• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ervaringsbonus voor arbeiden op wapensets; geldt die ook voor bouwen?

Beste allemaal,

Ik vroeg mij af of de ervaringsbonus op paardensets of wapensets ook meetelt voor het bouwen.
2pqom0g.jpg

Ik vernam van verschillende spelers dat dit niet het geval zou zijn, en gezien de ervaring die ik van mijn bouwuren krijg lijkt de bonus inderdaad niet mee te tellen voor bouwen.

Dus, in het geval dat de "+15% ervaring voor arbeiden, duels en fortgevechten" niet meetelt bij het bouwen (wat ook een arbeid/werkzaamheid is) is mijn vraag als volgt:
Waarom telt die bonus niet mee voor het bouwen?
Het lijkt me namelijk niet zo logisch dat ze die ervaringsbonus bij een bouwset includeren om die vervolgens niet mee te laten tellen in de exp berekening..

Ik heb het forum afgezocht naar deze kwestie en heb het niet kunnen vinden, vandaar dat ik het hier even vraag :)

Met vriendelijke groet,
cali
 

DeletedUser16209

meteen stel ik ook de vraag of de ervaringbonus nog komt op de meest recente eventwapens?

ps cali: die bonus telt indd niet mee, wat me ook het petje te boven gaat waarom niet.
 
Dat snap ik, maar bouwen wordt wel geclassificeerd als arbeid.
Daarnaast heeft het tegenwoordig als enig voordeel de grote hoeveelheid exp die je ervan krijgt (en sinds de update is het voordeel dat je stad in de ranglijst stijgt ook de grond in geboord)
Nadelen:
- Erg kwetsbaar voor duels
- Levert geen geld op, kost alleen maar geld
- Kost veel producten (kauwtabak en andere motivatievullende producten)

Omdat je die nadelen (en wellicht nog meer nadelen) met je meetrekt, vind ik nog wat extra ervaring zo erg nog niet. ('t is bovendien maar +15%-30%, wat zou resulteren in een gemiddelde stijging van ong. 400 exp bij +15% en 800 exp bij +30%)

Maar voor mij is 't ook prima als ze die bonusi niet mee willen laten tellen, maar laat ze dat dan ook duidelijk maken op de wiki/beschrijving.
 

DeletedUser16476

Dat snap ik, maar bouwen wordt wel geclassificeerd als arbeid.
Daarnaast heeft het tegenwoordig als enig voordeel de grote hoeveelheid exp die je ervan krijgt (en sinds de update is het voordeel dat je stad in de ranglijst stijgt ook de grond in geboord)
Nadelen:
- Erg kwetsbaar voor duels
- Levert geen geld op, kost alleen maar geld
- Kost veel producten (kauwtabak en andere motivatievullende producten)

Omdat je die nadelen (en wellicht nog meer nadelen) met je meetrekt, vind ik nog wat extra ervaring zo erg nog niet. ('t is bovendien maar +15%-30%, wat zou resulteren in een gemiddelde stijging van ong. 400 exp bij +15% en 800 exp bij +30%)

Maar voor mij is 't ook prima als ze die bonusi niet mee willen laten tellen, maar laat ze dat dan ook duidelijk maken op de wiki/beschrijving.

Ach houd toch even snel op met je nadelen. Ze zouden het bouwen van de kerk helemaal moeten verbieden of een nieuwe formule moeten maken voor het aantal ep. Het geeft al ziek veel ep.
En hoe zag je het voor je om dit aan te passen op de sets? "+15% ervaring voor arbeiden (behalve bij bouwen), duels en fortgevechten", lijkt mij wat te lang.
Gewoon laten zoals het is en de wiki is al helemaal achterhaald.
 
15sec, zilveren arbeid, +75% XP setje = 84 ervaring per actiepunt.
Uurtje bouwen, uitgaand van ±2500XP per uur = 210 ervaring per actiepunt. Dat is al 1.5x meer XP met minder vaak klikken

Het voordeel van bouwen in de stadsranglijst is niet de grond in geboord, het is gewoon gebalanceerd, zoals het hoort. Bouwen kost geen geld, ik zit een stadje met 7 mensen en de stadskas heeft 1.5 miljoen.. Verder kosten 15sec arbeiden ook kauw/thee etc, dus zie die nadelen die je opnoemt echt niet.
 
