• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Een cowboy, greenhorn en bandiet zaten in de saloon…

DeletedUser4130

Hier komen de volgende twee:

Frank334
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
via tribalwars eerst was ik te verslaafd aan tribalwars dat ik niet direct ging maar na een half jaar ging ik het proberen en hier ben ik
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
fortgevechten
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
veel mensen
hhc-er omdat hij een geweldige t-w vriend is
Wat voor community event zou jij het liefst zien gebeuren ?
de fgs tegen sterke npc's lijken me wel erg leuk
Hoe lang ben je ooit in de weer geweest om een ingame doel te bereiken ?
een natty broek krijgen heb er meer dan een half jaar over gedaan
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
dat ik best verslaafd ben
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
mijn favoriete kleding/wapens vind
de gouden set want het helpt me flink met ontwijken
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
de grootste fout de setjes
het beste vind ik de chat en de fg's
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
ik zou graag de setjes zien verdwijnen
Wat is je grootste geheim op The West ?
mijn geheim is dat ik geen geheim heb
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
nee ben erg tegen spionnen
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
volgens mij niet ik heb volgens mij gewoon frank met 3 random getallen gedaan want dacht niet lang te spelen
Rollercoaster007
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Via Tribalwars.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
De competitiviteit en de leuke chat avonden
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
xDiego, hij leerde me het duelvak
Wat voor community event zou jij het liefst zien gebeuren ?
Onlangs op de chat waren we bezit te praten met items en producten uit onze inventarissen. Toen kwam ik op het idee om een wedstrijd te organiseren: Maak het leukste verhaal met ingame items en producten.
Hoe lang ben je ooit in de weer geweest om een ingame doel te bereiken ?
1 miljoen duelxp op 3 verschillende werelden. Nog 100k op w1 en ik ben er
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
W2 was zonder twijfel de leukste wereld en toen diego en ik The Dirty Monks er oprichtten was het met veel hilariteit. We werden toen de duelrivalen van d12 (the dirty dozen) met als gevolg heel wat leuke duels
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Allan Q set was zonder twijfel de leukste set die ik heb gebruikt.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
De chat was het geniaalst. Vergissing is er niet echt.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
De MPI's die er aan komen. Daar ben ik zeer tevreden over. Na een paar maanden testen op amchitka is het vandaag op de public beta gelanceerd. Het is de grootste verandering aan het spel sinds de forten. Het is leuk om te spelen en er zijn toffe prijzen mee te winnen
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Neen, ik zie het nut er niet van in. Dit neemt de pret weg
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Niet echt, was naam van fusiespeler van op tribalwars. Als ik een nieuwe naam kon kiezen zou ik zeker veranderen!
 

DeletedUser4130

Voor de volgende interviews heb ik enkele oude rotten opgezocht:

MrMM
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?

Ik ben via Tribalwars bij The West gekomen. Ik was wat aan het aanmodderen op Tribalwars en ik zag daar ineens reclame verschijnen voor The West. Ik heb toen een kijkje genomen bij The West en sindsdien speel ik The West.

Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?

De chat! Ik vind het geweldig om met spelers te praten over allerlei zaken.

Wat voor community event zou jij het liefst zien gebeuren ?

Ik heb niet echt een voorkeur voor een event, ik vind elk soort event wel leuk.

Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?

Ik luister in het echte leven naar de naam: 'Maarten' en ik ben op dit moment 25 jaar.

Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?

De (teddy)beer, item ID 132, natuurlijk! Die is echt geweldig! :laugh:

Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?

De geniaalste zet vind ik de chat omdat je hiermee contact kan leggen met je medespelers en gezellige gesprekken mee kan voeren.

De grootste vergissing vind ik al die nieuwe setjes die je kan kopen met al die nuggetevents.

Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?

Vroeger hebben de ontwikkelaars eens het idee gehad om de spelers de gebouwen van de stad vrij te laten plaatsen zodat elke stad er anders uit zag. Ik vond dat wel een leuk idee maar jammer genoeg is dat nooit ingevoerd.

Wat is je grootste geheim op The West ?

Ik heb geen geheimen...

Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?

Ja, natuurlijk! :laugh: Wat doe je anders als je op The West bezig bent? :p Nee, nu serieus, ik doe zelden fortgevechten dus ik zie er ook niet het nut van in om te spioneren. Los daarvan druist spioneren in tegen mijn principes. Ik doe het dus niet.

Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?

