• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Evenement Wereld discussietopic

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Beste Cowboys en Cowgirls,

Door middel van dit discussietopic willen wij jullie een algemeen platform geven om Evenement Werelden te bespreken.
Dit discussietopic is bedoeld om feedback, ideeën en verzoeken te kunnen verzamelen ten aanzien van Evenementen die wij organiseren op wereld NL12.
Het is niet de bedoeld als feedback topic voor een specifiek evenement - elk evenement dat wij organiseren heeft zijn eigen feedback topic - maar voor evenementen over het algemeen. Dit topic betekent niet dat een idee met veel aanhang ook automatisch door ons georganiseerd zal worden maar uit goede ideeën kan de organisatie natuurlijk wel inspiratie opdoen.

Voorbeelden van vragen die je hierbij kan beantwoorden:
- Wat soort evenement wil je zien
- Welke soort speciale regels zou je bij een specifiek evenement willen zien
- Welk evenement uit het verleden zou je graag nog eens zien
- Hoe lang zou evenement xx moeten lopen
 
het verschil tussen mannelijke en vrouwelijke karakters betreffende handelskills is een probleem
en dan met name de danseressen set
 
het verschil tussen mannelijke en vrouwelijke karakters betreffende handelskills is een probleem
en dan met name de danseressen set
Dat is inderdaad een dingetje om op te letten bij een volgend event waar het relevant is.
Nu was het het eerste event met die kleding aangepast en was het aantal alternatieven beperkt.

Je kan er in het vervolg in ieder geval ook zelf rekening mee houden bij het kiezen van je karakter. Zoals michel al zegt, is het dan een extra tactisch aspect,
 
niet iedereen is op de hoogte
verschil tussen m/v zou er eigenlijk niet eens moeten zijn
aangezien je ook met een cowgirl setje kan spelen als mannelijk karakter.
dus beste optie is gewoon die m/v classificatie eraf halen
 
niet iedereen is op de hoogte
verschil tussen m/v zou er eigenlijk niet eens moeten zijn
aangezien je ook met een cowgirl setje kan spelen als mannelijk karakter.
dus beste optie is gewoon die m/v classificatie eraf halen
Tja dat is iets wat doorgegeven kan worden, maar buiten dat is het niet iets wat wij kunnen veranderen, dus ook niet specifiek voor de eventwereld.
Heb je ook toevallig een idee waarmee we wel kunnen werken?
 
denk dat de meeste nu wel weten dat danseresset beter is voor handel.
was natuurlijk eerste event nu waar die setverandering naar voren is gekomen.

enige waar ik echt voor pleit?
is als er een event wereld gestart wordt? dat mogelijkerwijs buiten andere events plannen
zoals deze keer het geval was
dan heeft echt iedereen gelijke opties.
 
Tja, en de mannelijke versie is weer beter voor wat anders. Niemand bepaalt dat je veel handel nodig hebt om een event te kunnen spelen. Je hebt alleen een paar losse nuggies minder kunnen winnen bij het vorige event omdat jij zelf voor een mannelijk karakter hebt gekozen. Zoals Michel zegt is dat gewoon een tactisch aspect aan het spel.

Voorbeelden van vragen die je hierbij kan beantwoorden:
- Wat soort evenement wil je zien:
Een duel- of fg evenement waarbij spelers in teamverband de strijd met elkaar aangaan.

- Welke soort speciale regels zou je bij een specifiek evenement willen zien:
Ten eerste een streng beleid op valsspelers, dat heeft afgelopen event heel mooi uitgepakt :)
Daarnaast zijn zulke wereldbonussen als we afgelopen event gezien hebben erg leuk om mee te spelen, het moedigt ook aan om meer arbeiden en opdrachten etc uit te voeren en komt dus ten goede aan de activiteit.
Als een w12 event gelijkloopt met een ander Innogames event/sale zou ik zelf alle eventkleding willen verbieden, omdat het spelen met de oude setjes en shopkleding toch weer een extra nostalgisch gevoel geeft en ook meer verschillende tactische mogelijkheden biedt.


- Welk evenement uit het verleden zou je graag nog eens zien:
Het duelevenement en de burgerloorlogen waren prima events die zeker nog eens terug mogen komen.

- Hoe lang zou evenement xx moeten lopen:
Vooral niet te lang. Ik denk dat ongeveer 3 weken voor een event wel prima is, een burgeroorlog mag best wat langer (4 tot 8 weken?) duren als dat zou betekenen dat we ook wat vrije dagen hebben.