Ach houd toch even snel op met je nadelen. Ze zouden het bouwen van de kerk helemaal moeten verbieden of een nieuwe formule moeten maken voor het aantal ep. Het geeft al ziek veel ep.
En hoe zag je het voor je om dit aan te passen op de sets? "+15% ervaring voor arbeiden (behalve bij bouwen), duels en fortgevechten", lijkt mij wat te lang.
Gewoon laten zoals het is en de wiki is al helemaal achterhaald.

Dus jouw argument om de boel niet te verduidelijken op de wiki is omdat Inno te lui is om de Nederlandse versie te updaten? Wat een non-argument.

De reden waarom ik dit aankaart, is omdat ikzelf tegen het probleem aanliep, en daarbij het op verschillende servers vroeg in de saloon waar ik meer spelers tegenkwam die ook niet precies wisten hoe het zat.
Daarnaast check ik tegenwoordig altijd de Internationale wiki van The West, die nog wel gewoon geüpdated wordt. Toen ik het zelfs daar niet zag staan, leek het me redelijk logisch om daar wat meer duidelijkheid aan te brengen betreffende exp bonusi op sets en het bouwen.
 

DeletedUser16476

Dus jouw argument om de boel niet te verduidelijken op de wiki is omdat Inno te lui is om de Nederlandse versie te updaten? Wat een non-argument.

De reden waarom ik dit aankaart, is omdat ikzelf tegen het probleem aanliep, en daarbij het op verschillende servers vroeg in de saloon waar ik meer spelers tegenkwam die ook niet precies wisten hoe het zat.
Daarnaast check ik tegenwoordig altijd de Internationale wiki van The West, die nog wel gewoon geüpdated wordt. Toen ik het zelfs daar niet zag staan, leek het me redelijk logisch om daar wat meer duidelijkheid aan te brengen betreffende exp bonusi op sets en het bouwen.

Als je dan toch de internationale wiki leest, waarom klaag je dan niet op het .net forum?
 
15sec, zilveren arbeid, +75% XP setje = 84 ervaring per actiepunt.
Uurtje bouwen, uitgaand van ±2500XP per uur = 210 ervaring per actiepunt. Dat is al 1.5x meer XP met minder vaak klikken

Het voordeel van bouwen in de stadsranglijst is niet de grond in geboord, het is gewoon gebalanceerd, zoals het hoort. Bouwen kost geen geld, ik zit een stadje met 7 mensen en de stadskas heeft 1.5 miljoen.. Verder kosten 15sec arbeiden ook kauw/thee etc, dus zie die nadelen die je opnoemt echt niet.

'k Ben het grotendeels met je eens hier.
Zelf vind ik rond de 400k aan bouwkosten niet veel als dat betekent dat ik 6 lvls omhoog ga @lvl 140, zeker niet omdat we zelf nog een stadskas hebben van 1,9 mil met 5 personen. Maar ik kan ook zien hoe bij anderen dat minder het geval kan zijn, een degelijk gevulde stadskas. Maarja, daarentegen kun je door met een event mee te doen en een broek ervan te verkopen ook zo op 400k zitten.

Het grootste nadeel wat mij al die tijd heeft weerhouden van bouwen, was het feit dat je een levend schietschijf bent voor duellanten zonder je goed te kunnen verdedigen. Van tijd tot tijd KO geknald worden, AP kwijt... zie je dit nadeel niet echt? TW is zeker minder actief geworden, dus het probleem is minder geworden, dat zeker, maar 't is zeker nog prominent genoeg om irritant te zijn.

Daarnaast doe je geen arbeiden voor de exp, enkel voor de producten of het geld. Daarvoor is het simpelweg te duur qua thee/kauwtabak. Voor exp heeft TW duelleren en bouwen, waarbij duelleren in een actieve server kan zorgen voor meer exp per actiepunt dan bouwen, aangezien ze 3k+ exp per duel krijgen, en dat 4-5x per uur kunnen doen. Waar een bouwer maximaal zo'n 60k exp per dag kan verdienen kan een duellant dik 100k exp per dag verdienen.