Ik ben niet erg goed in het bedenken van nicknames en toen ik mijn eerste online spel wou spelen dan had ik er eentje nodig. Ik heb toen redelijk lang moeten nadenken over wat ik zou nemen en toen ik na vijf minuten nog niets gevonden had dan besloot ik mijn initialen te nemen als nickname. Mijn eerste nickname was dus: 'MM'. Op een gegeven moment zat ik met een nieuw probleem want toen ik ergens anders wou spelen, kreeg ik de melding dat mijn nickname minstens drie tekens moest zijn. Ik heb toen weer even zitten nadenken over een nieuwe nickname en toen heb ik er 'MrMM' van gemaakt. Deze heb ik dan aangehouden voor spellen zoals The West.

Het heeft niet veel gescheeld, of je was deel van het meubilair gaan worden bij The West. Hoe ben je bij het mod team gekomen, en hoe lang ben je er precies gebleven?

In januari 2009 was er een sollicitatieronde voor moderators. Ik heb toen een sollicitatie ingediend. Op 11/02/2009 heb ik antwoord gekregen van de toenmalige community manager Klovadis dat ik geselecteerd was. Ik heb dat mailtje nog altijd dus daarom kan ik dat zo precies nog zeggen. :p Ik ben toen in het team gekomen en mijn eerste moderator rechten heb ik gekregen de dag dat wereld 3 startte. Ik ben in het team gebleven tot november 2013.

Ik heb een geweldige tijd gehad in het The West team, ontzettend veel bijgeleerd en fantastische mensen leren kennen!

Wat is de meest gekke support aanvraag die je ooit hebt zien langskomen ?

Ik heb heel veel gekke supportaanvragen zien passeren dus dit is een moeilijke... er is wel iets dat me bij blijft:

Ik heb ooit eens tegen een speler moeten zeggen dat z'n blokkering bleef staan. Nu denk je waarschijnlijk, wat is daar nu speciaal aan, dat heb je toch heel vaak moeten zeggen. Dat klopt op zich is daar niets speciaal aan. Was het niet dat ik daarna met de vader van die speler te maken kreeg in de support. Die vader wou eerst weten wat er gebeurd was en waarom het account geblokkeerd was. Ik heb dat uitgelegd en toen zei die vader dat hij héél boos was op z'n zoon en vond dat hij gestraft moest worden maar dat hij dat wou doen. Hij wou toen dat de blokkering van zijn zoon opgeheven werd want hij vond het niet onze taak om z'n zoon te straffen. Daaruit kwam een rustige, respectvolle discussie en uiteindelijk heeft hij zich toch neergelegd bij het feit dat het account geblokkeerd bleef.

Iets anders gek vond ik dat ik eens een oma in de support kreeg die het niet netjes vond dat haar kleinzoon geblokkeerd was en dat we ons flink moesten schamen omdat wij ons daarmee bezig houden.

Natuurlijk zijn er ook positieve tickets die mij bij blijven zoals de tickets van 'Prettige feestdagen' bij nieuwjaar of een bedankje als spelers geholpen waren. :)
hhc-er
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Zoals de meesten hier via tribal wars.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Ik vind de fg,s top!,maar denk dat die een update nodig zijn,en verzamel het e.e.a,
maar leen inmiddels ook veel uit,de gezelligheid met vrienden maakt dit spel mooi. Heb bovendien veel hulp gehad van Frank334 bij fortgevechten.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
e veel spelers om op te noemen,maar frank334,denbarri,goldensnake,chaosrider,harres,robe,outrageous,mathiver enz enz....
Papillon is voor mij altijd het grote voorbeeld geweest van inzet en betrokkenheid naar alle spelers en een groot leider met een goede visie.
Wat voor community event zou jij het liefst zien gebeuren ?
Ik ben nooit echt bezig met community events.
Hoe lang ben je ooit in de weer geweest om een ingame doel te bereiken ?
De 3e sleutel duurde wat maanden..
maar ben nog steeds bezig met een aantal doelen.
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
Dat ik hier de "opa" ben.
Diegenen die als vriend hier ken weten alles van me.
Ben gewoon heel bijzonder!
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
De wereld 2 is en blijft nog altijd mijn favoriete wereld waar ik veel heb geleerd,met vele vrienden met mooie verhalen.
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Natty Bumpoos geweer.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
De chat is toch wel de mooiste feature,daarnaast fg,s
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
het lijkt mij geweldig om de fg,s gezamenlijk met meerdere of tegen andere werelden te spelen.
Wat is je grootste geheim op The West ?
Heb geen geheimen,ben een "open boek"
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
nooit!!
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
De naam is misschien wat vreemd voor the west...
ik ben een fan van onze plaatstelijke voetbalvereniging HHC Hardenberg
en bezoek alle wedstrijden het hele land door met vele vrienden is het elke zaterdag feest als hhc-er.
 

