• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Een cowboy, greenhorn en bandiet zaten in de saloon…

DeletedUser4130

Laat ik reeks 2 maar eens op gang trappen!

Appelflapeter101
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
September 2008. Enkele vrienden en ik besloten om The-West te gaan spelen na het zien van reclames op tribalwars. Mijn vrienden waren al gauw gestopt, zonder het spel echt een kans te geven. Ik speelde wel door, totdat de gevreesde moderators mij op het spoor kwamen en mij blokkeerde voor dubbelaccount. Het andere account was permanent gebanned, op deze mocht ik na één week wachten door spelen.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Het mooiste aan het spel is inmiddels verdwenen, maar het was voor mij het ontdekken van het spel door duizenden spelers tegelijk. Er waren nog geen strategieën of snelle manieren om te levellen, je kon overal mee weg komen. Die onwetendheid, samen met het feit dat wereld 1 toen alleen al 40.000+ spelers had, maakte het geweldig. Spelers die iets eerder waren dan anderen werden beroemdheden en door een groot deel van de community sterk naar opgekeken (Lucien in duels, Reserved in ervaring, The East als geheel).
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Speler die mij altijd bij blijft is zonder enige twijfel DCMan. De oprichter van het eerste effectieve bondgenootschap van .nl (VSW), dat al na enkele weken onder zijn leiding de wereld aan haar voeten zag liggen. Tevens een goede duellant en een absolute top kerel. Ik heb destijds van hem een uitnodiging gekregen voor de elite duel stad van VSW, THE HITSQUAD, en ben hem daar nog steeds dankbaar voor. Met zoveel topduellanten waar ik naar opkeek in 1 stad zitten was een droom die werkelijkheid werd :)
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Heb een lange tijd gespeeld, eigenlijk tot op de dag van vandaag, met regelmatig korte stoppen als ik het spel zat was of gewoon op zoek was naar een co omdat ik minder tijd had. Andere spelers zijn toen voor mij ingesprongen om aan de top te blijven, waar ik ze ongelooflijk dankbaar voor ben (denk aan Oli4g, Miss D., Oopsie en Freewilly). Ik ben blij dat ik later ook de kansen heb gehad om hetzelfde terug te geven.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Het beste moment.. ik denk dat er meerdere mooie zijn. Ten eerste rang 1 duels halen op wereld 1, voor mij altijd de elite wereld geweest, en alles dat daarbij hoorde. Op plek 2 komt het behalen van nummer 1 ervaring op wereld 4, naar level 99, samen met mijn vriend Oli4g. Daarnaast zijn er nog momenten waar ik trots op ben, zoals het bezit van Hernando's zwaard als één van de eersten, 50 duels winnen op rij als nummer 1, en leider zijn van de beste stad van Briscoe (Cahokia!!) schieten te binnen.
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Favoriete kledingstuk/wapen kan niks anders zijn dan het Hernando's zwaard. Destijds het beste duelwapen van het spel en ik was een van de weinige trotse eigenaars er van (de enige zelfs op wereld 3).
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Een mooie zet van de ontwikkelaars zou de toevoeging van de chat zijn, of de fortgevechten.
Één van de grootste vergissingen is in mijn ogen het overdrijven van de setjes zoals we nu zien. Gentleman en indianen set waren leuk, maar imo is het zwaar te ver gegaan nu. Veranderd zou ik graag het duelsysteem zien, ik kan soms haast niet geloven dat er nog steeds gewerkt wordt met het 'tactiek' tabblad zoals we nu kennen, met mikken en uitwijken op hoofd, schouders en handen. Naar mijn mening is het totaal outdated en zou er iets veel beters van gemaakt moeten worden.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Appelflapeter101.. Leuke nickname, leuk verhaal?! Dacht het niet, haha. Moest destijds toch iets verzinnen. Als ik nu moest kiezen zou het Jazzzie of Levvvie worden, zoals ik ook op andere games heet.