Daarbij verdien je als duellant ook nog eens geld door 't te stelen of mensen aan te houden.

Duellant:
- verdient meer exp dan bouwer
- verdient meer geld dan bouwer door premies/stelen
- heeft bij geduelleerd worden grote kans te winnen

Bouwer:
- verdient goede exp, maar niet meer dan duellant, wel meer dan handelaar
- verdient geen geld, maar verliest juist geld door de bouw
- heeft bij geduelleerd worden een grote kans te verliezen en daarbij KO te gaan --> AP verliezen --> minder exp

Zoals je ziet maakt perspectief uit.
Dan nog vind ik het niet erg als die +15% exp bonus niet geldt voor bouwen.
Maar om te zeggen dat het includeren van die +15% bij de ervaring voor het bouwen te veel is, klopt ook niet.

Als je dan toch de internationale wiki leest, waarom klaag je dan niet op het .net forum?

Om de meningen van de mods (en spelers) hier te krijgen, of zij het een waardig topic vinden om op het .net forum te introduceren.
En wat ik hier doe is niet klagen. Ik kaart hier enkel een probleem aan, heb een vraag over onduidelijkheid in het spel en of deze onduidelijkheid verduidelijkt zou kunnen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16476

Om de meningen van de mods (en spelers) hier te krijgen, of zij het een waardig topic vinden om op het .net forum te introduceren.
En wat ik hier doe is niet klagen. Ik kaart hier enkel een probleem aan, heb een vraag over onduidelijkheid in het spel en of deze onduidelijkheid verduidelijkt zou kunnen worden.

Je had er beter aan gedaan om het erbij te houden dat het duidelijk moet worden gemaakt dat epbonus geen nut heeft op bouwen.
Je zet jezelf nu alleen maar voor schut.

PS Je zou het spel Farmville eens moeten proberen, zou perfect bij je passen ;)
 
Je had er beter aan gedaan om het erbij te houden dat het duidelijk moet worden gemaakt dat epbonus geen nut heeft op bouwen.
Je zet jezelf nu alleen maar voor schut.

PS Je zou het spel Farmville eens moeten proberen, zou perfect bij je passen ;)

Het enige wat jij doet is mij dingen toebedelen zonder daarbij te argumenteren.
Je beschuldigt mij van klagen; nul argumenten
Je zegt dat ik mezelf voor schut zet; nul argumenten of uitleg

Als je niks zinnigs hebt toe te voegen in een topic dat draait om het beantwoorden van vragen over het spel en het discussiëren daarvan, ga dan ergens anders shitposten.
 

DeletedUser16476

Het enige wat jij doet is mij dingen toebedelen zonder daarbij te argumenteren.
Je beschuldigt mij van klagen; nul argumenten
Je zegt dat ik mezelf voor schut zet; nul argumenten of uitleg

Als je niks zinnigs hebt toe te voegen in een topic dat draait om het beantwoorden van vragen over het spel en het discussiëren daarvan, ga dan ergens anders shitposten.

Hmm op mijn post reageerde je maar op de laatste vijf woorden en dan verwacht je nog dat ik volledig in ga op de inhoud van jouw posts?
En je antwoord heb je toch al? Nee, ep bonussen werken niet bij bouwen.

Wat wil je nog meer bereiken of waar verwacht je dat ik op ga reageren? Je vraag is beantwoord.

Voor de rest noem je een hoop zielige standpunten op voor kerkbouwers die niks met dit topic te maken hebben. Of zoals je het zelf leuk weet te benoemen ben je aan het 'shitposten'.
 
