• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Een cowboy, greenhorn en bandiet zaten in de saloon…

DeletedUser4130

En nog eentje om het af te leren:
(ik zal proberen om er sporadisch bij te plaatsen)

Girafi
1) Hoe ben je in The West terecht gekomen?
2) Wat maakte voor jou The West uniek?
3) Welke momenten vond je het meest memorabel?
4) Welke functie zou je het liefst ontwikkeld zien?
5) Was er ooit een situatie waar je als mod geen raad mee wist?
6) Welke gekke momenten kwam je tegen? (als speler of als mod)
7) Zijn er spelers in het bijzonder die je goed hebt leren kennen, of die je bijzonder zijn bijgebleven?
8) Welke feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars?
9) Wat was jouw favoriete speelstijl?
10) Als je zelf een nieuwe karakterklassen kon verzinnen, hoe zou die er dan uitzien?

1) Ik denk zoals de meesten via tribal wars. Het is intussen al weer bijna 7 jaar geleden wat al een groot deel van mijn leven is :p Ik denk dat het kwam omdat ik nogal suckte in tribal wars (ik werd telkens maar overgenomen) en omdat je in tribal wars veel meer tijd moest in steken dan hier.
2) Toen ik begon was er alleen wereld 1 en de nummer 1 (Reserved volgens mij) was nog geen level 50, maar je keek wel naar die spelers uit. Het was ook dat je niet ontzettend vaak online moest zijn, maar af en toe instellen. Ik wist toen ook gewoon niet beter, want duelleren snapte ik niet goed. Fortgevechten bestond nog niet, dus ik probeerde gewoon de opdrachten, maar ik vond het een geweldig concept.
3) Ghoh, dat is een moeilijke. Wat ik mij vooral herinner is de strijd voor level 99 op W1 tussen Reserved en Reds, maar ik denk dat weinigen dat nog zullen herinneren. Ik weet dat Resje (Reserved) gepusht werd (is inmiddels verboden, maar toen nog niet :D) via duels en Reds als eerste kon 'treinen overvallen'. Dat was toen nog de beste arbeid die er bestond, maar dat vond ik wel een prachtig moment. Een ander moment dat ik ook nooit zal vergeten, is dat ik ongeveer de eerste was met een Wyatt Earps buntline via cashgevechten. Dat waren gevechten om naar uit te kijken. En als laatste moment en volgens mij wel het beste, was dat BeverBeverBever (of hoe hij ook mocht heten) samen met Masterblaster het geheim van deel drie van de bladzijde had ontcijferd al dan niet met hulp van bovenaf. Dat vond ik ook geweldig. Die opdrachten (later dan gouden sabel) vond ik altijd zeer leuk om te doen omdat je gewoon moest doorgaan via hints en deze waren lang niet altijd even simpel.
4) Ik ben al een tijdje gestopt, dus kan hier weinig op antwoorden aangezien ik niet meer goed weet hoe het allemaal weer in elkaar steekt. Ik vind vooral dat er te weinig met de steden is gedaan. Hier kon je volgens mij veel meer meedoen. Zo dacht ik aan steden die elkaar aanvielen. Ook forten leverden in mijn ogen te weinig op. Hier zat veel meer potentieel in volgens mij.
5) Die zullen er zeker wel geweest zijn, maar kan ik mij weinig van herinneren. Het probleem was dat ik meestal degene was die het meeste wist van het modteam en dus de vragen meestal in mijn richting kwamen in plaats van andersom. Ik weet zeker dat ik in het begin heel wat dingen verkeerd heb gedaan zowel in support als op forum, maar het zijn uit dat soort zaken dat je leert.
6) Als je in de support zit, dan krijg je vaak heel vreemde tickets binnen. Je weet soms ook gewoon niet goed wat ze bedoelen omdat het voor de spelers vaak duidelijk is wat ze zelf bedoelen omdat ze weten waarover het gaat, maar als jij dan van niets weet en het daaruit moet halen, dan stel je jezelf vaak wel vragen :)
7) Ik heb heel wat spelers leren kennen, maar dat is normaal op zo'n lange periode en zeker als je bij heel veel zaken betrokken bent. Ik speelde dan ook praktisch op iedere wereld waardoor je sowieso met heel veel mensen in contact komt. Er zijn zeker spelers bijgebleven, maar als ik ze zou opnoemen, dan zou ik er sowieso vergeten. Svcinc krijgt van mij een eervolle vermelding. Met hem kon je je ziek lachen.
8) De grootste vergissing is in plaats van het spel te updaten met nieuwe features, dat je er alles via nuggets kon kopen. Toen ik begon waren er slechts 4 premiumfuncties. Deze leverden voordeel, maar een echt goede speler, kon een gematigde speler met premium wel inhalen. Met al die nieuwe voordelen, gaat het niet meer en heeft InnoGames te veel op winst gezet en te weinig op kwaliteit, maar dat zie je ook bij andere spellen en tja, als het rendeert waarom zou je het als bedrijf dan niet doen...
9) Avonturier. Opdrachtjes, arbeiden en hopen op iets leuks. Ik heb alles gehad en gedaan, maar avonturier schiet er echt wel boven uit. Duelleren is wel mooi, maar daar moet een grote tegenstand voor zijn terwijl avonturier altijd maar kan door gaan. Juist hetzelfde met fortgevechten. Er moeten genoeg gevechten zijn zodat het leuk blijft.
10) Zoals ik zei, misschien zijn er nieuwe features bijgekomen waardoor er nieuwe bonussen van tel kunnen zijn, ik heb geen idee meer. Ik vond de 'Ridder' karakterklasse wel leuk, maar dat bleek dan een 1-april grap te zijn :(
 