xDiego
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Hoe ik terecht gekomen ben in Thewest komt door ene “The punisher”, een oud speler van The-west.nl wereld 1. Hij was een vriend van me die me de kneepjes van het vak heeft geleerd. Ikzelf ben op W1 begonnen onder de naam k69nemico, toen W3 uitkwam, ben ik gestart onder de naam xDiego.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Het leukste aspect van het spel vind ik nog steeds de gezelligheid, al is die de laatste jaren wel afgenomen. Veel veteranen van het jaar 2007 zijn afgehaakt omdat er gewoon geen vernieuwing in het spel komt, ikzelf hou me nu bezig met het verzamelen van producten zodat ik op een dag, wanneer er ooit nieuwe craftlevels komen, voorbereid ben. Fortgevechten zijn in mijn ogen enkel op w3 leuk geweest toen ik er mede leider was van het WaW-Imperium. Toen was er nog gehoorzaamheid naar de leiders toe, probeer nu maar eens iemand te overtuigen om uit een toren te springen als Avonturier om een vak te blokken...:)
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Royal Flush, the one and only. Had even droge humor als mij, kon zeveren als de beste, kende best veel van het spel. Hadden destijds een bijna 4000 pagina tellende telegram lopen met allerlei fratsen en serious talk :D
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
De eerste 2 werelden waren gewoon rondlopen en het spel verkennen, vanaf W3 ben ik daadwerkelijk serieus beginnen spelen. Toen McMini onze kleine stad vroeg om in het WaW imperium toe te treden kon ik geen nee zeggen. Ik speel nog steeds, weliswaar enkel arbeiden, bij fortgevechten zul je me niet gauw meer zien
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Beste moment was wanneer we destijds met een dip zaten in WaW en dat we onder leiding van mij een aantal forten hebben overgenomen van Legends of Arizona, waardoor het WaW imperium weer erbovenop kwam en er weer een leuke battle is ontstaan op W3.
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Thoh, voor de vrouwtjes onder ons, ik ben al bezet helaas. Ik studeer Verpleegkunde aan de Vives te Brugge. Heb in mijn vorig leven als topvoetballer door het leven gegaan te Clubbrugge – Roeselare maar moeten afhaken wegens teveel blessures.
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Thoh, ik heb vroeger altijd een zwak gehad voor het Hoogwaardig schrootpistool, hoe zalig was het gevoel wel niet als je 400+ hitte met dat ding, dat waren nog eens tijden !
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Migratie vond ik een leuk iets, enkel jammer dat niet iedereen werd verplicht om te verhuizen van wereld en er dus veel accounts zijn verloren gegaan.... Craften vond ik opzich het leukste wat er bestond in dit spel, nu nog steeds hoop ik dat we ooit tot 1000 kunnen gaan en ik mezelf weer de Craftking van the west kan noemen
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Ik heb geen idee wat die MP games zullen zeggen maar wie weet wordt dat wel wat. Fortgevechten met schuilplaatsen waar je niet kan geraakt worden zouden ook leuk zijn, ook die fortshop, waar we al JAREN op wachtne lijkt me wel wat om geld uit het spel te halen.
Wat is je grootste geheim op The West ?
Thoh, mijn grootste geheim? Dat ik tijdens een Cashbattle eens een wyatts earps gun had verkregen en tegen niemand ooit iets gezegd had :D
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Spionnen aan het werk gezet, dat wel. Waren leuke tijden, dat kan ik vermelden. Tot overmaat van ramp bij anderen, soms kregen we ook spionnen tegen ons, geen idee hoeveel of hoelang die er al zaten.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Er moet ooit een idioot gespeeld hebben onder de naam Diego, daarom kon ik die niet kiezen. Blijkt dat xDiego ook nog een emoticon telt, dat wist ik niet tot een aantal jaar terug :D
 
