• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duel systeem aangepast?

DeletedUser

volgens mij bevat dit forum genoeg bewijs dat er iets veranderd is.....dus neem eens eigen initiatief en vraag het aan hogerhand

oh hail great bazzer.. Quote: "ik zit in de god-mode" ..


On topic.. Verschillende voorbeelden van duels hebben laten zien dat slagkrachters zonder uitwijken/tactiek weinig worden geraakt en zelf wel veel raken ondanks dat de tegenstander flink mikken/imago en uitwijken inbrengt. Dit in vergelijking met eerdere periodes van duels kom ik tot de conclusie dat er wel degelijk iets is veranderd en dat de tip van bazzer om je(mods) rechtstreeks tot Inno te wenden zo gek nog niet is.

Verder stond in de roadmap dat duels meer LP gingen kosten etc dus het is wel degelijk mogelijk dat er iets is veranderd.(net zoals sleutel drie die plotseling geen product meer is op W8?)
 

DeletedUser

volgens mij bevat dit forum genoeg bewijs dat er iets veranderd is.....dus neem eens eigen initiatief en vraag het aan hogerhand

De reden waarom ik hier niet op reageer is omdat er in mijn ogen niets verandert is. Jullie laten een aantal duels zien waarmee je kan aantonen dat er iets veranderd zou zijn. Vergeet niet dat het duelsysteem nooit helemaal ontrafeld is geweest. Vandaar dat jullie misschien denken dat slaggers beter zijn dan schieters. Oké, jullie verdeling zou daar ook in kunnen meespelen, maar om echte conclusie te hebben, zul je eerst jouw vaardigheden moeten vergelijken met de vaardigheden van de andere persoon. En als je dit dan nog eens bij een 20tal verschillende spelers doet op 2-3 verschillende werelden, dan kan je een conclusie trekken. Het is niet omdat je nu misschien een aantal keren pech hebt gehad, dat het duelsysteem is aangepast.

Ik volg zo hier en dan ook het forum op .net en mocht er wel degelijk iets veranderd zijn, lijkt het me logisch dat er daar op z'n minst ook een topic over was. Maar dat is dus niet zo het geval.
 

DeletedUser

Girafi, ik heb op 4 werelden waar ik duellerende schieter ben erg verschillende vaardigheden. Ik heb sinds kort dat ik op AL die werelden veel vaker geraakt word. Dat is niet een 'keertje pech'. Dat is een structurele verandering. Bovendien wordt door veel spelers (met allemaal verschillende vaardigheden en van allemaal verschillende werelden tegen allemaal verschillende tegenstanders) aangegeven dat er iets veranderd is. Daarnaast geven slagkrachters het zelf ook aan. Er is iets veranderd. Doe noi niet zo verrotte eigenwijs allemaal.
 

DeletedUser6801

Ik geef je gelijk dat er mogelijk iets verandert is.
Ik geef je geen gelijk dat nu de totale balans uit het spel is gehaald. Schieters kunnen nog steeds winnen van slagkrachters, alleen zullen ze, als ze per dag veel duels willen doen, veel vaker in het hotel/kazerne moeten liggen.
 

DeletedUser

Ik geef je gelijk dat er mogelijk iets verandert is.
Ik geef je geen gelijk dat nu de totale balans uit het spel is gehaald. Schieters kunnen nog steeds winnen van slagkrachters, alleen zullen ze, als ze per dag veel duels willen doen, veel vaker in het hotel/kazerne moeten liggen.

Juist, en alleen dat haalt de balans al uit het spel. Een slagkrachtsoldaat met level 100 en premium hoeft namelijk nagenoeg NOOIT in het hotel te liggen.
Er blijft dus weinig tijd over om te werken en je verliest opeens van noobs die je voorheen alle hoeken van de saloon liet zien. Hulde.
 

DeletedUser

ik moet idd ook veeel meer slapen, nu raak ik in duels vaak de helft van mn lp kwijt, waar ik eerder geen schade of maar een klein beetje op liep. het gebeurt nu zelfs wle is dat ik in 1 keer ko geslagen word, wat eerst vrijwel nooit voorkwam ..
 

