• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback [forumbonuspunten]

Kan je dit iets meer toelichten Mitch?

Hoe moet ik dit zien? Een soort tombola waar je tickets koopt met punten en dan kans maakt op een prijs?
Dus naast de prijzenlijst die we iedere maand hebben, een aparte prijzenlijst maken met prijzen die je alleen krijgen met speciale/opgespaarde punten en de regel dat je iedere maand niet meer dan X aantal normale punten kan doorschuiven naar die speciale punten?
Ik denk dat ancoonbar het hier goed verwoord heeft. Het is niet zozeer kans maken op een prijs maar wel een keuze.

kledingsets heb je vorig klik event al genoeg gehad :p
kistjes kan je kopen met nuggs en upb...allebei zitten ze tussen de prijzen van fbp
speciale items? wat bedoel je daar dan precies mee? die je alleen met fbp kan verdienen? dus inno moet items aanmaken speciaal voor de nl fbp?
je hele pot idee?? maakt totaal niets uit.
enige wat je veranderd is dat spelers grotere prijzen kunnen krijgen door meerdere maanden op te sparen.
misschien kunnen die spelers dan beter actiever worden?

het klinkt leuk? maar maakt eigenlijk totaal niets uit
Het maakt wel degelijk uit voor de volgende voorbeelden:
-Je kan in januari actief spelen. Februari even maandje op vakantie kan gaan en dan in maart weer gewoon verder. Eventueel kunnen ze dan telkens na kerst verlopen. (als adventskalendebonuspunten bijgeteld zijn)
-Nu is het zo dat mensen die goed zijn in timen heel veel bonuspunten verdienen. Als je het zo verspreid over meerdere maanden gaat het echt om actiever zijn. Omdat je (1) meerdere maanden actief moet zijn en (2) je kan maar maximaal aantal bonuspunten indienen, dus als je alleen op goede momenten post en voorwerpen inlevert heb je evenveel als iemand die minder goed is maar ook actief.

Welke items precies kan innogames denk ik beter verzinnen, zolang ze maar meer waard zijn dan de maandelijkse prijzen. De maandelijkse prijzen zijn voor mijn idee meer om forumbonuspunten te kunnen verzamelen in de volgende maand (verhoogde vindkans voor producten, betere duelleren, actiepunten zodat je weer kan zoeken).

Overigens neem ik aan dat forumbonuspunten niet iets is van alleen nederland, maar daar heb ik geen onderzoek naar gedaan. dus dat kan ik zeker mis hebben.

1x per dag uurhitter? Iedereen punten?

Ik wist niet dat jullie zulke voorstanders waren van "iedereen gelijk". Zullen we anders iedere maand iedere TW speler 2000 punten geven en dan gewoon geen topics meer doen? De competitie is inmiddels toch al weg en dan hoeft helemaal niemand meer iets actiefs te doen. Actief zijn loont na deze ingreep namelijk niet meer. Wellicht de prijzenlijst dan ook meer baseren op het aantal punten dat je realistisch gezien kan halen?

" Nadat je bijvoorbeeld 2x om 20:00 uur hebt reageert kan je hierna voor 20:00 uur geen Forumbonuspunten meer ontvangen. Dit dien je zelf bij te houden. Behaalde punten worden namelijk niet dagelijks bijgewerkt. " Dit vind ik dan ook een hele vage regel en ik snap hier eigenlijk niks van. We mogen 1x per dag reageren dus waarom dan nog deze restrictie?

Daarnaast ik ben benieuwd naar de variatie dan. Want hoe actief met activiteiten het aan het begin was, ik ben benieuwd of we die hoeveelheid punten nog kunnen behalen. Er is een reden dat we moesten doorschuiven naar uurhitter, 3 uur en nachtbraker. Waarvan jullie nu 2 van de 3 kapot hebben gemaakt.

Voorheen hadden we:
Duels -> 500 punten
Vondsten -> 500 punten
Woordzoeker (2 of soms zelfs 3x per maand) -> 300-600 punten
Woordhussel -> ongeveer 200 punten
Pak het moment afhankelijk van de activiteit maar laten we zeggen 200-500 punten

Dat is ongeveer al 2300 punten die je kon halen. Toen kon je de rest dus opvullen met de overige 3 topics en was het hier niet eenzijdig met mensen die punten haalden, maar hadden we een grotere actievere groep. Komt deze activiteit met verschillende topics dan nu standaard iedere maand terug? Ik ben heel erg benieuwd want dan hoeven we hier inderdaad niet meer actief te spelen. Ik heb er echter wel veel twijfels of deze hoeveelheid topics terug gaat komen.