''Toen was er nog gehoorzaamheid naar de leiders toe, probeer nu maar eens iemand te overtuigen om uit een toren te springen als Avonturier om een vak te blokken...:) ''

Challenge accepted. Lukt nog steeds wel hoor, enkel op de veteraan werelden dan.
 

DeletedUser4130

@JorDes: misschien komt er eens iets waarbij we dat extra kunnen bewijzen...

Maar eerst even deze twee heren!

Michilangelo
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Via de geëerde organisator van deze rondvraag
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Ik herinner me dat ik een kick kreeg van fortgevechten. Leiden was leuk, maar ik heb altijd graag de support gespeeld in spelletjes in het algemeen. Daarom vond ik het stiekem nog leuker om een heel relevante speler te zijn geweest in een fortgevecht. Tegen het einde van mijn The West-carrière skillde ik dan ook helemaal om naar fortgevechten-gebaseerde speler. Verder herinner ik me nog dat ik een kick kreeg van voor de eerste keer een nieuwe job te doen met massaal veel geldopbrengst. Olie boren en bos rooien in het bijzonder!
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Nou ja, mensen die ik me van The West herinner, ken ik ook nog steeds in het echte leven. Enkel Thf is een naam die me zal bijblijven.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Ik denk een jaar of twee.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Toen Ascalon, de stad die tyrus en Valk gestart waren, en een project waar ik in ben meegestapt, op de vierde plaats stond in wereld 2 en lid was van een relevante allianties.
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
klikkie
Ik herinner me ook nog hoe ik als bouwer voor Ascalon mensen bleef lastigvallen om geld aan de stad te doneren.
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Een hakbijl. Awwww yis.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Fortgevechten, en vooral allianties. Dat stond iedereen toe zich veel beter te organiseren.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Ik speel ondertussen al lang niet meer, dus hier kan ik niet echt een goed antwoord op geven.
Wat is je grootste geheim op The West ?
Niks, eigenlijk. Ik was een brave speler die zelfs nooit twee keer in korte tijd dezelfde persoon ging duelleren.
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nooit echt een spion nee. Ik heb wel een tijdje niet in Ascalon gezeten, maar in RSH. Toen ik eenmaal terugkwam in Ascalon, wel, had ik wat informatie mee. Dat was echter nooit de bedoeling, want als ik het me goed herinner waren Ascalon en RSH trouwe bondgenoten.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Nee. Michilangelo was mijn IGN, dus raad maar eens hoe ik in het echt niet. (Protip: niet Dmitri)
Toch wel Dmitri, nvdr.
ColeHabo951
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Ik wil ben bang ben dat ik van tw ben gekomen.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
ik ben een spammer in hart en nier, de gezelligheid is voor mij belangrijk
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
- The simmies hij heeft me teveel geleerd.
- Basbad, xisve , lonca , Legandery?,.. goed persoon verander van account voor de en gooide me voor de grap er wel eens uit.
- vele in oud blitz zoals red jones mic19 en piraatje Jack Stonehand gewoon de voor de uren aan spam in de chat
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Mijn forum account is op dezelfe dag aangemaakt.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Ik heb 4 fg geleid ;D en 1 gewonnen...
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Dat ik dyslexy heb ?
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Circuspaard o-0
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Stiekem was het poker leuk maar slecht gemaakt, te haastig?
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Dat je pa en munten kunt combineren
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Ik ben er vroeger gevraagd vraagt voor en wens mensen die ik ken succes.
Maar of ik het ooit het spel verziek? Nee.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Christ my name
ozor wa (azur) goeie vriend tien toen
laura me eerste vriendin
erik iemand die me vaak hiel
Henk was me eerste leerkracht die me wegstuurde uit de klas:p
anne marie mij moeder
bobby de hond die ik niet mocht hebben.
o was toen om het aftemaken ;p
951 is de aantal epileptische aanvallen die ik in me leven had.
De redactie is niet verantwoordelijk voor de juistheid van deze informatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4130

Was druk met het evenement, dus het heeft even geduurd. Gelukkig is er een boel te lezen en halen we een old timer van onder het stof! Hier zijn ze dan:

My Lady
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Ben op de The West gekomen door mijn kinderen dat was met kerst 2008.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Vond het leuk om dingen te zoeken die je met een werkje kon vinden toen ik level 10 haalde wilde ik een eigen stad,die is er ook gekomen (Regenboog stad) er zijn vele mensen in en uit gelopen of gestopt.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Heb veel spelers zien komen en gaan,te veel om de namen te schijven maar aral wil ik toch wel even noemen heb met haar een leuke en fijne tijd gehad.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Speel nog altijd niet even er tussen uit geweest.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Vond de Chat een mooi gebeuren,gezellig!! soms ook niet ;)
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Als ze iets van mij willen weten en ze vragen mij het zal ik zo goed als het kan antwoord geven heb daar geen moeite mee.
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
Mijn verhaal zou zijn,dat ik het jammer vond dat wereld 2 weg moest (verhuizen) ben daar mijn NEP familie door kwijt geraakt ook al zaten er hier op wereld 1 al wel wat mensen die ook in wereld 2 zaten maar dat is anders wereld 2 was voor mij een mooie leuke en goede wereld.
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Vind vele kleding leuk alleen jammer dat ik ze niet aan kan doen want als ik ze aan doe staat er gelijk iemand een duel te doen jammer,dus hou ik het bij mijn BEERTJE,die is en blijft mij trouw.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
De Chat gezellig goed en mooi ,de grootste vergissing is dat ze werelden hebben gesloten.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Zou iets veranderd willen zien in de fortgevechten,weet niet zo goed hoe? maar wel dat het niet goed gaat er zit te veel verschil in zodat de animo er af gaat.
Wat is je grootste geheim op The West ?
Wil aldoor stoppen maar het wil niet lukken ;)
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nee!!!!!!
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Nee niet echt,ik ben gewoon een lady ;)
Papillon
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Een vriendin van me had haar eigen stad opgericht en ze heeft mij en enkele studiegenoten en vrienden overtuigd om The West te gaan spelen en haar stad te joinen. Dan kun je natuurlijk niet weigeren. We waren een groepje van ongeveer 15 spelers die elkaar in real life goed kenden. De anderen zijn echter vrij snel afgehaakt. Ik had het te goed naar mijn zin en ben langer blijven hangen.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Het sociale aspect en alles dat daar omheen hangt heb ik altijd als onwijs tof beschouwd. Dit varieert van (on)zinnige gesprekken met vriend of "vijand" tot het (re)organiseren/aansturen van een stad of gemeenschap. En alle uitdagingen die daar weer uit voort komen.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Hopelijk is mijn antwoord niet té politiek correct, maar één naam noemen zou afbreuk doen aan vele andere spelers die The West tijd voor mij zo ontzettend tof gemaakt heeft. Er zijn veel spelers die me elk om hun eigen redenen bijgebleven zijn; zowel uit de Johhnie Walker stedengroep, de VOC en de UF.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Jemig, daar vraag je me wat. Ik kan er naast zitten, maar ik zou zeggen van 2007-2011-ish? Een jaar of 4, zou ik zeggen.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Als fanatiek fortvechter was het verkrijgen van de golden gun toch wel een geweldig moment.
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Naar mijn idee ben ik altijd wat terughoudend geweest met het verstrekken van persoonlijke informatie. Ik ben niet van plan om met die traditie te breken. Spelers die ik beter ken, kennen mij beter.
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
Dat zal sterk afhangen van de persoon met wie ik het 's avonds het kampvuur deel. Het zullen waarschijnlijk vooral verhalen uit de oude doos zijn. Een ding beloof ik: ik zal niet zingen!
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Dit zal je waarschijnlijk verbazen, maar mijn favoriete kledingstuk is Clint's poncho. Ten eerste omdat Clint (Eastwood) in zoveel toffe western movies heeft gespeeld en ik het gaaf vind dat Inno die verwijzing in het spel gestopt heeft. Maar misschien nog wel meer omdat het me herinnert aan een tijd dat we het spel nog aan het ontdekken waren en we nog verrast konden worden. Ik herinner me Clint's poncho vooral van de vondst die een maat van mij gedaan had en ik op dat moment (we waren net begonnen en dus low level) onder de indruk was van de stats. Later haalden we alle The West informatie van internet en wisten we al wat er komen ging, nog voor Inno het daadwerkelijk in het spel gestopt had. We kozen er zelf voor, maar het doet toch afbreuk aan het spel.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Dat zijn toch wel de fortgevechten. Deze feature valt een beetje onder de beste zet en de grootste vergissing.
Enerzijds bracht het een ontzettend leuke afwisseling die het spel nodig had. Het past helemaal in de sfeer van The West, je kon je character een alternatieve spec geven en je moest als community samenwerken: grondstoffen verzamelen, bouwen en strijden. Maar boven alles vond ik fortgevechten vooral vaak erg gezellig (en soms heel spannend!).
Anderzijds vind ik dat de uitwerking van de fortgevechten in mijn tijd wat tekort schoot. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit begrepen dat er geen building decay was. Ook vond ik de balans tussen verdedigen en aanvallen onevenredig, al snap ik dat hierover een lange discussie gevoerd kan worden.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Het is jaren geleden dat ik The West voor het laatst gespeeld heb. Deze vraag laat ik aan de actieve spelers over.
Wat is je grootste geheim op The West ?
Volgens mij ben ik altijd straight forward geweest in mijn spel. Ik kan me geen geheim herinneren.
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nee, dat heeft me nooit getrokken. Als burgemeester heb ik ook nooit de behoefte/noodzaak gezien om een spion in een andere stad te hebben.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Papillon is gekozen naar aanleiding van de gelijknamige film. Ik zal jullie verder niet lastig vallen met de diepere, filosofische betekenis achter mijn nickname.
 