DeletedUser

Ikzelf blijf bij de mening dat dit hoofdzakelijk door de toevoeging van broeken en riemen komt + het feit dat de levels hoger zijn tegewoordig wat de invloed van uitwijken en tactiek relatief nog kleiner maakt.
 

DeletedUser

Waarom zou de werking van tactiek lager worden naarmate de levels hoger worden?
200 tactiek is 200 tactiek en dat moet de 120 mikken van de slagkrachters sowieso naar het minimum brengen.
 

DeletedUser1053

Ikzelf blijf bij de mening dat dit hoofdzakelijk door de toevoeging van broeken en riemen komt + het feit dat de levels hoger zijn tegewoordig wat de invloed van uitwijken en tactiek relatief nog kleiner maakt.

Reageer hieronder dan ook op. :p Ik wijd er hier een uitleg aan, daar reageer je niet op en nu kom je weer met precies hetzelfde. :p Zo komen we er nooit achter he.;)

maar die broeken en riemen hebben er amper iets mee te maken.:o Ja, natuurlijk, de edele beenbeschermers geven veel mikken en uitwijken, maar daar gaat het niet om. Kleding geeft een bepaalde bonus, en aan de hand daarvan pas je je vaardigheden aan. Slagkrachters zullen er nu via kleding wel 30 mikken bij kunnen krijgen, maar eerst waren ze toch ook vrij om hun punten hierop te zetten? Als die 30 mikken zo'n grote vooruitgang in het raken gaf, hadden we dit als slagkrachters ook al lang gedaan. Iedereen krijgt er zo'n 50 duelpunten bij dankzij de broeken en riemen, echter zegt dit totaal niks over het verdere duel verloop.

Het is écht veel te kort door de bocht om te zeggen dat de riemen en broeken het duelsysteem uit balans halen, omdat er voornamelijk mik en uitwijk bonussen in zitten. Iedereen kiest een eigen verdeling van zijn vaardigheden. Jullie gaan hier uit van het principe dat je eerst je vaardigheden verdeelt, en je kleding het vervolgens aanvult. Ik weet dat dat bij sommige wel het geval is, maar het probleem wat vervolgens wordt geopperd is dat de aanvullende kleding de verdeling van de slagkrachters dusdanig aanpassen, dat ze beter worden tegenover schieters. Dit slaat nergens op, want iedereen is vrij om zijn verdeling aan te passen, dat hangt totaal helemaal niet van kledij af.
 

DeletedUser

Waarom zou de werking van tactiek lager worden naarmate de levels hoger worden?
200 tactiek is 200 tactiek en dat moet de 120 mikken van de slagkrachters sowieso naar het minimum brengen.

Zie mijn eerder bericht, relatief gezien worden extra punten op mikken en uitwijken minder effectief naarmate je er meer van hebt.

Reageer hieronder dan ook op. :p Ik wijd er hier een uitleg aan, daar reageer je niet op en nu kom je weer met precies hetzelfde. :p Zo komen we er nooit achter he.;)

Dat komt omdat jouw bewering net zoveel zekerheid bevat als die van mij. Met het verschil dat ik wel iets aanwijs als potentiële oorzaak en jij niet :p

Daarnaast zijn er volgens mij ook flink wat wapens bij gekomen sinds lang geleden die zowieso al meer schade doen als ze raken. Tel daarbij het feit van de broeken en riemen bij op, het feit van de verhoogde levelcap en je zit al op een merkbare invloed naar mijn mening.

Of dit volledig aan bovenstaande toe te wijzen is weet ik niet en dat zul je me ook niet horen zeggen. Echter ik denk dat het een significante bijdrage levert.
 

DeletedUser11612

Jullie snappen de situatie totaal niet hé...

Slaggers ging 2 a 3 weken na de update plots MEER gaan raken en schieters gingen weer minder gaan uitwijken, zo plots is wel heel vreemd...:rolleyes:
 

DeletedUser

ik haat deze verandering. zie ook mijn topic in de schapenkooi, waar een duel te zien is van mij tegen doomtom, iemand die mij normaal nooit kon raken en ik altijd raakte ...
 

DeletedUser

Het rare is dat niet iedereen het schijnt te merken.
Ik heb 1 mogelijke oplossing maar die is uiteraard niet te bewijzen.

