier consensus over bestaat.

Groepsfase
In de groepsfase worden alle team willekeurig in poules geplaatst. Elk team zal één keer aanvallen en één keer verdedigen tegen alle andere teams in de poule. De punten die hiermee verdiend worden zullen binnen 24 uur worden opgeteld in de tussenstand. Indien er aan het einde van de groepsfase twee teams die beide kans maken op een plek in de eindfase gelijk staan zullen er twee beslissende gevechten gehouden worden. Beide teams zullen een keer aanvallen en verdedigen. De uitslag hiervan is bepalend voor wie doorgaat.
Mochten beide teams een gevecht winnen, dan wint het team dat in het minste aantal rondes heeft gewonnen.

Eindfase
De beste teams uit elke poule zullen in de eindfase samen worden geplaatst in een nieuwe poule van vijf teams. In deze poule zullen deze teams strijden om dit kampioenschap te winnen.

Te weinig teams(6 teams of minder)
Zijn er te weinig teams aangemeld om 2 poules te maken, dan zullen alle teams in dezelfde poule tegen elkaar strijden.
De 4 beste teams zullen doorgaan naar een volgende fase:
  • Het als nummer 1 geplaatste team zal tegen de als nummer 4 geplaatste team strijden. Bij een gelijkspel zullen er 2 extra gevechten plaatsvinden in 2 opvolgende dagen. Bij wederom een gelijkspel zal het team dat, in rondes, het snelste won(aantal rondes van de gewonnen gevechten) doorgaan naar de finale.
  • Het als nummer 2 geplaatste team zal tegen de als nummer 3 geplaatste team strijden.
    Bij een gelijkspel zullen er 2 extra gevechten plaatsvinden in 2 opvolgende dagen. Bij wederom een gelijkspel zal het team dat, in rondes, het snelste won(aantal rondes van de gewonnen gevechten) doorgaan naar de finale.

• Vervolgens zullen er 2 fortgevechten plaatsvinden tussen de verliezers van bovenstaande fortgevechten die bepalen wie de derde prijs wint. Bij een gelijkspel zullen er 2 extra gevechten plaatsvinden in 2 opvolgende dagen. Bij wederom een gelijkspel zal het team dat, in rondes, het snelste won(aantal rondes van de gewonnen gevechten) de derde prijs winnen.
  • Als laatste zal de finale plaatsvinden tussen de teams die als winnaars uit de halve finale kwamen om te bepalen welk team de hoofdprijs pakt en welk team de 2e prijs. Wederom zal bij een gelijkspel 2 extra fortgevechten plaatsvinden in 2 opvolgende dagen. Mochten deze gevechten geen uitsluitsel geven, dan wint het team dat, in rondes, het snelste won.

Karakter
  • Elke speler zal level 150 zijn met 150 attribuutpunten en 450 vaardigheidspunten;
  • De tutorial zal afgesloten zijn bij elke speler;
  • Spelers mogen zelf kun karakterklasse kiezen;
  • Het is niet mogelijk om van karakterklasse te veranderen
  • Elk team krijgt de mogelijkheid om één kwakzalver, één smid, één veldkok en één zadelmeester aan te wijzen, deze speler zal handwerklevel 800 ontvangen met alle recepten voor hun beroep.
  • Spelers zullen vantevoren in een stad geplaatst worden, het is niet toegestaan om deze stad te verlaten
Inventaris
Het is verboden om aan fortgevechten mee te doen met upgegrade kledij, wapens, paarden, producten etc.
Elke speler zal de volgende inventaris ontvangen:
Voorwerpen:
  • Universele reistas voor Greenhorns
  • Moonshiner
  • Bergboeren
  • Emiliano Zapatas
  • Joaquin Murrieta
  • Belschickel
  • Tatanka
  • J. Mclaughing
  • Phoebe A. Mosey
  • Thomas A. Edison
  • Robert R. Livingston (alleen kleding)
  • Roger Sherman
  • Alexander Hamilton
  • Hooglander
  • Bakker
  • Municher parade
  • 10x boobytrap
  • 50x amulet
  • 50x plantaardig meelballetje
  • Gouden brief (1.000 munten)
Indien er een evenement plaatsvind onder de fortgevecht competitie dan zullen alle nieuwe setjes, onder voorbehoud, worden toegevoegd aan de inventarissen.

