• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Eindspel

DeletedUser

Voorstel
Het idee is om een speelwereld te eindigen met een groot eindspel, waar alle richtingen van the west in gebruikt worden (fortgevechten, duels, voorwerpen etc). Dit omdat werelden stil vallen als er een nieuwe wereld wordt gestart. Een dergelijk eindspel na bijvoorbeeld 1,5 jaar zou een groot doel vormen voor alle steden en spelers om te bereiken.

Details
Hier kan ik alvast zeggen dat ik niet alle details heb bedacht. Eerst zou het idee wat meer steun moeten krijgen om het vervolgens uit te werken.

Het idee is dus, om een wereld te laten eindigen in een groot eindspel. Het spel kan gewonnen worden door een stad/alliantie door een doel te bereiken. Dit moet dan zeker alle aspecten van the west bevatten, zodat iedereen mee kan doen. Na een tijd lang normaal spelen (1-2 jaar) zullen er bijvoorbeeld een aantal voorwerpen/gebouwen (in forten?) bij komen die heel lastig te krijgen/bouwen zijn en te veroveren, waarmee je het eindspel kan winnen. De wereld gaat dan net zolang door tot het eind doel bereikt is. De winnaars van het eindspel en de ranglijsten kunnen eventueel een aantal goudnuggets winnen voor de volgende wereld. Zoals ik al zei, ik heb niet veel details, dat komt wel als iedereen het een goed idee vind.

Waarom lijkt mij dit een goed idee:
Door een dergelijk eindspel zal een wereld heel actief blijven tot het afgelopen is, omdat er een groot en belangrijk doel gehaald kan worden (dit is voor iedereen haalbaar omdat je samen moet winnen met je stad/alliantie).
Zelf vind ik dat een zeer belangrijk punt, in The West kun je individueel veel prestaties en doelen voor jezelf stellen en proberen te halen. Echter in samenwerkingsverband zijn er helaas geen einddoelen die je kan behalen.
Daarbij is zo'n eindspel (volgens mij) erg leuk en verhoogd het de spel beleving!

Misbruikpreventie
Nog niet van toepassing

Visuele hulpmiddelen
Geen

Samenvatting
Dit idee is voor elke the west speler van toepassing, iedereen kan eraan meedoen en volop meestrijden in het eindspel. Ik hoop dat iedereen het steunt en wil mee helpen het te perfectioneren!
(Dit moet dus eerst nog besproken, beoordeelt en verhelderd worden voor het echt mogelijk wordt)

Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Nee (niet dat ik weet)
 

DeletedUser14730

Ik weet niet wat ik moet zeggen vindt ik top. Ik ga niet me hele leven komen verspillen aan de west. Let there be a happy end. :):)
 
Als er een reset van de werelden bij zit, zie ik dit niet zitten, en veel mensen met mij. Heb je net een redelijk aantal prestaties of een leuke inventaris bij elkaar, wordt de wereld gereset, ben je alles weer kwijt. Dan wordt het alleen maar inactiever denk ik zo.

RPGs hebben geen eindspel nodig, en zou alleen maar vervelend zijn.
 

DeletedUser8307

Persoonlijk vind ik het een goed idee. Maar je kan het beter toch écht eerst uitwerken aangezien we anders niet weten of we het goed moeten vinden of niet. ;)

Tot nu toe lijkt het me leuk.

Vraagje: Na het eindspel gaat men de wereld toch niet stoppen hé? ;)
Edit Hannes: Zelfde vraag als Leones dus ..
 

DeletedUser

een rpg heeft niet 10 werelden nodig. eigenlijk maar 1. dus ieder land 1 wereld. maar dat is mijn visie. zo blijft het altijd gezellig en druk. moet je alleen wel zorgen voor meer ingame events zoals meeste rpg spellen wel kennen.

Edit:
Zoals leones ook al zegt als je veel hebt. Is het ook rot om ineens alles kwijt te zijn. Heb dit bij Travian ooit gehad. was 1 van de grootste spelers in het verleden. 3 allianties vielen me aan en konden nog niet van mijn troepen winnen. (wat wil je iedere dag troepen bouwen) Maar toen het eindspel kwam waren we redelijk snel klaar. Daarna kwam er een nieuwe wereld en waaronder ik en vele anderen zijn toen gestopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

@Leones, daar kunnen de meningen idd over verdeeld zijn, maar hoeveel mensen zijn er nou echt die naar 1 tot 2 jaar spelen nog steeds actief bezig zijn en graag hun inventaris willen vergroten ipv een leuk eindspel doen waar je al je geld en spullen in kan steken?