DeletedUser4130

Het verhaal van moderator uit de oude tijd, en een iemand die al even lang meegaat als The West zelf.
Leones
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Via Tribalwars, ik zag een advertentie of het was via een email en toen ben ik begonnen met spelen, inmiddels speel ik al een hele tijd geen Tribalwars meer.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Verzamelen vind ik erg leuk om te doen, ik heb graag van elk voorwerp ten minste 1 in mijn inventaris, hoewel dat wat lastig is geworden met al die evenementen waar je best veel nuggets of heel veel in-game geld in moet stoppen om alles te krijgen, toch probeer nog ik zo veel mogelijk unieke voorwerpen te krijgen.
De andere zaken in het spel vind ik ook erg leuk. Opdrachten, duelleren en fortgevechten trekt me allemaal wel een beetje, hoewel het doen van fortgevechten de laatste tijd wel wat saaier is geworden, af en toe eentje doen blijft echter nog wel leuk.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Dat is waarschijnlijk toch werker, de tijd dat hij op de eerste plek stond keek ik best tegen 'm op en ik volgde ook een tijdje zijn voorbeeld van een weerstand duellant.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Ik speel nog, sinds oktober 2008, dus alweer 6 jaar :)
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Toen ik met mijn eerste karakter level 99 werd, daar had ik toch een hele tijd lang naartoe gewerkt dus het was wel even speciaal toen ik dat bereikte. Redelijk snel daarna werden er meerdere van mijn karakters level 99, maar de eerste keer is toch anders.
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Mijn verjaardag, 25 juli.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Om nog een beetje recent te blijven, The West 2.0. Voor deze aanpassing was het spel een stuk passiever, deze update heeft dat veranderd naar een wat actiever spel met kortere arbeidstijden, daarnaast vind ik de nieuwe interface en de kaart een stuk beter dan de oude, hoewel het wel even wennen was.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Ik zou het handwerk systeem graag aangepast zien, wanneer je eenmaal de 600 hebt bereikt is er niet heel erg veel meer aan, je kan wat buffs maken maar daar houdt het bij op, ik zou er wel wat meer mee willen kunnen.
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nee, spioneren is niet mijn ding.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Nee, het is afgeleid van m'n sterrenbeeld (leeuw), uiteindelijk vanaf leo op deze naam gekomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7902

Leones zei:
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Dat is waarschijnlijk toch werker, de tijd dat hij op de eerste plek stond keek ik best tegen 'm op en ik volgde ook een tijdje zijn voorbeeld van een weerstand duellant.

Check .
 
Graag iedereen on-topic blijven. :officer:

Dit topic gaat over interviews en dat moeten we proberen volgen, maar de inhoud van die interviews zijn niet topicgebonden dus het is een beetje stom om die te censureren ...:hmf:

Ik ben van een generatie later dan die ex-mod, maar vind het een goed idee om ex-mods te interviewen :p Achter-de-schermenroddels zijn leuk :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser6405

Dit topic gaat over interviews en dat moeten we proberen volgen, maar de inhoud van die interviews zijn niet topicgebonden dus het is een beetje stom om die te censureren ...:hmf:

Ik ben van een generatie later dan die ex-mod, maar vind het een goed idee om ex-mods te interviewen :p Achter-de-schermenroddels zijn leuk :D

Er is geen grijs gebied m.b.t. de inhoud van posts. Het is natuurlijk geen probleem om ex-mods te vragen voor een intervieuw. Maar de inhoud moet wel volgens de regels zijn. :)
 

DeletedUser6405

Laatst gewijzigd door Harres : Vandaag om 09:43.