DeletedUser16131

Ik hoop van wel zijn :p er zijn nog wel een paar langtijdige spelers die nog niet aan het woord geweest zijn :p
 

DeletedUser4130

Was nog een poosje bezig om ervoor te zorgen dat alle prijzen van het Colorado evenement uitgereikt raakten. Maar jullie hebben gelijk, het is al veel te lang geleden dat we nog wat toogverhalen hebben gehoord in de saloon!

Ik zorg zo snel mogelijk voor enkele nieuwe :)
Als je ideale kandidaten weet, mag je me steeds tips sturen. (liefst ingame op w1, forum mag ook) Zeker personen buiten de oude werelden ken ik niet allemaal.
 

DeletedUser4130

Zo, weer eentje binnen :) Veel plezier met lezen!

Kim Holland (Morphy)
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Een maatje van me speelde onder de naam Tommyknocker en vroeg
of ik hier ook wilde spelen. Op het begon vond ik het maar een vreemd spel
maar het had wel iets verslavends.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Vooral de chat.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Dit zijn er twee. Referer en Pikaniels. Beide topspelers die ook in wat moeilijkere tijden veel
steun hebben geboden.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Volgens mij vanaf eind 2008, kan ook begin 2009 zijn geweest. En nog steeds spelende dus.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Destijds op Arizona toen ik mijn eerste derde sleutel vond, toen was dat nog een hele
opgave omdat het nog niet een questitem was, maar echt viel op de gelukswaarde van $7500.
Ik heb toen serieus een dansje door de kamer gemaakt haha.
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Dat ik best een fanatieke schaker ben.
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
De roze tutu natuurlijk. Hoe gaaf zo'n kledingstuk met negatieve bonussen.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
De geniaalste zet was het toevoegen van een chat. Vroeger ging dat via irc en dat
was ook niet alles. De grootste vergissing van Innogames is talentvolle developers van
The-West op voor hun belangrijkere trajecten zetten. Denk hierbij aan Zet en Melkon.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Dit is een spel met veel potentie, jammer genoeg ziet Inno dit zelf niet zo. Van allerlei andere games komt er veel reclame op tv, van dit spel echter nooit. Het lijkt me een goede
verbetering als ze dit weer een beetje populair proberen te krijgen. Het is gewoon jammer
dat er steeds meer stoppen. Ook zou het leuk zijn als ze de avonturen wat beter uitwerken
en de beer weer tot leven wekken.
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nee, nog nooit. Ik heb wel een keer een cashbattle overleefd waar ik eigenlijk niet aan mocht deelnemen, de beloning was een hoogwaardige winchester. Is in feite geen spionage, maar in principe wel een soort van.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
In dit geval eigenlijk niet echt. Ik wilde niet gaan spelen op El Dorado en toen werd ik overgehaald door diverse spelers. Toen had ik bedacht om de meest foute naam te kiezen die nog net door de beugel kan. Ik weet alleen niet of ik die strijd gewonnen heb want *Geert Wilders* is ook een erg foute naam.
Al veel plezier gehaald uit alle oude verhalen te lezen? Aarzel niet om het jouwe in te sturen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4130