Hopelijk helpt dit al een beetje. Ik vind het goed om te zien dat we nu een algemeen w12 topic hebben waar we onze mening over deze events in het algemeen kwijt kunnen. :)
 
Tja, en de mannelijke versie is weer beter voor wat anders. Niemand bepaalt dat je veel handel nodig hebt om een event te kunnen spelen. Je hebt alleen een paar losse nuggies minder kunnen winnen bij het vorige event omdat jij zelf voor een mannelijk karakter hebt gekozen. Zoals Michel zegt is dat gewoon een tactisch aspect aan het spel.

Voorbeelden van vragen die je hierbij kan beantwoorden:
- Wat soort evenement wil je zien:
Een duel- of fg evenement waarbij spelers in teamverband de strijd met elkaar aangaan.

- Welke soort speciale regels zou je bij een specifiek evenement willen zien:
Ten eerste een streng beleid op valsspelers, dat heeft afgelopen event heel mooi uitgepakt :)
Daarnaast zijn zulke wereldbonussen als we afgelopen event gezien hebben erg leuk om mee te spelen, het moedigt ook aan om meer arbeiden en opdrachten etc uit te voeren en komt dus ten goede aan de activiteit.
Als een w12 event gelijkloopt met een ander Innogames event/sale zou ik zelf alle eventkleding willen verbieden, omdat het spelen met de oude setjes en shopkleding toch weer een extra nostalgisch gevoel geeft en ook meer verschillende tactische mogelijkheden biedt.


- Welk evenement uit het verleden zou je graag nog eens zien:
Het duelevenement en de burgerloorlogen waren prima events die zeker nog eens terug mogen komen.

- Hoe lang zou evenement xx moeten lopen:
Vooral niet te lang. Ik denk dat ongeveer 3 weken voor een event wel prima is, een burgeroorlog mag best wat langer (4 tot 8 weken?) duren als dat zou betekenen dat we ook wat vrije dagen hebben.

Hopelijk helpt dit al een beetje. Ik vind het goed om te zien dat we nu een algemeen w12 topic hebben waar we onze mening over deze events in het algemeen kwijt kunnen. :)


Als ik dit van Lotte lees dan geeft zij voor mij ook de antwoorden, verder ben ik zeer tevreden hoe de organisatoren van de evenementen het geregeld hebben, mijn dank hiervoor.
 
- Wat soort evenement wil je zien
Een evenement waarbij er wel speciale bonussen zijn waardoor je sneller levelt en producten vindt. Anders zou het net zo goed op een gewone wereld kunnen plaatsvinden. Ook met opdrachten waardoor je the west beter leert kennen, zoals bouw een stad, voer bepaalde missies uit.
In ieder geval moet het evenement wel voldoen aan dat het niet erg is als je een dag niet speelt en dan gewoon verder kan gaan met de volgende opdracht. Maar activiteit altijd wel beloond wordt.
Ook moet het evenement wel op the west plaatsvinden met de opdrachten en niet zoiets van schrijf een gedicht.
- Welke soort speciale regels zou je bij een specifiek evenement willen zien
Het is verboden om nuggets te gebruiken en het lijkt me ook wel leuk als je verplicht bent een bepaalde karakterklasse te kiezen/zijn waarin je de opdrachten voltooid. Een alternatief is dat er verschillende opdrachten zijn voor elke karakterklasse, zodat iedereen zijn eigen opdrachten heeft en daardoor elkaar juist kunt helpen/tegenwerken. Zoals je nu ook voor het handwerk verschillende beroepen nodig hebt om elkaar te helpen.
Bijvoorbeeld:
arbeider krijgt opdrachten die betrekking hebben op stad bouwen
duellist krijgt opdrachten mbt geld verdienen met duelleren
soldaat krijgt opdrachten die betrekking hebben op fort veroveren
arbeider krijgt opdrachten om spullen/geld te brengen voor fort.
Dan kan iedereen doen wat die leuk vindt en moet je toch samenwerken.



- Hoe lang zou evenement xx moeten lopen
Zolang als laatste evenement was precies goed. Vond vorig evenement met craften toch net iets te lang duren.

-overige dingen
De opdrachten zoals vlaggetjes verzamelen met hele wereld of bepaalde voorwerpen vinden (zoals ook bij forumbonuspunten) vind ik leuke extra dingen om te doen. Hierbij wel wat punten.
Als je dingen moet inleveren die je over hele tijd verzameld mag hebben is het fijn om die dingen gelijk aan begin van wereld te weten, anders ben je in het voordeel met toevallig al goede dingen gedaan te hebben (of in nadeel met andere dingen gedaan te hebben).
Bij dingen inleveren die alleen binnen bepaalde tijd gevonden mogen worden werkt dan inderdaad beter. Het elkaar dan niet mogen helpen is wat mij betreft dan een onzinnige regel. Uiteraard moet er gewoon gehandhaafd worden op dubbelaccounts.