denk dat uurhitter nu ipv pak het moment is?? aangezien dat er bijna op lijkt?

deze veranderingen lijken me meer op herverdeling van punten
wij maken teveel... zij maken te weinig? want actief was het wel op het forum

Laatst bewerkt:

ancoonbar

Teamleden
Forummoderator
" Nadat je bijvoorbeeld 2x om 20:00 uur hebt reageert kan je hierna voor 20:00 uur geen Forumbonuspunten meer ontvangen. Dit dien je zelf bij te houden. Behaalde punten worden namelijk niet dagelijks bijgewerkt. " Dit vind ik dan ook een hele vage regel en ik snap hier eigenlijk niks van. We mogen 1x per dag reageren dus waarom dan nog deze restrictie?
"Nadat je bijvoorbeeld 2x om 20:00 uur hebt reageert kan je hierna voor 20:00 uur geen Forumbonuspunten meer ontvangen. " Is bij de uitleg toegevoegd. Dus stel op 1 februari hitte je om 20:00, op 2 februari ook om 20:00, dan zal je 3 februari om 21:00, 19:00 of een andere tijd dan 20:00 moeten reageren. En zodra je ook 21:00 2x hebt gebruikt, dan is ook die niet meer beschikbaar. Je kan dus niet iedere dag op dezelfde tijd reageren, maar je zult de tijden moeten spreiden. Is het zo duidelijk?

De inhoudelijke feedback reageren we op een nader tijdsstip op, vanwege overleg en om ook anderen de kans te geven hun kijk erop te geven. We lezen het in ieder geval wel.

het gaat erom dat jij bijvoorbeeld niet elke dag om 6 uur kan reageren
om er een uitdaging aan te geven is die restrictie erop gok ik?
niet dat het veel uitmaakt volgens mij :p

noessy25

Teamleden
Forummoderator
De veranderingen (ook die nog zullen komen) zijn geen kwestie van de Forumbonuspunten herverdelen, het gaat erom dat wij graag willen zorgen dat de Forumbonuspunten leuk blijven en graag nieuwe dingen toevoegen om het elke maand net wat anders te maken... en nu de Froumbonuspunten een jaar bezig zijn, is het een extra goed moment om wat nieuw spellentjes te spelen.

Voor mij zijn die forumbonuspunten een middel om het spel ingame leuker te maken. Met deze veranderingen vind ik dat juist wel een verbetering met bijvoorbeeld die ingame activiteit in een bepaalde volgorde.
Als het het doel zou zijn om het op het forum actiever te maken is het inderdaad geen goed middel. Maar met activiteit op het forum heeft toch ook niemand wat aan? Ik zit nu precies genoeg op het forum om de mededelingen mee te krijgen die gedaan worden. Het lijkt mij dat dat de bedoeling is van die forumbonuspunten en niet om het op bepaalde tijden (zoals met pak het moment) het altijd heel actief te hebben en andere tijden niet.

Persoonlijk zou ik met die ingame activiteiten een voorkeur hebben voor meerdere makkelijke opdrachten in plaats van weinig moeilijkere. Ik vind 4 wel erg weinig, maar dat gele hoedje is dan ook best lastig. Helemaal voor de mensen die nog niet zo heel ver zijn in het spel dat ze met moeite een arbeid vinden waarbij ze alleen items krijgen met meer dan 2000 geluk. Dan heb ik toch meer het idee dat het ook gaat om hoever je in het spel bent dan dat je actief de opdrachten probeert te voltooien.

Met de nieuwe uurhitter vind ik het ook fijn dat je nu in ieder geval punten kan halen ook als je niet zo goed bent. Ik merkte ook wel dat motivatie afnam als je weet dat andere mensen toch altijd wel sneller zijn. Aan de ene kant mis ik nu nog wel iets van competitie waarbij je nog tegen elkaar speelt. Aan de andere kant had ik inderdaad idee dat het de sfeer ook niet echt ten goede kwam dat er op die manier competitie was. Misschien is het een idee om toch wat meer ingame competitie daarvoor in de plaats te hebben? Bijvoorbeeld iedereen mag een groen riem vinden, maar de groene riem die al gevonden is mag niet nog een keer ingeleverd worden. Of je mag niet dezelfde arbeid gebruiken om een bepaald item te vinden.