Spelers vervangen:
Gedurende het evenement kan de ongewenste situatie bestaan dat een team niet meer uit de voeten kan met een zekere speler of een speler door wat voor reden niet actief meer deel kan nemen aan het evenement.
Het team kan ervoor kiezen om deze speler te vervangen, hier bestaan een aantal regels voor:
  • De speler moet:
    • óf minimaal 3 dagen niet ingelogd zijn
    • óf vrijwillig willen opstappen
    • óf alle overige teamgenoten moeten het unaniem met de vervanging eens zijn
  • Vervolgens zal het team zo snel mogelijk met een vervangende speler moeten komen
  • Deze speler mag nog niet deelgenomen hebben aan dit evenement(spelerwisselingen tussen teams is dus verboden)
  • De vervangende speler zal precies dezelfde inventaris krijgen als diens voorganger(letterlijke copy + paste van de inventaris ten tijde van de wissel)
  • De speler die vervangen wordt, zal per direct van de evenementwereld verwijderd worden en hiervan op de hoogte worden gesteld via de supportdienst
  • De vervangende speler zal gebonden zijn de karakterklasse van de vervangen speler
  • De vervangde speler en de vervangende speler zullen aan het eind van het evenement de gewonnen prijs delen naar ratio van het aantal deelgenomen fortgevechten(fortgevechten waar men buiten viel als 9e of 10e man worden hierbij natuurlijk meegerekend)
Premium:
Elke speler zal 2 maanden VIP premium ontvangen

Wereldinstellingen
Omdat de voorbereidende fase van vrij korte duur is, zullen de volgende bonussen tijdens het evenement actief zijn:
  • +100% snelheid
  • +100% vindkans
  • +100% levenspuntenregeneratie
De UPM winkel zal dezelfde inhoud hebben als op reguliere speelwerelden.
De reskill drankjes zullen 75% goedkoper zijn dan reguliere werelden.

Kijkaccount
Wanneer je niet meedoet met dit evenement is het wel mogelijk om een kijkaccount aan te vragen. Wij zullen dan een account voor je aanmaken op de evenementen wereld waarmee je kan meekijken met fortgevechten. Dit kan je aanvragen in dit topic. Jouw account zal er dan als volgt uitzien:
  • Level 1;
  • Tutorial afgesloten;
  • $ 0;
  • 0 munten;
  • 0 actiepunten;
  • Geen actiepunten regeneratie;
  • Geen voorwerpen in je inventaris.
Let op: het gebruik van nuggets is niet toegestaan op een kijkaccount, eventueel gebruikte nuggets kunnen niet worden teruggevorderd.

Algemene regel en richtlijnen
  1. Alle officiële spelregels gelden;
  2. Het is niet toegestaan om met meerdere accounts deel te nemen aan dit evenement;
  3. Alle prijzen zijn gebonden aan het account waarmee je deelneemt;
  4. Het is niet mogelijk om onder het evenement van wereld te veranderen;
  5. Alle communicatie vanuit de organisatie gaat via het forum, alleen bij uitzondering kan de communicatie via een andere weg gaan;
  6. The West teamleden mogen meedoen aan dit evenement mits ze dit evenement niet organiseren;
  7. De organisatie heeft altijd het recht om regels te veranderen, de wereld te sluiten of om spelers van deelname uit te sluiten;
  8. Indien een speler wordt uitgesloten van deelname vervalt zijn recht op de verzamelde prijzen bij dit evenement;
  9. Het is verboden om met geüpgradede voorwerpen te deelnemen aan fortgevechten;
  10. Indien een team deelneemt aan een fortgevecht met geüpgradede kleding dan zal het andere team automatisch winnen en 2 punten ontvangen;
  11. Wanneer minder dan 4 teams zich aanmelden vervalt het evenement.
Prijzen
  • Eerste plaats:
    • 2.000 nuggets
    • Glanzede premiumkist
    • 1 recept naar keuze
  • Tweede plaats:
    • 1.750 nuggets
    • Glanzede premiumkist
  • Derde plaats:
    • 1.500 nuggets
  • Vierde plaats
    • 1.250 nuggets
  • Vijfde plaats
    • 1.000 nuggets
  • Zesde plaats
    • 850 nuggets
  • Zevende plaats
    • 700 nuggets
  • Achtste plaats
    • 500 nuggets
  • Negende plaats
    • 300 nuggets
  • Tiende plaats
    • 100 nuggets

Elke deelnemer*:
  • Verbazingwekkende kist, deze kist bevat:
    • Actiepunten kist
      • 5x mate thee
      • 10x guarana
      • 10x koffie
      • 10x witte bonen
    • Eerstehulpkit
      • 5x Levenssap
      • 5x Levenselixer
      • 5x Vloeibaar leven
    • Twaalf jaar oude whiskey
  • Fortkit
    • 5x Sterk glanzende wapenolie
    • 5x Verbeterde talrijke patronen
    • 5x Verbeterde laadkamerolie
  • Motivatiebox
    • 5x Zakjes van gesuikerde amandelen(100% ap, 30% arbeids- en duelmotivatie)
    • 10x Sappige tomaat(15% arbeidsmotivatie)
    • 10x Zelf gerolde sigaretten(15% duelmotivatie)
    • 10x Soap water(25% arbeids- en duelmotivatie)
*Om hiervoor in aanmerking te komen dien je deelgenomen te hebben aan minimaal 80% van de fortgevechten van jouw team.

