• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Pompoenjacht 2022

Kleiduif.

Teamleden
Community Manager
Spelmoderator
Forummoderator
Laat hier je feedback achter over het Pompoenjacht 2022 evenement!
 
Weinig om aan te merken bij een event als deze, bijbehorende opdracht was goed te doen volgens mij en fijn dat je de opdrachten van andere jaren ook nog kan doen. Dat je 100 pompoen kunt verzamelen is een prima aantal, dat hoeven er geen 150 of 250 te worden gelijk, maar 4% kans voor de verzamelkaart is wat weinig dan. Dat had best wat hoger gemogen zodat je niet al semi verplicht bent om ze bij te kopen.
 
zolang er maar genoeg uit die pompoenen komen is er niks aan de hand
moet natuurlijk niet te makkelijk worden
 
zolang er maar genoeg uit die pompoenen komen is er niks aan de hand
moet natuurlijk niet te makkelijk worden
Het heeft toch niets met "makkelijk" te maken? Je kunt 100 pompoenen vinden, als je pech hebt vind je niet genoeg quest items uit die pompoenen. Is gwn puur op basis van geluk omdat je er zelf verder geen invloed heeft en dus heeft het niet echt iets met "makkelijk" of "moeilijk" te maken, meer met "geluk" en "pech".
 
Goedemiddag. Ik moet voor de opdracht 'meer pompoen feitjes' 10 x krijt verzamelen, 10 x ponyexpress doen en 3 x pompoen atlas verzamelen. De eerste 2 zaken natuurlijk geen punt, maar de 3 x pompoen atlas verzamelen wel. Want dat is een verzamelkaart die ik inmiddels ongeveer 15 keer gekocht heb in de winkel en waar 5 x pompoen atlas uitgekomen is. Dan zou je zeggen: binnen, maar helaas....de teller blijft op 0 staan. Wat doe ik fout?

@ancoonbar: dank voor de reactie hieronder :)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag. Ik moet voor de opdracht 'meer pompoen feitjes' 10 x krijt verzamelen, 10 x ponyexpress doen en 3 x pompoen atlas verzamelen. De eerste 2 zaken natuurlijk geen punt, maar de 3 x pompoen atlas verzamelen wel. Want dat is een verzamelkaart die ik inmiddels ongeveer 15 keer gekocht heb in de winkel en waar 5 x pompoen atlas uitgekomen is. Dan zou je zeggen: binnen, maar helaas....de teller blijft op 0 staan. Wat doe ik fout?
Je hebt voor die opdracht het voorwerp Pompoen Atlas [item=53113000] nodig, die kan je krijgen uit de 100 Lekkere pompoen die je kan vinden tijdens het arbeiden. Of je kan ze van andere mensen via de markt kopen als zij er een paar over hebben. Uit de verzamelkaart krijg je de pompoen Atlas collectiekaart, die je verder nergens voor kunt gebruiken.

Voor meer info, kan je ook bij de aankondiging van de pompoenenjacht kijken

Het heeft toch niets met "makkelijk" te maken? Je kunt 100 pompoenen vinden, als je pech hebt vind je niet genoeg quest items uit die pompoenen. Is gwn puur op basis van geluk omdat je er zelf verder geen invloed heeft en dus heeft het niet echt iets met "makkelijk" of "moeilijk" te maken, meer met "geluk" en "pech".
Droprate van die dingen is 6.8%, dus als jij als persoon pech hebt en er minder dan 3 vindt, zijn er op de wereld als geheel genoeg te krijgen van de mensen die er meer dan 3 kregen.

Voor die verzamelkaarten is juist andersom, je krijgt er gemiddeld 4 & je hebt er minimaal 5 en waarschijnlijk wat meer nodig. Vandaar de vraag van mij iig of dat percentage wat hoger kan volgende keer.

N.B. volgens mij hadden ze die opdracht producten ook uit de shop verwijderd omdat anders mensen ze daar kunnen kopen om geen pompoenen te hoeven zoeken (En zo dan ook oneerlijk de opdracht kunnen speedrunnen voor de "Persoon X heeft de prestatie Pompoenopdracht als eerste ontvangen" melding).
 
Laatst bewerkt:
Het heeft toch niets met "makkelijk" te maken? Je kunt 100 pompoenen vinden, als je pech hebt vind je niet genoeg quest items uit die pompoenen. Is gwn puur op basis van geluk omdat je er zelf verder geen invloed heeft en dus heeft het niet echt iets met "makkelijk" of "moeilijk" te maken, meer met "geluk" en "pech".
met het te makkelijk worden doelde ik op het verkrijgen van quest items via de shop
 
event dus ook de opdracht duurt tot 7-12?
zouden ze best de laatste 3 dagen die quest items in de shop kunnen gooien als voorbeeld
dan verstoor je de gang van zaken met als eerste de opdracht gedaan te hebben ook niet
 
Bovenaan