1) Hoe ben je in The West terecht gekomen?
2) Wat maakte voor jou The West uniek?
3) Welke momenten vond je het meest memorabel?
4) Welke functie zou je het liefst ontwikkeld zien?
5) Was er ooit een situatie waar je als mod geen raad mee wist?
6) Welke gekke momenten kwam je tegen? (als speler of als mod)
7) Zijn er spelers in het bijzonder die je goed hebt leren kennen, of die je bijzonder zijn bijgebleven?
8) Welke feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars?
9) Wat was jouw favoriete speelstijl?
10) Als je zelf een nieuwe karakterklassen kon verzinnen, hoe zou die er dan uitzien?
1) Ik denk zoals de meesten via tribal wars. Het is intussen al weer bijna 7 jaar geleden wat al een groot deel van mijn leven is
Ik denk dat het kwam omdat ik nogal suckte in tribal wars (ik werd telkens maar overgenomen) en omdat je in tribal wars veel meer tijd moest in steken dan hier.
2) Toen ik begon was er alleen wereld 1 en de nummer 1 (Reserved volgens mij) was nog geen level 50, maar je keek wel naar die spelers uit. Het was ook dat je niet ontzettend vaak online moest zijn, maar af en toe instellen. Ik wist toen ook gewoon niet beter, want duelleren snapte ik niet goed. Fortgevechten bestond nog niet, dus ik probeerde gewoon de opdrachten, maar ik vond het een geweldig concept.
3) Ghoh, dat is een moeilijke. Wat ik mij vooral herinner is de strijd voor level 99 op W1 tussen Reserved en Reds, maar ik denk dat weinigen dat nog zullen herinneren. Ik weet dat Resje (Reserved) gepusht werd (is inmiddels verboden, maar toen nog niet
) via duels en Reds als eerste kon 'treinen overvallen'. Dat was toen nog de beste arbeid die er bestond, maar dat vond ik wel een prachtig moment. Een ander moment dat ik ook nooit zal vergeten, is dat ik ongeveer de eerste was met een Wyatt Earps buntline via cashgevechten. Dat waren gevechten om naar uit te kijken. En als laatste moment en volgens mij wel het beste, was dat BeverBeverBever (of hoe hij ook mocht heten) samen met Masterblaster het geheim van deel drie van de bladzijde had ontcijferd al dan niet met hulp van bovenaf. Dat vond ik ook geweldig. Die opdrachten (later dan gouden sabel) vond ik altijd zeer leuk om te doen omdat je gewoon moest doorgaan via hints en deze waren lang niet altijd even simpel.
4) Ik ben al een tijdje gestopt, dus kan hier weinig op antwoorden aangezien ik niet meer goed weet hoe het allemaal weer in elkaar steekt. Ik vind vooral dat er te weinig met de steden is gedaan. Hier kon je volgens mij veel meer meedoen. Zo dacht ik aan steden die elkaar aanvielen. Ook forten leverden in mijn ogen te weinig op. Hier zat veel meer potentieel in volgens mij.
5) Die zullen er zeker wel geweest zijn, maar kan ik mij weinig van herinneren. Het probleem was dat ik meestal degene was die het meeste wist van het modteam en dus de vragen meestal in mijn richting kwamen in plaats van andersom. Ik weet zeker dat ik in het begin heel wat dingen verkeerd heb gedaan zowel in support als op forum, maar het zijn uit dat soort zaken dat je leert.
6) Als je in de support zit, dan krijg je vaak heel vreemde tickets binnen. Je weet soms ook gewoon niet goed wat ze bedoelen omdat het voor de spelers vaak duidelijk is wat ze zelf bedoelen omdat ze weten waarover het gaat, maar als jij dan van niets weet en het daaruit moet halen, dan stel je jezelf vaak wel vragen
7) Ik heb heel wat spelers leren kennen, maar dat is normaal op zo'n lange periode en zeker als je bij heel veel zaken betrokken bent. Ik speelde dan ook praktisch op iedere wereld waardoor je sowieso met heel veel mensen in contact komt. Er zijn zeker spelers bijgebleven, maar als ik ze zou opnoemen, dan zou ik er sowieso vergeten. Svcinc krijgt van mij een eervolle vermelding. Met hem kon je je ziek lachen.
8) De grootste vergissing is in plaats van het spel te updaten met nieuwe features, dat je er alles via nuggets kon kopen. Toen ik begon waren er slechts 4 premiumfuncties. Deze leverden voordeel, maar een echt goede speler, kon een gematigde speler met premium wel inhalen. Met al die nieuwe voordelen, gaat het niet meer en heeft InnoGames te veel op winst gezet en te weinig op kwaliteit, maar dat zie je ook bij andere spellen en tja, als het rendeert waarom zou je het als bedrijf dan niet doen...
9) Avonturier. Opdrachtjes, arbeiden en hopen op iets leuks. Ik heb alles gehad en gedaan, maar avonturier schiet er echt wel boven uit. Duelleren is wel mooi, maar daar moet een grote tegenstand voor zijn terwijl avonturier altijd maar kan door gaan. Juist hetzelfde met fortgevechten. Er moeten genoeg gevechten zijn zodat het leuk blijft.
10) Zoals ik zei, misschien zijn er nieuwe features bijgekomen waardoor er nieuwe bonussen van tel kunnen zijn, ik heb geen idee meer. Ik vond de 'Ridder' karakterklasse wel leuk, maar dat bleek dan een 1-april grap te zijn