@ Duvelske, ik bedoel niet dat er veel werelden moeten zijn ineens. Het hoeft er juist maar 1 of 2 te zijn juist omdat ze eindigen.

En hannes, het helemaal uitwerken is best lastig, ik weet niet wat er precies mogelijk is dit moet echt in samenwerking met de makers van The West
 
Redelijk wat mensen denk ik. Daarbij, ik ken zelf geen RPG die een eindspel heeft eerlijk gezegd. Ik vind het niet passen bij een RPG, die hoor je op je eigen tempo te kunnen spelen, en je eigen doelen kunnen behalen.
 

DeletedUser

Dat ben ik zeker met je eens, maar waarom zijn er dan 9 werelden? Dat is toch omdat de voorgaande werelden blijkbaar heel wat minder gespeeld werden. Daarom ook dat ik denk, dat dit wel kan. Altijd zijn er een aantal mensen die iets anders leuk vinden, zoals jij dus en als dat er te veel zijn (wat nog moet blijken) dan is het geen slim plan....
 

DeletedUser

alleen al door de titel te lezen zeg ik: NEE
waarom: gewoon omdat er altijd na een eindspel een reset komt, ik heb niet voor niets 2 jaar lang gewerkt en ben pas lvl 99, die ga ik echt niet weg geven hoor...
 

DeletedUser

Dat is duidelijk, zijn jullie het misschien wel met me eens dat er iets moet gebeuren om werelden niet te laten af lopen met een sisser, op het gebied van duels en fortgevechten? Blijkbaar is dit dan niet het gene, maar er zal toch iets meer van een doel bij moeten komen, willen alle mensen die eens actief speelde op een wereld dat ook blijven doen.
 

DeletedUser

Verder vind ik het wel een goed idee bolkees. maar punt is zijn gewoon teveel werelden. Is niet voor niets dat de meesten spellen hoogstens 3 tot 4 werelden hebben. Zodat je overal wel veel spelers hebt.

Maar nu inno zo bezig is. Heb ik toch zelf wel zoiets ik stem wel voor. Dan stopt het spel en hebben we allemaal nog 1 laatste doel. Waarna er misschien wat werelden kunnen verdwijnen en ik misschien toch de stekker voor mezelf uit the west stop.
 

DeletedUser

:p Ik bedoelde zeker niet het einde van The West, juist een nieuw begin. Met een mooi doel om voor te spelen. Als het niet dat eindspel is, lijkt mij het leuk om iets anders te verzinnen waar je met je alliantie echt als doel voor kan gaan. Nu kan je wel beetje punten halen op forten en duels maar dat blijft bij een ranglijst. Je staat misschien even eerste en dat moet je maar eeuwig volhouden, ik vind dat er wel wat leuks bij kan waar je echt voor kan spelen.
 

DeletedUser

klopt beter hadden ze het bij 1 wereld gelaten. en zo gedaan als bij guild wars bijv of wow met de karakters. Maar is mijn visie natuurlijk. Rest boeit het me momenteel weinig meer.
 

DeletedUser8307

Bij deze dan een 1/5 voor je idee. Als je de werelden wenst te resetten, dan ben ik zeker tegen!
 

DeletedUser

Lijkt me niet leuk, een wereld kan dood zijn maar gezelligheid is er altijd, tegen:)
 

DeletedUser

Ik heb nog niet gezegd dat de werelden gereset moeten worden, al lijkt dat wel logisch ja. Maar omdat er blijkbaar veel bezwaar is tegen een reset, kan er ook een aanpassing komen in het voorstel. Bijvoorbeeld een extra doel om voor te strijden als alliantie, zonder dat een wereld gereset moet worden.

En ja ik ben vandaag geregistreerd maar dat betekent niet dat ik het forum nog nooit gelezen heb. En ja ik sta op level 1 op w1 omdat ik daar ff wilde kijken naar de ranglijst (staat al op verwijderen). Denkt toch niet dat ik al dit ga zeggen als ik alleen een account van level 1 had :p

Kan dit topic dan misschien naar : Speeldoel verandert worden?

Omdat het mij daar het meeste om gaat en het was sowieso nog een heel open voorstel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8307

Ik vind het niet zo'n goed idee, laat het maar zoals het nu is. ;) Eindspel = onnodig.

Nog steeds 'n 1/5
 
Bovenaan