Ik heb wel eens het idee dat het mikken ook in etappes gaat.
Het zelfde principe als de vaardigheden bij fortgevechten. Even puur hypotetisch, de getallen zijn compleet random genomen:
Dus als je meer dan 25 mikken hebt dan krijg je 1 keer bonus op mikken. Heb je meer dan 50 mikken dan krijg je 2 bonuspunten op mikken. Enzovoort, enzovoort. Dit zou verklaren waarom slagers nou opeens meer raken. Wellicht zaten de meeste slagers allemaal rond de (ik noem maar wat) 100 mikken met kleren en gaan die nu door de broeken en riemen naar de 125. Ze krijgen dus een extra bonuspunt op mikken en raken daarom meer.

Dat de schieters ook meer uitwijken hebben door de nieuwe kleren en dat dit minder effect schijnt te hebben dan het mikken kan ik niet verklaren. Ik hoor namelijk wel eens een slagkrachter zeggen dat hij zijn mikken met 10 punten verhoogt en opeens duidelijk meer hits maakt dan daarvoor. Dit terwijl 10 punten op mikken tegen de gemiddelde schietsoldaat geen fluit uit zou moeten maken.

Maar zoals ik zei is het puur een vermoeden. Ik kan het niet bewijzen ofzo.
 

DeletedUser1053

ik merk niets, ik mis nog altijd alles (A)

Hahah geniale opmerking zo tussendoor. :p

Zie mijn eerder bericht, relatief gezien worden extra punten op mikken en uitwijken minder effectief naarmate je er meer van hebt.



Dat komt omdat jouw bewering net zoveel zekerheid bevat als die van mij. Met het verschil dat ik wel iets aanwijs als potentiële oorzaak en jij niet :p

Daarnaast zijn er volgens mij ook flink wat wapens bij gekomen sinds lang geleden die zowieso al meer schade doen als ze raken. Tel daarbij het feit van de broeken en riemen bij op, het feit van de verhoogde levelcap en je zit al op een merkbare invloed naar mijn mening.

Of dit volledig aan bovenstaande toe te wijzen is weet ik niet en dat zul je me ook niet horen zeggen. Echter ik denk dat het een significante bijdrage levert.

Nee aminity. :p Volgens jou passen de broeken en riemen de verdeling van de duelvaardigheden dusdanig aan dat de slagkrachters een betere verhouding in hun duelvaardigheden hebben en daardoor meer gaan raken. Slagkrachters schijnen nu 2 tot 3x te raken tegen spelers die ze eerst nog niet eens één keer konden raken. Als dit echt aan een klein beetje extra mikken ligt - hoe de formules omtrent mikken ook zijn - dan was dit al lang opgemerkt door de slagkrachters in de afgelopen jaren, en hadden ze hun mikken al lang met 10 of whatever verhoogt. Overigens is dit ook al zo vaak geprobeerd, en natuurlijk heeft niet iedere slagkrachter hetzelfde aantal mikken, alleen voorheen kon je dan bijna nog niet raken. Je zult toch echt moeten uitleggen wat hier volgens jou dan zo 'onzeker' aan is. :p

Verder valt een groot deel van de slagkrachters aan met de zwarte pistolenriem + de bruine soldatenbroek omdat deze de meeste bonussen geven. En juist deze kledingstukken geven geen bonus op mikken. Schieters hebben echter vaak de edele beenbeschermers aan die gelijk 30 uitwijken geven, dus in dat geval zouden de slagkrachters er juist op achteruit zijn gegaan, echter blijkt juist het tegenovergestelde uit dit topic.

Het rare is dat niet iedereen het schijnt te merken.
Ik heb 1 mogelijke oplossing maar die is uiteraard niet te bewijzen.

Ik heb wel eens het idee dat het mikken ook in etappes gaat.
Het zelfde principe als de vaardigheden bij fortgevechten. Even puur hypotetisch, de getallen zijn compleet random genomen:
Dus als je meer dan 25 mikken hebt dan krijg je 1 keer bonus op mikken. Heb je meer dan 50 mikken dan krijg je 2 bonuspunten op mikken. Enzovoort, enzovoort. Dit zou verklaren waarom slagers nou opeens meer raken. Wellicht zaten de meeste slagers allemaal rond de (ik noem maar wat) 100 mikken met kleren en gaan die nu door de broeken en riemen naar de 125. Ze krijgen dus een extra bonuspunt op mikken en raken daarom meer.

