• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Een cowboy, greenhorn en bandiet zaten in de saloon…

DeletedUser4130

Voor de oude rotten onder jullie vast een bekende naam:
Royal Flush
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Code:
[B]Dat moet rond 2008 geweest zijn. Er was toen enkel nog maar W1. Ik speelde toen veel Tribal Wars en plots zag ik dat Inno met een nieuw spel op de proppen kwam in een banner. Een vriend van me was mod bij Tribal Wars, maar hij stopte daar met spelen om mod te worden bij The West. Zo ben ik er ingerold.[/B]
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel?
Code:
[B]Momenteel is dat verzamelen. Vroeger was dit duelleren, fortgevechten, gezelligheid, opdrachten. Maar door de leegloop ben ik ook inactiever geworden. Hierdoor baseer ik me voor de moment op verzamelen en prestaties.[/B]
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom?
Code:
[B]xDiego en Referer. xDiego ken ik vanop W3, waar we samen de alliantie WAR hebben geleid. Dat was enorm leuk :) We kwamen zeer goed overeen waardoor er een goede samenwerking was.
Hetzelfde verhaal met Referer. Met hem heb ik mee op Briscoe de stad Puerto Vallarta geleid. Hij is ongeveer van mijn leeftijd en ook hier zaten we steeds op dezelfde lijn met ons denken en doen.[/B]
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Code:
[B]Ergens iets voor dat W2 begon op The West. Dus dit zal rond 2008-2009 geweest zijn denk ik tot op heden.[/B]
Wat was voor jou het beste moment op The West?
Code:
[B]Dit was op W3 tijdens de fortgevechten.[/B]
Waarom?
Code:
[B]Ik kende iedere speler in mijn team al zeer lang. Iedereen had geluisterd naar me en zich geskilled naar een fortgevechter. De samenwerking tijdens de fortgevechten waren gewoon subliem.[/B]
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen?
Code:
[B]Hernandos zwaard. In het begin van het spel was dit een absoluut misterie. Dit was toen ook het enigste edele wapen. Van gouden revolver en sabel was toen zelfs nog geen sprake. Wie Hernandos had, was een beest met duelleren :)[/B]
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars?
Code:
[B]Fortgevechten. Zowel de geniaalste zet als de grootste vergissing in mijn ogen. Destijds toen ik begon te spelen waren er nog geen fortgevechten. Het was toen al duelleren wat de klok sloeg. Dikwijls zaten we toen op een aparte chat (The West chat was er toen nog bijlange niet), waarbij we afspraken om met 10 duellisten ofzo op een bepaald tijdstip naar de stad te trekken om alles KO te knallen. Je diende toen ook niet bij de speler zelf te staan. Enkel in hun stad gaan staan en via saloon duelleren was voldoende. Dit was zeer leuk. Met fortgevechten is het duelleren helemaal verdwenen. Fortgevechten is ook wel zeer leuk omdat het een multiplayer feature is. Duelleren is meer stand alone. Bij beiden heb ik zeer veel plezier beleefd. Jammer dat het ene het einde van de andere teweeg bracht.[/B]
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien?
Code:
[B]Nieuwe opdrachtenreeksen.[/B]
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht?
Code:
[B]Ja. Dit was in een stad en ben er niet trots op. Bij een FG heb ik dat echter nooit gedaan. Je verbrod het spel daardoor nog meer.[/B]
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname?
Code:
[B]Momenteel speel ik met de naam no.OB omdat ik de Log in van mijn oude nick (Royal Flush) kwijt ben. Aan die naam hing niet echt een verhaal vast. Ik pokerde gewoon graag en had net de film Maverick gezien :D De naam no.OB was gewoon een oude gamenaam van me destijds bij Age Of Empires 2.[/B]
 
Eindelijk is de spion vraag relevant geweest :p

Het waren goede tijden op w3, zo dom dat ze die gesloten hebben en w7 openhielden, het had andersom moeten zijn.
 

DeletedUser

Eindelijk is de spion vraag relevant geweest :p

Het waren goede tijden op w3, zo dom dat ze die gesloten hebben en w7 openhielden, het had andersom moeten zijn.

Wie is er in het begin van rhe west nu geen spion geweest? :p
 

DeletedUser

Eindelijk is de spion vraag relevant geweest :p

Het waren goede tijden op w3, zo dom dat ze die gesloten hebben en w7 openhielden, het had andersom moeten zijn.

