• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Event idee: Herhaling Fortgevecht competitie

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Beste coyboyws en cowgirls,

In de tussentijd zitten we in de maand oktober en hebben wij al enige tijd geen evenement wereld georganiseerd.
Het leek ons een leuk idee om een herhaling van 'Fortgevecht competitie' te organiseren, zoals dit evenement 2 jaar geleden door Cor696 is georganiseerd.
Voordat wij hier over gaan, willen wij graag jullie mening over dit potentiële idee horen en ideeën, feedback en verbeterpunten horen!
Tijdens het vorige evenement werd elk fortgevecht in een klein fort beslist.

Het oude evenement zag er als volgt uit:
jzC3XJa.png

Howdy cowboys en cowgirls,

Na het internationale fortgevecht kampioenschap is het tijd voor een kampioenschap voor onze eigen server! Hieronder kan je de regels en details van onze versie van het toernooi vinden.

Net zoals het internationaal kampioenschap is dit een toernooi tussen verschillende team. Jullie krijgen zelf de mogelijkheid om teams samen te stellen. Deze teams dienen uit minimaal 7 en maximaal 10 spelers te bestaan.

Schema:
  • Registratie: vanaf nu tot en met 15 februari 2018;
  • Opening van de wereld: 22 februari 2018;
  • Fortgevechten beginnen vanaf 7 maart 2018;
  • De einddatum is afhankelijk van het aantal teams en fortgevechten;
  • Het gevechtsschema en de poules zullen ongeveer één week voor het eerste gevecht bekend worden gemaakt;
  • Elk team zal in de groepsfase 2 tot 3 keer vechten per week.
Voor welk gevecht wat gespeeld wordt in de groepsfase of in de eindfase ontvang je punten:
  • Het gevecht wordt gewonnen door het aanvallend team door het veroveren van de vlag: +1
  • Het gevecht wordt gewonnen door het aanvallend team door het verslaan van alle verdedigers: +2
  • Het gevecht wordt gewonnen door het verdedigend team door het spelen van alle rondes: +1
  • Het gevecht wordt gewonnen door het verdedigend team door het verslaan van alle aanvallers: +2
Groepsfase
In de groepsfase worden alle team willekeurig in poules geplaatst. Elk team zal één keer aanvallen en één keer verdedigen tegen alle andere teams in de poule. De punten die hiermee verdiend worden zullen binnen 24 uur worden opgeteld in de tussenstand. Indien er aan het einde van de groepsfase twee teams die beide kans maken op een plek in de eindfase gelijk staan zal er een beslissende wedstrijd worden gespeeld. Hierbij zal willekeurig worden besloten wie aanvalt en wie verdedigd.

Eindfase
De beste teams uit elke poule zullen in de eindfase samen worden geplaatst in een nieuwe poule van vijf teams. In deze poule zullen deze teams strijden om dit kampioenschap te winnen.