Het lijkt me ook wel is leuk om een keer een opdracht te krijgen die met gewondraken te maken heeft. Bijvoorbeeld, verlies tussen X en Y aantal levenspunten bij een arbeid. Vind een tekst in een arbeidsrapportje bij de verwonding waarbij het woord Z in voorkomt. Of vind in totaal zo vaak de letter Q in de verwonding bij je arbeidsrapportjes.
 
arbeider krijgt opdrachten om spullen/geld te brengen voor fort.
avonturier neem ik aan

Vind een tekst in een arbeidsrapportje bij de verwonding waarbij het woord Z in voorkomt.
kwestie van de arbeid kennen en plat spammen aangezien er maar 2-3 verschillende schade rapportjes zijn per arbeid

je zou ook een eliminatie competitie kunnen maken
dag 1-5 haal level 100 met craft
dag 6-10 vind 5k producten
dag 11-15 vind 10 rode items

red je 1 opdracht niet.... dan lig je uit de competitie
aan het eind meerdere deelnemers over?
snelste wint dan
 
Er was een hele tijd geleden ook zo'n handelsevenement. Dan kon je geld verdienen voor op een wereld naar keuze, dat lijkt mij leuk om nog eens te doen. Ik denk dat dat voor nieuwere spelers ook handig is nu sommige shopkleding goed is om te uppen (zwarte stofhoed en edele stofhoed bijv.). En er zullen nog meer shopitems worden bijgewerkt die geüpgraded van waarde zullen zijn. Dus wat extra geld verdienen kan vgm geen kwaad :cool:
 
ik vind die regel geen duels toegestaan tussen spelers eigenlijk wel weer een goede regel als het geen opdracht is.
Uitzondering hierop is wel dat als je minder punten kan halen door wat andere doen het juist een leuke competitie inbrengt als je dat kan voorkomen door duelleren.

arbeider krijgt opdrachten om spullen/geld te brengen voor fort.
avonturier neem ik aan
klopt, was overigens ook geen uitgewerkt idee dat het gelijk zo zou moeten zijn. Was alleen voorbeeld ter verduidelijking.


Vind een tekst in een arbeidsrapportje bij de verwonding waarbij het woord Z in voorkomt.
kwestie van de arbeid kennen en plat spammen aangezien er maar 2-3 verschillende schade rapportjes zijn per arbeid
Het is ook kwestie van een bepaalde arbeid "plat spammen" bij producten vinden. Dit zorgt inderdaad dat je wat meer kennis nodig hebt. Overigens is het natuurlijk ook mogelijk om een woord te kiezen die bij meer schaderapporten voorkomen, dan is er nog afwisseling in de arbeid.

je zou ook een eliminatie competitie kunnen maken
dag 1-5 haal level 100 met craft
dag 6-10 vind 5k producten
dag 11-15 vind 10 rode items

red je 1 opdracht niet.... dan lig je uit de competitie
aan het eind meerdere deelnemers over?
snelste wint dan
Dat zou ik dus niks vinden, als je dan een dag niet kan spelen kan je gelijk de rest van het evenement niks meer doen.
Dan word het op den duur ook wel erg leeg op die wereld en dus ook niet actief. Het leuke van die evenementwerelden is nu juist dat er veel mensen zijn ten opzichte van de andere werelden.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ik dus niks vinden, als je dan een dag niet kan spelen kan je gelijk de rest van het evenement niks meer doen.
Dan word het op den duur ook wel erg leeg op die wereld en dus ook niet actief. Het leuke van die evenementwerelden is nu juist dat er veel mensen zijn ten opzichte van de andere werelden.

dit zou je gewoon mee kunnen laten lopen met andere opdrachten
net als bij spring job event bijvoorbeeld
tevens zoude de opdrachten niet zo zijn dat als je offline gaat , je het niet meer zou kunnen halen :p
 
dit zou je gewoon mee kunnen laten lopen met andere opdrachten
net als bij spring job event bijvoorbeeld
tevens zoude de opdrachten niet zo zijn dat als je offline gaat , je het niet meer zou kunnen halen :p
Je bedoelt dan ook meerdere eliminatiecompetities per event? Zodat je kan kiezen waar je aan mee doet of aan allemaal meedoet?
En als je er dan bij allemaal uitligt er nog wel opdrachten zijn waar je wel aan mee mag doen?
 
gewoon 1 competitie dus
en dan apart gewoon opdrachten

dus eigenlijk spring job event en als extra de competitie erbij
dan splits je ook de groep die het meeste actiefste is, en hebben minder actieve ook een grotere kans
 
Bovenaan