Rocket Raccoon (Hoodoo Lenoir)
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Ooit door een advertentie-banner, ik gok via (website - weggehaald voor forumregels) of zo. Helaas zie je dat soort bannertjes nooit meer tegenwoordig.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Het samenspel en groepsgevoel als stad, een fort uitbouwen bijvoorbeeld, al die spullen zoeken en iedereen doet dat uit eigen wil, zonder verplichting. Verder is de enige reden dat ik sowieso verslaafd raakte en nog steeds ben; de chat. De gezelligheid dus.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Dat zijn er teveel om op te noemen. Ik heb enorm veel leuke mensen ontmoet en ken zelfs veel mensen persoonlijk inmiddels (Real Life of via Facebook) (Twee zomers terug ben ik zels 2 kittens wezen ophalen bij een vriendin die ik leerde kennen via dit spel, Bellabeara).
Ik wil er echter wel twee met name noemen.
Qua spelkennis en info en algehele intelligentie is Morphy een onbetwiste topper. Een rare eigenwijze snuiter, maar van hem neem ik alles aan. Hij heeft ook 99,99% van alle keren gelijk gewoon.
De allerbelangrijkste: Denice2/Darckcat2, dat is de meest onbaatzuchtige en loyaalste speler die ik ken. Ik heb veel succesvolle steden geleid en gehad, die waren echter nooit zo groot geworden zonder Denice. Altijd spullen weg geven, iedereen helpen. Beste teamplayer ooit!
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Ik begon (pas) toen Briscoe al dik een maand bezig was, dat is in vergelijking met andere spelers in dit topic dus erg kort maar.
Ik ben in september vorig jaar gestopt, heb dat een half jaar volgehouden ook. 1 Keer inloggen en gezellig met Morf en Mosselman praten en hier zitten we weer idus, op El Dorado zelfs inmiddels, als Rocket Raccooon nu.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Dat waren er twee, toen we in 2012 met een hele club Belgen en Nederlanders naar Dakota.net gingen en binnen anderhalve maand de beste FG-stad van die internationale server waren (voor best lang ook). Daarnaast was de speedwereld een erg leuke maand, uitputtend maar een event dat ik nooit zal vergeten. Enorm gezellige club bij elkaar, opnieuw gezelligheid en vooral elkaar helpen voorop. Ik haalde daar nr2 na Tryit, ook een persoon die het vermelden waard is trouwens qua bijblijven. Maar die hele stad was daar cool, al die mensen weten dat ook hopelijk nog, hun hulp en inzet zal ik nooit vergeten. Mooiste moment denk ik dus
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Omdat ik een paar behoorlijk succesvolle FG-steden geleid heb op meerdere werelden denken veel mensen dat ik ook vaak de FGs leid. Dat is niet waar, sterker nog, er moet wel een enorm tekort aan potentiele kapiteins zijn wil ik zelf een gevecht leiden. Mijn talent (als ik dat al heb) is dat ik een gezellige stad en club bij elkaar kan houden en leiden, de tactiek en FG-leiding laat ik gráág aan iemand anders over.
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
Die ene keer dat ik met mijn grote vriend en spelmaatje Iron Warrior een ongeschonden rondje rond een volledig gevuld fort liep zal ik nooit vergeten. Dat is een anekdote die wij samen om de zoveel tijd de chat inslingeren.
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Gouden geweer. Omdat ik nooit zal vergeten hoe blij ik ooit was met mijn allereerste.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Grootste fout: Upgraden, het verschil tussen premiumspelers en non-premium zal hierdoor enkel groter worden. Vroeger gaven mensen die 2e jas eerder weg, nu denken ze: ik wacht op een 3e voor een lvl1 upgrade. (Ik speel zelf met nugs by the way).
Daarnaast het ontbreken van reclame voor The West, elk ander spel van Innogames heeft reclames, tot op tv toe, helaas ons geliefde spelletje niet.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Meer reclame en anders samenvoeging van werelden, meer spelers per wereld dus! Toen ik ooit begon op Briscoe speelden daar 13000 mensen, nu helaas enorm weinig, op elke wereld.
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nee nooit, en als je in een FGwaar ik kapi of hoger ben verklapt waar de aanval staat omdat je dat net hebt gezien op de laptop van je broertje of je dubbelaccount kun je zelfs bijna rekenen op een verradersrang.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Hoodoo Brown was de Baddest cowboy of them all. Heeft echt bestaan ook. #truestory
Maar zwart is cooler dan bruin, en op zijn Frans klinkt Lenoir cooler dan Black.
 