Ik ben het wel met jordi987 eens dat er genoeg punten gehaald moeten kunnen worden voor de items en alle items uiteraard wel realistisch haalbaar moeten zijn.

ik vind die woordenslag ook een goed alternatief voor dat topic waar je 3 uur lang laatste post moest hebben. Ook daar kan je namelijk zoveel posten als je wilt en is het niet zo dat er maar een iemand de hele tijd punten hoeft te halen.
Alleen heb ik het gevoel dat ik de enige ben die daar actief is.
Nadeel is wel dat als iedereen actief wordt het lastig wordt om te zien welke woorden al geweest zijn. En dat je misschien wel heel erg veel punten kan halen en je elk willekeurig woord kan plaatsen (van 10 letters) ook al levert die geen punten op. Hoe jullie dat in gedachte hadden snap ik nog niet helemaal. Iets meer harde eisen (van bijvoorbeeld er moeten minimaal 5 letters overeenkomen) zijn misschien wel handig. en eigenlijk moet er dan ook wel sanctie op staan om spammen tegen te gaan. Als sanctie zou ik dan bijvoorbeeld voorstellen: je verliest forumbonuspunten per letter die niet overeenkomt bovenop die 5.
Als er bijvoorbeeld het woord "overgevend" gelegd is en iemand anders legt dan "aftellend" zijn er maar 4 letters die overeenkomen. Dat is 1 minder dan 5 dus krijg je voor 1 letter forumbonusstrafpunten.

ik vind die woordenslag ook een goed alternatief voor dat topic waar je 3 uur lang laatste post moest hebben. Ook daar kan je namelijk zoveel posten als je wilt en is het niet zo dat er maar een iemand de hele tijd punten hoeft te halen.
Alleen heb ik het gevoel dat ik de enige ben die daar actief is.
Nadeel is wel dat als iedereen actief wordt het lastig wordt om te zien welke woorden al geweest zijn. En dat je misschien wel heel erg veel punten kan halen en je elk willekeurig woord kan plaatsen (van 10 letters) ook al levert die geen punten op. Hoe jullie dat in gedachte hadden snap ik nog niet helemaal. Iets meer harde eisen (van bijvoorbeeld er moeten minimaal 5 letters overeenkomen) zijn misschien wel handig. en eigenlijk moet er dan ook wel sanctie op staan om spammen tegen te gaan. Als sanctie zou ik dan bijvoorbeeld voorstellen: je verliest forumbonuspunten per letter die niet overeenkomt bovenop die 5.
Als er bijvoorbeeld het woord "overgevend" gelegd is en iemand anders legt dan "aftellend" zijn er maar 4 letters die overeenkomen. Dat is 1 minder dan 5 dus krijg je voor 1 letter forumbonusstrafpunten.
Een van de regels is, is dat je per speler slechts 1 maal mag reageren.

Mitch bij de gehele uitleg (dus niet de puntjes)
"Iedere speler mag 1 woord reageren in elke woordenslang. (Zodra het spel afgelopen is, zal er door een mod een nieuw woord worden gegeven)"

1x dit spel is wat mij betreft prima, ik zie het net als de woordenhussel dan.

Afhankelijk of je van dat woord ook direct een ander woord kan maken zonder al te veel te veranderen Austria. Dus ik snap wel waar Mitch op doelt.

In woordenslang topic staat dat ik nu geen punten krijg omdat ik een 9 letter woord heb ingeleverd. Ik kan hem zelf echter niet terugvinden, zouden jullie me kunnen aangeven waar dit dan gedaan is?
En is dit de juiste plek om dit soort vragen te stellen of is daar eigenlijk een andere plek voor?

ancoonbar

Teamleden
Forummoderator
In woordenslang topic staat dat ik nu geen punten krijg omdat ik een 9 letter woord heb ingeleverd. Ik kan hem zelf echter niet terugvinden, zouden jullie me kunnen aangeven waar dit dan gedaan is?
En is dit de juiste plek om dit soort vragen te stellen of is daar eigenlijk een andere plek voor?
(pagina 1)

Hier is in principe prima. Als je het in het topic zelf doet, wordt dat topic sneller onoverzichtelijk en afhankelijk van het topic kan/mag je op bepaalde momenten er niet reageren.

noessy25

Teamleden
Forummoderator
Mocht je bij woordenslang (geen woordenslag) meedoen... Kan je er natuurlijk ook altijd voor kiezen om een paar uurtjes later terug te komen, als je het laatste woord te moeilijk vindt om mee door te puzzelen... Onbeperkt hoeveelheid woorden reageren gaat het sowieso niet worden, want dan moeten we de beloning omlaag brengen naar 0,01 Forumbonuspunt per letter ofzo, omdat je anders ontelbaar veel punten kan pakken.