Iedereen die geen duellant is, wordt makkelijk KO gelegd, maar daar heeft Inno wat voor bedacht. Als je KO gaat of jezelf KO legt en er een AP buffje ingooit kun je 72 uur naar hartenlust bouwen. Als jij jezelf niet KO wilt leggen is dat jouw probleem lijkt me. Fun fact: In die 72 uur hoeft een bouwer maar 8 keer in te loggen en 9 uur bouwen aan te zetten :o

Perspectief maakt inderdaad uit. Die % bonus aan bouwen toevoegen is wel degelijk teveel als je kijkt naar hoeveel *kuch*weinig*kuch* een bouwer hoeft te doen in dit spel. Kijk maar naar Graceland, heb de bouwranglijst en de normale ranglijst voor je naast elkaar gezet:

BieODlAVQz6RKB6f8LqOPQ.png


Bijna 80% van de top 10 is bouwer Nummer 10 en 11 zijn mcple en El Bandito G, 100% van de top is bouwer en daar is alles mee gezegd denk ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Hmm op mijn post reageerde je maar op de laatste vijf woorden en dan verwacht je nog dat ik volledig in ga op de inhoud van jouw posts?
En je antwoord heb je toch al? Nee, ep bonussen werken niet bij bouwen.

Wat wil je nog meer bereiken of waar verwacht je dat ik op ga reageren? Je vraag is beantwoord.

Voor de rest noem je een hoop zielige standpunten op voor kerkbouwers die niks met dit topic te maken hebben. Of zoals je het zelf leuk weet te benoemen ben je aan het 'shitposten'.

Hmm op mijn post reageerde je maar op de laatste vijf woorden en dan verwacht je nog dat ik volledig in ga op de inhoud van jouw posts?

Ik reageerde alleen op dat laatste stuk, omdat ik het eerste stuk al aan het beantwoorden was toen ik op bert reageerde.

En je antwoord heb je toch al? Nee, ep bonussen werken niet bij bouwen.
Heb je moeite met lezen? In de eerste post liet ik duidelijk weten dat ik het al wist dat ep bonussen niet werken bij bouwen. Daarom breidde ik het topic uit met de vraag of er meer duidelijkheid kon komen over het algemeen op de wiki.

Voor de rest noem je een hoop zielige standpunten op voor kerkbouwers die niks met dit topic te maken hebben.
Pardon? Ik neem aan dat de hoofdzaken waar bouwers mee te maken hebben naast het bouwen zeker meegenomen kunnen worden in een discussie over dit topic. Het heeft alles te maken met dit topic.

Of zoals je het zelf leuk weet te benoemen ben je aan het 'shitposten'
Ik ga overal inhoudelijk op in, in tegenstelling tot wat jij doet bij een groot deel van je posts.


Daarnaast ben ik zeker niet bang om van gedachten te veranderen, of te erkennen waar mijn argumenten verbeterd kunnen worden. Bert10 kaart goede punten aan die ingaan op de argumenten die ik maakte. Door hem zie ik waar mijn argumenten niet geheel vlekkeloos waren. Die kwaliteit is nu niet bepaald bij jou te ontdekken.

Iedereen die geen duellant is, wordt makkelijk KO gelegd, maar daar heeft Inno wat voor bedacht. Als je KO gaat of jezelf KO legt en er een AP buffje ingooit kun je 72 uur naar hartenlust bouwen. Als jij jezelf niet KO wilt leggen is dat jouw probleem lijkt me. Fun fact: In die 72 uur hoeft een bouwer maar 8 keer in te loggen en 9 uur bouwen aan te zetten :o

Perspectief maakt inderdaad uit. Die % bonus aan bouwen toevoegen is wel degelijk teveel als je kijkt naar hoeveel *kuch*weinig*kuch* een bouwer hoeft te doen in dit spel. Kijk maar naar Graceland, heb de bouwranglijst en de normale ranglijst voor je naast elkaar gezet:

BieODlAVQz6RKB6f8LqOPQ.png


Bijna 80% van de top 10 is bouwer Nummer 10 en 11 zijn mcple en El Bandito G, 100% van de top is bouwer en daar is alles mee gezegd denk ik ;)

Mee eens, waar duellant meer tijd kwijt is (meerdere keren per uur duels aantikken, tactiek veranderen, etc) om meer exp binnen te halen, hoeft de bouwer veel minder te doen. Ik zie hoe die factoren elkaar opheffen. Dit punt miste ik in mijn vorige post, wat het beeld in negatieve mate vertekende. Bedankt voor je posts, heeft mij stukken meer duidelijkheid gebracht en laten zien waarom de bouwer zeker geen bonus nodig heeft op z'n exp.