Harres, kom op zeg :huh:
Hoe kan een interview offtopic zijn?

Het was vooral in strijd met de regels. Hoe het gewoon leuk en gezellig hier en post alleen zaken die te maken hebben met het doel van dit topic.
 

DeletedUser14167

arctic dat mag je niet zeggen, is offtopic :o. maar ik vind het allemaal mooie interviews. hopelijk komen er nog veel meer. :laugh:
 

DeletedUser4130

Tim19
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Via reclame op tribalwars
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Beetje dom lullen met andere mensen :)
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Vanaf het begin van the-west. Toen toen begin van wereld 4. Toen werd ik geblokt vanwege een dubbelacc. Eigenlijk stiekem terrecht maarja wel jammer :p
Toen (volgens mij statistieken) vanaf 20-08-10 om 17:40 weer begonnen op ari en sindsdien tot nu weer full time bezig
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Dat ik geen Tim heet :D (regelrechte oplichterij!, nvdr)
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
Heb er 2:
1. Ik zat een fortgevecht te leiden. Was heel erg spannend maar we gingen helemaal kapot met zijn allen. Ondertussen zat mijn broer te zeuren dat het niet lukte etc. dus toen werd ik zo boos dat ik hem een klap gaf :o
2. Die 'bijzondere' chats op Colorado met Zezema, Nauwdt, Weslala, Buntlinerr, King en meer :)
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Mijn schildpad ([item=614]) op ari
Op bris mijn doc setje + mijn Billy's pacemaker ([item=834])
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Hoe meer spelmogelijkheden ze maken hoe beter. Zo vond ik het toevoegen van FG's en craften beide erg leuk
De stomste fout is al die kansloze setje, die 1 maand wat waard zijn maar erna al weer verouderd zijn. Enige wat ik met die dingen doe is weg geven...
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nee, spionneren is zo kansloos..... al denk ik dat het op the-west niet heel veel voorkomt. Op tribalwars vele malen vaker :(
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Een rl vriend van mij speelde ook the-west. Hij heette This19. Dit vond ik zo'n coole naam dat ik die even heb nagedaan :D Alleen dat net wat anders :p (ik vind This19 nog steeds mooier :()
Jv1997
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Ik speelde in 2007/2008/2009 al Tribalwars met een paar maten, daar werd op een dag gepromoot voor The-West, waarna in dacht waarom ook niet eens proberen, eerst snapte ik niets van het spel maar later toen ik op weg werd geholpen door anderen (lees: ik was toen 12 jaar oud) ging het al snel stukken beter en begon ik het spel leuk te vinden.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Ik blijf dan bij de fortgevechten, maar ook niet op alle werelden natuurlijk. Ik geniet van de fortgevechten op W1 / W7 & soms Arizona. De andere werelden zijn altijd een beetje saai, en naast dat zit Dakota ook vol noobjes waar je gek van wordt als je maar 1 minuutje de saloon of fortchat opent.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Goh.... lastige vraag, er zijn zoveel speciale mensen op dit spel wie ik niet zou willen/kunnen missen….