Dat de schieters ook meer uitwijken hebben door de nieuwe kleren en dat dit minder effect schijnt te hebben dan het mikken kan ik niet verklaren. Ik hoor namelijk wel eens een slagkrachter zeggen dat hij zijn mikken met 10 punten verhoogt en opeens duidelijk meer hits maakt dan daarvoor. Dit terwijl 10 punten op mikken tegen de gemiddelde schietsoldaat geen fluit uit zou moeten maken.

Maar zoals ik zei is het puur een vermoeden. Ik kan het niet bewijzen ofzo.

De fortvaardigheden worden niet in etappes berekend he. ;) Bij ieder punt op een fortvaardigheid stijgt je bonus in fortgevechten. Alleen dit wordt wel steeds minder wanneer je er meer punten op hebt staan.
 

DeletedUser

Alé, nou geen zout op elke slak gaan leggen vriend. Je begrijpt wat ik bedoel.
Maar ik zal het nog even verduidelijken.

Zoals VROEGER de bonussen bij fortgevechten berekend werd dus.
Ik ken die waardes niet meer maar het was iets van 15, 27, 51, 73, 109 ofzo?
Elke keer als je 1 van die waardes had van 1 vaardigheid dan kreeg je daar een bonus op bij het fortgevecht.
 

DeletedUser

Alé, nou geen zout op elke slak gaan leggen vriend. Je begrijpt wat ik bedoel.
Maar ik zal het nog even verduidelijken.

Zoals VROEGER de bonussen bij fortgevechten berekend werd dus.
Ik ken die waardes niet meer maar het was iets van 15, 27, 51, 73, 109 ofzo?
Elke keer als je 1 van die waardes had van 1 vaardigheid dan kreeg je daar een bonus op bij het fortgevecht.

Dat is nooit zo geweest. De formule voor je bonuspunten is gewoon altijd je punten^0,4 geweest. Alleen is in de oude hulp die formule niet neergezet, maar vanaf hoeveel punten je weer een hele bonuspunt extra kreeg. Maar ook als je tussen 2 waarden in zat, kreeg je gewoon wat extra bonus.

Dit stond er in de oude hulp:
+1 bonus vanaf 1 punt
+2 bonus vanaf 3 punten
+3 bonus vanaf 10 punten
+4 bonus vanaf 23 punten
+5 bonus vanaf 43 punten
+6 bonus vanaf 71 punten
+7 bonus vanaf 108 punten
+8 bonus vanaf 155 punten
+9 bonus vanaf 211 punten


Als je het aantal punten rechts tot de macht 0,4 doet, krijg je (naar boven afgerond) de waarden links. Zo zijn ze daar dus aan gekomen.
 

DeletedUser

Juist. Ik bedoel dus dat het wellicht in etappes gaat en dat daarom een paar punten op mikken een groot verschil kan maken.

Weer een klassieker vanmorgen. Hij mikte alles goed maar miste slechts 1 hit.
Mijn overdosis imago en uitwijken hielp dus totaal niet. Tegen een schieter MET tactiek en veel mikken had ik het waarschijnlijk zelfs nog beter gedaan.

Levenspunten totaal
- 1702 LP
Levenspunten totaal
- 1094 LP
leones wint het duel en krijgt 713 ervaringspunten. freewilly heeft helaas geen contant geld dat leones kan stelen.
 
Ik ging erdoor zelfs een level omhoog ;) Bedankt.

Maar het is inderdaad raar dat ik als slagger met een redelijk mikken, jou gewoon 7x kan raken. Nu weet ik natuurlijk niet hoe jij uit hebt geweken tijdens dat duel, maar toch.
 

DeletedUser

Je mikte alles goed. Maar voorheen werd ik NOOIT, maar dan ook NOOIT 7 keer geraakt door een slagkrachter. Ook niet als die alles goed mikte. En ja je zal best veel mikken hebben. Om mijn part 150. Maar zoveel imago breng ik ook minstens wel in. Doe er nog maar een paar handjes bij zelfs.

Wat een waardeloze bedoening is het de laatste tijd.... Inno wil geloof ik graag dat iedereen slagkrachter wordt. Lekker afwisselend ook.
 
Bovenaan