DeletedUser4130

GoldenSnake
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Ik speelde destijds een game dat ik stilaan beu aan het worden was en ik zocht iets nieuws. Een online advertentie kwam juist op het goede moment. Ik ben dus een van de weinigen die niet via tribalwars hier is terechtgekomen.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
verzamelen, de gezelligheid, de fortgevechten, …)
Veruit het leukste is de gezelligheid in de chat en vooral het samenspelen met anderen. Dat is ook de enige reden waarom ik nog speel. Indien de chat zou verdwijnen zou ik ook heel snel er mee stoppen denk ik.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Er zijn veel spelers die me bijblijven of me zullen bijblijven. Vele van deze spelers zijn hier al opgesomd door mijn voorgangers, vandaar dat ik iemand eruit neem die nog niet is vernoemd, namelijk Reynald. Van hem heb ik helemaal in het begin de kneepjes van het spel geleerd nadat ik bij hem in de stad terecht kwam. Verder zijn er ook nog veel spelers die indertijd op W2 speelden die me gaan bijblijven (Joyca, denise10 -Deze speler kon in zijn eentje een fortgevecht winnen of verliezen-, Tervicz, ...) maar er zijn ook nog veel fijne spelers die nu mee voor de gezelligheid op W2 zorgen. En wat nog fijner is, is dat het merendeel van deze spelers in mijn stad zitten :)
Hoe lang ben je ooit in de weer geweest om een ingame doel te bereiken ?
Heel lang, zo ben ik nog steeds bezig om level 650 kok te worden. Nog 65 levels te gaan. Ook hoop ik ooit alle kledingstukken te bemachtigen. Maar tegen het tempo dat er nieuwe setjes bijkomen lijkt me dit onbegonnen werk.
Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
Indertijd op W2 hebben we bijna met heel de Yosemiteleiding een ban gekregen. De modjes waren toen iets te overijverig in mijn ogen want blijkbaar lezen ze ook de stadsfora... Daar was een mopjes topic. Eén van de leden had daar enkele racistische en/of seksistische mopjes gepost. Na enkele maanden kregen we plots een bericht van een moderator dat die mopjes binnen de zoveel dagen weg moesten of we zouden allemaal een ban krijgen. Ik was toen pas enkele weken gemeenteraad in Yosemite en heb de mopjes toen maar braaf verwijdert. (al zaten er wel enkele goeie tussen :laugh:)
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Mijn gouden gun. Ik had hem als tweede op W2. Heb toen mijn Wyatt Earps Buntline, die ik had gekregen met een cashgevecht, gewisseld tegen de 3de sleutel van semdehond. Ik vond het toen een zeer goede deal. Daardoor mocht ik ook altijd op eender welke toren aangezien we voor een hele lange tijd maar 2 GG's hadden binnen de alliantie. Papillon was de andere gelukkige die met de GG mocht rondlopen.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
De overvloed aan setjes, evenementen, ... zijn in mijn ogen de grootste vergissingen. Fortgevechten heeft een extra dimensie toegevoegd aan dit spel maar zorgt er ook voor dat ik soms te lang 's avonds voor de pc blijf hangen terwijl ander werk op me wacht.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Gedoseerde setjes waar je echt moeite voor moet doen om te krijgen, maar die iedereen kan vastkrijgen. Niet als je er heel veel euro's tegenaan gooit.
Verder lijkt het me ook fijn om ervoor te zorgen dat de oprichterstad in een fort zelf mag kiezen welke toren de soldatentoren wordt etc. Hierdoor kan je ook tactischer gaan spelen. Ook de aanval zou zich toch mogen verschansen op muren en torens (die ze zelf moeten bouwen en dus kunnen meebrengen naar de aanval).
Wat is je grootste geheim op The West ?
Ik heb geen geheimen, ik ben een open boek.
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nee, ondanks dat men ons daar indertijd op W2 zeer vaak van heeft beschuldigd ben ik nooit spion geweest.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Helaas niet, ooit eens getsjoept van iemand anders op een of andere game. Sindsdien noem ik in elk spel dat ik speel GoldenSnake.
Twilight
IK ben twillight, beter bekend in het echte leven als Klaas, monteur en levensgenieter uit friesland. Twillight, een naam die ik eigenlijk toevallig koos omdat mijn echte schuilnaam bezet was, maar ondertussen is deze al helemaal ingeburgerd na 5 jaar spelen. ik speel ook nog onder andere namen op de beta werelden (shadowmaster), en op engelse werelden als schaduwkind.