Karakter
  • Elke speler zal level 150 zijn met 150 attribuutpunten en 450 vaardigheidspunten;
  • De tutorial zal afgesloten zijn bij elke speler;
  • Spelers mogen zelf kun karakterklasse kiezen;
  • Elk team krijgt de mogelijkheid om één kwakzalver, één smid, één veldkok en één zadelmeester aan te wijzen, deze speler zal handwerklevel 650 ontvangen met alle recepten.
Inventaris
Elke speler zal de volgende inventaris ontvangen:
Product
  • Universele reistas voor Greenhorns
  • John Rolfes kist
  • Butch Cassidy's kist
  • John Wesley Hardins kist
  • Mayaanse kruik
  • Pat Garrets kist
  • Benjamin Franklins kist
  • Francisco Pizarro's kist
  • Juan Ponce de León's kist
  • Saturiwa's wilde bloem honing
  • Amish kist
  • William Penn's kist
  • Henry Miller's kist
  • Oktoberfest 2017 Beierse kist
  • Bruidegoms kist
  • Hernan Cortes kist
  • Kerst 2017 kist
  • Nahuati's kist
Hoofddeksel
  • Matoaka's veren
  • Mayaans hoofddeksel
  • Saturiwa's muts
Halsband
  • Matoaka's ketting
  • Mayaanse ketting
  • Saturiwa's ketting
Kledij
  • Matoaka's tuniek
  • Mayaanse poncho
  • Saturiwa's uitrusting
Riem
  • Matoaka's riem
  • Mayaanse riem
  • Saturiwa's riem
Broek
  • Matoaka's broek
  • Mayaanse rok
  • Saturiwa's broek
Schoenen
  • Matoaka's mocassins
  • Mayaanse schoenen
  • Saturiwa's schoenen
Dier
  • Mayaanse poema
  • Saturiwa's alligator
Duelwapen
  • Mayaans mes
  • Mayaanse speer
  • Saturiwa's speer
  • Saturiwa's salvo geweer
  • Bruidegoms wandelstok
  • Bruidegoms viool
Geweer
  • Mayaanse boog
  • Saturiwa's boog
  • Boeket van een dode bruid
Indien er een evenement plaatsvind onder de fortgevecht competitie dan zullen alle nieuwe setjes worden toegevoegd aan de inventarissen.

Kijkaccount
Wanneer je niet meedoet met dit evenement is het wel mogelijk om een kijkaccount aan te vragen. Wij zullen dan een account voor je aanmaken op de evenementen wereld waarmee je kan meekijken met fortgevechten. Dit kan je aanvragen in dit topic. Jouw account zal er dan als volgt uitzien:
  • Level 1;
  • Tutorial afgesloten;
  • $ 0;
  • 0 munten;
  • 0 actiepunten;
  • Geen actiepunten regeneratie;
  • Geen voorwerpen in je inventaris.
Let op: het gebruik van nuggets is niet toegestaan op een kijkaccount, eventueel gebruikte nuggets kunnen niet worden teruggevorderd.

Algemene regel en richtlijnen
  1. Alle officiële spelregels gelden;
  2. Het is niet toegestaan om met meerdere accounts deel te nemen aan dit evenement;
  3. Alle prijzen zijn gebonden aan het account waarmee je deelneemt;
  4. Het is niet mogelijk om onder het evenement van wereld te veranderen;
  5. Alle communicatie vanuit de organisatie gaat via het forum, alleen bij uitzondering kan de communicatie via een andere weg gaan;
  6. The West teamleden mogen meedoen aan dit evenement mits ze dit evenement niet organiseren;
  7. De organisatie heeft altijd het recht om regels te veranderen, de wereld te sluiten of om spelers van deelname uit te sluiten;
  8. Indien een speler wordt uitgesloten van deelname vervalt zijn recht op de verzamelde prijzen bij dit evenement;
  9. Het is verboden om met geüpgradede kleding te deelnemen aan fortgevechten;
  10. Indien een team deelneemt aan een fortgevecht met geüpgradede kleding dan zal het andere team automatisch winnen en 2 punten ontvangen;
  11. Wanneer minder dan 8 teams zich aanmelden vervalt het evenement.
Prijzen
Eerste plaats:
  • 2000 nuggets
  • Glanzende premiumkist
  • Fortgevechtshirt
Tweede plaats:
  • 1500 nuggets
  • Premiumkist
  • Fortgevechtshirt
Derde plaats:
  • 1000 nuggets
  • 2x Een met staal versterkt kistje
  • Fortgevechtshirt
Vierde plaats
  • 500 nuggets
  • Een met staal versterkt kistje
  • Fortgevechtshirt
Vijfde plaats
  • Fortgevechtshirt

Elke deelnemer*:
  • Fort kit
  • Actiepunten kist
  • Eerste hulp kit
*Om hiervoor in aanmerking te komen dien je deelgenomen te hebben aan minimaal 80% van de fortgevechten van jouw team.