Het waren prachtige tijden waar ik nog zeer vaak aan terugdenk.
Martini, McMini, Chaosrider, Free Willy, Harres en alle anderen die ik nu vergeet te melden, bedankt voor de mooie tijden en al het spelplezier! :)
Jammer genoeg komen zulke tijden niet meer terug.

Idd, spionvraag is relevant geweest. Hoewel ik er overtuigd ben dat er veel meer spelers ooit wel eens info hebben doorgespeeld of dergelijke. Maar maakt niet uit.
 

DeletedUser4130

Ik kwam er een tijdje niet aan toe om nieuwe te posten, dus jullie hebben er even op moeten wachten. Geniet van het volgende verhaal!

Rick I
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen?
Lang geleden alweer zeg! Het was in de eerste klas toen, toen ik zoals iedereen nieuwe vrienden maakte en drie van mijn vrienden speelden The-West toen al en die hebben me zover gekregen om ook te gaan spelen. Ze zijn nu helaas al lang gestopt, maar ik dus nog steeds niet en ik vind het nog steeds een erg leuk en gezellig spel. Ik ben begonnen op Arizona destijds en in de loop van de tijd heb ik ook nog op w1, w7 en Dakota gespeeld.
Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ? (bv: competitie, verzamelen, de gezelligheid, de fortgevechten, …)
Ik vind eigenlijk elk onderdeel van het spel wel leuk, maar verzamelen is voor mij toch het belangrijkst denk ik. In real life verzamelde ik als kind ook altijd al verzamelspulletjes van bijvoorbeeld die AH-acties en ook nu vind ik verzamelen in-game nog steeds leuk. Verder vind ik een goed fortgevecht op z'n tijd ook erg gezellig en het is altijd mooi en fascinerend om te zien hoe iedereen zich inzet en voor de winst gaat.
Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ? (bv: grappige pm, ongelooflijk veel moed, …)
Er zijn heel veel spelers waaraan ik erg goede herinneringen heb. Om te beginnen natuurlijk mijn vrienden en klasgenoten die destijds speelden, waarmee ik het altijd erg gezellig heb gehad. Yoman1 was hier een voorbeeld van, een topper. Verder zijn er ook heel veel mensen met wie ik lange en soms ook best diepgaande gesprekken heb mogen voeren, zoals Cabal Slaver en Hackett (wereld Arizona). Verder heb ik ook altijd erg gezellige stadsgenoten (zo goed als alle) gehad, wat het spel voor mij ook extra leuk en levendig hield!
Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Ik ben -even spieken in de statistieken- op 1 september 2011 begonnen op Arizona, die toen net nieuw was, en daar speel ik nog steeds, dus ik zit al op ongeveer 4,5 jaar en dit neemt iedere dag nog toe.
Wat was voor jou het beste moment op The West? Waarom?
Hierop kan ik simpelweg geen eenduidig antwoord geven. Er zijn zo veel leuke dingen geweest, zoveel goede en gezellige gesprekken, zoveel aardige mensen die ik ontmoet heb, zoveel mooie fortgevechten, zoveel mooie handelsdeals et cetera. Ik heb hierdoor geen beste of mooiste moment, maar ik herinner me heel veel mooie dingen die me voorlopig in ieder geval zullen bijblijven.
Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ? (opgelet: geen contactgegevens)
Heel veel, ik heb niets te verbergen in principe. Iedereen op Arizona (schat ik) weet in ieder geval dat mijn echte naam ook Rick is (hoe origineel :p ) en dat ik onlangs 18 jaar geworden ben. Verder zit ik nu in m'n examenjaar en de examens beginnen volgende week al, dus ik zou eigenlijk moeten leren in plaats van dit doen, maar ja. Meer interessant heb ik eigenlijk niet te melden, maar bij vragen mag iedereen me fluisteren of pm'en (alleen doordeweeks op werkdagen van 9.00 - 17.00).
Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Ik heb eigenlijk niet een favoriet kledijstuk of wapen, al vind ik de Natty's wapens nog steeds erg prettig en vind ik Chingachook's borstplaat nog steeds een mooi item, ondanks dat hij niets meer waard en zeer achterhaald is.
Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Ik vond zelf de overgang van The-West 1. zoveel naar 2.0 een zeer goede ontwikkeling, al is dat natuurlijk meer een update dan een specifieke feature zelf. Ik wil die echter toch prijzen, omdat ik nu o.a. de map en arbeiden op de map veel mooier vind. Natuurlijk zijn er helaas ook nog steeds (onnodig) veel buggs, maar er zijn ook zeker hele mooie dingen te zien en te ontdekken, zoals die bijzondere figuurtjes op de map die verstopt zijn (iedereen zoeken nu).
De komst van avonturen vond ik minder, omdat het avontuur nu al zo lang hetzelfde is, mensen overpowered zijn, enzovoorts met alle alreeds geuite kritiek op het forum. Natuurlijk hoef je niet mee te doen als je er niets aan vind en dat doe ik dus ook niet, maar omdat ik er verder niets aan vind, vind ik dit toch een minpuntje.
Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Ik ben eigenlijk een tevreden speler. Ik ben blij met de meeste dingen, al kan ik me soms wel ergeren aan de vele taal- en vertaalfouten in het spel. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om die eens op te lossen? Aan de andere kant heeft onze huidige Community Manager al voor veel oplossingen gezocht, hetgeen in hem te prijzen is. Hulde Muf-Muf!
Wat is je grootste geheim op The West ?
Geheimen. Tsja, wie heeft ze niet? 't Is meer informatie die je overal hoort en wanneer je de mogelijkheid hebt om die te verifiëren en te combineren, heb je een machtig wapen in handen...
Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nope, hoewel ik er, net zoals voorgangers van mij hier, vaak van beschuldigd ben en nog steeds beschuldigd wordt, ben ik spion geweest in noch een stad, noch een fortgevecht. Maar goed, onrechtvaardige beschuldigers zitten overal en daarom moet je maar gewoon altijd de wijste wezen, omdat jij het 't beste weet en zonder bewijs kan men roepen wat men wil, maar zonder enige grond ben je nergens.
Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Nee, mijn naam is simpelweg Rick I en dit komt omdat Rick mijn echte voornaam ook is en al mijn vrienden destijds hadden ook een 1 of I achter hun naam en daarom volgde ik hun voorbeeld. Het is trouwens wel zo dat de I uit mijn naam de hoofdletter i is en geen kleine letter l of een 1, zoals veel mensen denken.
 

