• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Feedbacktopic Adventpuzzels 2019

Hoi,

Het antwoord van de eerste puzzel is volgens de antwoordtopic:
blauw, geel, rood, wit

Kan: rood, geel, blauw, wit. Niet ook?


Nee dat antwoord is onjuist. In dat antwoord hangen de blauwe slingers onder de rode slingers, hetgeen volgens de regels werd uitgesloten.
De blauwe slingers mogen niet onder de rode slingers hangen
Samen met de andere regels is blauw, geel, rood, wit het enige goede antwoord.
 

DeletedUser16623

Bij de opdracht van vandaag kan je een fout antwoord krijgen omdat je 1 letter overhebt.

In het woord gezellig zit namelijk ook het woord ezel verstopt :p:p.
 

DeletedUser16623

ezel stond ook apart schuin ergens anders hoor

Dat klopt, maar als je denkt dat je het woord (ezel) al hebt (de verkeerde) dan klopt de uitkomst van de puzzel dus niet en kun je gaan puzzelen tot je een ons weegt.
En dat is gewoon zonde ;)
 
waarom word er in de chat geen melding meer gemaakt dat er een nieuwe puzzel is?

Alle puzzels worden, zoals in de informatie staat, tussen 22 en 24 uur gepost op de voorgaande dag.
Een aparte chatmelding is in de afgelopen dagen voornamelijk rondgegaan om spelers er nog eens op te wijzen dat er een forumwedstrijd bezig is en is dus eerder een extra melding over dit event dan een dagelijkse melding dat er weer een puzzel klaar staat.
 
Vroeg me af of de prijs van de ster met een onbekend aantal driehoeken misschien wat hoger zou kunnen worden als je het precies goed hebt, heb er best lang mee lopen puzzelen :D
 
Vroeg me af of de prijs van de ster met een onbekend aantal driehoeken misschien wat hoger zou kunnen worden als je het precies goed hebt, heb er best lang mee lopen puzzelen :D
Leuke suggestie, maar de prijzen van de vragen gaan we niet meer veranderen zodra ze op het forum staan.

En wie zegt dat je het antwoord goed hebt? :D
 
Eerder een kritische vraag maar "Hoe kom je aan een kerstslee? (2 antwoorden)" 2 antwoorden kan toch ook verstaan worden als er zijn 2 verschillende antwoorden juist en niet je moet 2 antwoorden geven, of ben ik de enige die dit zo begrepen had?
 

DeletedUser16623

'Wat was het eerste jaar dat je een mega kersttas kon krijgen?'
2013

Waar kon je dat antwoord vinden? Ben in de zoektocht niet daarbij uitgekomen :(
 
Eerder een kritische vraag maar "Hoe kom je aan een kerstslee? (2 antwoorden)" 2 antwoorden kan toch ook verstaan worden als er zijn 2 verschillende antwoorden juist en niet je moet 2 antwoorden geven, of ben ik de enige die dit zo begrepen had?

Nee, ik vond het vrij duidelijk dat je de twee manieren moest beschrijven :p


'Wat was het eerste jaar dat je een mega kersttas kon krijgen?'
2013

Waar kon je dat antwoord vinden? Ben in de zoektocht niet daarbij uitgekomen

Eenvoudig te vinden via de fansites. 2012 had het eerste kerstevent (met de eerste sets in de zin van AQ, Natty, Chinga) en het jaar daarna waren de tasjes :D
 
'Wat was het eerste jaar dat je een mega kersttas kon krijgen?'
2013

Waar kon je dat antwoord vinden? Ben in de zoektocht niet daarbij uitgekomen :(

Er zijn verschillende manieren waarop je dit antwoord had kunnen vinden, ingame zoeken welk mega tasje het oudste was, De opdracht van de Grinch en kijken welke zakjes er allemaal uit dat kistje kunnen komen, zelf al sinds 2011 ofzo spelen en het toevallig nog weten... maar de manier waarop je het op het forum kan terugvinden is dit:
Aankondiging 2013 > kerstzakjes (Aankondiging van .net die nog duidelijker is)
Aankondiging 2014 > ook kerstzakje van 2013 zichtbaar

Daarnaast kan je in externe/fan sites die een databank hebben van de the-west items (bijvoorbeeld https://tw-calc.net/inventory/yield) kijken en zo zoeken welk kersttasje er eerst was.
 
Eerder een kritische vraag maar "Hoe kom je aan een kerstslee? (2 antwoorden)" 2 antwoorden kan toch ook verstaan worden als er zijn 2 verschillende antwoorden juist en niet je moet 2 antwoorden geven, of ben ik de enige die dit zo begrepen had?

Vervelend om te horen dat deze vraag bij je voor verwarring heeft gezorgt. Ik heb even gekeken, gelukkig hebben de meesten mensen deze vraag goed begrepen en inderdaad 2 antwoorden ingestuurd. We hebben er nadrukkelijk bijgezet '2 antwoorden', deze informatie is in mijn ogen behoorlijk nutteloos als je vervolgens maar 1 antwoord verwacht van de puzzelaars. En eerlijk gezegt ontbreekt mij de logica bij de gedachtengang 'er staat bij 2 antwoorden, laat ik er maar 1 insturen' ook een beetje.
We zullen zeker je feedback/vraag meenemen voor de volgende puzzels/forumeventen, maar 2 antwoorden is en blijft, toch echt dat je 2 antwoorden nodig hebt voor de prijs.
Mocht er in het vervolg onduidelijkheid ontstaan over het inleveren van een antwoord en/of meerdere antwoorden, gelieve dit dan voor de deadline aan te geven, dit geeft ons de tijd om het eventuele probleem tijdig op te lossen.
 
Vervelend om te horen dat deze vraag bij je voor verwarring heeft gezorgt. Ik heb even gekeken, gelukkig hebben de meesten mensen deze vraag goed begrepen en inderdaad 2 antwoorden ingestuurd. We hebben er nadrukkelijk bijgezet '2 antwoorden', deze informatie is in mijn ogen behoorlijk nutteloos als je vervolgens maar 1 antwoord verwacht van de puzzelaars. En eerlijk gezegt ontbreekt mij de logica bij de gedachtengang 'er staat bij 2 antwoorden, laat ik er maar 1 insturen' ook een beetje.
We zullen zeker je feedback/vraag meenemen voor de volgende puzzels/forumeventen, maar 2 antwoorden is en blijft, toch echt dat je 2 antwoorden nodig hebt voor de prijs.
Mocht er in het vervolg onduidelijkheid ontstaan over het inleveren van een antwoord en/of meerdere antwoorden, gelieve dit dan voor de deadline aan te geven, dit geeft ons de tijd om het eventuele probleem tijdig op te lossen.

No harm done hoor, de reden waarom ik zo dacht is omdat er op de meeste vragen ook maar effectief 1 juist antwoord is (en het dus niet nodig is om er extra informatie bij te zetten) en hier dan 2 mogelijke antwoorden die dan ook beiden gegeven moesten worden. Ik begrijp jullie logica en ik weet dat ik fout zit/zat maar ik dacht toch maar even te polsen.

Over de prijs die ik niet gewonnen heb, ga ik niet van wakker liggen trouwens haha
 

DeletedUser16623

Er zijn verschillende manieren waarop je dit antwoord had kunnen vinden, ingame zoeken welk mega tasje het oudste was, De opdracht van de Grinch en kijken welke zakjes er allemaal uit dat kistje kunnen komen, zelf al sinds 2011 ofzo spelen en het toevallig nog weten... maar de manier waarop je het op het forum kan terugvinden is dit:
Aankondiging 2013 > kerstzakjes (Aankondiging van .net die nog duidelijker is)
Aankondiging 2014 > ook kerstzakje van 2013 zichtbaar

Daarnaast kan je in externe/fan sites die een databank hebben van de the-west items (bijvoorbeeld https://tw-calc.net/inventory/yield) kijken en zo zoeken welk kersttasje er eerst was.

Maar wat is de vraag nu precies? Gaat het om wanneer je de eerste kerstzak kon krijgen (2014 met items van 2013) of dat er items uit een bepaalde jaargang zaten (dus de oudste, 2013)?
 
@goappa In welk jaar je ze voor het eerst kon verkrijgen, maar het maakt niet uit welke van de 2 gevraagd werd, het antwoord op beide vragen is namelijk 2013. De Nederlandse aankondiging is wat minder duidelijk, maar bij de engelse, de onderste regel is in de aankondiging van 2013 duidelijk te vinden dat de zakjes zijn toegevoegd.

Daarnaast kon je in TW-calc vinden dat de mega-kersttas 2013 in het Game-event "Kerstuitverkoop 2013" zat, en er daarvoor nog geen mega kerstassen waren.
 
Bovenaan