• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Edit-functie langer actief

  • Topicstarter Deleted User - 486404
  • Startdatum

Moet dit idee er komen?


  • Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquête gesloten .

DeletedUser8307

ik zou zeggen: laat de eerste post voor altijd "edit-baar". <:D

Vele zullen het niet gebruiken, maar als je een topic met idee opent kan je na een uur je post niet meer veranderen.
Dan moet je dus telkens om verbeteringen van je idee nieuwe posts te maken, en dan heb je het probleem dat niemand de laatste versie kan vinden.

Daarom hoeft het niet voor altijd, maar voor een langere duur. 2-3 MIN.

Da's mijn mening xD
 

DeletedUser

Ik vind het een goed idee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap je probleem daarmee niet. Het is toch goed dat ze hun idee kunnen veranderen tot een nog beter idee op een plaats waar iedereen het meteen kan vinden (de 1e psot dus)?
 

DeletedUser

Huh..? Waar antwoord je nu op?

Zie je dit soort problemen kan je dan voorkomen
 

DeletedUser

das waar dat kan je voorkomen maar volgenes mij is 5 tot 10 min. wel de maximum
 

DeletedUser

Wat is het probleem als je je posts altijd kan editten? Lijkt mij alleen maar voordelen hebben..
 

DeletedUser

Verwarring scheppen onder lezers omdat de helft van de reacties in eens niet meer aansluiten noem ik niet echt een voordeel :p
 
Dan moet men het maar steeds laten weten als men wijzigt.

Nu is er meestal nog meer verwarring omdat her en der delen van een idee staan en de meesten juist maar het 1e en de laatste berichten lezen.
 
Zou goed kunnen. Ik zit ook alleen maar op het ideeënforum en het werld 4 forum.
En natuurlijk af en toe eens het telegraafkantoor als er iets aangekondigd wordt.
 

DeletedUser

Je kunt toch quoten als je op een specifiek iemand reageert, dat is sowieso duidelijker en dat verandert niet mee bij een edit van de originele post.

Bovendien moet je welhaast verschillende persoonlijkheden hebben als je de inhoud van je post volledig omgooit. :D

Aan de andere kant ben ik zelden een situatie tegengekomen waarin het nodig was om een post zo laat nog aan te passen. Alleen bij frist potsen lijkt het me erg handig, om bijvoorbeeld regels te updaten of scores bij te houden.
 

DeletedUser

Op dit forum blijft de edit-functie helaas niet eeuwig actief voor je eigen berichten. Maar als je nu iets bij je berichten moet plaatsen en je bent uit de edit-tijd dan kan dat niet meer en dan moet je dubbelposten. Tot ergernis van sommige forumgebruikers.

Een voorbeeldje:
je stelt een vraag in het vragen forum maar je ziet na een tijd dat je iets essentiëels bij de vraag bent vergeten zetten maar de tijd voor je post te editten is al voorbij. Er heeft iemand op je bericht geantwoord en je kan het er niet meer bijzetten. Dan post je het maar erbij via de reply functie en zo kan een moderator dat er achteraf nog bijvoegen om de topic overzichtelijk te houden. (Het is handiger als er in het eerste bericht van de topic alle info over het probleem staat en niet tussen de antwoorden lijkt mij)

Dit is toch niet handig? Je kan wel zeggen: "beter nadenken als je je bericht schrijft" maar iedereen vergeet toch wel eens iets... En je merkt niet altijd direct je fouten op binnen de duur dat je de edit-knop kan gebruiken. Ik zou het toch handig vinden moest dit mogelijk gemaakt worden.

Jup, bij de eerste post is het inderdaad wel praktisch :) Zeker in het ideeënforum. ^^

Absoluut voorstander hiervan... :)

Het zou veel handiger zijn voor oa het volgende:

- Ideeënforum, zoals Muf-Muf net zei. Telkens een nieuwe post maken met alle veranderingen erin is hilarisch ondhandig...

- Mijlpalentopics zouden net voor The West heel interessant kunnen zijn, maar aangezien je de post niet kan updaten is het bijzonder onhandig (je kan enkel vragen aan een mod om de post aan te passen)

- Gidsen zoals de formulegids. Deze is nu een beetje nutteloos, aangezien je telkens heel het topic moet doorzoeken om een formule te vinden. Met de edit-functie actief kan het mooi gegroepeerd worden in de eerste post.

- Discussietopics: extra info toevoegen is altijd handig, maar spijtig genoeg gaat dit niet...

- Er is overigens geen enkel nadeel, dus ik zie niet in wat hier het probleem is... Op Tribalwars werkt het ook perfect; waarom hier dan niet...

@ mods: kan er geen enquête toegevoegd worden aan dit topic? :)
 

DeletedUser12718

Als ik een oude discussie nog eens mag aanzwengelen: ik heb een goed voorbeeld.

Ons stadsbestuur is inwoners aan het werven. Gezamenlijk een tekst opgesteld en aan mij de schone taak om het op het Wereld-7-subforum te plaatsen onder "Aanvragen en Aanbiedingen". Ik wilde graag ons logo erbij zetten, maar dat lukte niet, en ik zag verder ook zo snel geen plaatjes bij andere onderwerpen, dus dacht dat het niet kon.
Een dag later zag ik bij een nieuw onderwerp dat het wel kan, maar ik kon niet meer editen.

Wordt hier nog over nagedacht? Als ik verdere discussies/conclusies over dit onderwerp over het hoofd zie, mijn excuses alvast.
 
Bovenaan