Maar persoon die mij voor altijd zal bijblijven is toch Anja Charite, dit omdat ze gewoon een topwijf is. Ze steunt in me in vrijwel alles en is er voor me als ik me klote voel. Natuurlijk heb je de nodige… meningsverschillen, maar zonder haar zou ik al gestopt zijn met tw ergens dit jaar.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Ik speel sinds begin 2009 en heb gespeeld tot begin 2011, ik moest toen stoppen ivm school en problemen in real life. Op 30 April 2013 ben ik weer begonnen op Arizona omdat ik bepaalde mensen terug wou zien zoals: Nelf1204, Mopke en nog vele anderen waarvan ik de namen niet ga opsommen! Ik speel op de dag van vandaag het spel nog steeds, meestal met veel plezier!
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Ik zou dan toch een vrij… apart iets moeten pakken. Een FG op W7 om precies te zijn; Ik had in Maart 2014 net mijn Gemeenteraad gehad op W7 en startte daar toen een FG op WesternTradeFrontier. Dat gevecht wonnen we en was daarmede ook mijn eerste leiding uit een zelf gestart FG op W7. Het is misschien voor anderen niet heel speciaal maar voor mijzelf was dat het wel.
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Ach, ik ben een heel open persoon in dat opzicht, ben niet echt schuw om mensen te laten zien wie ik ben of hoe ik eruit zie, je bent immers wie je bent! Maar oke;
Ik ben Jeroen, 17 jaar oud, geboren en nog steeds wonende in Sommelsdijk (Z-H, NL). Ik studeer momenteel voor Vestigingsmanager Groothandel Food/Non-Food in Rotterdam-zuid aan het Albeda college (MBO niveau4). Over een paar weken heb ik mijn eerste “summatieve” examens alweer… dus t wordt leren geblazen. In mijn vrije tijd speel ik voornamelijk the-west en andere games als; World of Tanks, League of Legends, Minecraft, Heartstone & soms wat CoD1. Ik speel ook nog elektrisch gitaar maar heb dat de laatste weken niet meer gedaan omdat ik er geen motivatie meer toe heb. Ik zou mezelf dus graag beschrijven als een “Gamer” en niet als een “Nerd” aangezien ik vrijwel niets van PC’s afweet….. A-Technische gamer dus!
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
Verwachtelijk zou het 1 of ander slecht verhaal zijn over iets compleet onrelevants aan de situatie… ik kan zo snel eigenlijk geen voorbeeld bedenken hiervoor! Mensen die mij kennen zullen vast wel weten wat ik hiermee bedoel. ;)
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Sam Hawkins mes, welke ik bezit op Arizona!
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
De geniaalste zet ooit was Fortgevechten in de game brengen! Daar kan niemand omheen!
De grootste vergissing zal toch het hedendaagse duelsysteem moeten zijn, waar gewoon geen bal van klopt, en ja daar ga ik graag over in discussie!
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Uhhh…. Ik vind het spel wel goed zoals het nu is, alleen dat verdomde duelsysteem…!!!
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Oh… hmm…. Ja dat ben ik geweest in een ver verleden… voordat iedereen bij t horen van de naam Jv1997 in zijn of haar broek begon te zeiken van t lachen..
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Helaas niet, J&V zijn mn initialen en 1997 mn geboortejaar… sorry!
 

