• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Feedback] NPC Duels (met name gold)

DeletedUser12590

Ik ben nu sinds een kleine week weer begonnen met dit spel en zag de nieuwe, verhalende quests, toppie. Echter erger ik me aan 1 ding bij de quests, of eerder eigenlijk de functie. Het gaat hier om de NPC duels. Er zijn een aantal quests bijgekomen waarbij je X aantal gold moet verkrijgen uit NPC duels. Echter, de hoeveelheid die je kan verkrijgen bij NPC duels is zo gering, dat dit toch wel erg veel kost, zeker als je kijkt wat er tegenover staat.

Laat ik zeggen: ik ben lvl 121, 1 NPC duel kost 5 AP, bent duellant klasse, maar FG geskilld (zonder mikken/ontwijken). In 95% van de gevallen krijg ik per duel 10 gold of minder. Het komt regelmatig voor dat ik het moet doen met 1 of 2 gold. Ik geef dus 5 AP op voor maximaal 10 gold (en de ervaring is ook niet echt om over te spreken). Als het gemiddelde 10 gold zou zijn, dan zou ik dus 35 NPC duels moeten winnen, dus 175 AP moeten uitgeven aan NPC duels. Dit vind ik buitenproportioneel. Ik zal hier zeker niet de enige in zijn. Sowieso zijn de NPC duels, zeker op hogere levels, eerder een kwaal dan een extra speloptie.

Daarom lijkt het mij verstandig als de NPC duels wat meer liefde krijgen. De beloning en het risico zijn niet te vergelijken met elkaar. Ik verdien meer gold met 15s vis spietsen met weinig kans tot schade dan dat ik verdien met NPC duelleren met een redelijke kans op dmg (om maar niet te spreken over het AP verschil). Ze zijn sterk genoeg om de grootste duelnoobs het knap lastig te maken.

Mijn tips:
-Buff de gold beloning, afhankelijk van level
-Buff de ervaring, afhankelijk van level
 

DeletedUser10155

Er is een zelfs een opdracht die een optie heeft waarbij je 672u moet op verkenning gaan (indien je voor de titel wil gaan), dat lijkt me even goed buiten proportie :D
Zelfde bij de opdrachten waar je npc KO moet krijgen, kunnen pittig lang duren.

Niettegenstaande vind ik wel dat je een punt hebt dat je te weinig beloning krijgt om ze effectief buiten de opdrachten te gebruiken.
(maar dat kan je ook over veel dingen zeggen, bv. als je kijkt naar wat je max aan arbeiden op een dag kan verdienen en dat eens naast je inlogbonus legt...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu gaan jullie er van uit de npc's louter voor die ene opdracht bestaan. Zouden ze geen verder doel dat dan moeten hebben? Dat je nog extra dingen kan vrijspelen door veel npc's te verslaan, of betere beloningen krijgt?
 

DeletedUser12590

Met die cullen set, krijg ik ook vaak 25 dollar, terwijl het eerst stuk minder was met een npc duel

scheeld ook veel ;)

Ik vind niet dat je moet kijken naar wat je eventueel zou kunnen verdienen met een bepaalde (en al helemaal niet een betaalde) kledingset. Als je een betaalde event kledingset moet gebruiken om een quest te doen (of wat dan ook), dan is dit spel helemaal niet meer f2p.
 

DeletedUser15821

Uhm ik krijg gewoon rond de 40$ Per duel? Gewoon je motivatie hooghouden
 

DeletedUser905

Volgens mij krijg je ook meer geld en ervaring als je de tegenstander KO knalt. Lukt dat niet moet je gewoon wat meer duels doen. Meestal lukt t met een redelijke duelset wel om de duels te winnen, ookal heb je totaal geen duelskills.
 

DeletedUser15821

RGwejQN.png
 

DeletedUser12590

Met KO gaat het natuurlijk makkelijker. Maar, overigens net zoals bij andere, nieuwe quests, vind ik dat er wel erg veel nadruk ligt op duelleren. 5 man KO leggen? Tja, ook dat is niet voor iedereen weggelegd. Een bouwer zal er flink wat moeite mee hebben, een full FG'r ongetwijfeld ook.
 

DeletedUser905

Met KO gaat het natuurlijk makkelijker. Maar, overigens net zoals bij andere, nieuwe quests, vind ik dat er wel erg veel nadruk ligt op duelleren. 5 man KO leggen? Tja, ook dat is niet voor iedereen weggelegd. Een bouwer zal er flink wat moeite mee hebben, een full FG'r ongetwijfeld ook.
En een duellant zal moeite hebben met de moeilijkere arbeiden. Dus al met al denk ik dat het toch redelijk gebalanceerd is met de opdrachten hoor. Btw, als ik mag kiezen als FGer kies ik evengoed 5 duels boven 12u werken. Er zijn altijd wel wat zwakkere tegenstanders te vinden. Duelkleding maakt al veel goed. Het klopt inderdaad dat die opdrachten met $$ verdienen van NPC's een beetje een pain in the youknowwhat zijn maar daar zijn er gelukkig niet heel veel van. En opdrachten moeten ook niet té makkelijk zijn, dan is er ook geen zak meer aan. Alles wordt eigenlijk al voorgekauwd op tw-db dusja ..
 