DeletedUser4130

Daar gaan we weer:

The Black Angel
img.php


Ik ben op tw terecht gekomen via een vriend van me die al enkele jaren speelde.

Ik vind altijd fortgevechten leuk maar sinds deze minder actief beginnen te worden blijft toch sal 1 en avontuur het leukste.

de speler xite zal me altijd bijblijven, hij lichtte me eerst op met een rudolph en kwam vervolgens terug met spijt en is me vanaf dat punt altijd spullen blijven geven

Ik heb eerst in 2012 gespeeld onder een andere naam maar ben toen snel gestopt. Ik ben november 2015 opnieuw begonnen tot nu eigenlijk

Mijn beste moment op the west was dat ik als noobje in sal 1 kwam en dat ik gwn door alles en iedereen werd geholpen met hoe en wat precies.

wat andere spelers over mij mogen weten is dat ik redelijk snel boos ben als ik wordt beledigt door een speler die ik niet ken (ookal is het grappig bedoelt).

Mijn favoriete wapen is toch wel mijn George Mc Junkin's geweer [George McJunkin's Geweer], ook omdat het een goed wapen is voor lage levels als omdat ik het een van de mooiste geweren in tw vind.

De feature die geniaal was van de ontwikkelaars is het invoeren van kleding die per lv gaat, dit motiveert levelen meer echter ging met deze feature ook een heleboel verloren, oude sets en kleding werden eigenlijk nutteloos.

Mijn grootste geheim op tw is mijn leeftijd, ik ben een stuk jonger dan de andere spelers (denken).

Ik ben nooit echt spion geweest in een fortgevecht, wel heb ik aan andere spelers verteld hvl att/deff er was als ze niet konden kiezen.
 