Aanmelden
Wil jij graag meedoen aan dit evenement? Dan heb je natuurlijk wel een team nodig! In dit topic kan je andere spelers vinden die ook een team zoeken of juist een team die teamleden zoekt. Heb je jouw team compleet? Meld je dan aan via de Support!

Geen idee of je er al aan gedacht had, maar zou je net als vorige keer een google sheet kunnen maken met de al aangemelde teams?

Lordwasa

Spelmoderator
Forummoderator
Ik zal in ieder geval een sheet maken met potentiële speelschema's waarbij ik een extra tab kan maken met de teamindelingen.

Lordwasa

Spelmoderator
Forummoderator
In verband met de al lopende aankondiging voor de cactus sale, kon de aankondiging pas morgen op zijn vroegst worden gepland

Lordwasa

Spelmoderator
Forummoderator
Is het mogelijk om iedere stad een fort te geven voor eventuele manoeuvres?
Alle steden hebben hun eigen fort gekregen zodat zij deze voor trainings/tactische doeleinden kunnen gebruiken.
Forten zullen in de toekomst hoogstwaarschijnlijk rouleren met het oog op de fortgevechten.

Groepsfase
In de groepsfase worden alle team willekeurig in poules geplaatst. Elk team zal één keer aanvallen en één keer verdedigen tegen alle andere teams in de poule. De punten die hiermee verdiend worden zullen binnen 24 uur worden opgeteld in de tussenstand. Indien er aan het einde van de groepsfase twee teams die beide kans maken op een plek in de eindfase gelijk staan zullen er twee beslissende gevechten gehouden worden. Beide teams zullen een keer aanvallen en verdedigen. De uitslag hiervan is bepalend voor wie doorgaat.
Mochten beide teams een gevecht winnen, dan wint het team dat in het minste aantal rondes heeft gewonnen.

Eindfase
De beste teams uit elke poule zullen in de eindfase samen worden geplaatst in een nieuwe poule van vijf teams. In deze poule zullen deze teams strijden om dit kampioenschap te winnen.
Nu het vaststaat dat er meer dan 6 teams zijn en er dus 2 poules komen, hoe ziet het precieze schema eruit? Betekend dat dat de beste nummers 1 en 2 van beide poules doorgaan plus er nog een play-off komt tussen de nummers 3 van beide poules voor het laatste ticket? En aangezien de prijs voor 6e plaats verschil van de prijs voor 7e plaats, spelen die teams dan ook nog tegen elkaar finale wedstrijden om de ranking compleet te maken?

Laatst bewerkt:
Is er niet een mogelijkheid om gewoon 1 grote poule te hanteren voorafgaande aan de eindfase?
1 poule van 7 teams zou ieder team 12 wedstrijden spelen en heb je in totaal 42 wedstrijden in de poule fase, dat is volgens mij wat aan de hoge kant om geregeld te krijgen.

1 poule van 7 teams zou ieder team 12 wedstrijden spelen en heb je in totaal 42 wedstrijden in de poule fase, dat is volgens mij wat aan de hoge kant om geregeld te krijgen.
Ik zie nu inderdaad dat er zelfs een zevende stad bij is, dan is het vrijwel onmogelijk om 1 grote poule te hanteren.

Lordwasa

Spelmoderator
Forummoderator
Bij meer dan 6 teams zal er gebruikt gemaakt worden van twee verschillende poules(hier zal later nog een announcement over gemaakt worden in het informatie topic).
Tot op heden hebben 1 of 2 teams pas hun voorkeursdagen en -tijden doorgegeven, ik kan nu nog geen definitief speelschema maken.
Zodra ik dat wel kan, zal dit via een announcement bekend gemaakt worden.

Omdat er sprake is van een oneven aantal teams zal de eerste poule uit 4 teams bestaan, elk team speelt 6 fortgevechten(12 fortgevehten in totaal).
De tweede poule bestaat uit 3 teams, elk team zal 8 fortgevechten spelen(ook 12 fortgevechten in totaal). Op deze wijze zijn beide poules evenlang bezig met dit evenement.
De beste 2 geplaatste teams uit elk team zullen doorgaan naar (wederom) een poule van 4. De overige 3 teams zullen in een poule van 3 geplaatst worden.
Dus als ik het goed begrijp; hebben de teams die in de poule van slechts 3 teams zitten een grotere kans om door te gaan dan wanneer je in een poule van 4 teams zit? Aangezien van beide poules de nummer 1 en 2 naar de 'finale poule' gaan.