DeletedUser12590

En een duellant zal moeite hebben met de moeilijkere arbeiden. Dus al met al denk ik dat het toch redelijk gebalanceerd is met de opdrachten hoor. Btw, als ik mag kiezen als FGer kies ik evengoed 5 duels boven 12u werken. Er zijn altijd wel wat zwakkere tegenstanders te vinden. Duelkleding maakt al veel goed. Het klopt inderdaad dat die opdrachten met $$ verdienen van NPC's een beetje een pain in the youknowwhat zijn maar daar zijn er gelukkig niet heel veel van. En opdrachten moeten ook niet té makkelijk zijn, dan is er ook geen zak meer aan. Alles wordt eigenlijk al voorgekauwd op tw-db dusja ..

Mijn punt is gewoon dat, hoewel arbeiden ook heel zwaar kunnen worden voor duellanten, dat ook duellanten dit nog steeds kunnen doen. Ook voor andere klassen zal het erg lastig worden bij de lvl 120+ arbeiden om deze allemaal zonder al te veel schade te doen (had niet voor niets gisteren bijna 80% dmg).

Echter kom je als bouwer of full FG'r (zonder mikken en uitwijken, wat ik zelf namelijk als overbodige skills zie als je toch leiderschap kan kiezen) te staan voor quests waar je moet duelleren, met name KO's, dan kan dit heel, heel erg lang duren en zelfs reskills forceren. Ikzelf moet nu 2 NPC's KO leggen, heb al 80 schieten extra bijgeskilled, draag goede duelkleding en ik raak de NPC bijna al dan niet elke ronde, maar KO, ho maar. Simpelweg omdat ik gewoon nog meer schieten nodig heb. Met kleding zit ik al op 148 schieten, maar 1600 dmg blijft knap lastig als niet duellant.

Ik snap best wel dat quests niet allemaal makkelijk moeten zijn, maar ik vind wel dat ze voor iedere klasse en iedere speelstijl mogelijk moeten zijn. Als bouwer een NPC KO krijgen? Ben bang dat ook daar een reskill aan te pas moet komen. Ikzelf zou dan eerder voorstander zijn van een bepaalde hoeveelheid schade die je moet doen in duels. IPV 2 KO's, maak de opdracht bijvoorbeeld: doe (100*jouw level+100)*(#aantal NPC's die je eerder KO moest leggen) in dmg. Zo moet je als lvl 120 speler bij een quest van 2 KO's van NPC 24200 dmg doen. Blijft veel, maar wel mogelijk voor elke klasse. Duellanten zullen er makkelijker aan te pas komen, niet duellanten zullen er wat meer tijd voor moeten investeren, maar wel kunnen.

Merk op dat ik bij het laatste deel niet kijk naar het KO leggen van spelers: Het grote verschil tussen NPC's en spelers is namelijk dat je spelers meerdere keren kan aanvallen en daardoor makkelijker KO kan leggen en een NPC na 1 keer verdwijnt.

Overigens blijf ik ook bij het punt dat de rewards van NPC duels omhoog moeten. Zelfs bij een KO, 40 dollar en 80 EP zoals bunt liet zien, voor iemand van lvl 88, is erg weinig. Ik kan ook 5x 15 sec alcohol transporteren, waarmee ik, in mijn geval 5*64=320 dollar en 5*30=150 EP verdien. Minder risico, hogere rewards.
 

DeletedUser905

Echter kom je als bouwer of full FG'r (zonder mikken en uitwijken, wat ik zelf namelijk als overbodige skills zie als je toch leiderschap kan kiezen) te staan voor quests waar je moet duelleren, met name KO's, dan kan dit heel, heel erg lang duren en zelfs reskills forceren. Ikzelf moet nu 2 NPC's KO leggen, heb al 80 schieten extra bijgeskilled, draag goede duelkleding en ik raak de NPC bijna al dan niet elke ronde, maar KO, ho maar. Simpelweg omdat ik gewoon nog meer schieten nodig heb. Met kleding zit ik al op 148 schieten, maar 1600 dmg blijft knap lastig als niet duellant.
Ik ben zelf ook FGer maar heb er geen problemen mee. KO's zijn soms wat lastiger, maar als je zorgt dat je beetje leuke duelkleding hebt, wat op een hoog level ook zonder setjes bijna altijd wel lukt, en een tegenstander pakt met weinig uitwijken en relatief weinig LP...
Dan mik je gewoon alles op t hoofd en je wijkt niet uit (dus alle bolletjes rood bij het uitwijken). Dan kun je ook als niet-duellant makkelijk aan de 1600 schade komen en dan mag je zelfs nog 1 of 2x . Je moet er wel van uit gaan dat je zelf ook flink geraakt kunt worden maar das risico van t vak.
 
Bovenaan