DeletedUser16548

:p zie het ja :D de vragen kun je je vast wel voor stellen :D anders zie het maar als een stukje tekst :D
 

DeletedUser4130

Was zo ingestuurd, leek me eerder bedoeld als tekst inderdaad :) Wel opvallend dat er veel spelers die ooit gestopt zijn na verloop van tijd nog eens komen kijken (en gezellig blijven hangen af en toe)
 

DeletedUser4130

Nog eentje om de zomer goed in te gaan:
Big Banjo
Hoe ben je in de The West wereld terecht gekomen ?
Na een paar jaartjes Tribalwars wat te tijdrovend werd zocht ik wat nieuws ,dit zag ik via banners in tribal en er waren leden die TW speelde.Dit wekte mijn interesse om eens iets nieuws uit te proberen dus startte ik in 2013 op Colorado.

Wat is voor jou het leukste aspect aan dit spel ?
Het Sociale aspect met (virtuele) vrienden is wel leuk als ook toch een bepaalde competitiedrang ten opzichte van vreemde tegenstanders.De fortgevechten wat een leuk uurtje kan zijn ,het verzamelen zoveel mogelijk dingen, maakt dit spel tot een leuke bezigheid .Ook het spelen op eigen tempo is zeker leuk.

Welke speler zal je altijd bijblijven & waarom ?
Ik heb er ondertussen veel (virtueel) leren kennen maar de grote namen voor mij destijds waren: Romick, Kale-H , Kev-kill, IkBenhieral en Grepo-Freak waar het begon .zij brachten mij veel bij over het spel en hielpen mij op gang Bellabaera ,Cowboy hulk en Maine coon die mij het fortvechten hebben geleerd Lastime2 die een standbeeld verdiend voor zijn hulp die hij aan alle spelers geeft op vlak van kledij ,wapens enz ... en nog vele anderen.

Hoelang heb je uiteindelijk gespeeld?
Sinds de dag dat ik hier begon speel ik dagelijks wel een uurtje ,enkel de vakantie's worden er onderbrekingen ingelast wat het spel leuk houd. Mijn start datum is :19/03/2013

Wat was voor jou het beste moment op The West? Waarom?
Een van de mooiste dingen was laatst de internationale fg competitie of zeg maar het WK fortvechten waar ik deel mocht uitmaken van het NLBE team.dit was voor mij een hele eer en zeer leerrijk.
Nog een leuk momentje zijn de (dagelijkse) fortgevechtjes ,en de dageijkse gesprekken in de chat zowel stad,ally als algemeen saloon.

Wat mogen spelers over jou persoonlijk weten ?
:laugh: veel eigenlijk maar dat moeten ze me zelf maar vragen als ze daar behoefte aan hebben.Ze kunnen mij vinden op verschillende werelden ondertussen onder de zelfde spelersnaam.Vind mezelf een rustig speler die wel te vinden is voor een grap.

Welke anekdote(s) zou je vertellen tijdens de lange ritten door de prairie ?
Te veel om op te sommen ,zolang ze maar leuk blijven

Wat is je favoriete kledingstuk of wapen ?
Pfff een moeilijke ,eigenlijk begon ik in de tijd dat er niet veel speciale kledij was.Natty voor het fortvechten en Doc's voor duel's waren toen ik begon nog de top.
Nu zijn er naar mijn mening te veel sets en wapens wat het wat minder leuk maakt om ze allemaal te hebben.Ik speel met wat ik heb en ben al tevreden als ik een deftig setje bij elkaar krijg wat soms veel moeite kost.en aangezien ik nu meer op fortvechten gericht ben, pas ik de kledij daar een beetje naar aan. er zijn wel nog bepaalde stukken die ik nog aan de verzameling wil toevoegen en die ik ooit wel zal vinden.

Welk feature was de geniaalste zet of grootste vergissing van de ontwikkelaars ?
Grootste vergissing voor mij althans zijn de vele events met de vele nieuwe sets en wapens.Een echte geniale zet die het spel echt een boost geeft moet ik voor de NL-servers nog zien.

Wat zou je graag in het spel toegevoegd of veranderd zien ?
Ik hoop dat het niet te overpowerd word kwa kledijsets en wapens ,dit verpest veel aan de originaliteit van the West.Een toevoeging kan misschien zijn meerdere beroepen of verder gevorderde beroepen. Eens de hoogste lvl's nu bereikt worden valt het op een of andere manier stil en word het eentonig.Nieuwe opdrachtenreeksen zouden ook deze mensen bezighouden wat het spel dan weer ten goede kan komen.