Ik ben bij the west gekomen nadat ik mijn been had gebroken, en verveelde me dood op mijn bank, toen ben ik ns gaan zoeken naar iets leuk op internet, en kwam the west tegen, en ben daar ns mee begonnen op wereld 1, toen nog in het begin stadium, en totaal verschillend van het spel van wat we nu kennen, er waren zelfs nog geen forten en broeken hadden ze nog nooit van gehoord.

Ik ben er eigenlijk al vanaf het begin een leuk spel gaan vinden, vooral om het vinden van spullen, en het aspect duelleren stond me ook wel aan, later kwam daar het fort vechten bij, en toen begon de verslaving pas echt.
Zo erg zelfs dat ik ondertussen op 13 werelden aanwezig ben, maar niet allemaal als fortvechter, er zijn ook een paar experimenten bij.

Ik heb in deze 5 jaar van spelen vele mensen tegengekomen, en heb ook altijd het beeld van de mens achter het poppetje blijven zien, en zeer goede vriendschappen opgebouwd, iets wat ik aan dit spel ook zeer waardeer.
En toen moest ik ineens anekdotes bedenken, tjemig, lastig, het zijn er zoveel, vooral bij het fort vechten, maar meer de momenten die ik beleefd heb, zoals een gevecht op het oude wereld 5, 5 verdedigers, tegen 30
aanvallers, en dan als verdediger nog winnen met 4 overleven, maar dit kon alleen maar omdat de hele aanval offline was en maar wat stond te niksen, en de aanval die wel online was schoten we gewoon ko :laugh:. Of die keer op wereld 7, ik leidde een fort verdediging, en die wonnen we in de laatste rondes door ze van de vlag af te schieten na een superspannend gevecht waar er aan beide kanten nog maar een paar over waren, daar had ik me zo ingeleefd dat ik mijn vrouw naast me op de bank niet meer hoorde of zag.
Ik heb veel meegemaakt toch in dit spel, en mag vele mijn vriend noemen, en heb eigenlijk nooit vreemde dingen gedaan, behalve dan misschien wereld 1 op zijn kop zetten met de blauwe poncho bende van Far...West, dat was ook een geweldige tijd waar revolution is uit ontstaan, een prachtige ploeg fortvechter die leuke gevechten leverde.
Ook daar kwam een einde aan, en tegelijk een zware tijd in rl, waardoor ik genoodzaakt was om the west op een heel laag pitje te zetten, maar ondertussen ben ik toch wel weer wat meer gaan spelen en ook wel weer lol in het spel gekregen.
Ik heb in mijn tijd in the west nog maar 1 keer een wereld opgezegd, dit was wereld 5, die werd beëindigd werd er gemeld, en we mochten verhuizen, 1 van de domste beslissingen die inno ooit heeft gemaakt, de werelden zijn er toen niet leuker op geworden, maar op wereld 5 zat ik, en op de andere werelden dus ook, dus wat gedaan, ik heb nog even doorgespeeld, maar de wereld liep leeg, dus toen heb ik die beëindigd, maar ik vindt het nu nog jammer. De mooiste update op dit spel vind ik nog steeds de broeken, want wat is nu een echte kerel zonder broek aan :laugh:

Verder heb ik eigenlijk niet veel te melden, ik probeer een leuk spel te spelen, samen met een stel leuke medespelers en kan vrij fanatiek zijn in fortgevechten, maar dat is vooral omdat ik slecht tegen mij verlies kan ;)
Fort vechten is een team sport, als je samen kunt vechten, en samen wat wil incasseren, kun je als ploeg heel ver komen.
 

DeletedUser4130

Ik werk momenteel aan een tweede serie, waarbij er hopelijk wat oud-spelers aan het woord komen. Omdat die niet altijd makkelijk te bereiken zijn, is alle hulp welkom. Wie spelers kan bereiken of emailadressen heeft, mag me altijd een bericht sturen ingame of op het forum!
 

DeletedUser

Meschien de de 2e generatie der door heen gooien Glimpsie,tim19, Smoking Ace, me?
 

DeletedUser15117

Eigenlijk speel ik al sinds januari 2009, maar met een jaar pauze tussendoor. Daarna onder een nieuwe naam verder gegaan op de nieuwere werelden.
 

DeletedUser11612

De mijne komt er binnenkort op, na een hoog spellingsfouten te hebben verbeterd lijkt me :D
 
Bovenaan