Aanmelden
Wil jij graag meedoen aan dit evenement? Dan heb je natuurlijk wel een team nodig! In dit topic kan je andere spelers vinden die ook een team zoeken of juist een team die teamleden zoekt. Heb je jouw team compleet? Meld jouw team dan nu aan via deze link!

Het nieuwe evenement zal natuurlijk andere prijzen, andere kleding en data hebben.
 
Nice event idee :)

Tijdens het vorige evenement werd elk fortgevecht in een klein fort beslist.
Lijkt me een goed idee om dat voor mogelijke herhaling ook zo te houden.

teamsize van 10 bij vorige editie zou misschien iets lager kunnen zijn dit keer (8 misschien?) omdat tussen nu en toen de spelersbasis nogal is gekrompen.

Spelers/team zelf voorkeur- en afkeurdata te laten doorgeven was een fijn dingetje, hopelijk kan dat ook bij een volgende editie.

Verder neem ik dan weer een bepaalde invent krijgen of uit verschillende events kunnen kiezen? in dat geval geen nugget sale sets en al helemaal geen union officer aub.


Daarnaast, is het discussietopic van voorgaand event nog ergens opgeslagen? Anders zou je daar al eens kunnen kijken of daar nog iets van feedback op het event staat.
 
Laatst bewerkt:
FG-event? Yes!

Ik zou ook gewoon de instellingen van toen behouden voor nu, iets "oudere" sets maar ze maken het allemaal meer fair. Eventueel overwegen om Hombre toe te voegen in plaats van hernan cortes?
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Nice event idee :)

Lijkt me een goed idee om dat voor mogelijke herhaling ook zo te houden.

teamsize van 10 bij vorige editie zou misschien iets lager kunnen zijn dit keer (8 misschien?) omdat tussen nu en toen de spelersbasis nogal is gekrompen.

Spelers/team zelf voorkeur- en afkeurdata te laten doorgeven was een fijn dingetje, hopelijk kan dat ook bij een volgende editie.

Verder neem ik dan weer een bepaalde invent krijgen of uit verschillende events kunnen kiezen? in dat geval geen nugget sale sets en al helemaal geen union officer aub.


Daarnaast, is het discussietopic van voorgaand event nog ergens opgeslagen? Anders zou je daar al eens kunnen kijken of daar nog iets van feedback op het event staat.

Teamomvang is flexibel, doch was 10 wel het perfecte aantal qua blocken van sectoren, torens vullen e.d.
Teams zullen zelf weer voorkeurdagen mogen opgeven met de optie om tijden aan te passen indien beide partijen her hiermee eens zijn.

FG-event? Yes!

Ik zou ook gewoon de instellingen van toen behouden voor nu, iets "oudere" sets maar ze maken het allemaal meer fair. Eventueel overwegen om Hombre toe te voegen in plaats van hernan cortes?

De meest gebalanceerde staat is waarschijnlijk zapatas en murrieta, met de toevoeging van de juiste lp set(adams, livingston, dit moet ik nog bekijken) met mogelijke toevoeging van hoogwaardig enkelschotsgeweer in elke stadswinkel.
Er zullen geen 'OP' sale sets uitgedeeld worden, hoogstens de gouden paardenset.
Echter zal ik dit voor het evenement nog moeten gaan bekijken en beoordelen of ik een balans kan vinden.
 
met mogelijke toevoeging van hoogwaardig enkelschotsgeweer in elke stadswinkel.

"Het is verboden om met geüpgradede kleding te deelnemen aan fortgevechten;"
Wat je zegt, houdt dat dan in dat wapens wel geüpgraded mogen worden?

De meest gebalanceerde staat is waarschijnlijk zapatas en murrieta, met de toevoeging van de juiste lp set(adams, livingston, dit moet ik nog bekijken)

Lijkt me ook wel goed.
 