Dan blijft als enige over in dit topic wat men ervan vindt om iets meer duidelijkheid te scheppen op de wiki betreffende de exp bonus.

En @BadLife, voordat je erover begint, deze discussie over of bouwers wel of niet genoeg exp verdienden was wel degelijk nuttig, aangezien die meer licht heeft gegeven bij spelers die eerst dachten zoals ik, maar de punten die bert noemde misten in hun redenatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16476

Denk dat er al genoeg argumenten zijn gegeven waarom de ep bonus er niet bij zou moeten komen?
Als je ze niet weet kan je ze even terug lezen.
Daarnaast zal dit topic je misschien wel helpen: https://forum.the-west.nl/index.php?threads/kerk-verwijderen.33599/page-1
Hierin staat een hoop, onder andere een aantal goeie argumenten waarom de kerk al overpowered is.

Nadelen:
- Erg kwetsbaar voor duels
- Levert geen geld op, kost alleen maar geld
- Kost veel producten (kauwtabak en andere motivatievullende producten)
Daar kies je nou eenmaal voor als je bouwer wil zijn. Zo heeft iedere karakterklasse zijn voor- en nadelen.
Of moeten duellanten gaan klagen dat ze geen producten vinden/stelen bij duels?

Het grootste nadeel wat mij al die tijd heeft weerhouden van bouwen, was het feit dat je een levend schietschijf bent voor duellanten zonder je goed te kunnen verdedigen. Van tijd tot tijd KO geknald worden, AP kwijt... zie je dit nadeel niet echt? TW is zeker minder actief geworden, dus het probleem is minder geworden, dat zeker, maar 't is zeker nog prominent genoeg om irritant te zijn.
Dus een ep bonus zou helpen om dit probleem tegen te gaan? Nee? Waarom noem je het dan...
Duels horen bij het spel. De pastoor in het wilde westen kon er ook niks aan doen dat hij een noob was in duels en zich niet kon beschermen, so be it.

Daarnaast doe je geen arbeiden voor de exp, enkel voor de producten of het geld. Daarvoor is het simpelweg te duur qua thee/kauwtabak. Voor exp heeft TW duelleren en bouwen, waarbij duelleren in een actieve server kan zorgen voor meer exp per actiepunt dan bouwen, aangezien ze 3k+ exp per duel krijgen, en dat 4-5x per uur kunnen doen. Waar een bouwer maximaal zo'n 60k exp per dag kan verdienen kan een duellant dik 100k exp per dag verdienen.
Waarom doen dan al die verslaafde klikkers 15sec arbeiden? Niet alleen voor het geld hoor maar vooral voor de ep ;)
Actieve servers bestaan niet op .nl dus dat argument is irrelevant.
Maximaal 60k ep per dag voor een bouwer? Wel bij de feiten blijven.
100k ep per dag voor duellanten? Dat wil ik je wel eens zien doen dan, elke dag. En oja, niet bouwers duelleren want die kunnen zichzelf niet weren ;)

Duellant:
- verdient meer exp dan bouwer
- verdient meer geld dan bouwer door premies/stelen
- heeft bij geduelleerd worden grote kans te winnen

Bouwer:
- verdient goede exp, maar niet meer dan duellant, wel meer dan handelaar
- verdient geen geld, maar verliest juist geld door de bouw
- heeft bij geduelleerd worden een grote kans te verliezen en daarbij KO te gaan --> AP verliezen --> minder exp
Tja je benoemt hier gewoon de voordelen van de keuzes die je in een spel maakt. Niemand zei dat je moest bouwen.
En zoals Bert10 al aangaf zijn hier middelen voor om het tegen te gaan.
Denk aan zelf die duellanten ko leggen, jezelf ko leggen of die duellanten laten ko leggen.