DeletedUser4130

TribGrep
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Dat is alweer een hele tijd geleden. Ik geloof dat het door een tribalwars reclame kwam. Ik kreeg van rainy te horen dat er een nieuw spel zou komen en dat er beta testers nodig waren.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Het begon met de quests in het begin. Een echte avonturiersspel was het ook. Vervolgens de duels, maar momenteel ben ik nog te vinden voor de gezelligheid in de chat.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Dat is een moeilijke, het zijn er een aantal. Maar ik zou toch moeten zeggen dat het FallenHero was op de open beta. Straight-to-the-point, eerlijk en ervaren. Jammer genoeg speelt hij niet meer vanwege RL.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Pfoeh, dat is een lastige, ik weet niet meer precies wanneer de gesloten beta begon. Maar ik speel in de open werelden vanaf het begin, met een pauze van 6 maanden.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Het beste moment, weer eentje waar ik moet kiezen uit zo vele momenten. Als ik dan toch moet kiezen dan was dat toen de IRC helemaal opgeblazen werd door allemaal mensen die met rotte vissen op elkaar sloegen :D
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Ik ben leraar Engels.
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
Een van mijn favoriete anekdotes is toch wel het verhaal van de almachtige bruine das. Voor diegene die niet weten wat dat is: Geschiedenis van the-west
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
De Kerststol snijder :cool:
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
De geniaalste zet was de chat. De grootste vergissing absoluut het weghalen van de kistjes tijdens FG's.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Bovenstaande terugbrengen. Ook wordt er sinds het invoeren van de markt geschreeuwd om een PvP handelfunctie. Dit stond in 2013 en 2014 in de Roadmap... wat daar me gebeurt is blijft een raadsel. :hmf:
Wat is je grootste geheim op The West ?
Ik heb ooit een GMC (Game Mastered Character, nvdr) gehad ;)
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Ik doe niet aan spioneren. Dat verpest het plezier voor vele en we willen allemaal plezier beleven in het spel.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Dit is mijn 2e account. Mijn eerste is van deze aardbodem verdwenen, bedankt full reset Inno :D Dit account is een combinatie van tribal wars en grepolis (trib grep).
 

DeletedUser4130

Om een volgende editie interviews voor te bereiden ben ik op zoek naar alle vragen over The West waar jullie al jaren mee zitten: wil je weten wat de devs drijft, hoe een mysterie in elkaar zit of nog wat anders? Stuur het door en misschien wordt het verwerkt in de volgende edities!

Vragen aub doorsturen via een forum bericht. Bedankt!
 

DeletedUser4130

Na de eerste twee edities over de spelers en community, zal de derde editie vooral gaan over wat er zich achter de schermen van The West afspeelt.
We beginnen bij Andimion, CM voor de Franse The West.

Hey Andimion, proficiat met je nieuwe rol als CM voor Grepolis, je moet wel van community management houden! Wat trekt jou het meest aan hierbij?
Ik ben graag CM voor The West en Grepolis omdat ik graag spelers help. Daarnaast hou ik ervan om events te organiseren en mee te helpen aan de evolutie van een spel.

Wat maakt The West voor jou zo speciaal?
Ik ontdekte het meer dan vijf jaar geleden. Het is fijn dat het spel net iets anders is dan alle andere spellen, daarnaast heeft het een fantastische community. Gedurende het spelen ontmoette ik veel mensen en maakte ik veel plezier.

Veel spelers houden van het “sandbox” aspect van het spel: heel veel mogelijkheden en speelstijlen. Welke speciale events zal je nooit meer vergeten die hiertoe hebben bijgedragen?
Wel, er zijn verschillende leuke events. Voor de verjaardag van een Franse wereld organiseren we altijd kleine activiteiten en opdrachten (in role play stijl) voor de spelers. Zelf hou ik wel van dueltornooien, fortgevechten met spelers VS team of forum puzzels.

Zijn er mysteries in het spel die je graag nog zou oplossen?
Er zijn veel geheimen, maar die van de kerk zou ik erg graag oplossen.

Wat was het moeilijkste dat je ooit moest doen als teamlid of CM?
Laat me zeggen dat er veel uitdagingen zijn als CM (en als teamlid), maar dat we zoveel mogelijk ons best doen.

Als je één feature kon toevoegen, wat zou het dan zijn?
Ik zou geen extra feature toevoegen maar de bestaande verbeteren, zoals bijvoorbeeld avonturen of misschien de fortgevechten vernieuwen.

Hangt er een speciaal verhaal vast aan je nickname?
Ja, eigenlijk wel. Het grappige is dat toen ik de naam koos, deze in mijn hoofd zat maar ik wist eerst niet meer van waar. Ik laat het aan jullie om het mysterie op te lossen (hint: het komt uit een manga)

Wat was je beste ingame moment?
Dat zijn veel momenten uit de laatste vijf jaar. Eén van de beste was een klein groepje spelers uit mijn oude stad waarmee we forten aanvielen.

Nog iets wat je de NL community wil vertellen?
Ik ken jullie community niet zo goed, maar ik hoop dat jullie blijven genieten van het spel en de community levendig en plezierig houden voor vele jaren. The West is een uniek spel zoals er weinig zijn.

Bedankt voor je tijd, en keep up the good work!
 
Bovenaan