DeletedUser4130

The Simmies
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Via TribalWars
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Fortgevechten en de mogelijkheid om je eigen snelheid te spelen. Geen permadeath, als je geen grote ambities hebt zijn de premiumfuncties ook wel te behappen.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Svcinc. 100%. De man was geniaal. Hij had humor, autoriteit, streng als het moest, relaxed als het kon. Had zoals elke persoonlijkheid zowel fans als haters. Ik behoor tot de eerste groep. Het feit dat hij, in ieder geval voor mij, ineens van The West verdwenen was voegt alleen maar toe aan de legende.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Ik denk iets van 4/5 jaar. Augustus 2013 ben ik gestopt, 3 jaar eerder ben ik forummoderator geworden en ik denk dat ik iets van anderhalf jaar eerder begonnen ben.
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Ik denk dat The West op zijn hoogtepunt was rond 2010. Toen waren er de meeste spelers, kwamen er nog echt grote updates en was The West een van de grootste browserspellen op het internet.
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Ik denk dat de meeste lezers al best wat van mij weten. Voor degene die geïnteresseerd zijn in wat ik nu doe, nu ik gestopt ben met The West: Ik studeer Bedrijfskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. The West speel ik niet meer, ik speel tegenwoordig af en toe Minecraft en vooral veel League of Legends. En in de vakanties sta ik mijzelf toen om World of Warcraft te spelen, maar dat doe ik niet tijdens reguliere weken. Ik wil mijn studie graag succesvol afsluiten ;)
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Lekker old-school: Nat’s Machete. Eerste edele wapen wat ik ooit gevonden heb. Zal nu waarschijnlijk vrij zinloos zijn.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Forten en fortgevechten zijn de geniaalste zet. Dat is een feature die het spel jaren extra heeft gegeven. Ik denk niet dat er echt een feature is die heel slecht is. Misschien het aantal setjes, dat had wat minder gemogen, maar het grootste probleem zit in het gebrek aan features. We hebben allemaal de roadmaps gezien. Prachtig hoor, maar er is weinig van terecht gekomen. Erg jammer, want er zat best wat leuks tussen. Van mij had er nog wel meer bij gemogen.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Meer dingen zoals fortgevechten. Meer dynamiek in de wereld. Je sticht wat steden in de eerste weken na het begin van een wereld en daarna verandert er niets meer. De locatie van de forten boeit ook niet zoveel. Het had me wel wat geleken als je bonussen krijgt bij fortgevechten als jouw stad in die county ligt. Als je alleen maar forten aan kan vallen in aangrenzende counties. Op die manier krijg je wat meer territoriumgevechten. En kun je misschien zelfs steden overnemen ofzo. Dat soort dynamiek ontbreekt, waardoor werelden wat saai worden als ze ouder zijn.
Wat is je grootste geheim op The West ?
Sorry, geen geheimen hier! Nee, ik was een noob, bleef een noob en zou een noob zijn als ik weer begin met spelen. Nooit level 120 gehaald, nooit level 99 gehaald toen dat het maximum was. En verder nooit echt ergens het best in geweest. Maar dat vond ik ook wel het mooie van The West, geen haast, af en toe inloggen en wat dingen aanklikken.
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nope.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Nee, niet echt. Komt van heel vroeger, toen ik The Sims 1 speelde en een gebruikersnaam nodig had voor een of ander internetaccount. Ik kon niks bedenken, keek naar het The Sims hoesje wat naast me lag en met mijn onovertroffen creativiteit kwam er The Simmies uit. Niet spannend, wel waar.
Qwets
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Dit zal je niet verassen, maar ik kwam in aanraking met The-West via Tribalwars. In de stam waar ik toen in zat opende iemand een topic erover, zich afvragend of anderen het ook speelden. Ik kon natuurlijk niet achterblijven en opende zo snel als ik kon een nieuw tabblad en vulde wat informatie in om een account te maken.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Het leukste aan dit spel waren voor mij toch wel de arbeiden en de opdrachten, van omheining repareren tot vissen, de hoeveelheid arbeiden die er zijn maakte het in mijn ogen een variërend aanbod aan mogelijkheden van spelverloop en dat maakte het alleen nog maar interessanter om te spelen ;)
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Het zijn er eigenlijk 2 moet ik bekennen. Hannes en Steineke, heb af en toe nog steeds contact met Steineke :D. De reden hiervoor is dat ik veel contact had met ze. Ook zaten we in dezelfde alliantie als ik me goed herinner. Dat waren de tijden.
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Dit is een vrij lastige vraag moet ik zeggen. Ik was begonnen met spelen toen W1 en W2 er al waren, de nummer 1 van W1 was level 54 (mijn droom was om hem in te halen, 't is nogsteeds niet gebeurt..) Toen had ik voor ongeveer een half jaar gespeeld en ik was gestopt totdat W4 kwam sindsdien heb ik vrij actief gespeeld totdat ze met die nieuwe interface kwamen (begon het daarvoor al een beetje beu te worden, maar dit deed mij echt doen stoppen.)
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Dat ik sexy ben :D (de redactie is dringend op zoek naar een jury om uitspraken te verifiëren)
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Clints Poncho, er was niks meer comfortabel dan deze heerlijke, zachte, wollen poncho.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
De nieuwe interface, anders had ik waarschijnlijk nog wat langer doorgespeeld ;)
Wat is je grootste geheim op The West ?
Stiekem ben ik een NPC.
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Ik ben geen verrader!
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Qwets: Moest wat bedenken als username, en ik heb een qwerty toetsenbord. Ik ging experimenteren, en toen kwam Qwets opeens te voorschijn :D
 
Bovenaan