Amen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12673

Nou, ik zou zeggen dat ze bouwen en andere arbeiden in ieder geval zover mogelijk gelijk trekken. Zo kun je bijvoorbeeld bij bouwen geen andere kleding aantrekken als je daardoor onder de 0 arbeidspunten komt. Nu ik full handelaar ben kan dit wel. Ik gooi m'n arbeiden aan en vervolgens doe ik duelkledij aan. Heeft al meermaals mijn leven gered.
Na iedere dag wordt je motivatie ook niet automatisch 100%. En die XP zou er gewoon bij moeten komen. Ik zeg niet dat bouwers meer XP moeten krijgen, maar wel dat die bonus er gewoon bij moet. Dus verander vervolgens iets in formule ofzo. Daar zullen ze overigens wel geen zin in hebben aangezien dit spel allang in de vergaarbak ligt, maar dat terzijde.

Bouwers verdienen echt niet teveel hoor. Met LEH heb je binnen de kortste keren een miljoen aan rotzooi bij elkaar geraapt. Als duellist kun je het op XP gebied ook gewoon ontzettend goed doen en met een klein beetje geluk verdien je er ook nog wat aan. Vergeet ook niet dat je niet zomaar 3k per uur krijg. Zonder met meerdere mensen een kerk op te bouwen is het al een hels karwei om er uiteindelijk 3k voor te vangen. Onze kerk geeft nu zo'n 2700 gemiddeld en er zit dik 2k uur van mij in, 3k van een verwijderde speler en nog wat uur van de rest. Bij elkaar kun je rekenen op minstens 7k o.i.d. Je hebt natuurlijk ook profiteurs die niks opbouwen. (geef ze geen ongelijk)

Ik zou graag zien dat ze bouwen en de andere arbeiden zover mogelijk gelijk trekken en dat ze de XP in ieder geval niet verlagen, want die verdien je wel als je een paar K uur hebt gebouwd en welgeteld 0$ hebt verdiend.
 
Dus een ep bonus zou helpen om dit probleem tegen te gaan? Nee? Waarom noem je het dan...
Nee, ik noemde het omdat de hoeveelheid exp een tegenhanger is van de nadelen die het bouwer zijn met zich meebrengt. Je wordt niet minder geduelleerd, maar het maakt het bouwen meer waard.

Actieve servers bestaan niet op .nl dus dat argument is irrelevant.
Misschien in dit speciale geval irrelevant, maar ik wilde van een compleet TW uitgaan zoals je die ziet op de internationale servers.

Maximaal 60k ep per dag voor een bouwer? Wel bij de feiten blijven.
Ik was uitgegaan van 2500 exp per uur gemiddeld. Maar ik weet dat het ook hoger kan liggen, vandaar dat ik verderop in het topic dit heb bijgeschroeft naar een range van 60k-70k. Hoe hoger het lvl van de kerk, hoe meer exp natuurlijk. Ik weet zelf niet hoe hoog dit maximum ligt, maar ik gok dat het rond de 80k/85k kan liggen (rond 3500 exp gemiddeld per uur)

100k ep per dag voor duellanten? Dat wil ik je wel eens zien doen dan, elke dag. En oja, niet bouwers duelleren want die kunnen zichzelf niet weren
Heb ik al gedaan in de periode van lvl 100 tot lvl 135, toen ik duellant was. En natuurlijk zaten daar weinig tot geen bouwers tussen, aangezien die niet een hoog genoeg duellevel hadden om goede exp uit te halen. Na verloop van tijd werd het natuurlijk ook weer minder, aangezien het verschil met 't max duellvl steeds kleiner werd en het daarom steeds minder exp opleverde.

Voor de rest van je punten ben ik het redelijk met je eens. Alleen jammer dat 't zo slecht van start moest gaan, deze discussie.
 

DeletedUser16476

Zo kun je bijvoorbeeld bij bouwen geen andere kleding aantrekken als je daardoor onder de 0 arbeidspunten komt. Nu ik full handelaar ben kan dit wel. Ik gooi m'n arbeiden aan en vervolgens doe ik duelkledij aan. Heeft al meermaals mijn leven gered.