De meest gebalanceerde staat is waarschijnlijk zapatas en murrieta, met de toevoeging van de juiste lp set(adams, livingston, dit moet ik nog bekijken) met mogelijke toevoeging van hoogwaardig enkelschotsgeweer in elke stadswinkel.
Er zullen geen 'OP' sale sets uitgedeeld worden, hoogstens de gouden paardenset.
Echter zal ik dit voor het evenement nog moeten gaan bekijken en beoordelen of ik een balans kan vinden.

"Het is verboden om met geüpgradede kleding te deelnemen aan fortgevechten;"
Wat je zegt, houdt dat dan in dat wapens wel geüpgraded mogen worden?

Zapata, murrieta (joaq) en een LP set klinkt prima ja, maar als spelers murieta geweer krijgen, dan hebben ze toch geen enkelschotsgeweer nodig? murieta geweer is 360 schade gemiddeld (op lvl 150), dus dan moet je al enkelschotsgeweer lvl 4 hebben om echt beter te zijn (lvl 3 enkelschots = 390 gemiddeld, maar je mist setbonus en bonus van geweer). Lijkt me sterk dat dat haalbaar is in de tijd van het event. En mocht je enkelschotsgeweer weglaten kan je ook het verbod op upgraden handhaven.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16548

Mochten we graag sommige iets betere lp setjes toevoegen, dan is het Phoebe Mosey set een goed alternatief om de dmg iets om hoog te krikken (aangezien het stukkie beter is dan joaquin, mits je 1 joaquin hebt in je team). Daarnaast is het voor onze dmg-spelers wel leuk om Phoebe ook eens te testen :p
 
Ikzelf vond het jammer dat de competitiviteit bij de vorige editie zo hoog was. Op het eerste gezicht is dat iets goeds, maar dan word je deels verplicht om bij elke FG online te zijn. Anders verpest je de dagen- en misschien zelfs wekenlange voorbereiding van je teamleden, en meestal dus ook van je vrienden. Iets wat bij burgeroorlog net iets minder was, en daarom vond ik burgeroorlog ook leuker. Maar ik geef ook toe dat burgeroorlog zelf heel wat problemen heeft zoals bijvoorbeeld balance, en ik zie ook in dat misschien de competitiviteit met een volgende editie van 'fort competitie' wel mee kan vallen aangezien de tijden zijn veranderd. :p
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Ik ben nu bezig met interne voorberedingen:
- upgrades zullen verboden zijn
- murrieta wapens met de sectorbonus van de murrieta set(60/45/45 schade) zal genoeg zijn
- phoebe set zal er ook bij zitten
- ook dit evenement zal zeer competitief zijn afhankelijk van het aantal aanmeldingen. Vorig jaar hebben we daarnaast burgeroorlog en de fg 14 daagse(oid) gedaan waarbij plezier boven competiviteit ging

Of liv gebruikt gaat worden moet ik nog bekijken(input is welkom). Zo'n 30k lp per soldaat is wat hoog tegenover duellanten met 190 hitkans met normale schoten van rond de 1100(phoebe kledij + sectorbonus van iemand met vol murrieta).
 
Of liv gebruikt gaat worden moet ik nog bekijken(input is welkom). Zo'n 30k lp per soldaat is wat hoog tegenover duellanten met 190 hitkans met normale schoten van rond de 1100(phoebe kledij + sectorbonus van iemand met vol murrieta).

Dat valt volgens mij wel mee, om een 30k LP soldaat neer te krijgen heb je volgens jou nummers ±27 schoten van die duellanten nodig om. Een team waar die duellanten het merendeel van de schade maken heeft dan 30-35 rake schoten nodig. Dat verschil niet veel met hoeveel rake schoten nodig waren bij afgelopen FG competitie.

Middenweg zou anders kunnen zijn livington kleding wel toevoegen, maar niet de paardenset of andersom.

Teams van 10 ga je niet meer redden om er een leuk evenement van te maken. Ik zou toch eerder kijken naar teams van 5-8.
Bij vorige editie hadden we 10 teams van 10 spelers. Dat gaat dit keer niet lukken lijkt me dus is het de vraag worden het minder teams of meer teams van kleinere grote. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar het laatste.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan