• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Feedback] Quest Het Noorden, het zuiden en het bruintje

DeletedUser12590

Ik ben zelf inmiddels bij deze quest beland en ik bekeek de quest op tw-db. Waar ik zelf tegen aan begon te hikken, waren de quests die gerelateerd waren aan karakterklasse. Voor de duidelijkheid
  • Duellant: 1000 dollar uit NPC
  • Soldaat: 15 NPC's verslaan en Precies Percussiegeweer dragen
  • Arbeider: 4 uur olie boren, 4 uur geweren verkopen
  • Avonturier: 5 olie, 10 sigaren
Voor allen krijg je 200 exp. Wat is mijn punt nu? Ik vind persoonlijk dat de eisen niet helemaal gelijkwaardig zijn.

Avonturiers moet 5 olie vinden en 10 sigaren. In vergelijking met de 4 uur olie boren en 4 uur geweer verkopen die een arbeider moet doen, is dit meer werk. De olie zou een avonturier moeten kunnen vinden in 4 uur, maar 10 sigaren in 4 uur? Ik zit op een vindwaarde van 149% met 5 gouden houwelen, dus dat duurt 6 a 7 uur, 3 uur meer werken voor dezelfde beloning.

Hetzelfde zie ik ook bij de duellant en de soldaat. Een duellant moet 1000 dollar verkrijgen. 1000! Tenzij ik ze allemaal KO, zal de verkregen waarde bij een overwinning liggen tussen de 1 en de 20. Hoger dan 60 heb ik ze nog niet gezien met KO's. Dus laten we even uitgaan van het maximale geval van 60, dan moet je 17 NPC's KO'n. Dit tegenover de 15 gewonnen NPC's voor soldaten. In het normale geval van gemiddeld 20 dollar per NPC zijn dit dus al 50 NPC's duels die je moet winnen. 50 tegenover 15! Dat zijn 250 Arbeidspunten tegenover een schamele 75 (als je alles wint). Met enkel KO's zit je hier al boven, laat staan zonder KO's. (NB: persoonlijk had ik de laatste 4 NPC's 15 gold, reken zelf maar uit hoe lang het dan zal duren ;))

Daarom, mijn feedback over deze quest: Misschien is het handig om de quests per klasse nader te bekijken en deze aan te passen zodat deze voor elke klasse even zwaar is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12590

Op dit forum willen ze maar al te graag jouw feedback krijgen! :no:
 

DeletedUser15821

Ik ben soldaat en haal meestal 80 ofzo uit een npc duel, dus dat is ongeveer t makkijkste dat er is. Ff 15 npc'tjes gaan sneller dan 8 uur werken of die producten
 

DeletedUser3012

Ik ben soldaat en haal meestal 80 ofzo uit een npc duel, dus dat is ongeveer t makkijkste dat er is. Ff 15 npc'tjes gaan sneller dan 8 uur werken of die producten

Je krijgt niet meestal 80$ per NPC-duel, echt niet. ;)
 

DeletedUser12590

Bunt, bij de laatste keer had je het nog over 40 per keer. Dat was trouwens bij een KO.

Maar dat is het punt: Niet iedereen kan een NPC KO'n. Zeker niet met het tempo waarop ze sterker worden. Ik zit nu bij duellevel (NPC he) 4 met 2 gasten met uitwijkkans 248 en 312. Grote jongen die een dergelijke NPC kan KO'n.

Dus, stel je hebt 80 dollar per NPC en je krijgt ze ook allemaal in 1 duel neer en je loopt 0 schade (hoe perfect wil je het hebben!), kost het dus 13 duels. Eitje toch? Ja, behalve dat het geen 80 is, misschien 40 max. Laat ik het maar houden, voor de gemiddelde speler, op gemiddeld 20. Dat zijn 50 duels die je moet winnen, 250 AP. Je kan verliezen, zeg, 10% verlies je (hartstikke redelijk), maakt al 55 duels en dus 275 AP. Dit kost dus 3 dagen in AP termen. Maar je loopt ook nog schade op (200 dmg per hit is niet ongewoon). Voor je het weet ben je zelf KO.

Dus, nogmaals, vergelijk dit met de Soldaat opdracht van 15 NPC verslaan. Het zijn of ongeveer 55 duels winnen of ongeveer 17 duels winnen. Ik zie nogal een verschil.

Had ook al eerder aangekaart dat NPC's een buff in waarde moeten krijgen. Ze zijn veel sterker dan menig speler maar ze zijn het niet waard om ze buiten quests te dueleren. Daarnaast Buntliner, dit probleem dit zich internationaal voor. Bij alle communities klagen ze over het feit dat NPC's waarde in gold nihil is. Ook daar zijn duellanten die op duelvl 37 met 100& motivatie slecht 21 dollar uit 4 duels halen. Het is een algemeen bekend probleem maar Innogames lijkt daar weinig om te geven (ze hebben sinds de mainstory toch al een half jaar gehad om dit aan te passen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15821

Ja oke, de duel level - gold is zeker weinig ja. Zelf zit ik ook rond de moeilijkheid 43 ofzo dus ja t word wel lastiger, maar als je slim bent en je bent geen duellant, kijk naar het uitwijken/mikken/lp van de npc voor je m aanvalt.
 

DeletedUser12590

Och je meent het? Maar dan versla ik de NPC wel, maar ik ben 50% van de keren meer AP kwijt dan dat ik krijg in $$.
 

DeletedUser15821

Wat lopen jullie trouwens altijd te zeiken over questen, moeten ze in hapklare brokjes questen geven? Daar is toch ook geen zak aan. De ene quest is makkelijker voor die klasse, de ander weer voor een ander klasse.
 
Wat lopen jullie trouwens altijd te zeiken over questen, moeten ze in hapklare brokjes questen geven? Daar is toch ook geen zak aan. De ene quest is makkelijker voor die klasse, de ander weer voor een ander klasse.


iedereen heeft een klasse...behalve buntje..!!
 

DeletedUser15117

Wat lopen jullie trouwens altijd te zeiken over questen, moeten ze in hapklare brokjes questen geven? Daar is toch ook geen zak aan. De ene quest is makkelijker voor die klasse, de ander weer voor een ander klasse.

Er is een verschil tussen iets makkelijker voor de ene klasse dan de andere klasse, wat niet echt een probleem is, en 4x zoveel werk. Als ze de opdracht moeilijker maken voor de andere karakterklassen, waardoor de hoeveelheid werk ongeveer evenveel is, is het ook goed wat mij betreft.
 

DeletedUser12590

Wat lopen jullie trouwens altijd te zeiken over questen, moeten ze in hapklare brokjes questen geven? Daar is toch ook geen zak aan. De ene quest is makkelijker voor die klasse, de ander weer voor een ander klasse.

Ten eerste, dit zijn klasse, specifieke quests. Daarom vind ik persoonlijk dat ze gelijkwaardig moeten zijn.

Ten tweede, als we enkel kijken naar de Soldaat v Duellanten quest, daar waar het grootste gedeelte van de discussie over gaat, dan gaat het niet over makkelijker of moeilijker. Het punt is, is dat de eisen van de duellant totaal niet in lijn staan met die van de soldaat. Ik had toevallig net een KO met 100% motivatie met maar liefst 24 dollar! Woohoo, nog maar 40 te gaan. Wacht, 40 duels? Maar als soldaat had ik er 15? Hmm.

Ten derde, over het algemeen worden quests voor bouwers en duellanten zwaarder geacht dan voor avonturiers en soldaten. Avonturiers zijn ofc meer all-round geskilled en soldaten komen een heel eind met hun leiderschap, verschuilen en stamina (sorry, de LP-bom is gewoon de klos). Bouwers hebben natuurlijk hun specifieke bouw jobs, maar zoveel zijn er niet van. Duellanten, met hun mikken en uitwijken? Veel jobs zijn zwaar voor ze. De bouwers lijken bij deze quest gecompenseerd te zijn met 1 job die ze wel kunnen en 1 wat zwaardere, maar zonder buitenproportionele eisen. De duellanten? $1000 uit NPC. Het is gewoon a bit to much voor een klasse die het sowieso al niet makkelijk heeft met quests. $500 zou al veel beter zijn. (of gewoon een verhoging van gold per NPC).

Maar Bunt, als jij zoveel verdiend met NPC duels, dan heb ik een voorstel voor je. Ik maak 10 brandijzers voor jou, voor niks, als jij binnen 3 dagen $1000 uit NPC krijgt. Aangezien we toch in dezelfde stad zitten, moet de communicatie verder makkelijk zijn. Als je akkoord gaat, dan zet ik een starttijd neer en stuur je mij alle berichten van je NPC duels op. Kijken of jij aan $1000 komt binnen 3 dagen. Zou geen probleem zijn, met $80 per KO, toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7902

als je geen 1000$ van npcs op 3 dagen kunt halen, ben je maar een kneus hawk
 

DeletedUser12590

Moet ik dezelfde uitdaging met jouw aangaan? Je moet dan $17 per NPC duel krijgen (gemiddeld ofc). Tenminste, uitgaande van 300 AP. Iedereen kan het halen binnen 3 dagen met genoeg upb/nuggets, maar ik denk niet dat het de bedoeling moet zijn van quests dat je geld/upb gaat uitgeven om het te halen, behalve natuurlijk de quests waarbij je eerst wat krijgt zodat je het bij de volgende quest kan gebruiken.
 

DeletedUser15821

Er is een verschil tussen iets makkelijker voor de ene klasse dan de andere klasse, wat niet echt een probleem is, en 4x zoveel werk. Als ze de opdracht moeilijker maken voor de andere karakterklassen, waardoor de hoeveelheid werk ongeveer evenveel is, is het ook goed wat mij betreft.

Waarom moet alles even moeilijk zijn? Ik vind t wel leuk zo, verschil in de klassen. Maar jullie kunnen t niet aan om nog even 4 uurtjes langer bezig te zijn.
 

DeletedUser15821

Moet ik dezelfde uitdaging met jouw aangaan? Je moet dan $17 per NPC duel krijgen (gemiddeld ofc). Tenminste, uitgaande van 300 AP. Iedereen kan het halen binnen 3 dagen met genoeg upb/nuggets, maar ik denk niet dat het de bedoeling moet zijn van quests dat je geld/upb gaat uitgeven om het te halen, behalve natuurlijk de quests waarbij je eerst wat krijgt zodat je het bij de volgende quest kan gebruiken.

Ik vind t best, zet jij maar 10 brandijzers morgen dan heb ik binnen 3 dagen wel die $1000.
 

DeletedUser15117

Waarom moet alles even moeilijk zijn? Ik vind t wel leuk zo, verschil in de klassen. Maar jullie kunnen t niet aan om nog even 4 uurtjes langer bezig te zijn.

Als ze de opdracht moeilijker maken voor de andere karakterklassen, waardoor de hoeveelheid werk ongeveer evenveel is, is het ook goed wat mij betreft.

Oftewel, elke klasse ongeveer evenveel werk. Waar het bij mij niet uitmaakt of het nou voor duellanten minder werk wordt of voor de andere meer.

We hoeven de moeilijkheid echt niet op een goudschaaltje te wegen, maar de opdrachten horen toch ongeveer even zwaar te zijn. Het is gewoon scheef dat het voor 1 karakterklasse veel meer werk is dan de andere 3, die wel redelijk gelijk zijn.
 

DeletedUser15821

Werk jij even door tw-db en zoek je alle quests die verschillen per karakterklasse en post je dat even hier?
 

DeletedUser15117

Dit is de enige opdracht waarbij er een groot verschil tussen zit, bij alle andere opdrachten is het wel ongeveer in evenwicht.
 
Bovenaan