Dit is voor beide gevallen hetzelfde. Als jij het lvl voor bijvoorbeeld LEH niet hebt, dan kan je ook niet van kleding wisselen wanneer je onder het minimum aantal arbeidspunten komt. Op de kerk zit alleen geen minimum lvl om te mogen bouwen. Laat je die factor weg houd je alleen nog over dat je genoeg arbeidspunten moet inbrengen.

Na iedere dag wordt je motivatie ook niet automatisch 100%. En die XP zou er gewoon bij moeten komen. Ik zeg niet dat bouwers meer XP moeten krijgen, maar wel dat die bonus er gewoon bij moet. Dus verander vervolgens iets in formule ofzo. Daar zullen ze overigens wel geen zin in hebben aangezien dit spel allang in de vergaarbak ligt, maar dat terzijde.

Die motivatie mag wel gereset worden idd. En dat de formule veranderd moet worden ben ik het ook mee eens. Zodra dat gebeurt kan de ep bonus wel op bouwen worden gezet.

Bouwers verdienen echt niet teveel hoor. Met LEH heb je binnen de kortste keren een miljoen aan rotzooi bij elkaar geraapt. Als duellist kun je het op XP gebied ook gewoon ontzettend goed doen en met een klein beetje geluk verdien je er ook nog wat aan.

Hier moet je toch even inzien aan de hoeveelheid moeite die je erin moet steken. Maar daar kwam Bert10 ook al mee. In verhouding verdienen ze het meeste ep.

Voor de rest van je punten ben ik het redelijk met je eens. Alleen jammer dat 't zo slecht van start moest gaan, deze discussie.

Had wel verwacht dat je als veteraan (ja zo noem ik je) wel beter wist. Blijkbaar heb je nog niet alle toestanden wat betreft het kerkbouwen meegekregen.

Heb ik al gedaan in de periode van lvl 100 tot lvl 135, toen ik duellant was. En natuurlijk zaten daar weinig tot geen bouwers tussen, aangezien die niet een hoog genoeg duellevel hadden om goede exp uit te halen. Na verloop van tijd werd het natuurlijk ook weer minder, aangezien het verschil met 't max duellvl steeds kleiner werd en het daarom steeds minder exp opleverde.

Hmm het lijkt me handig als je in dit geval niet naar vroeger kijkt. Geen idee wanneer dit is geweest.
Ik ken je iig niet onder de naam die je op het forum gebruikt van de laatste 3 werelden.
Als je naar de nieuwe werelden kijkt is dit (bijna) onmogelijk namelijk. Vroeger waren de duellvls anders en zat er geen max. op (dacht ik?)
Je hebt dan ook spelers met duellvls van 300 en hoger. Dit zul je op een nieuwe wereld niet meer zien. (Spelers die migreren van een oude wereld naar el dorado toe hier buiten gelaten)
Als je een richting wil hebben welk duellvl wel nog bereikt wordt, toen ik stopte op eldo was het hoogste 240 (ongeveer).
Als je al zo een hoog duellvl hebt, heb je nog maar 2-4 duellanten in je duellijst staan. Wil je daarmee nog meer ep halen dan een bouwer dat op een dag doet, eigenlijk onmogelijk. Je tegenstander zal eerder ko liggen dan dat je dat lukt of je moet pushduels gaan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had de keuze uit zo'n 15 mensen om te duelleren toen ik rond de DL 350 was, natuurlijk stukken meer toen ik rond het DL 200 was, en ook toen al geraakte ik makkelijk aan een gemiddelde van 3k+
http://prntscr.com/gy7mdf
http://prntscr.com/gy7n8m
en dit was met kledij waarbij enkel de eventwapens extra exp gaven. Tegenwoordig heb je ook kledij die exp bonusi geven.
Pas geleden ook een handelsperiode gedaan waarbij ik, zoals gta al zei, 9 uur handel aan kon zetten en dan duelkledij aan kon doen, waarbij ik 90% van m'n duels kon winnen, en een hoge afschrikfactor met me mee bracht. Een afschrikfactor die bouwers niet kunnen hebben, omdat ze met hoge kerklvls niets anders dan bouwkledij aan kunnen hebben.
 
Bovenaan