Voor mij ook belangrijk : niet te snel nieuwe werelden openen maar ze meer samen brengen zodat de spelersgroep uitbreid ipv krimpt door verspreiding.

Wat is je grootste geheim op The West ?
Blijft geheim :laugh:

Ben je ooit spion geweest in een stad of fortgevecht ?
Nooit en zal ik ook nooit doen.

Hangt er een leuk verhaal vast aan jouw nickname ?
Ik wou iets ludiek en grappig maar een verhaal mogen de anderen zelf uitvinden of aan vast plakken. Misschien zijn er spelers die over BB al een verhaal kunnen schrijven.

Binnenkort komt er eentje met Kroenuh aan!
 

DeletedUser

De titel klinkt als het begin van een slechte grap :p

Als ik hier aan mee wil doen moet ik jou gewoon vragen+de antwoorden naar jou sturen Tyrus?
 

DeletedUser4130

Gewoonlijk schrijf ik een heleboel mensen aan, maar ik heb ook al vele tips gekregen voor personen of mensen die zelf wat laten weten. Dus graag! Ben benieuwd ;)

Dan is het nu tijd om onze nieuwe CM aan het woord te laten:

Kroenuh
Hey Kroenuh! Heel wat spelers kenden jouw naam nog van vroeger, hoe ben je ooit bij The West beland vroeger?
Ik ben ergens in 2007 gestart op Tribal Wars waar ik een tijdje actief meegespeeld heb. Toen The West begon ben ik met een hele club stamleden op NL begonnen. Ik hing veel rond op het forum en de chat en hielp speler voor zover ik dat kon doen. In september 2009 kwam een vacature voor chatmoderator vrij waar ik voor gesolliciteerd heb en samen met Reserved destijds ben aangenomen. Na een tijdje ben ik ook gaan forum modden en gaan schrijven voor het western weekblad. Uiteraard heb ik mijn glorieuze tijden bij The West beleefd op wereld 1 bij The East.

Je was destijds ook moderator, heb je daar fijne herinneringen aan?
absoluut. super leuke en fijne club vol passie voor het spel. Omdat ik uiteindelijk kon overstappen naar de start van Grepolis NL (waar ik meer kansen aangeboden kreeg) ben ik gestopt bij The West. Maar mijn interesse en liefde voor het spel is nooit weg geweest.

Heb je nog advies voor spelers die graag willen gaan modereren?
Wees jezelf en gebruik je kennis en enthousiasme dat je hebt voor het spel. Probeer er wat van te maken, dan kom je uiteindelijk vanzelf in de spotlights te staan.

Je start nu vol energie Community Manager van The West, was is voor jou het belangrijkste om te kunnen doen?
De community en het spel bieden wat ze verdienen. Ja, het spel draait zonder dat je daar iets aan hoeft te doen, maar samen met een leuk team en gezellige community kun je er veel meer leven in blazen en inhoud geven. De bestaande community wil ik gezelligheid bieden en laten zien dat ze gehoord worden. Mogelijke nieuwe communityleden wil ik plek bieden om zich welkom te voelen.

Als je zelf één feature zou kunnen toevoegen (alles is mogelijk), wat zou dat zijn?
Pfoe, das moeilijk. Het spel biedt al tal mogelijkheden en door je eigen pad te kiezen heb je zat entertainment om maanden vooruit te kunnen. Ik zou allereerst prioriteit leggen op het oplossen van vervelende problemen.

Wat is jouw favoriete speelstijl, of wissel je liefst eens af?
Ik ben eigenlijk altijd een typische avonturier geweest. Lekker rondreizen en veel items scoren. Maar ik denk dat ik nu voor duellant zou kiezen om wat competitiever te kunnen spelen en duelleren tegen anderen.

Wat maakt een spel als The West uniek?
De heerlijke Western setting en het rollenspel. De opdrachtgevers en de verhaallijnen zijn fantastisch opgezet. Als je echt in de verhalen meegaat in plaats van alleen maar snel door de opdrachten heen klikken, beleef je bijna in het echt. Ook de diversiteit is fijn. Van het bouwen en onderhouden van een stad en het chatten met stadsgenoten tot het duelleren en fortgevechten.
 
Bovenaan