Of ik begrijp mss iets verkeerd of ik maak nu minder kans op meer gratis nuggets :(

Dus als ik het goed begrijp; hebben de teams die in de poule van slechts 3 teams zitten een grotere kans om door te gaan dan wanneer je in een poule van 4 teams zit? Aangezien van beide poules de nummer 1 en 2 naar de 'finale poule' gaan.

Of ik begrijp mss iets verkeerd of ik maak nu minder kans op meer gratis nuggets
tja komt het in principe wel op neer, van de poule van 1 gaat 2/4 naar de finale poule en van poule 2 gaat 2/3 door, maar met oneven aantal teams is er weinig anders wat je kan doen.

in theorie zou je de nummer 2 uit de groep van 3 een play off tegen de nummer 3 uit de poule van 4 kunnen laten doen (dus zodat beide pouls 1 afvaller hebben for sure), maar idk of dat het veel ebter maakt. Niet echt eig :p

in theorie zou je de nummer 2 uit de groep van 3 een play off tegen de nummer 3 uit de poule van 4 kunnen laten doen (dus zodat beide pouls 1 afvaller hebben for sure), maar idk of dat het veel ebter maakt. Niet echt eig
Ik ben voor, dit klinkt zo slecht nog niet. Beter dan hoe t nu is iig.

Lordwasa

Spelmoderator
Forummoderator
Er zullen geen play offs komen.
Het principe is hetzelfde, je moet eerste of tweede in je poule worden om je te plaatsen voor de volgende fase.
Dat het praktisch gezien in de ene poule makkelijker is(kans statistisch) dan in de andere poule is helaas nu eenmaal zo.

Ik vind het goed dat het niet wordt aangepast.
Is het nu helemaal eerlijk? Nee, maar als je het aanpast dan is het nog steeds niet eerlijk. (mogelijk zelfs oneerlijker)
Nu gaan in poule 1 50% door, en in poule 2 66%
en anders: Poule 1: 50% door, 25% play offs en 25% niet door en dan in Poule 2: 33% door, 33% play offs en 33% niet door.
Volgens mij is dat nog oneerlijker dan 50% en 66% (weet het niet zeker, zal niet veel schelen denk ik)

en daarbij als je het dan toch wil doen (waar ik niet vanuit ga) dan moet je of gewoon 1 poule van 7 doen.. of bv
de eerste 2 van elk team door en dan de poule van plaats 5-7 eerst alle fgs laten doen, zodat de winnaar nog mee kan doen met de top 5 poule.

of misschien alleen de nummer 1 van elke poule door en de slechtste van elke poule afvallen en dan de andere 3 nog door voor 2 plaatsen.

En zo zijn er nog wel een paar opties te bedenken... maar ik vind het een slecht idee om iets aan te passen omdat het oneerlijk is, en het dan te willen veranderen naar iets anders wat net zo oneerlijk is.

Omdat er sprake is van een oneven aantal teams zal de eerste poule uit 4 teams bestaan, elk team speelt 6 fortgevechten(12 fortgevechten in totaal).
De tweede poule bestaat uit 3 teams, elk team zal 8 fortgevechten spelen(ook 12 fortgevechten in totaal). Op deze wijze zijn beide poules even lang bezig met dit evenement.
De beste 2 geplaatste teams uit elk team zullen doorgaan naar (wederom) een poule van 4. De overige 3 teams zullen in een poule van 3 geplaatst worden.

Wanneer ik het bovenstaande lees is dit een eerlijke manier om het evenement voor beide teams even lang te houden.

Dan lees ik een nette rekensom.
Nu gaan in poule 1 50% door, en in poule 2 66%
en anders: Poule 1: 50% door, 25% play offs en 25% niet door en dan in Poule 2: 33% door, 33% play offs en 33% niet door.

Ook dit ziet er goed uit maar of ik er blij van word, is nog maar de vraag.

Hoewel deze discussie in mijn ogen lijkt op een competitie van de voetbalverenigingen lees ik naar mijn tevredenheid de reactie van de scheidsrechter Lordwasa.

Er zullen geen play offs komen.
Het principe is hetzelfde, je moet eerste of tweede in je poule worden om je te plaatsen voor de volgende fase.
Dat het praktisch gezien in de ene poule makkelijker is(kans statistisch) dan in de andere poule is helaas nu eenmaal zo.
Lordwasa mijn complimenten en uw geduld voor de organisatie van dit evenement.

Petraimj op Wereld 1 en Issaquah